LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff na 15 jaar: 1000 euro --> 11000 euro!!!
Re: Lindorff na 15 jaar: 1000 euro --> 11000 euro!!!
@Meeow.
Als uitgangspunt geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Deze termijn geldt ook wanneer er een vonnis is.
Voor de volgende vorderingen geldt een verjaringstermijn van 5 jaar (wanneer er dus geen vonnis is):
In geval van TS wordt beweerd dat er een vonnis is.
Als uitgangspunt geldt een verjaringstermijn van 20 jaar. Deze termijn geldt ook wanneer er een vonnis is.
Voor de volgende vorderingen geldt een verjaringstermijn van 5 jaar (wanneer er dus geen vonnis is):
In geval van TS wordt beweerd dat er een vonnis is.
Ik heb uiteraard meteen een kopie van het vonnis opgevraagd, alsmede een specificatie van de kosten, bewijs van stuiten en de originele aankoopbon/overeenkomst en termijn van 14 dagen gesteld waarbinnen ze dit moeten leveren.
Volgens Lindorff is het in 1997 bij hen terecht gekomen, maar is de aankoop (Santander Comfort Card) nog daarvóór gedaan. Ze zeggen dat het vonnis betekent is op 11 februari 1999 en dat een kopie van het vonnis op 30 mei 2006 is verstuurd naar het toenmalige adres van mijn partner (zijn moeder woont daar nog steeds). De heer die ik gesproken heb is erg standvastig en zegt 100% zeker te weten dat het mijn partner betreft. Hij geeft aan dat er post is verstuurd, maar heeft geen ontvangstbewijzen. Ik heb ook gevraagd: als de laatste correspondentie in 2006 was, waarom bellen jullie dan nu? En hoe komen jullie aan het telefoonnummer... daar kon meneer geen antwoord op geven.
Gisteren dacht ik nog... dit is een fout, alles komt goed. Maar nu lijkt het heel ergens anders op. Wat is jullie advies? Stel dat uit hun stukken blijkt dat deze vordering wel terecht is. Is het dan reëel dat zij van 1000 euro 11000 euro maken. Kunnen ze zomaar 10.000 euro rente in vordering brengen? Ik heb sowieso een specificatie van het totale vorderingsbedrag opgevraagd. Kan je dan om verlaging vragen, en wat is reëel?
En bij een vonnis geldt geen verjaringstermijn van 5 jaar, maar van 20 jaar toch? Het stijgt me nu wel een beetje naar het hoofd en ik vraag me af of we niet hulp van buiten moeten inschakelen. We hebben alleen geen rechtsbijstandverzekering.
Volgens Lindorff is het in 1997 bij hen terecht gekomen, maar is de aankoop (Santander Comfort Card) nog daarvóór gedaan. Ze zeggen dat het vonnis betekent is op 11 februari 1999 en dat een kopie van het vonnis op 30 mei 2006 is verstuurd naar het toenmalige adres van mijn partner (zijn moeder woont daar nog steeds). De heer die ik gesproken heb is erg standvastig en zegt 100% zeker te weten dat het mijn partner betreft. Hij geeft aan dat er post is verstuurd, maar heeft geen ontvangstbewijzen. Ik heb ook gevraagd: als de laatste correspondentie in 2006 was, waarom bellen jullie dan nu? En hoe komen jullie aan het telefoonnummer... daar kon meneer geen antwoord op geven.
Gisteren dacht ik nog... dit is een fout, alles komt goed. Maar nu lijkt het heel ergens anders op. Wat is jullie advies? Stel dat uit hun stukken blijkt dat deze vordering wel terecht is. Is het dan reëel dat zij van 1000 euro 11000 euro maken. Kunnen ze zomaar 10.000 euro rente in vordering brengen? Ik heb sowieso een specificatie van het totale vorderingsbedrag opgevraagd. Kan je dan om verlaging vragen, en wat is reëel?
En bij een vonnis geldt geen verjaringstermijn van 5 jaar, maar van 20 jaar toch? Het stijgt me nu wel een beetje naar het hoofd en ik vraag me af of we niet hulp van buiten moeten inschakelen. We hebben alleen geen rechtsbijstandverzekering.
Neem contact op met een rechtswinkel of de jurofoon ..zet het in ieder geval op email voor jezelf helemaal van de hoed en de rand...wees duidelijk en vooral eerlijk ...mocht het zijn dat die inzicht willen in de case, dan heb je in ieder geval alles zwart op wit gezet....en is het een kwestie van printen en opsturen.
