LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dude65
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2012 11:15

Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door dude65 »

Mijn 13 jarige dochter heeft na lang sparen besloten een Iphone 3 te kopen. Binnen een aantal weken moesten we hem al 2 keer op eigen!! kosten terugsturen ter reparatie. De 2e keer kregen we hem terug, maar de thuisknop werkte nog steeds slecht en inmiddels doet hij het helemaal niet meer. Nader onderzoek op internet leerde mij dat ze gebruikte telefoons verkopen alsof ze nieuw zijn. Op mails hierover reageert men gewoon niet. Ik wil graag het Geld voor mijn dochter terug, maar daar willen ze niets van weten. Ik moet hem weer opsturen, maar mijn vertrouwen in Mecero is volledig weg. Op nette, maar confronterende mails reageren ze selectief of helemaal niet.
Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik ben bang dat je aangifte zal moeten gaan doen en eventueel gerechtelijke stappen. Bij het keurmerk dat ze voeren komen ze niet op de ledenlijst voor.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heb je papieren van 'reparatie' bij de retourgezonden telefoon ontvangen?

Want dan kan je aantonen dat deze reeds 2x gerepareerd is.

In principe kan je een gebruikte telefoon krijgen - mits men dit duidelijk aangeeft (bijvoorbeeld door de term "refurbished").

Als men aangeeft "nieuw" - dan mag daar geen sprake van zijn.

Als u de reparatiegegevens nog heeft, maak hier een kopie van, en stuur de kopieen en een brief naar hen (http://www.mecero.nl/nl/cms/bedrijfsgegevens/)
En als u een postbus niet vertrouwd dan volgens KVK gegevens:
Naam: Media Center Rotterdam
Vestigingsadres: Witte de Withstraat 48 B 2
Vestigingsplaats: 3012BR Rotterdam
Internetadres: http://www.mecero.nl
KvK-nummer: 24387875
Vestigingsnummer: 000015604543
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Ik heb even gekeken op de site - http://www.mecero.nl/nl/product/apple-iphone-3g-16gb/ - en zie alleen 100% ready to go staan.
Nergens "nieuw", maar ook niet 'refurbished' of iets van dien aard.
Wel een enigzins zorgelijk '30 dagen garantie' - wat voor een dergelijk apparaat veel en veel te weinig is.

Anyway - in de brief geeft u aan dat het toestel reeds 2x gerepareerd is, en nog steeds niet voldoet aan de eisen (non-conformiteit) en dat u dit toestel niet vertrouwd, en de verkoper er op aanspreek dat hij zijn verantwoordelijkheid moet opnemen, en een nieuw (ander) toestel dient te verstrekken, danwel het betaalde bedrag terug moet betalen.
(Hoe en waar is trouwens gerepareerd? Ik begrijp dat Appel eigen service centra heeft. Misschien kunnen die u helpen?)

Ik vind op de site geen bezoek adres - wat een beetje niet zo betrouwbaar overkomt..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Guardian72 schreef:Heb je papieren van 'reparatie' bij de retourgezonden telefoon ontvangen?

Want dan kan je aantonen dat deze reeds 2x gerepareerd is.

In principe kan je een gebruikte telefoon krijgen - mits men dit duidelijk aangeeft (bijvoorbeeld door de term "refurbished").

Als men aangeeft "nieuw" - dan mag daar geen sprake van zijn.

Als u de reparatiegegevens nog heeft, maak hier een kopie van, en stuur de kopieen en een brief naar hen (http://www.mecero.nl/nl/cms/bedrijfsgegevens/)
En als u een postbus niet vertrouwd dan volgens KVK gegevens:
Naam: Media Center Rotterdam
Vestigingsadres: Witte de Withstraat 48 B 2
Vestigingsplaats: 3012BR Rotterdam
Internetadres: http://www.mecero.nl
KvK-nummer: 24387875
Vestigingsnummer: 000015604543
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Ik heb even gekeken op de site - http://www.mecero.nl/nl/product/apple-iphone-3g-16gb/ - en zie alleen 100% ready to go staan.
Nergens "nieuw", maar ook niet 'refurbished' of iets van dien aard.
Wel een enigzins zorgelijk '30 dagen garantie' - wat voor een dergelijk apparaat veel en veel te weinig is.

