LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelost

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RSsucks
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:28

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door RSsucks »

Na een goed gesprek met de eigenaar is een oorzaak van vele problemen duidelijk geworden. Inmiddels is daar afscheid genomen van een medewerker die nogal wat problemen heeft veroorzaakt.

Derhalve wil ik een ieder, die problemen heeft of heeft gekend, adviseren contact op te nemen met RS zodat er voor een passende oplossing voor uw probleem kan worden gezorgd.
Laatst gewijzigd door RSsucks op 22 feb 2012 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

ontevree
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 17:00

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door ontevree »

Ook ik heb geen prettige ervaring met RS Exclusive in Apeldoorn. Bij de proefrit werd door een jonge verkoper, K.N., aangegeven dat het voorbandje nog moest worden vervangen. De auto kwam net uit Duitsland dus de band was nog niet binnen. Toen ik aan de eigenaar, L., vroeg of het om een nieuw kenteken ging zei hij dat al zijn auto's uit Duitsland komen, dus deze hier nog wordt ingevoerd. Maar BPM is al wel betaald. Ook kon K.N. mij vertellen dat de auto hier en daar een krasje had en dat ook dit werd bijgewerkt. Gaf een goed gevoel omdat K.N. dit uit zichzelf aangaf zonder dat ik hier om hoefde te vragen. Ook had hij boekjes en TUV, Duitse NAP kon hij mij vertellen. Klonk allemaal goed! Na de proefrit kwam ik met een tweetal punten, remmen leken mij aan vervanging toe want ik hoorde staal op staal en het dashboardkastje was kapot. De heer K.N. kon mij vertellen dat de auto net een paar dagen binnen was en op een poetsbeurt na niet naar was gekeken, maar dat zou worden nagelopen voor dezelfde prijs. ANWB keuring was ook geen probleem! Klinkt allemaal goed!

Thuis aangekomen waren we enthousiast over de auto en belde RS Exclusive op om aan te geven dat we de auto willen kopen als de ANWB keuring positief is. Is het dan mogelijk om voor de keuring even de auto na te lopen, bandjes en remmen te vervangen? Dit was geen probleem kon K.N. mij vertellen. Hij wilde wel een afspraak maken bij de ANWB want hij kent een keuringsmeester waardoor we direct terecht konden, een particulier heeft een wachttijd van 2 weken. Vreemd verhaal vond ik. Ik heb dan ook zelf de afspraak gemaakt bij ANWB en kon binnen 1 dag terecht. RS Exclusive zou de auto bij de ANWB zetten want met een groen kentekenplaatje mocht je niet vanuit Apeldoorn naar Utrecht rijden.
Volgende dag stond er dus geen auto bij de ANWB keuring. Volgens de eigenaar van RS Exclusive had zijn zoon dit “verkeerd begrepen” en stond de auto in Zwolle voor een RDW keuring. Ook geen nieuw bandje en remmen, want de auto was een meeneemprijs, heb je vast "verkeerd begrepen" zei L. weer want dat heeft K.N. nooit zo bedoelt. Wel kon ik een garantiepakket kopen en dan worden de remmen en banden wel vervangen. Vreemd weer, weer een mondelinge toezegging wat niet wordt nagekomen. Eigenlijk wilde ik de boel al afblazen maar de afspraak bij de ANWB kon niet kosteloos geannuleerd worden. Dan toch maar die ANWB keuring doen en kijken wat daar uit komt.
Na wat bellen met ANWB kon de auto de dag erna worden gekeurd. Dag erna staat de auto keurig bij de ANWB en wordt gekeurd. Zoals ik al wist, bandjes, remschijven, bumper heeft een tik gehad maar geen ernstige schade geweest. De keuringsmeester kon wel vertellen dat het om een Belgische auto gaat en niet om een Duitse. Vreemd weer!

