LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding bij BLOKKER?????

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door pefero »

Kent u dat nu ook een mooie folder van Blokker in de deur met week aan biedingen.

U snel naar de Blokker helaas mevrouw uitverkocht of niet binnen gekregen of sorry niet meer leverbaar of misschien weer een andere smoes. :oops:

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en ben er achter gekomen dat als de Blokker een aanbieding heeft ze deze artikelen vaak helemaal niet meer hebben.

Neem nu deze week de aanbieding Princess Cycloonstofzuiger White Shark in de aanbieding maar nergens in Noord Nederland in de winkel hij is niet geleverd word er gezegd dan maar naar de webwinkel van de Blokker en ja hoor ook daar niet meer te krijgen.
En daarom heb ik een klacht ingediend bij ConsuWijzer en wil iedereen die dit probleem kent of mee gemaakt heeft oproepen om dit ook te doen bij de ConsuWijzer misschien dat bedrijven zoals de Blokker dan begrijpen dat ze je niet zomaar voor de gek kunnen/ mogen houden.

ConsuWijzer
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

http://www.consuwijzer.nl

MAXIEM

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

pefero

Dit heet "lokreklame". Als je eenmaal binnen bent, dan koop je wel wat anders (denken ze). Dit bedrijfje heeft niet in te gaten, dat je zo klanten kwijtraakt i.p.v. aantrekt.

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door dhc »

Uh....wat is er mis met het lezen van de actievoorwaarden die onderaan de laatste pagina staan:
"Aanbiedingen gelden....zolang de voorraad strekt..."

Je klacht maakt dus geen schijn van kans!

Welterusten...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Dit bedrijfje heeft niet in te gaten, dat je zo klanten kwijtraakt i.p.v. aantrekt.

Maxiem.

Ja...liggen ze echt wakker van. Bedrijfsresultaat van Blokker zal best wel goed zijn....
Doei maar weer...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dhc schreef:Uh....wat is er mis met het lezen van de actievoorwaarden die onderaan de laatste pagina staan:
"Aanbiedingen gelden....zolang de voorraad strekt..."
Probleem bij dit soort dingen is vaak dat het tegenwoordig heel vaak voorkomt dat ze het product nooit hebben gehad. Dat we dat met zijn allen redelijk normaal zijn gaan vinden wil niet zeggen dat het dan juist is. Ik heb dit zelf ook al regelmatig meegemaakt bij o.a. Kruidvat. Tegenwoordig koop ik juist daardoor bijna niet meer bij deze winkelketen.

Op consuwijzer staat immers ook:
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.

MAXIEM

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Emmy75

Kruidvat is inderdaad zo'n zaak, waar ik in het verleden dezelfde ervaringen heb opgedaan. Reden genoeg om er niet meer te kopen/komen.

Met collegiale groet, Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door nevermind »

dhc schreef:Uh....wat is er mis met het lezen van de actievoorwaarden die onderaan de laatste pagina staan:
"Aanbiedingen gelden....zolang de voorraad strekt..."

Je klacht maakt dus geen schijn van kans!

Welterusten...
Of zoals de laatste tijd hier besproken is: OP = OP !!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Helaas zal gaan gelden : zolang de voorraad strekt.....
Jij kan waarschijnlijk nooit 100% aantonen dat ze die niet in de voorraad hebben gehad, dus zal je aan het korte end trekken.

Maar helaas dit gebeurt wel vaker bij Blokker voor mij al een reden om
een ander artikel dan daar niet te kopen.
Ik wilde ook ooit iets kopen daar van de aanbieding, ook niet aanwezig, ook op=op en dan krijg je te horen ja maar.......niets ja maar ik ga wel naar een andere winkel.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ik heb gewerkt ine en winkel die ook soortgelijke acties had.
Dan kwamen mensen aan het eind van de dag binnenzetten en klagen dat iets al uitverkocht was.. Bij ons stond op de actiedagen het voor dat de winkels open gaan echt al vol.. Ook bij kruidvat zie ik ze vaak al in de ochtend met rijen staan..

Het is er wel maar je moet op tijd komen..

En sommige filialen moeten helaas de dag van tevoren de winkel in ruimen en dan zijn er ook tientallen mensen die maar langs blijven komen om dingen te kopen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door dhc »

Emmy75 schreef:
dhc schreef:Uh....wat is er mis met het lezen van de actievoorwaarden die onderaan de laatste pagina staan:
"Aanbiedingen gelden....zolang de voorraad strekt..."
Probleem bij dit soort dingen is vaak dat het tegenwoordig heel vaak voorkomt dat ze het product nooit hebben gehad. Dat we dat met zijn allen redelijk normaal zijn gaan vinden wil niet zeggen dat het dan juist is. Ik heb dit zelf ook al regelmatig meegemaakt bij o.a. Kruidvat. Tegenwoordig koop ik juist daardoor bijna niet meer bij deze winkelketen.

