Onlangs heb ik mijn Acer geformatteerd. Bij de cd die meegeleverd was ( Vista home premium ) heb ik deze weer opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg dus ook alle codes die nodig waren, en na allerlei updates was alles perfect. Tot voor 2 weken terug toen ik de melding kreeg dat ik Windows opnieuw moest activeren. Maar dit werkte niet met de code volgens de cd. Volgens forums op internet blijkt dat je met een OEM versie niet opnieuw kunt installeren. Dus ik gebeld met Acer en daar zeiden ze dat dit inderdaad niet meer kon en dat ik opnieuw Windows moest aanschaffen.
Maar ik kwam er achter dat op de zijkant van mijn pc ook een productcode staat zonder OEM. Dus ik deze ingevuld en nu werkt alles prima. Als het aan Acer had gelegen had ik dus een nieuwe versie van Windows moeten aanschaffen van weet ik hoe veel euro's, plus alle ellende van het weer opnieuw moeten installeren.
ACER, Bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] acer helpdesk
-
Re: acer helpdesk
Het klopt niet helemaal, je kunt een OEM-versie meestal niet online activeren ( uitzonderingen zijn er wel) maar als de hardware hetzelfde is gebleven kan je het gratis activatie-nummer in Nederland bellen van Microsoft de oorzaak uitleggen en zij kunnen dan opnieuw activeren. Zodra je namelijk de eerste maal online activeert maakt Microsoft een overzicht van je gebruikte hardware en slaan dat op.Vereist is, een legale Windows met sticker op de kast,dezelfde hardware, en om de productcode word gevraagd bij telefonische activatie.Dus het kan wel maar niet zomaar op een andere pc bijvoorbeeld. DE OEM word gekoppeld aan de hardware en is eenmalig.lunatheband schreef:Onlangs heb ik mijn Acer geformatteerd. Bij de cd die meegeleverd was ( Vista home premium ) heb ik deze weer opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg dus ook alle codes die nodig waren, en na allerlei updates was alles perfect. Tot voor 2 weken terug toen ik de melding kreeg dat ik Windows opnieuw moest activeren. Maar dit werkte niet met de code volgens de cd. Volgens forums op internet blijkt dat je met een OEM versie niet opnieuw kunt installeren.
Telefonische activatie via het activatienummer (0800 02 33 487) werkt ook prima via mobiele telefoon, er is geen vaste telefoon voor nodig. Overigens kunt u ook gewoon via 020-500 1500 de Microsoft Productondersteuning bereiken. Als u in het keuzemenu voor technische ondersteuning kiest, krijgt u een medewerker aan de lijn die de activatie ook voor u kan uitvoeren.
Re: acer helpdesk
Heel erg bizar verhaal. Acer werkt met voor-installaties en levert geen losse recovery dvd's mee (behalve af en toe een setje lege dvd's om deze zelf te kunnen branden).
Was het een zakelijk model?
Afgezien daarvan denk ik dat je slachtoffer bent geworden van een compleet waardeloze helpdeskmedewerker.
Lees het antwoord van Trebelski:
Ik denk zelf dat je iemand aan de lijn hebt gehad die er nu niet meer werkt, of in ieder geval, niet meer voor lang.
Volg het advies op van trebelski. Officieel heb je geen recht op directe support van Microsoft bij een OEM licentie maar zij leveren dit wel. Zo niet, bel terug tot je een andere medewerker aan de lijn krijgt.
*edit*Aangezien je het zelf al hebt opgelost is dit niet meer nodig. Was een deel van je post vergeten voordat ik antwoord gaf. Sorry!
Maar ik hoop dat voor andere personen die aan het googlen zijn of zo iemand baat heeft aan het advies van trebelski. */edit*
Was het een zakelijk model?
Afgezien daarvan denk ik dat je slachtoffer bent geworden van een compleet waardeloze helpdeskmedewerker.
Lees het antwoord van Trebelski:
Bij een OEM licentie heb je officieel geen support direct van microsoft en moet je jijzelf tot de retailer wenden, maar je zal het wel krijgen (er werken daar namelijk helpdeskmedewerkers die wel verstand van zaken hebben en ook commercieel inzicht hebben).je kunt een OEM-versie meestal niet online activeren ( uitzonderingen zijn er wel) maar als de hardware hetzelfde is gebleven kan je het gratis activatie-nummer in Nederland bellen van Microsoft de oorzaak uitleggen en zij kunnen dan opnieuw activeren.
Ik denk zelf dat je iemand aan de lijn hebt gehad die er nu niet meer werkt, of in ieder geval, niet meer voor lang.
Volg het advies op van trebelski. Officieel heb je geen recht op directe support van Microsoft bij een OEM licentie maar zij leveren dit wel. Zo niet, bel terug tot je een andere medewerker aan de lijn krijgt.
*edit*Aangezien je het zelf al hebt opgelost is dit niet meer nodig. Was een deel van je post vergeten voordat ik antwoord gaf. Sorry!
Maar ik hoop dat voor andere personen die aan het googlen zijn of zo iemand baat heeft aan het advies van trebelski. */edit*