Weer contact opgenomen met RS Exclusive en hij bevestigde dat het om een Belgische auto gaat. Heb ik ook weer “verkeerd begrepen” zei L. mij. Ik kon het wel natrekken bij de Opel dealer in Brasschaat. Hierna heb ik contact opgenomen met de Opel dealer in Brasschaat Belgie, KM. Stand klopte, alle onderhoudsbeurtjes gehad maar de auto komt niet uit 2007 maar 2006. Wel is het model 2007. Vreemd weer dit, in de advertentie staat duidelijk bouwjaar 2007. Weer een belletje naar RS Exclusive, de auto komt niet uit 2007 maar 2006. “Ja mevrouw, is een model uit 2007, dat heeft u denk ik “verkeerd begrepen”.
Ik heb de advertentie uitgeprint waarin duidelijk staat bouwjaar 2007 maar ook toen bleef L. stellig over het "verkeerd begrijpen". Verder kon L. mij vertellen dat hij mij irritant vond met al mijn vragen en dit is zoals het is en als je de auto niet wilt koop je hem niet.
Met andere woorden, de advertentie waarin onwaarheden staan, de mondelinge beloftes die hij niet na komt, dat hij mij irritant vindt en niet laat uitpraten moet ik maar voor lief nemen. NIET DUS! Ze belazeren je waar je bij staat, komen de gemaakte afspraken absoluut niet na wat mij een onbetrouwbaar gevoel geeft. Wat zijn de volgende zaken die ik "verkeerd heb begrepen"? We hebben de hele boel dan ook afgeblazen ook al was de auto na de keuring in redelijke staat, de mondelinge afspraken worden niet nagekomen.
160 euro (ANWB keuring) armer en wijzer om te kunnen adviseren er goed over na te denken voordat je een auto koopt bij RS Exclusive in Apeldoorn.
Ze verkopen in ieder geval geen zuivere koek, dat heb ik wel begrepen!

Moye
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2010 09:15

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Moye »

..
Laatst gewijzigd door Moye op 14 dec 2010 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ontevree
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 17:00

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door ontevree »

Nou Moye, binnen nu en 1.5 week kan je een telefoontje verwachten dat het allemaal een vergissing is en/of je deze opmerking van het forum kunt halen want zijn zoon gaat het bedrijf overnemen. Slechte reclame kan hij dan niet gebruiken.

Jammer dat je dit forum te laat heb gelezen. Maar op deze manier kunnen wij wel andere waarschuwen.

RSsucks
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:28

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door RSsucks »

Na een goed gesprek met de eigenaar is een oorzaak van vele problemen duidelijk geworden. Inmiddels is daar afscheid genomen van een medewerker die nogal wat problemen heeft veroorzaakt.

Derhalve wil ik een ieder, die problemen heeft of heeft gekend, adviseren contact op te nemen met RS zodat er voor een passende oplossing voor uw probleem kan worden gezorgd.
Laatst gewijzigd door RSsucks op 22 feb 2012 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Moye
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2010 09:15

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Moye »

..
Laatst gewijzigd door Moye op 14 dec 2010 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Opgelicht door RS!
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2010 15:17

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Opgelicht door RS! »

Ik heb pas ook een auto daar gekocht de mijne ingeruild .
ten eerste kun er geen proefrit maken omdat de meeste auto,s nog nagekeken moeten worden.
ze beloven je dan goud eerlijk: "komt goed jongen".
(dit zei voor apeldoorners bekende louie hendriksen)hij is tevens de eigenaar.
Dan beloven ze je een test rit vlak voor je hem komt ophalen.
Dit is ook niet gebeurd afspraken komen ze niet na,repareren niet wat er in de koopovereenkomst staat alleen ff een nieuwe apk erop laten drukken bij de turkse buurman apk garage arnhemse weg( vlakbij juffrouw tok )dit terwijl deze auto niet goed gekeurd had mogen worden....
nu heb ik de auto en ben al 3 keer bij een andere garage geweest die de mankementen heeft verholpen maar ik ben wel 275 euro lichter!!
Ik had een onbetrouwbare km stand defecte vering/spruitstok kapot/remmen/massa breuk/stappenteller.
Kortom vlink genaaid dus!
Ik kan er echt niet met mijn pet bij dat in zo,n regeltjesland als nederland zulke oplichters ongestraft verder kunnen en mogen gaan ten koste van zoveel gedupeerde Consumenten sommige mensen sparen zich klem voor een auto...
WANNEER KOMT TROS RADAR NOU EENS IN AKTIE???