Op consuwijzer staat immers ook:
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
het is inderdaad niet netjes, maar ze hadden ook kunnen zeggen dat ze "al" uitverkocht zijn. Dan is het gewoon einde verhaal.
Snap verder de heisa niet, die B-kwaliteit zuigers zijn overal voor ongeveer dezelfde prijs verkrijgbaar.
Heb ooit eens zo'n kreng gekocht; drie weken, en toen in de kliko geflikkerd.
Kwestie van even doorlopen.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:Emmy75

Kruidvat is inderdaad zo'n zaak, waar ik in het verleden dezelfde ervaringen heb opgedaan. Reden genoeg om er niet meer te kopen/komen.

Met collegiale groet, Maxiem.

Waar kom jij dan nog wel?
je hebt inmiddels bij 1001 winkels al een zelfverklaard winkelverbod...

non-collegiale groeten terug....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door ciske »

tiepmiep schreef:ik heb gewerkt ine en winkel die ook soortgelijke acties had.
Dan kwamen mensen aan het eind van de dag binnenzetten en klagen dat iets al uitverkocht was.. Bij ons stond op de actiedagen het voor dat de winkels open gaan echt al vol.. Ook bij kruidvat zie ik ze vaak al in de ochtend met rijen staan..

Het is er wel maar je moet op tijd komen..

En sommige filialen moeten helaas de dag van tevoren de winkel in ruimen en dan zijn er ook tientallen mensen die maar langs blijven komen om dingen te kopen.

mensen denken rechten te hebben, niet te filmen wat een gezeik....er staat duidelijk in folders OP=OP.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dhc schreef:het is inderdaad niet netjes, maar ze hadden ook kunnen zeggen dat ze "al" uitverkocht zijn. Dan is het gewoon einde verhaal.
Niet helemaal einde verhaal overigens, want ook veel te weinig hebben is niet goed. Ik heb bij Kruidvat (bijvoorbeeld) vaker gehoord dat ze het gewoon helemaal niet hebben gehad. Van een vriendin die er een poos heeft gewerkt heb ik ook gehoord dat ze het vaak niet binnenkrijgen of soms maar een handjevol. Soms komt dit handjevol niet eens in de winkel en is het al 'gereserveerd' voor personeel en familie van...
dhc schreef: Snap verder de heisa niet...
Heisa ga ik om dit soort zaken dan ook zeker niet maken. Ok een enkele keer dat dit gebeurt, ach kan gebeuren. Als het te vaak gebeurt, koop ik niet meer in zulke winkels. Maar ik ga geen klachten indienen en topics openen. Ik weet ook wel dat ze niet wakker liggen van die ene klant. Maar als meer mensen dit gaan doen, wordt het signaal wel wat duidelijker.

KV is met sommige dingen gewoon ook veel te duur, vb zonnebrandcreme van de Nivea of Ambre Solaire kost bij het kruidvat ca. 13-14 euro reguliere verkoopprijs zonder aanbieding. Over de grens koop ik die voor 7 euro reguliere prijs en dit geldt voor veel dingen. Raar voorbeeldje misschien maar we gaan nogal wat naar de zon op vakantie en verbruiken toch aardig wat flesjes per jaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
Heisa ga ik om dit soort zaken dan ook zeker niet maken. Ok een enkele keer dat dit gebeurt, ach kan gebeuren. Als het te vaak gebeurt, koop ik niet meer in zulke winkels. Maar ik ga geen klachten indienen en topics openen. Ik weet ook wel dat ze niet wakker liggen van die ene klant
In feite zeg je dus op een nettere manier hetzelfde, gezeik dus :lol:
Nou nee, want ik schreef ook: Maar ik ga geen klachten indienen en topics openen. Dus ik doe niets met die klacht, ik ga alleen niet meer kopen in dat soort winkels. Meer winkels dan centjes om uit te geven.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiepmiep schreef:ik heb gewerkt ine en winkel die ook soortgelijke acties had.
Dan kwamen mensen aan het eind van de dag binnenzetten en klagen dat iets al uitverkocht was.. Bij ons stond op de actiedagen het voor dat de winkels open gaan echt al vol.. Ook bij kruidvat zie ik ze vaak al in de ochtend met rijen staan..

