Ik ben sinds december van mijn woekerpolis bij AVERO af.
Alleen wacht ik nog steeds op de uitbetaling van het geld dat over is.
Alle formaliteiten zijn geregeld maar het wachten is nog op de administratieve verwerking zo, wordt gezegd.
Wie kan mij vertellen of er ergens is vastgelegd binnen welke termijn tot uitbetaling moet zijn overgegaan. Kan ik aanspraak maken op misgelopen rente?
Als ik zelf nl iets te laat betaal wordt er direct extra rente gerekend.
Dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitbetalen woekerpolis
Re: uitbetalen woekerpolis
@RN12
Polis is dus 31.12. beeindigd.
Een "redelijke termijn" voor uitbetaling is dan 14 dagen (2 weken).
Die is ruimschoots verstreken.
Dus: Brief (zonodig aangetekend) met sommatie sturen - binnen 5 werkdagen na heden te betalen resp. te ontvangen.
Indien niet bijgeschreven binnen 5 werkdagen, dan wettelijke rente claimen vanaf medio januari 2012 tot en met de dag der algehele voldoening, onverminderd eventueel door jou gemaakte overige kosten en nog te lijden schade.
Polis is dus 31.12. beeindigd.
Een "redelijke termijn" voor uitbetaling is dan 14 dagen (2 weken).
Die is ruimschoots verstreken.
Dus: Brief (zonodig aangetekend) met sommatie sturen - binnen 5 werkdagen na heden te betalen resp. te ontvangen.
Indien niet bijgeschreven binnen 5 werkdagen, dan wettelijke rente claimen vanaf medio januari 2012 tot en met de dag der algehele voldoening, onverminderd eventueel door jou gemaakte overige kosten en nog te lijden schade.