Anyway - in de brief geeft u aan dat het toestel reeds 2x gerepareerd is, en nog steeds niet voldoet aan de eisen (non-conformiteit) en dat u dit toestel niet vertrouwd, en de verkoper er op aanspreek dat hij zijn verantwoordelijkheid moet opnemen, en een nieuw (ander) toestel dient te verstrekken, danwel het betaalde bedrag terug moet betalen.
(Hoe en waar is trouwens gerepareerd? Ik begrijp dat Appel eigen service centra heeft. Misschien kunnen die u helpen?)

Ik vind op de site geen bezoek adres - wat een beetje niet zo betrouwbaar overkomt..
Algemene voorwaarden van deze sjop zien er inderdaad bedenkelijk uit. Tevens is onduidelijk wanneer het om refurbished of nieuwe producten gaat.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

olaf79 schreef:Tevens is onduidelijk wanneer het om refurbished of nieuwe producten gaat.
Dat wordt je geacht te vragen

8. Refurbished toestellen;

8.3 Aangezien wij sommige toestellen zowel gereviseerd als nieuw verkopen, kunt u van te voren vragen of het bovenstaande van toepassing is op het product waar u interesse in heeft.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door sephora30 »

De shop staat inderdaad niet op de ledenlijst van Thuiswinkel Keurmerk dus je zou daar een klacht in kunnen dienen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:De shop staat inderdaad niet op de ledenlijst van Thuiswinkel Keurmerk dus je zou daar een klacht in kunnen dienen.
Je kan alleen misbruik keurmerk melden.
Dat is trouwens reeds gedaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Winterman schreef:
olaf79 schreef:Tevens is onduidelijk wanneer het om refurbished of nieuwe producten gaat.
Dat wordt je geacht te vragen

8. Refurbished toestellen;

8.3 Aangezien wij sommige toestellen zowel gereviseerd als nieuw verkopen, kunt u van te voren vragen of het bovenstaande van toepassing is op het product waar u interesse in heeft.
Ze kunnen zo veel achten. Zij dienen dat behoorlijk kenbaar te maken via de productpagina van het betreffende product.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

olaf79 schreef: Ze kunnen zo veel achten. Zij dienen dat behoorlijk kenbaar te maken via de productpagina van het betreffende product.
Jij hebt wel heel hoge verwachtingen van een website die ook al een keurmerk voert waar ze niet bij zijn aangesloten.

Ik denk niet dat het hun intentie is om te doen wat "behoorlijk" is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Winterman schreef: Jij hebt wel heel hoge verwachtingen van een website die ook al een keurmerk voert waar ze niet bij zijn aangesloten.

Ik denk niet dat het hun intentie is om te doen wat "behoorlijk" is.
Mee eens.
Als een site (bewust) ten onrechte een keurmerk toont, geven ze m.i. aan dat ze bewust er op uit zijn mensen te misleiden.

Jammer dat justitie hier nauwelijks wat tegen doet.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

Hier een tip met betrekking to dit soort keurmerken. Als een website terecht een keurmerk voert linkt dit vaak door naar de verstrekker van dat keurmerk.

Los daarvan vind ik dit een heel onduidelijk keurmerk. Veel aangesloten bedrijven voeren het helemaal niet en bij Consuwijzer staan ze ook niet vermeld.

mecero.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2010 00:09

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door mecero.nl »

Geachte Doede Schregardus,

U kunt het beste uw toestel retour sturen naar het onderstaande adres;

Media Center Rotterdam
Postbus 21508
3001 AM Rotterdam

Graag met een kopie van uw factuur.
Wilt u ook een duidelijke omschrijving van het probleem bijvoegen bij de zending? Als uw zending is aangekomen, zal ik deze zo spoedig mogelijk voor u nakijken.

