LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Bdankt voor je bericht,
Mijn vakantie was geweldig.

Als je een voucher hebt, heb je dus al besteld.. En op de site staat nergens dat kaap verdie een europese bestemming is. Waarom vragen ze dan wel het hoge tarief?

Als je een ticket verkoopt, weet je hoeveel maaltijden je moet meenemen, hoeveel tv-sets, hoeveel comfortstoelen er zijn, etc.

U stelt dat ik heel onderdanig en heel voorzichtig en heel lief aan meneer Arke moet vragen of hij alsjeblieft mijn klacht zou willen behanden? Komop man, Arkefly heeft maar een paar vliegtuigen.. Gewoon de klachten behandelen en oplossen. ik heb een brief gestuurt, conform ze hadden aangeven op de site. Er is bevestigd dat ze deze hebben ontvangen..

arkefly zit hier fout. En voor iedereen die in de "branche" zit. Je moet niet weglopen voor problemen, maar op lossen.


Als u bij de macdrive bij raam 1, een hamburger, friet en een cola bestelt, bij raam 2 de hamburger, de friet en de cola afrekent, en vervolgens bij raam 3 alleen cola krijgt.. Met de mededeling dat de hamburgers en de friet op zijn: dan rijden de mensen van Arke de gewoon door, omdat het personeel zegt dat ze geen geld terug krijgen?
Of gaan ze dan een brie sturen, wachten geduldig, om vervolgens na een maand eens een betaalnummer bellen, om heel beleeft te vragen of ze alsjeblieft je geld terug kan krijgen omdat je geen hamburger en friet hebt gekregen?

Ik zou dan wel een mac donald in , tegenover arke willen! (en als ze een big mac bestellen, krijgen ze gewoon een hamburger.. Heel normaal allemaal)

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

Spruijt schreef:En op de site staat nergens dat kaap verdie een europese bestemming is.
Oh nee?

http://media.tui.nl/faq/arkefly/Bestemm ... kt2011.pdf

Ik heb het idee dat je niet eens gekeken heb op de site van arke. Voor mij is dit binnen 10 seconden te vinden...

Maar nu het zo is ben ik benieuwd wat je hierop te zeggen heb.
Laatst gewijzigd door tufima op 20 feb 2012 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

@ TS: Ik denk dat het grootste probleem je instelling is.

Ik heb het idee dat als je de zaken positief benadert in plaats van alles negatief te benaderen dat je een stuk verder komt.

Het lijkt erop alsof je iets wil bereiken dat onmogelijk is. Zoals door meerdere mensen aangegeven is het grootste gedeelte van je klacht ongegrond.

De beschuldigingen van misleiding en oplichting zijn ongegrond. Het voorbeeld van medepassagiers die verkeerd zouden zitten laat ik maar voor wat het is omdat we daar de details niet van kennen en ik ga ervan uit dat jij dat ook niet weet. Verder is dit totaal niet relevante voor jouw grieven.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tufima schreef:
Spruijt schreef:En op de site staat nergens dat kaap verdie een europese bestemming is.
Oh nee?

http://media.tui.nl/faq/arkefly/Bestemm ... kt2011.pdf

Ik heb het idee dat je niet eens gekeken heb op de site van arke. Voor mij is dit binnen 10 seconden te vinden...

Maar nu het zo is ben ik benieuwd wat je hierop te zeggen heb.
Niet veel denk ik...
Ik heb al tig keer gesteld dat het gewoon te vinden is op de site en die link ook al geplaatst.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door troyair »

Spruijt schreef:Bdankt voor je bericht,
Als je een voucher hebt, heb je dus al besteld.. En op de site staat nergens dat kaap verdie een europese bestemming is. Waarom vragen ze dan wel het hoge tarief?

Als je een ticket verkoopt, weet je hoeveel maaltijden je moet meenemen, hoeveel tv-sets, hoeveel comfortstoelen er zijn, etc.

