LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Probleem Vobis Hengelo

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door Gast »

Met mijn PC leverancier zit ik momenteel in een patstelling;

Precies een jaar geleden heb ik een PC gekocht bij (destijds) Vobis, nu Vi-Computers in Hengelo.

Vanaf dag 1 heeft de computer niet goed gefunctioneerd, d.w.z. dat hij zeer regelmatig zomaar uit gaat. Zit je net te werken in een (overigens willekeurig programma).... Plof computer uit, met als gevolg dat er soms uren werk verloren is gegaan.

Nu, een jaar verder is de computer reeds 4x ter reparatie weggeweest voor enkele weken per keer.

De eerste keer was er volgens Vobis Hengelo een virus én het modem zou kapot zijn. Affijn na 2 weken de PC weer opgehaald.
Probleem bleef zich voordoen ondanks dat volgens hun zeggen het feit zich daar niet voordeed.
Dus na een maand frustratie de PC weer weggebracht. Nu was er volgens de Vobis in Hengelo de voeding kapot, dus deze is ook vervangen.
Helaas, bij terugkomst bleef het probleem zich eveneens voordoen.
Dus na weer een aantal weken ellende de PC weer teruggebracht. Nu hebben ze de PC een aantal dagen laten draaien en het probleem volgens zeggen werd niet geconstateerd. Toch meldde Vobis dat men er nieuw geheugen en een nieuwe videokaart in had gezet.... uit voorzorg.

Helaas het probleem deed zich steeds weer voor als de PC hier weer thuis stond.
Na de eerste reparatie hebben we overigens zowiezo gezorgd dat de PC aan een geaard stopcontact en een contactdoos met overspannings beveiliging was aangesloten, dus dat soort problemen sloten we hier al mee uit.

Nu een jaar verder staat de PC voor de 4e maal in Hengelo en men zegt bij Vobis dat hij daar als een zonnetje draait, allerlei tests zijn gedaan etc.

Ik ben echter nu van mening dat deze PC na een jaar ellende is verouderd en mij een jaar lang veel frustratie heeft gegeven en daar heb ik veel geld voor betaald. Ik vind nu dat het moment is aangebroken dat Vobis (VI-Computers) mij een vervangende (nieuwe) PC moet leveren, of uiteraard het geld retour.
Maar helaas de Vobis is hiertoe niet bereid. Ze willen niet verder praten over vervanging van onderdelen of vervanging van de gehele PC omdat zich het probleem daar niet meer voordoet. Uiteraard zijn ze niet bereid om een avond in mijn huis te komen zitten om te zien dat het hier wel gebeurt.

Ik ben van mening dat er iets in het moederbord verkeerd zit, een breuk o.i.d. doordat het zich schijnbaar op de ene locatie nog steeds voordoet en op een andere locatie niet.

Heeft iemand een tip hoe ik hier nu mee verder moet ?
Waar kan ik terecht met bovenstaande klacht ? Is er een instantie waar je met zoiets terecht kunt ?
Wat voor rechten heeft een klant in een situatie als deze ?

Graag reactie's hierop.


B.v.d.

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Het kan zijn dat je processor te warm wordt, check dat maar eens even.

stupid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:36

Re: Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door stupid »

Geachte heer/mevrouw,

Ik denk dat uw eis voor een nieuwe pc en/of onderdelen niet reëel is.
Zoals ik uw verhaal lees is de pc nu een ruim jaar oud en staat deze nu voor de 4e keer bij de leverancier.

De eerste keer had u een virus. Software fouten worden nooit in de garantie opgenomen. Virussen krijgt u door vage mailtjes van kennissen of als u op vage internet sites spullen bekijkt en download of door illegale software te gebruiken.

De tweede keer had u een echt defect, de voeding. Hebben ze dit netjes voor u opgelost?

De derde keer heeft u leverancier niks kunnen vinden, maar ze hebben uit voorzorg onderdelen vervangen. Dit is erg schappelijk. Onderdelen vervangen uit voorzorg kan een zeer vaag probleem of een compatibiliteit probleem soms oplossen.

