LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premio Verzekeringen - Kinderen gratis meeverzekerd?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2011 11:30

Premio Verzekeringen - Kinderen gratis meeverzekerd?

Ongelezen bericht door Bijnen »

Hallo allen,

Na meer dan een jaar niet meer te zijn geweest, gaan we over 2,5 week op vakantie naar de sneeuw. Hoog tijd om nog even een reisverzekering af te sluiten. Gezien we zelfstandig ondernemen weten we vooraf niet of en wanneer we op vakantie gaan, vandaar de keuze voor een doorlopende reisverzekering.

Nadat ik wat zaken stelselmatig scherp heb vergeleken lijkt Premio Verzekeringen (alwaar wij toevallig ook de inboedel en WA verzekering hebben lopen) een zeer goed pakket tegen een scherp tarief aan te bieden. Op hun website (kopje doorlopende reisverzekering) staat enigszins vreemd geformuleerd:
En nogmaals: uw kinderen zijn bij Premio tot 18 jaar GRATIS meeverzekerd
Dit terwijl in de tekst welke op de site aanwezig is niet eerder terug te vinden is dat dat kinderen tot 18 jaar GRATIS worden meeverzekerd. Met de tekst "en nogmaals" lijkt men naar iets te verwijzen naar iets wat er niet is.

Het gratis meeverzekeren van kinderen tot 18 jaar lijkt echter niet te kloppen!

Om het zekere voor het onzekere te nemen wil ik mij verzekeren tegen; Geneeskundige kosten, Ongevallen en Hulpverlening motorrijtuig (inclusief vervangend vervoer). Je weet maar nooit waar het goed voor kan zijn. De winter- en onderwatersportdekking word gratis in de verzekering meegenomen.

Wanneer ik een premie bereken voor een gezin zonder kinderen kom ik op het volgende uit

Code: Selecteer alles

Basis dekking                          € 3,04 
Geneeskundige kosten            € 1,17
Ongevallen                              € 0,73
Hulpverlening motorrijtuig        € 0,98

Totaal                                     € 5,92 per maand excl. assuratie en poliskosten.
Wanneer ik de premie bereken voor een gezin met kinderen kom ik echter, ondanks dat de kinderen (nogmaals!) gratis zijn, op het volgende uit

Code: Selecteer alles

Basis dekking                          € 3,91 
Geneeskundige kosten            € 1,55
Ongevallen                              € 0,91
Hulpverlening motorrijtuig        € 0,98

Totaal                                     € 7,35 per maand excl. assuratie en poliskosten.
Waaruit kan ik dan afleiden dat kinderen daadwerkelijk gratis worden meeverzekerd? In de berekening welke ik op de site van Premio maak betaal ik juist € 1,43 per maand voor de kinderen extra. Scheelt op jaarbasis toch € 17,16 + € 1,66 (9,7% assurantiebelasting, welke niet vermeld word!) = € 18,82 voor iets wat gratis meeverzekerd zal zijn.

Wat ik me afvraag is of dit nou een foutje betreft of een stelselmatige misleiding van de klant? Hoe gaan andere verzekeraars hier mee om en/of doen hun hetzelfde? Iemand dit al eens opgevallen?

Ben zeer benieuwd naar de reactie van Premio hierop. Gaan ze de teksten op hun site nu snel aanpassen of zullen ze zo eerlijk zijn de zaken recht te trekken en eventueel gezinnen met kinderen welke reeds al een verzekering hebben afgesloten compenseren?

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Premio Verzekeringen - Kinderen gratis meeverzekerd?

Ongelezen bericht door rednax »

Volgens mij klopt het verhaal van Premio niet.

In de polisvoorwaarden is bij verzekerden aangegeven dat bij een dekking voor gezin zonder kinderen er dekking is voor u en uw partner en bij een dekking gezin met kinderen u, uw partner, inwonende minderjarige kinderen etc...

Voor beide situaties geldt een andere premie. Dus gratis tot 18 jaar lijkt me niet op te gaan.

Geen schokkende verschillen in premie, maar niet netjes om het te doen voorkomen alsof kinderen tot 18 jaar gratis zijn.

Gesloten