| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valse kaartjes Lion King
-
Unknown person
Valse kaartjes Lion King
Ik surf ok vaak naar marktplaats.nl. Maar het is nooit in me opgekomen om kaartjes via deze weg te kopen. Je kan van tevoren al weten dat dit niet altijd zuivere koffie is. Greetz UP
-
marcust78 [[email protected]]
Re: Valse kaartjes Lion King
Lijkt me niet het enige product dat via marktplaats te koop is dat niet helemaal in de haak is...
-
Quibus [[email protected]]
Maarre, ze kopen toch ook geen koffie maar kaartjes? 
-
Rooland [[email protected]]
Kaartjes zijn niet de enige artikelen waarbij je wordt opgelicht. Ook mobiele telefoons blijken na betaling aan de postbode te zijn vervangen voor badkamertegels. Dan denk je veilig onder rembours te betalen. Maar eerst uitpakken en dan betalen mag niet. Vervolgens weet je de oplichter te achterhalen en geef je de politie op een presenteerblaadje alle echte gegevens. Deze doen er vervolgens veel langer over om via de officiele weg de gegevens te achterhalen welke overeenkomen met die jij al gevonden had. En nu maar afwachten of er een zaak van gemaakt wordt en of je je geld ook daadwerkelijk terug krijgt. Want van een kale kip kan je niet plukken. Jammer dat deze praktijken plaatsvinden. Maar het is dan ook redelijk eenvoudig. Wat je ook koopt via veilingsites, laat het nooit opsturen (ook niet onder rembours), maar haal het bij de verkoper op. Als ze dat niet willen, dan heb je inderdaad al snel met onzuivere koffie te maken. Succes
-
femster [[email protected]]
Marktplaats is een broedplaats voor oplichters! Dat van die badkamertegels komt mij erg bekend voor daar het me zo'n maandje geleden overkomen is. Erg leuk hoor badkamertegels maar niet voor 200 euro! De politie neemt helaas niet alle zaken serieus maar gelukkig kon ik aangifte doen en is de politie druk bezig. Goede tip, ga altijd zelf je producten ophalen als je van een particulier via dit soort sites koopt. Mvg Femke
-
TessaC [[email protected]]
Ik ben ook OPGELICHT; heb betaald voor Idolskaarten maar ze nooit ontvangen. Ook via Marktplaats. Aangifte gedaan, de politie kan helemaal niks doen ook al hebben ze de naam en het adres van diegene. 
-
Frits C. [[email protected]]
Mij gebeurde hetzelfde, maar dan met kaarten voor Cirque du Soleil. Ik koop en verkoop al jaren via marktplaats, dus ik had niet verwacht dat er zulke laffe figuren opereerden. Via via ben ik achter het adres van de meneer gekomen, maar de politie accepteerde mijn aangifte niet eens! Een kennis overkwam hetzelfde en moest drie keer bij de politie langs, voordat ze hem aangifte konden laten doen. Te druk met verkeersbonnen schrijven zeker. Zo krijg je vanzelf eigenrichting! 
-
Gast
De politie is er voor strafzaken, je geeft je geld echt vrijwillig af dus geen strafzaak. Je kunt de politie toch ook niet afsturen op een winkel die een rot exemplaar wasmachine heeft verkocht
Een beetje opletten mag natuurlijk ook wel, die oplichters bestaan alleen maar omdat er zoveel mensen zo naief zijn. Wel stom hoe radar dit weer heeft aangepakt. Hij zegt dat hij het geld doorsluist naar die Jansen, laat hem dan een afschrift tonen
Dat kan hij niet dus dan heb je hem bij de ballen
Wel heel erg gul van hem om garant te staan voor de schade die Jansen aanricht, hoe krijgt hij het uit zijn bek 
-
rappekapper [[email protected]]
Hoi Tessac hoor graag van wie je die kaarten gekocht had. heb zelf ook dezelfde ervaring met Idols kaarten. Weet inmiddels via rekeningnr zijn adres
-
Kevvin
Nou ik heb ook regelmatig gebruik gemaakt om dingen te kopen via marktplaats.nl en misschien ben ik dan achterdochtig ofzo maar ik ga het ALTIJD bij de mensen thuis halen. Als dat niet kan doe ik het niet. En als ik het te ver vind om te gaan halen doe ik het ook niet. Ik wil het altijd eerst met eigen ogen zien voor ik iets koop. Misschien heel slecht van vertrouwen, maar liever slecht van vertrouwen dan opgelicht worden...
-
Simba [[email protected]]
De heer Jacob de Vries alias J. Jansen die gisteren in Radar was is vandaag
door zijn werkgever verstaan te geven dat hij zijn biezen kan pakken! Boontje komt om zij loontje!
-
Raymondrdam
Ik koop al jaren mijn kaartjes via marktplaats, gewoonweg omdat ik geen zin heb om om 6 uur voor het postkantoor te staan.Zo verdiend iemand wat en ik heb mijn kaartjes no problem.Ik vindt dat marktplaats.nl in een kwaad daglicht wordt gesteld en dat vind ik on terrecht! Iemand biedt iets aan, diegene die het betaald en dan wil laten versturen die vind ik gewoon naief. Ik kijk wie de kaarten heeft maak een afspraak en haal die kaarten gewoon op dan weet je wat je koopt. Trouwens die mensen kregen nog nepkaarten
voor het zelfde geld was het een lege enveloppe had je helemaal iets. Ray
-
Gast
Waarom komt 666 toch steeds ergens op 'n forum met van dit soort korte nietszeggende flauwekul? Of zitter er een heleboel toetsen niet meer op je toetsenbord? Ook een beetje nerveus, vandaar 3x de 6 ingetoetst achter elkaarGeplaatst op 27 Apr 2004 14:18 door 666 -------------------------------------------------------------------------------- Marjolein, Ben je blond? 666
-
valentijn [[email protected]]
Ook ik heb idolskaartjes via marktplaats gekocht. De bedoeling was dat ze onder rembours bezorgd zouden worden. Aangezien ik aan het werk was,kon ik ze een dag later op halen bij het postkantoor. Eenmaal bij het postkantoor aangekomen maakten we de enveloppe open en die was LEEG. Dus weg geld en geen kaartjes . We hebben wel aangifte gedaan bij de politie maar die kunnen er niet veel aan doen.

Geeft toch niets? Die vriendelijke vriend heeft toch op TV gezegd dat hij alles terug betaalt?
-
TheGameMen [[email protected]]
hahahah
Geloof je dat hij dat echt doet... ?? Hij liegt man... er bestaat ook niet eens een Janssen , die is hij zelf.. die man in door de mand gevallen.... Dat de politie niets doet man! Bij fout parkeren hebbie een bon , maar bij fraude wordt je op TV uitgezonden en komt nóg niemand aankloppen... Tja Freek
-
Arie J.
Simba, ik begrijp je reactie, en vind ook dat hij gestraft moet worden. Maar.................... wie denk je dat zijn uitkering gaat betalen wanneer hij wordt/is ontslagen! Juist ja, de gewone burger die net is opgelicht, mag de oplichter zijn uitkering gaan betalen. Leuk land he, dat Nederland. Ik krijg er langzamerhand behoorlijk de balen van. Arie[/b]
-
simba [[email protected]]
De heer de Vries krijgt geen uitkering omdat hij met wederzijds goedvinden is ontslagen. Dan ga je dus accoord met je ontslag en kun je naar een uitkering fluiten!