ontevree
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 17:00

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door ontevree »

Wellicht kunnen jullie je aanmelden bij:
Das je goed recht 2011
John van den Heuvel gaat in het nieuwe seizoen van Das je goed recht weer mensen helpen die onrecht is aangedaan of die een juridisch conflict hebben. Bent u opgelicht door een aannemer? Heeft u een doodzieke puppy gekocht en geeft de fokker niet thuis? Of wordt u door instanties van het kastje naar de muur gestuurd? Of heeft u een ander juridisch probleem? Stuur dan een mail met uw verhaal naar [email protected]

diesel222
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:45

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door diesel222 »

nee doe het niet! we hebben hele slechte ervaring!
zeg niet dat het bij elke auto bij hun zou zijn maar wij hadden heel veel pech.
na een uur rijden daar aagekomen, de auto hadden we op internet gezien en eenmaal daar aangekomen was hij 2 duizend duurder. dat was een ander zei die
eenmaal thuis de foto,s gekeken was gewoon de zelfde. we konden geen proefrit maken aangezien hij tussen heel veel andere auto,s stond. daar sta je met een pas geboren baby te vragen of het een goede is hij zeii hier heb je een goede koop aan. we zeiden nog al ons spaargeldgaat in de auto omdat we een goede auto willen en aangezien hij nu duurder is dan we dachten, nee komt helemaal goed zei die. toch gekocht en hij zou een reservesleutel en aansteker zo,n vaste nog erbij doen. toen we hem gingen ophalen zagen we wat krasjes in het raam dat zagen we toen niet omdat de ramen vies waren, ach dachten we nog als de rest maar goed is. de reserve sleutel had hij nog niet die zou hij toe sturen, na 10 keer bellen nam hij de telefoon niet meer op en hebben we het maar opgegeven. sleutel kost 100 euro om bij te laten maken, we lieten hem hier nog na kijken en bleek daar een slechte apk keuring te hebben gehad. zoals de lampen stonden niet goed en wat kleine dingen vervangen. terug rijden kosten duurder dus maar weer uit onze eigen zak betaald. en toen kwam het na een jaar rijden koppelingsplaat stuk! de garage zei onmogelijk met de aantal km die op de teller staat er is mee gerommeld en terug gedraaid! balen maar ja toch maar laten maken. en een maand later was onze auto total los verklaard :( cilinders stuk en de hele computer naar zijn moer :evil: het gaat zoveel kosten dat het die auto niet waard is en aangezien er mee gerommeld is hebben we er geen vertrouwen in, zelf in de garage zeiden ze je moet hem weg doen er komt nog veel meer aan als je hem laat maken. in 2 jaar tijd zijn we 6 duizend veloren om bij rs een auto te kopen. en dan nog denken dat je met een kleine in je armen staat en zegt dat al je geld in die auto gaat omdat we een goede willen hebben met weinig km en dan nog zeggen dat het een goede is. volgens de garage hier kan het ook nog zijn dat het een schade auto was :evil: we voelen ons belazerd,en wij zullen het afraden om daar een auto te kopen ten zei je alles op papier hebt wat erbij zit en de km stand kan garanderen, maar als nog wordt je daarna niet makelijk geholpen en zullen ze je afwimpelen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het eerste wat ik doe als ik in een advertentie een auto zie die mij bevalt is de naam van de garage bij Google intikken. Alle eventuele ellende rolt er zo uit. Ik snap niet dat wanneer je een auto koopt dit teveel moeite is.