U stelt dat ik heel onderdanig en heel voorzichtig en heel lief aan meneer Arke moet vragen of hij alsjeblieft mijn klacht zou willen behanden? Komop man, Arkefly heeft maar een paar vliegtuigen.. Gewoon de klachten behandelen en oplossen. ik heb een brief gestuurt, conform ze hadden aangeven op de site. Er is bevestigd dat ze deze hebben ontvangen..
Nou, gelukkig heeft u in ieder geval wel een fijne vakantie gehad!!!

Blijkbaar heeft Arke de site veranderd en staat het alleen nog in de algemene voorwaarden. Is even zoeken maar dan vindt je ze ook wel.

Ik stel niet dat u heel onderdanig etc moet opstellen richting Arke, ik constateer, net zoals anderen hier, dat u zwaar overdreven en gepikkeerd een klacht schrijft, die bijvoorbaadt al zwaar kansloos is. Met sarcasme en vooraf al onterechte en onjuiste feiten gaan gooien schiet je niks op.
De manier waarop u uw klacht schrijft, en hier op het forum uw gal spuwt, zegt mij genoeg over uw instelling en uw verwachtingen.

Bovendien, uw verhaal over de Mc Drive is letterlijk appels met peren vergelijken.
Ik zal mij even verlagen tot uw niveau, door vast te stellen dat u blijkbaar niet weet waar u het over heeft, maar jah, u komt ten slotte ook niet " uit de branche" en u bent " slechts " een klant, die bij Arke het regeringstoestel verwacht, inclusief de daarbij horende service.

Voor uw volgende vakantie, misschien kunt u uw vluchten in de toekomst reserveren via http://www.privatair.com/
Weet u tenminste zeker dat het goed komt met boarden, beenruimte en entertainment.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Zeker geen appels met peren vergelijken. Zelfs een uitleg in sesamstraat begrijpt u niet.

Niveau? U heeft geen flauw idee wie u voor u heeft.

Ik vlieg regelmatig, en zakelijk eigenlijk altijd business class. Ik wil geleverd hebben waarvoor ik betaal, dat is namelijk het geen mij belooft wordt. Heel simpel. En als ik een klacht heb, dan wil ik een reactie. Een oplossing.

Ik begrijp uit de reacties dat Arkefly een poging doet om klanten belachelijk te maken, en dat dit type marketing een nieuwe manier is om een bedrijf te profieleren.

Ik vind het prima, hoe meer content, hoe meer duidelijk wordt dat Arkefly lucht verkoopt.

Tot op heden hebben wij geen reactie gehad van Arkefly ("enkele " reactie op dit topic niet meegerekend.)

Ik ga verder met publiceren, ook de dagvaarding zal gepubliceerd worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Spruijt schreef:Zeker geen appels met peren vergelijken. Zelfs een uitleg in sesamstraat begrijpt u niet.
Dat mensen het niet met u eens zijn is heel wat anders dan dat ze het niet zouden begrijpen. De enige die het hier niet begrijpt bent u zelf.

U heeft niet kunnen slapen in het vliegtuig omdat u zich als enorm druk aan het maken was nog voordat u ingestapt was. Opwinding vlak voor het slapen gaan is voor geen enkel mens bevorderlijk.
Spruijt schreef: Tot op heden hebben wij geen reactie gehad van Arkefly ("enkele " reactie op dit topic niet meegerekend.)
Maar goed gaat u maar lekker verder met het tegen andere forumleden aanschoppen. Punten die aangedragen worden, worden klakkeloos genegeerd en u blijft als een klein kind stampvoeten "ik heb gelijk". Geen wonder dat arke uw klacht niet serieus neemt.

Ik werk NIET bij arke
Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat als ik een upgrade bestel, en hiervoor betaal: ik of geleverd wil hebben, of direct mijn geld terug.. Hoe duidelijker moet ik het omschrijven?

En als er een klacht is, wil je gewoon een reactie.

U kunt dan wel met grote letters schrijven dat u niet bij of voor Arkefly of Tui werkt, ik geloof daar niets van.

Ik vind het ongelooflijk slecht van Arkefly hoe zij omgaan met hun klanten.