Het is er wel maar je moet op tijd komen..

En sommige filialen moeten helaas de dag van tevoren de winkel in ruimen en dan zijn er ook tientallen mensen die maar langs blijven komen om dingen te kopen.

Het hoort niet de dag vantevoren verkocht te worden als het de volgende dag in de aanbieding komt, dan moet het die dag voor de normale prijs verkocht worden en niet voor de aanbiedingsprijs.
Dat gezeik was hier vroeger ook bij de kruidvat, nu gelukkig niet meer.

En nee het is er lang niet altijd, vaak krijgen ze maar heel weing binnen en worden dingen gereserveerd voor personeel zelf en daar de vrienden/familie/etc van.

En inderdaad Emmy ook voor bepaalde dingen ga ik de grens over, scheelt soms wel de helft van de prijs.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Sage. »

Chocomelk schreef:En nee het is er lang niet altijd, vaak krijgen ze maar heel weing binnen en worden dingen gereserveerd voor personeel zelf en daar de vrienden/familie/etc van.
Ik denk dat dit ook een zeer grote oorzaak is van uitverkochte acties.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sage. schreef:
Chocomelk schreef:En nee het is er lang niet altijd, vaak krijgen ze maar heel weing binnen en worden dingen gereserveerd voor personeel zelf en daar de vrienden/familie/etc van.
Ik denk dat dit ook een zeer grote oorzaak is van uitverkochte acties.
Dat weet ik wel zeker, ken iemand die bij kruidvat werkt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Jolijn »

pefero schreef: Ik heb een beetje onderzoek gedaan en ben er achter gekomen dat als de Blokker een aanbieding heeft ze deze artikelen vaak helemaal niet meer hebben.
Je bent niet de eerste en enige die dit allang ervaren heeft.
Het Blokker (Kruidvat, Trekpleister enz.enz.) personeel vindt dat zelf vaak ook vervelend.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
En nee het is er lang niet altijd, vaak krijgen ze maar heel weing binnen en worden dingen gereserveerd voor personeel zelf en daar de vrienden/familie/etc van.
fabeltjes, zelf mag het personeel niks ervan kopen, en ook niks reserveren.

Dit soort topics vind ik zo onvoorstelbaar gezeur, alsof je rechten hebt.

OP= OP

Niet waar ! ben zelf in blauw verleden fm geweest bij KV ( zie andere topics ) en interessante handel werd gewoon achter gehouden ( gereserveerd ) en na werktijd afgerekend.
Daarbij is KV ( onderdeel van as watson net als trekpleister, ici paris en prijsmepper ) ooit bij kassa geweest ivm een pc aanbieding welke slechts in een paar filialen te verkrijgen waren.......ze zijn toen behoorlijk ter kakke gezet en terecht want personeel kon continue nee verkopen en alles uitleggen.

Het verdeelsysteem waar kv mee werkt zuigt aan alle kanten. Fnv houdt ze nog steeds in gaten ivm min - max uren / roosterindelingen, werkdruk en veiligheid. ben al tijdje weg maar krijg nog steeds de brieven van fnv.

Tis vaak niet voor niks zo'n pokkezooi in de kv en tp's....teveel handel op te weinig m2.

Blokker verschilt hier niet veel in.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Aanbieding bij BLOKKER?????

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Tis vaak niet voor niks zo'n pokkezooi in de kv en tp's....teveel handel op te weinig m2.

Blokker verschilt hier niet veel in
Ik heb anders gehoord maar goed ,blijf er bij dat mensen echt kunnen zeuren om iets waarvan ik mij wel eens af vraag of ze beseffen dat ze met mensen te maken hebben en niet met machines.

ben blij dat ik niet in een winkel werk, heb ik dat gezeik tenminste niet :lol:

Hier en daar zal er best een filiaal zijn waarbij niet wordt gereserveerd. Maar zeg nu zelf, als jij iets in een folder ziet waarvan je denkt....goh leuke prijs en heb ik wel nodig, of is aan vervanging toe of wat dan ook en is vervolgens - uitverkocht, nog niet binnen, opisop of whatever......dan zal ook jij vast denken tsjee balen.....maarja.....maar als vervolgens meerdere keren gebeurd dan is het niet leuk meer. En dat met dank aan de hoofdkantoren want het winkelpersoneel kan de sh*t oplossen.

Winkel, horeca, met alle werkzaamheden waar je met klanten te maken hebt kun je "gezeik" krijgen.....tsja je kiest ervoor of niet.

Tres Simple..... :mrgreen:

Gesloten