RSsucks
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:28

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door RSsucks »

Na een goed gesprek met de eigenaar is een oorzaak van vele problemen duidelijk geworden. Inmiddels is daar afscheid genomen van een medewerker die nogal wat problemen heeft veroorzaakt.

Derhalve wil ik een ieder, die problemen heeft of heeft gekend, adviseren contact op te nemen met RS zodat er voor een passende oplossing voor uw probleem kan worden gezorgd.
Laatst gewijzigd door RSsucks op 22 feb 2012 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door trebelski »

RSsucks schreef:Ik heb al eerder een oproep geplaatst:

Redactie Tros Radar, is er nu niet genoeg materiaal om deze oplichters eens flink aan de tand te voelen?!
Hier plaatsen word ( waarschijnlijk ) over het hoofd gezien. Je kunt daarvoor het contactformulier gebruiken.
http://www.trosradar.nl/contact/
Contact met de Radar-redactie
Heeft u een idee voor een onderwerp dat Radar zou kunnen behandelen? Laat het ons weten middels onderstaand contactformulier.

ANWBautoadvies
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:40

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door ANWBautoadvies »

Helaas zijn er te veel duistere bedrijven actief binnen de autobranche. Het wordt lastig voor consumenten programma's al die bedrijven met naam en toenaam in beeld te krijgen. Er zijn natuurlijk ook juridische risico's bij dit soort uitzendingen. Toch zijn er weldegelijk uitzendingen besteed aan de foute handel met helaas de conclusie dat veel daarvan nog steeds actief zijn. Misschien moeten vooral consumenten elkaar informeren via fora en reviews. Wat ons betreft moet er bij aanschaf altijd sprake zijn van een "stok achter de deur". Wanneer er geen sprake is van Bovag garantie, zorg dan voor een keuring bij de Dekra, TUV of ANWB.
Maak altijd een proefrit en laat alle op-en aanmerkingen opnemen in het koopcontract inclusief de kilometerstand. Check deze indien mogelijk via de NAP een betaal pas bij aflevering. Geen aanbetaling dus, ook niet bij een proefrit. Dat komt voor!! Weet wat je koopt en vooral ook waar!!

jansenpp
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2011 09:30

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door jansenpp »

:x

RSsucks
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:28

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door RSsucks »

Na een goed gesprek met de eigenaar is een oorzaak van vele problemen duidelijk geworden. Inmiddels is daar afscheid genomen van een medewerker die nogal wat problemen heeft veroorzaakt.

Derhalve wil ik een ieder, die problemen heeft of heeft gekend, adviseren contact op te nemen met RS zodat er voor een passende oplossing voor uw probleem kan worden gezorgd.
Laatst gewijzigd door RSsucks op 22 feb 2012 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door Chocomelk »

RSsucks schreef:Interessant dat het onderwerp van deze topic gewijzigd is naar OPGELOST!

Inmiddels heb ik de redactie van TROS Radar aangeschreven, evenals dasjegoedrecht van Endemol en Undercover Nederland in de hoop dat er een programma is die deze zaak eens flink aan de tand voelt.

Ook zal ik een nieuw onderwerp starten met een link naar deze om duidelijk te maken dat voor VELEN op dit forum hun probleem met Autobedrijf RS te Apeldoorn nog lang niet opgelost is.

Het zou zomaar kunnen dat het voor TS is opgelost en dat daarom de
TS de tekst ook heeft veranderd en er opgelost heeft neergezet.
Laatst bijgewerkt door janc op 08 feb 2011 15:38, in totaal 3 keer bewerkt.

RSsucks
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009 19:28

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door RSsucks »

Na een goed gesprek met de eigenaar is een oorzaak van vele problemen duidelijk geworden. Inmiddels is daar afscheid genomen van een medewerker die nogal wat problemen heeft veroorzaakt.