Je kunt gedeeltes al van je verhaal zo kopieren uit je ingezonden stukken hier en plakken in een document en het hier en daar aanpassen of details toevoegen wanneer dat nodig is.
En zo te lezen in je laatste bericht, weet je gewoon niet meer waar je het zoeken moet. Onderneem die stappen en wie weet wat daar uitkomt...
*excuus omdat ik niet alle berichten hier heb gelezen, ik las een gedeelte en sprong daar op in...
Je kunt gedeeltes al van je verhaal zo kopieren uit je ingezonden stukken hier en plakken in een document en het hier en daar aanpassen of details toevoegen wanneer dat nodig is.
En zo te lezen in je laatste bericht, weet je gewoon niet meer waar je het zoeken moet. Onderneem die stappen en wie weet wat daar uitkomt...
*excuus omdat ik niet alle berichten hier heb gelezen, ik las een gedeelte en sprong daar op in...
-
- Contacteer:
Blijft vaag.d&m240411 schreef: Hij geeft aan dat er post is verstuurd, maar heeft geen ontvangstbewijzen. Ik heb ook gevraagd: als de laatste correspondentie in 2006 was, waarom bellen jullie dan nu? En hoe komen jullie aan het telefoonnummer... daar kon meneer geen antwoord op geven.
Als men stelt 'het is gestuit' moet men dat kunnen bewijzen (dus, aangetekend verzonden met ontvangstbevestiging etc.).
En, dat telefoonnummer - als ze daar al geen antwoord op geven..
Ik zou rustig wachten op onderliggende stukken.
Ik zou ook best kunnen beweren dat ik nog 5000 euro van je krijg, en je al 30 brieven heb gestuurd.. maar ja, bewijzen heb ik niet dus betaal maar...
toch?
Jurofoon net gebeld, en die geven het weinig kans. Als er echt een vonnis is dan kan er weinig meer aan gedaan worden. 10.000 euro rente schijnt normaal te zijn over 15 jaar. Enige wat dan rest is proberen een betalingsregeling te treffen of finale kwijting te verzoeken.
En we hebben net een huis gekocht
En we hebben net een huis gekocht
-
- Contacteer:
Maar - ALS er een vonnis is.
Laten ze dat eerst maar bewijzen.
Daarnaast - zie commentaar Jolijn - waarom laat men dat dan zolang op de plank liggen?
Laten ze dat eerst maar bewijzen.
Daarnaast - zie commentaar Jolijn - waarom laat men dat dan zolang op de plank liggen?
Ben jij gek, een vonnis en dat laat Lindorff zomaar even een paar jaar op de plank liggen om vervolgens na tig jaar lekker op te kunnen laten lopen?
Wachten, zoals Guardian schreef.
Ik heb uiteraard meteen een kopie van het vonnis opgevraagd, alsmede een specificatie van de kosten, bewijs van stuiten en de originele aankoopbon/overeenkomst en termijn van 14 dagen gesteld waarbinnen ze dit moeten leveren.
Goed zo.
Stuur het ook per mail en zet daarin dat je het ook per reguliere post hebt verstuurd.
Wachten, zoals Guardian schreef.
Goed zo.
Stuur het ook per mail en zet daarin dat je het ook per reguliere post hebt verstuurd.
Heb ik gedaan per e-mail + per post!
Mijn concrete vraag aan jullie nu is.... hoe zit dit met wettelijke rente e.d.?
Als je dit namelijk berekent over het totaalbedrag van 1000 euro over 15 jaar, dan kan de hoofdsom incl. wettelijke rente hooguit op 3000 euro uitkomen. Waar komt die andere 8000 euro dan vandaan?
Mijn concrete vraag aan jullie nu is.... hoe zit dit met wettelijke rente e.d.?
Als je dit namelijk berekent over het totaalbedrag van 1000 euro over 15 jaar, dan kan de hoofdsom incl. wettelijke rente hooguit op 3000 euro uitkomen. Waar komt die andere 8000 euro dan vandaan?
En hij heeft het over een bedrag van 1034... maar in 1997 hadden we toch nog geen euro's? Dus hoe kom je van 1034 gulden naar 11.000 euro???
Rente wordt bij het jaar berekend en verjaart dus na vijf jaren, vonnis of niet.
Ik denk dat het tijd wordt voor een advocaat..
Ik denk dat het tijd wordt voor een advocaat..