Blijkbaar valt het kwartje niet dat mensen iets bestellen, afrekenen en niet krijgen op grote schaal gebeurd!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

@ spruijt: Reageren we niet meer op valide tegen-argumenten?

Dat de meeste informatie zoals wat een "europese vlucht" is wel degelijk op hun website staat vermeld.

Ps. heb je ze nog aan de telefoon gekregen?

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door dame41 »

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind u een enorme zeurpiet. Ik weet dat Emmy75 niet bij een reisorganisatie werkt, maar wel heel veel reist, dus wel weet van de hoed en de rand.
U verwacht van de airline dat die uw zoon entertainen zodat u kan slapen. Ik heb de verschillende sites die hier gegeven zijn, bekeken en de Kaap Verdische Eilanden worden onder Europese vluchten geschaard, zoook Israel en Egypte ook niet echt op de Europese landkaart te vinden, maar meer in het Midden Oosten.

Op vluchten per Boeing 767 naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen, Gambia en Kaapverdië en aan boord van de Boeing 737 wordt een standaard entertainmentprogramma aangeboden aan alle passagiers. Afhankelijk van het toesteltype wordt dit gedraaid op het mainscreen of het In-seat Entertainment Systeem. (Extra) earphones bedragen €3 per stuk.

Van de website van Arke, het hangt er dus vanaf in welk type toestel u vliegt of je het van de mainscreen of het Inseat Entertainment Systeem gebruik kan maken. Heeft er niets mee te maken dat u dit geboekt heeft. Is gewoon een kwestie van in welk vliegtuig je zit.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Spruijt schreef:Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat als ik een upgrade bestel, en hiervoor betaal: ik of geleverd wil hebben, of direct mijn geld terug.. Hoe duidelijker moet ik het omschrijven?
95% waar u voor betaald heeft u ook gekregen. Dat u zelf te beroerd bent om zaken na te lezen is niet de schult van arke.
Spruijt schreef: U kunt dan wel met grote letters schrijven dat u niet bij of voor Arkefly of Tui werkt, ik geloof daar niets van.
Dan kruip maar weer snel onder die steen waar u net onder vandaan kwam.

U heeft mag ik aannemen toch wel iets van verstand meegekregen ? Gebruik dat dan ook eens een keer. Onderzoek eens wat ik hier allemaal uitvreet in de baas zijn tijd. Maar nee dat is veel te moelijk. Maar nee dat kan er niet in want dan moet u de fout bij uzelf zoeken. De hele wereld heeft het gedaan en u doet alles goed, hè wat moet dit een vervelende plek zijn om te leven als alle andere mensen voortdurend maar fouten maken om u heen.

Als u er werkelijk van overtuigd was dat ik bij arke zou werken had u ook uw strategie kunnen aanpassen, want ik zou u misschien wel eens kunnen helpen met uw klacht. Maar goed ik zal tegen mijn collega's zeggen dat ze u vooral in uw sop moeten laten gaarkoken met uw 'klacht'. ROFL. :mrgreen:

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

Heb je trouwens al via de website een terugbel verzoek ingediend?

http://www.arkefly.nl/contactquestionform.aspx


Ik lees alleen maar dat je een briefje heb gestuurd waarop Arke een ontvangstbevestiging heeft gestuurd. Stond hier nog een termijn in waarbinnen Arke heeft aangegeven te zullen reageren?

Ik heb steeds meer het idee dat er meer speelt dan je ons meegeeft..

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tufima schreef:@ spruijt: Reageren we niet meer op valide tegen-argumenten?
Tuurlijk niet, roeptoeteren is makkelijker.
dame41 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind u een enorme zeurpiet. Ik weet dat Emmy75 niet bij een reisorganisatie werkt, maar wel heel veel reist, dus wel weet van de hoed en de rand.
Ik werk niet bij een reisorganisatie (sterker nog heb helemaal niets met de brache) maar ik reis wel heel veel, vast geen zuivere koffie :lol:

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

Wie is "ons"?

Nee er speelt niets meer, ik heb een klacht en ik heb een product nietbgekregen waarvoor wel betaald is en wil behoorlijk geholpen worden. Zo spoedig mogelijk..... Dat is zijn maximaal 2 weken, en niet een langer dan een maand.