Derhalve wil ik een ieder, die problemen heeft of heeft gekend, adviseren contact op te nemen met RS zodat er voor een passende oplossing voor uw probleem kan worden gezorgd.

Mijn probleem is erkend, oprechte excuses zijn aangeboden en er is een passende oplossing gevonden, ook al is het leed reeds 2 jaar geschied.

HanenErna
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2013 23:52

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door HanenErna »

Wat een klachten over RS, nou laat me maar vertellen, wij kopen daar een Suzuki in absolute nieuwstaat, na 3 dagen blijkt het open dak te lekken valt niet onder garantie, ja men wou er dubbel plakband tussen zetten maar het hele mechaniek was kapot kosten bij Aram 302 euro, dan herrie herrie en nog eens herrie, blijken de remschijven en blokken voor zo versleten dat de hele boel verrot is en aanloopt bij kou en nat weer , kosten 268 euro, bij echte vorst kreunen linksvoor wat blijkt de motorsteun is verrot en bij controle op mijn vragen blijkt de motorolie stroop geworden, was volgens RS vervangen bij beurt, gelukkig ziet de dealer dat want anders was alles in de puin gelopen. nu blijkt ook de versnellingsbakolie volledig naar de kl..e te zijn en er komt nog veel meer, dus die auto kost ons een vermogen aan reparaties en altijd als je belt valt het niet onder garantie dus wat moet je dan. GEEN AUTO BIJ RS KOPEN

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door crazyme »

HanenErna schreef:Wat een klachten over RS, nou laat me maar vertellen, wij kopen daar een Suzuki in absolute nieuwstaat, na 3 dagen blijkt het open dak te lekken valt niet onder garantie, ja men wou er dubbel plakband tussen zetten maar het hele mechaniek was kapot kosten bij Aram 302 euro, dan herrie herrie en nog eens herrie, blijken de remschijven en blokken voor zo versleten dat de hele boel verrot is en aanloopt bij kou en nat weer , kosten 268 euro, bij echte vorst kreunen linksvoor wat blijkt de motorsteun is verrot en bij controle op mijn vragen blijkt de motorolie stroop geworden, was volgens RS vervangen bij beurt, gelukkig ziet de dealer dat want anders was alles in de puin gelopen. nu blijkt ook de versnellingsbakolie volledig naar de kl..e te zijn en er komt nog veel meer, dus die auto kost ons een vermogen aan reparaties en altijd als je belt valt het niet onder garantie dus wat moet je dan. GEEN AUTO BIJ RS KOPEN
Gezien de vele verwijderde en aangepaste berichten zal u ook wel binnenkort worden uitgenodigd voor een goed gesprek...

loukie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2013 11:52

Re: Opgelost

Ongelezen bericht door loukie »

HanenErna schreef:Wat een klachten over RS, nou laat me maar vertellen, wij kopen daar een Suzuki in absolute nieuwstaat, na 3 dagen blijkt het open dak te lekken valt niet onder garantie, ja men wou er dubbel plakband tussen zetten maar het hele mechaniek was kapot kosten bij Aram 302 euro, dan herrie herrie en nog eens herrie, blijken de remschijven en blokken voor zo versleten dat de hele boel verrot is en aanloopt bij kou en nat weer , kosten 268 euro, bij echte vorst kreunen linksvoor wat blijkt de motorsteun is verrot en bij controle op mijn vragen blijkt de motorolie stroop geworden, was volgens RS vervangen bij beurt, gelukkig ziet de dealer dat want anders was alles in de puin gelopen. nu blijkt ook de versnellingsbakolie volledig naar de kl..e te zijn en er komt nog veel meer, dus die auto kost ons een vermogen aan reparaties en altijd als je belt valt het niet onder garantie dus wat moet je dan. GEEN AUTO BIJ RS KOPEN
Als je slim bent doe je aangifte bij de politie, hoe meer meldingen hoe beter en sneller men iets kan doen

Gesloten