Op www.mecero.nl verkopen wij zowel fabrieksnieuwe als gereviseerde toestellen.

Het door u ontvangen toestel is een geheel nieuw gereviseerd toestel (30 dagen garantie), alle onderdelen zijn dus nieuw en origineel. Het printplaatje is echter uit een ander toestel aangezien deze niet meer geproduceerd worden.

Het door u ontvangen toestel is dus overigens nergens meer fabrieksnieuw (1 jaar garanie) te koop. Wij maken het alsnog mogelijk om dit model aan te kunnen schaffen op deze manier.

Zodra wij uw toestel retour hebben ontvangen zullen wij gelijk uw aanvraag in behandeling nemen.

Betreft het webwinkelkeurmerk, thuiswinkelkeurmerk.org is helaas totaal onbereikbaar. Ook het telefoonnummer is afgesloten. Wij overwegen dan ook over te stappen van keurmerk.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd per e-mail contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Media Center Rotterdam

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

mecero.nl schreef: Het door u ontvangen toestel is een geheel nieuw gereviseerd toestel
Een toestel is nieuw of gereviseerd. Niet beiden.
mecero.nl schreef: Betreft het webwinkelkeurmerk, thuiswinkelkeurmerk.org is helaas totaal onbereikbaar. Ook het telefoonnummer is afgesloten. Wij overwegen dan ook over te stappen van keurmerk.
Pfffff Moeaaaah :)

Overstappen van keurmerk. En wij als consument maar denken dat je zo'n keurmerk kreeg als je betrouwbaar was. Niet dat je ze voor het uitzoeken had.

Je zou toch denken dat je als rechtgeaard ondernemer waar voor je geld wil als je voor een keurmerk betaald. Niet zomaar overstapt naar de volgende en al zeker niet het keurmerk blijft voeren als ze totaal onbereikbaar zijn. Sta je er zelf ook wel heel slecht op.

Of kwam je er nu pas achter?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mecero.nl schreef: Betreft het webwinkelkeurmerk, thuiswinkelkeurmerk.org is helaas totaal onbereikbaar. Ook het telefoonnummer is afgesloten. Wij overwegen dan ook over te stappen van keurmerk.
Ik heb jullie onterechte (want niet aangesloten!) vermelding gewoon bij [email protected] gemeld - en kreeg daar binnen 4 uur een respons op.

Ik weet niet WAAR jullie heenmailen - maar probeer het hier eens...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door olaf79 »

mecero.nl schreef:Op http://www.mecero.nl verkopen wij zowel fabrieksnieuwe als gereviseerde toestellen.

Het door u ontvangen toestel is een geheel nieuw gereviseerd toestel (30 dagen garantie), alle onderdelen zijn dus nieuw en origineel. Het printplaatje is echter uit een ander toestel aangezien deze niet meer geproduceerd worden.
Tsja wat is het nou, nieuw, gereviseerd? Beide kan niet hoor.
Het door u ontvangen toestel is dus overigens nergens meer fabrieksnieuw (1 jaar garanie) te koop. Wij maken het alsnog mogelijk om dit model aan te kunnen schaffen op deze manier.
Hm, u kent de voorraad van alle winkels in heel de wereld. Knap hoor.

mecero.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2010 00:09

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door mecero.nl »

Een toestel is nieuw of gereviseerd. Niet beiden.
Alle onderdelen zijn 100% nieuw, het printplaatje is volledig gereviseerd. De printplaatjes worden niet meer fabrieksnieuw gemaakt.
Pfffff Moeaaaah

Overstappen van keurmerk. En wij als consument maar denken dat je zo'n keurmerk kreeg als je betrouwbaar was. Niet dat je ze voor het uitzoeken had.
Dat dachten wij ook. Wij zijn de laatste maanden bezig geweest om contact te krijgen en willen ons nu bij een betrouwbaar keurmerk aansluiten in plaats van http://www.thuiswinkelkeurmerk.info.
Ik heb jullie onterechte (want niet aangesloten!) vermelding gewoon bij [email protected] gemeld - en kreeg daar binnen 4 uur een respons op.