De vierde keer hebben ze weer niks kunnen vinden.

Alle betere computerwinkels ,waar deze ook onder valt, hebben meestal een eigen technischedienst met gekwalificeerd en geschoold personeel met de juiste gereedschappen en software. Als men zegt dat men de computer een aantal dagen heeft laten draaien dan heeft er een duurtest ,ook wel burn-in test genoemd , plaats gevonden. Als deze test alle onderdelen doorgetest heeft dan zijn deze gegarandeerd goed.

Heeft u de computer misschien in een kastje of een meubel staan, dan kan er ook een warmte probleem zijn bij u thuis. Heeft u al geprobeerd deze op de grond (op een goed geventileerde plaats) te zetten met ten minste 30cm vrije ruimte aan alle kanten.

Je kunt ook nog eens proberen om de computer op een andere elektrische groep aan te sluiten. Of op een andere locatie in huis (of zet ‘m eens een weekje bij een kennis of familie neer !?).

U kunt ook nog een onafhankelijke reparateur er na laten kijken.
LET OP: Een dergelijk onderzoek is altijd voor eigen rekening en kan niet worden verhaald op de leverancier.

Tevens vraag ik mij af of er na een jaar nog garantie opzit. Als u geen aanvullende garantie bepaling overgekomen bent dan zit er standaard een jaar garantie op. Nu de computer een ruim jaar oud is heeft u geen recht op gratis service en/of garantie van onderdelen meer.

Groetjes ...
... Ferdinand
... Eindhoven

Gast

Re: Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry beste brave borst, de leverancier is ten alle tijden aansprakelijk.
Onderdelen kunnen zij inderdaad niet leveren daarvoor moet je bij de fabrikant zijn, maar de leverancier behoort wel een deugdelijk product te leveren, doen ze dat niet, dan kun je als consument eisen dat ze jou een nieuwe geven, doen ze dat ook niet dan kun je via gerechtelijke wegen je koop ongedaan maken; art.17 boek 7 nbw.
Maar ook al is de leverancier na dat ene jaar nog steeds aansprakelijk, als de consument binnen dat jaar niet reclameert; om het zomaar even te zeggen, dan wordt het moeilijker om je recht te halen.
Dus hetgeen wat jij zegt van dat de leverancier niet aansprakelijk is, slaat als een tang op een varken.
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, ieder zijn vrije gedachtegang er over, maar het is wel zo.
Ik raad je aan alvorens dergelijke uitspraken te doen, je eigen te verdiepen in de wet.

Gast

Re: Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door Gast »

De beste tip die ik kan geven, koop NOOIT computers bij dit soort bedrijven!!!

Wanneer u een pc ooit weer eens gaat kopen, ik heb zelf erg goede ervaringen met Funprice in Enschede. Doen niet moeilijk over service, en zijn niet duur. Wanneer u een klacht heeft, vergeet VI computers, maar breng hem even langs Funprice, u moet hiervoor wel betalen, maar dan is het ook goed.

@tje

Re: Service Probleem Vobis Hengelo

Ongelezen bericht door @tje »

Maar ook al is de leverancier na dat ene jaar nog steeds aansprakelijk, als de consument binnen dat jaar niet reclameert; om het zomaar even te zeggen, dan wordt het moeilijker om je recht te halen.
Dus hetgeen wat jij zegt van dat de leverancier niet aansprakelijk is, slaat als een tang op een varken.
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, ieder zijn vrije gedachtegang er over, maar het is wel zo.
Ik raad je aan alvorens dergelijke uitspraken te doen, je eigen te verdiepen in de wet.
Hartstikke grappig allemaal, maar verdiep jij je nou eerst eens in de tekst die boven jou eigenwijze gebrabbel staat. Recht waarop??? Op een pc die goed draait?? Je moet dan toch eerst hard kunnen maken dat je een probleem hebt of niet?

Gesloten