"
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar de afdeling Klantenservice.
Zij zullen u zo spoedig mogelijk van een antwoord voorzien.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
 
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
"

Arkefly : handel de klachten op een normale manier af, alsof het je kan schelen: je hebben maar een paar vliegtuigen..
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2012 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

Spruijt schreef:Wie is "ons"?
Wij van Arke! Oh gut, nou heb ik me versproken....

Nee, ons als in de mensen op dit forum natuurlijk.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door meela »

"Ik ga verder met publiceren, ook de dagvaarding zal gepubliceerd worden.".

Dagvaarding, wat een grap zeg; de rechter ziet je al komen !

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

@meela

blijkbaar begrijp je mijn punt niet. er is mij iets verkocht, dat niet klopt: een premium comfort stoel, per enkele reis 90 euro toeslag, dat geen premium comfort stoel is maar een gewone comfort stoel. Deze heeft minder beenruimte.
Ik maak een punt, omdat er duizenden mensen betalen voor iets wat ze niet krijgen.

Dat het eten niet voorradig was, kan ook niet: we hebben betaald voor een maaltijd, en niet gekregen, maar wat kipnuckets.

En nee, het gaat mij niet om tientjes, het gaat mij erom dat bedrijven denken te kunnen doen wat ze willen. Vele vinden dit blijkbaar normaal, maar ik ben geen kuddedier. Ik laat mij niet zo behandelen.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik maak een punt, omdat er duizenden mensen betalen voor iets wat ze niet krijgen.
Wat ik mij dan afvraag is waarom er geen duizenden klachten zijn. En waarom ik over deze schandalige zaak niet dagelijks via diverse media ook maar iets hoor :mrgreen:
Als u bij de macdrive bij raam 1, een hamburger, friet en een cola bestelt, bij raam 2 de hamburger, de friet en de cola afrekent, en vervolgens bij raam 3 alleen cola krijgt.. Met de mededeling dat de hamburgers en de friet op zijn: dan rijden de mensen van Arke de gewoon door, omdat het personeel zegt dat ze geen geld terug krijgen?
Deze vergelijking klopt niet. Als u iets wil bestellen bij raam 1 wat er niet (meer) is, dan hoort U dat meteen bij raam 1. U hoeft en kunt daar dus ook niet voor betalen.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door Spruijt »

@Dirkie

JUIST! bij de macdrive hoor je dat er iets niet is!! zoals het hoort!
bij Arke hoor je dat niet, laten ze je afrekenen en achteraf zijn ze niet thuis.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Ongelezen bericht door tufima »

Spruijt schreef:@meela

blijkbaar begrijp je mijn punt niet. er is mij iets verkocht, dat niet klopt: een premium comfort stoel, per enkele reis 90 euro toeslag, dat geen premium comfort stoel is maar een gewone comfort stoel. Deze heeft minder beenruimte.
Ik maak een punt, omdat er duizenden mensen betalen voor iets wat ze niet krijgen.
Blijkbaar heb je het punt wel begrepen dat het slechts om restitutie voor 1 stoel zou gaan... :)

Je punt maken zet je iets te hard in. Arke heeft aangegeven te zullen reageren, maar er zullen wel meer klachten liggen. De door jou gestelde termijn is wat te kort en wellicht door je aangenomen houding/ dreigementen ligt je niet op de prioriteiten stapel.
Spruijt schreef: Dat het eten niet voorradig was, kan ook niet: we hebben betaald voor een maaltijd, en niet gekregen, maar wat kipnuckets.

En nee, het gaat mij niet om tientjes, het gaat mij erom dat bedrijven denken te kunnen doen wat ze willen. Vele vinden dit blijkbaar normaal, maar ik ben geen kuddedier. Ik laat mij niet zo behandelen.
Kipnuggets bedoel je?

Als ik het goed begrepen heb hebben ze je vrouw wel degelijk uiteindelijk nog een maaltijd voorgeschoteld (spaghetti).

Gesloten