Ik weet niet WAAR jullie heenmailen - maar probeer het hier eens...
Dit betreft een ander keurmerkt, niet http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/
Over de onbereikbaarheid van dit keurmerk zijn wij namelijk niet te spreken. Het contactformulier; http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/cms ... Itemid,83/
Hm, u kent de voorraad van alle winkels in heel de wereld. Knap hoor.
De productie van dit toestel is reeds 2 jaar geleden gestopt. Het toestel is dan ook niet meer bij de reguliere aanbieder te krijgen.



Wij hebben nog geen reactie ontvangen van Doede Schregardus, u kunt contact per e-mail met ons opnemen zodat wij u verder kunnen helpen met uw garantie.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

mecero.nl schreef:Alle onderdelen zijn 100% nieuw, het printplaatje is volledig gereviseerd.
Dus het printplaatje is geen onderdeel?
mecero.nl schreef:Dat dachten wij ook. Wij zijn de laatste maanden bezig geweest om contact te krijgen en willen ons nu bij een betrouwbaar keurmerk aansluiten in plaats van http://www.thuiswinkelkeurmerk.info.
Dus je vertrouwd het al maanden niet, maar blijft wel het keurmerk voeren om zelf degelijk over te komen?
Zelfs als dat keurmerk niets voorsteld, dan nog heb je er zelf voor gekozen je aan de gedragsregels te houden en die leg je wel erg in je eigen voordeel uit.

Feit is dat je gewoon een 13 jarig meisje belazerd en je gedrag hier ook nogal beneden peil is. Je schijnt belangrijk te vinden dat iedereen weet wie dude65 is in jouw ogen, maar zelf verschuil je je gewoon achter mercero.nl

Klasse hoor!

Gedos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2012 10:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Gedos »

Winterman schreef:
mecero.nl schreef:Alle onderdelen zijn 100% nieuw, het printplaatje is volledig gereviseerd.
Dus het printplaatje is geen onderdeel?

Feit is alsnog dat in hun voorwaarden staat dat producten refurbished kunnen zijn. Jullie kunnen alles wel op mercero schuiven, maar als TS niet kan lezen is dat zijn probleem. Ze geven het duidelijk aan, en mocht je het zeker willen weten dan moet je ze mailen. Hoe moeilijk kan het zijn. Enige fout die mercero heeft gemaakt is het niet goed repareren van het toestel en het keurmerk, hoewel de klacht niet eens het keurmerk betrof.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

Gedos schreef:Ze geven het duidelijk aan, en mocht je het zeker willen weten dan moet je ze mailen.
Zou dat nog werkelijk nodig zijn als ze het duidelijk aangeven? Duidelijk is het bij het aangeboden toestel vermelden. Doen ze dat?

Gedos
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2012 10:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Gedos »

Winterman schreef:
Gedos schreef:Ze geven het duidelijk aan, en mocht je het zeker willen weten dan moet je ze mailen.
Zou dat nog werkelijk nodig zijn als ze het duidelijk aangeven? Duidelijk is het bij het aangeboden toestel vermelden. Doen ze dat?
Zoals ik al zei, het staat onder een aparte paragraaf in de algemene voorwaarden. De algemene voorwarden moeten worden gelezen voordat je een bestelling plaats. TS was dus op de hoogte dat deze site onder andere refurbished producten verkocht. Ik neem aan dat TS deze gelezen heeft, zo niet eigen schuld dikke buld. En door een heel simpel mailtje te sturen had hij zeker kunnen zijn of het een refurbished toestel was. Echt, is het nou zo moeilijk mensen?

Gesloten