Iemand suggesties voor een goede advocaat op dit gebied in regio Amsterdam?
Hij kan zich vergissen, euro's bedoelen ipv gulden.d&m240411 schreef:En hij heeft het over een bedrag van 1034... maar in 1997 hadden we toch nog geen euro's? Dus hoe kom je van 1034 gulden naar 11.000 euro???
Misschien was het in 2006 €1034 ?
Is er bij je man nergens een belletje gaan rinkelen?
Want als er een vonnis is, zou er toch ooit een rechtszaak moeten zijn geweest waarvoor hij is gedagvaard?
Kan het voor zijn (overleden?) vader zijn bedoeld?
Overigens zijn we ontzettend bang dat deze issue ons nog meer problemen gaat opleveren. Zoals al gezegd hebben we net een huis gekocht. De bank heeft onze aanvraag goedgekeurd en bankgarantie afgegeven, maar de overdracht moet nog plaatsvinden eind maart. Meestal doen banken ook nog een laatste check vóór de sleuteloverdracht....Als Lindorff in de komende paar weken nu ineens een dikke BKR-registratie uit 1997 op mijn partner gaat gooien, dan zitten we pas echt in de problemen want moeten we 10% boete betalen over de hypotheek en staan we op straat!
Een incassobureau kan jullie geen BKR-registratie bezorgen.
Dat mag een incassobureau niet.
De opdrachtgever kan dat wel
Dat mag een incassobureau niet.
De opdrachtgever kan dat wel
Jurofoon net gebeld, en die geven het weinig kans
Er is ook nog het Juridisch Loket, daar kun je persoonlijk langs met je spullen (zodra/als je die van Lindorff krijgt).
Wist de Jurofoon je trouwens te vertellen dat de rente na 5 jaar verjaart ?( zie @TK Dw RMH )
Dat zegt meer dan een telefoontje gebaseerd op de summiere telefonische 'info' van Lindorrf.
Heeft je man een veel voorkomende naam?
Er is ook nog het Juridisch Loket, daar kun je persoonlijk langs met je spullen (zodra/als je die van Lindorff krijgt).
Wist de Jurofoon je trouwens te vertellen dat de rente na 5 jaar verjaart ?( zie @TK Dw RMH )
Dat zegt meer dan een telefoontje gebaseerd op de summiere telefonische 'info' van Lindorrf.
Heeft je man een veel voorkomende naam?
Over het verjaren van de rente heeft de Jurofoon niets gezegd. Wanneer gaat die verjaringstermijn lopen dan? 5 jaar na vonnis of 5 jaar na laatste correspondentie?
Jullie zijn een hele steun!
Jullie zijn een hele steun!
Hier staat het
http://financieel.infonu.nl/geld/18416- ... ulden.html
bij Algemene verjaringstermijn.
Je man weet zich niks,noppes,nada te herinneren? Want aan een vonnis gaat toch wel 1 en ander vooraf.
http://financieel.infonu.nl/geld/18416- ... ulden.html
bij Algemene verjaringstermijn.
Je man weet zich niks,noppes,nada te herinneren? Want aan een vonnis gaat toch wel 1 en ander vooraf.
Jawel, inmiddels kan hij het zich wel weer herinneren. Maar was het onder een andere naam: TRANSFAIR. Hij heeft het vonnis wel ontvangen en voor het laatst een betaling gedaan in oktober 2007, de verjaringstermijn van 5 jaar voor de rente zou dus pas weer aflopen in oktober 2012. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik wist hier helemaal niets van. Het komt als donderslag bij heldere hemel
Initialen zijn trouwens wel nog steeds fout
Lindorrf was voorheen Transfair.d&m240411 schreef:Jawel, inmiddels kan hij het zich wel weer herinneren. Maar was het onder een andere naam: TRANSFAIR. Hij heeft het vonnis wel ontvangen en voor het laatst een betaling gedaan in oktober 2007, de verjaringstermijn van 5 jaar voor de rente zou dus pas weer aflopen in oktober 2012. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik wist hier helemaal niets van. Het komt als donderslag bij heldere hemel
Hoezo weer aflopen ??
Wacht 't overzicht van Lindorrf af...heeft man zelf ook nog afschriften of iets dergelijks van z'n betalingen?
Als er betalingen zijn gedaan, kan het totaal nooit zo hoog zijn als Lindorrf zegt, en al helemaal niet als de rente na 5 jaar vervalt.