LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann of tnt oplichting

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cocob

Neckermann of tnt oplichting

Ongelezen bericht door cocob »

Begin januari kreeg ik een brief binnen van de Neckermann. Normaal gooi ik reclame gelijk weg, maar het viel me op dat mijn naam erop stond. Toen ik hem opende schrok ik even. Het was een rekening van bijna 600 euro voor een bestelling die in november afgeleverd zou zijn. Direct belde ik naar Neckermann, omdat ik er vanuit ging dat er een foutje gemaakt was. Ik heb nog nooit in mijn leven iets besteld bij Neckermann. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat het ging om een blackberry die in november was afgeleverd. Gelijk vertelde ik dat ik nooit iets besteld had en ook nooit ontvangen. Na in mn agenda gekeken te hebben zag ik ook dat ik die dag niet thuis was en de avond ook niet. De mevrouw van Neckermann zou een onderzoek bij tnt starten en ik zou hiervan op de hoogte gehouden worden. Ook vroeg ze me of er iemand uit het jaar 1974 op mijn adres woonde. Nu woon ik alleen en ben ik uit 1989 dus dit is niet zo. Ik was erg geschrokken en heb de volgende dag gelijk een melding gemaakt bij de politie. twee weken later ontving ik een brief van neckermann of ik mijn gegevens in wilde vullen i.v.m. de levering. Met pen was er op de brief geschreven dat ik ook een kopie van mn id moest opsturen, ter vergelijking.
Ik heb de hele brief ingevuld en erbij geschreven dat ik het, gezien de gang van zaken, niet zag zitten om een kopie van mijn legitimatie via de post te versturen.
Een week later wordt er 's avonds aangebeld en via de interfoon wordt er gezegd dat er een pakketje is voor mij. Eenmaal boven gekomen blijkt er geen pakketje te zijn maar komt een medewerker van tnt even verhaal halen. Met een brief in zijn hand waarop stond dat hij moest uitzoeken wat er gebeurd was. De meneer sprak amper Nederlands en zo goed en kwaad als het ging vertelde ik hem dat ik uberhaupt niks besteld heb. Op zijn brief stond dat de chauffeur het pakketje ook niet afgeleverd had, of dat in elk geval niet meer wist.
Nu ontvang ik een brief van de Neckermann dat na onderzoek zij er toe hebben besloten dat ik wel de telefoon besteld heb, en dat ik z.s.m. moet betalen. Bijgevoegd zat een kopie van EEN handtekening, waarop idd mijn naam (opeens wel correct geschreven) zat, die zij gelijkelijk aan mijn handtekening vonden. Deze handtekening lijkt in het geheel niet op mijn handtekening en ook het handschrift, waarin mijn straatnaam compleet onjuist geschreven stond, vindt Neckermann gelijk aan mijn handschrift. Ook stond in de brief dat heel toevallig de handscanner van de tnt kapot was die dag, dus dat mijn naam op een aftekenlijst staat. Nu kan dus niet geverifieerd worden wanneer die handtekening is gezet. Ik woon alleen en het is echt onmogelijk dat iemand die dag, vanaf mijn adres, een pakketje in ontvangst heeft genomen. Iemand uit 1974..
Ik heb Neckermann weer een brief gestuurd, in de hoop dat ze dit verder gaan onderzoeken of anders naar de rechter toe gaan, maar ik ben erg geschrokken.

Ik vraag me af of er iemand is met dezelfde ervaringen, bij tnt of bij neckermann, en hoe dit afgelopen is.
Ik vind het te zot voor woorden dat Neckermann niet eens mijn handtekening en handschrift controleerd en er in het geheel aan voorbij gaat dat de geboortedatum en mijn naam verkeerd zijn. Misschien iemand een idee?
Bedankt!

Jolijn

Re: Neckermann of tnt oplichting

Ongelezen bericht door Jolijn »

waarop idd mijn naam (opeens wel correct geschreven) zat,

Ja, want de correcte spelling wisten ze doordat jij je gegevens hebt opgestuurd.

Ik heb Neckermann weer een brief gestuurd, in de hoop dat ze dit verder gaan onderzoeken of anders naar de rechter toe gaan, maar ik ben erg geschrokken.
Goed gehandeld; blijven volhouden, 't verhaal rammelt aan alle kanten.

Staat dit

De meneer sprak amper Nederlands en zo goed en kwaad als het ging vertelde ik hem dat ik uberhaupt niks besteld heb. Op zijn brief stond dat de chauffeur het pakketje ook niet afgeleverd had, of dat in elk geval niet meer wist.

ook in je brief?

BTW ipv brieven of naast brieven kun je ook mailen, kost niks.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 15 feb 2012 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

RedShy

Ongelezen bericht door RedShy »

Vervelend zeg! Dit riekt idd naar oplichting. Vermoedelijk heeft iemand iets besteld op uw adres.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan adviseer ik je om die in te schakelen.

cocob

Dankjewel voor jullie reacties.
De meneer van tnt hield de brief die hij in zn handen had zelf, die kwam denk ik van zijn leidinggevende. Ik zal inderdaad verder alleen nog schriftelijk corresponderen. Heb nu inderdaad ook brieven van een incassobureau gehad. Het lijkt inderdaad op het andere topic, alleen bij mij schijnt het echt op mijn adres afgeleverd te zijn. Ik hoop dat Neckermann het verder onderzoekt en anders inderdaad naar de rechter.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik denk dat ik een vermoeden heb hoe zulke dingen gebeuren.
Er zijn nl chats zoals habbo hotel en Imvu die credits beloven als je een bestelling doet via hun site,(en/of enquetes invullen) alleen zijn zij er niet verantwoordelijk voor want het gaat via een derde partij. (Dit weet ik omdat ik ooit iets heb gedownload bij Imvu, nl software en zou daar credits voor krijgen maar kreeg ze niet, hun aangeschreven maar ze kunnen niets doen, want dan krijg je dat verhaal van een derde partij, staat ook in hun voorwaarden)
En die derde partij doet ook niets...komen alleen met leugens.

Nu zijn er dus kinderen die bijv bij een webwinkel een bestelling doen, van een telefoon en abonnement en dat doen op andere geboortedatums, adressen als ze zelf nog geen 18 zijn. Ze ontvangen dan echter wel de credits.
Kinderen worden op deze manier in verleiding gebracht en heb zowel Habbo als Imvu hierover geschreven maar die doen er niets aan, nee t draaid weer eens om geld. Ik vind nl dat die pagina waar ze het kunnen aanvragen helemaal niet toegankelijk moet zijn voor kinderen onder de 18. Want kinderen van een jaar of 12 snappen niets van hun voorwaarden en lezen alleen t woordje GRATIS en lezen de kleine lettertjes ( dat er toch kosten aan verbonden zijn) niet. En onder de 16 mogen ze geen eens enquetes invullen.

Heb t vroeger met mn zoon meegemaakt die vulde enquetes in voor Habbo voor gratis credits en wij kregen troep thuis zoals aanvraag voor gratis sokken/ onderbroeken en scheermesjes.
Heel gedoe om er weer af te komen, maar gelukt omdat mn zoon minderjarig was. En habbo doet doodleuk niets. Terwijl ze wel emails stuurden aan mn zoon met als je dit en dit koopt word je populair.

Ik heb dus enig vermoeden dat dit ook met u gebeurt zou kunnen zijn.
Ook via sites als moneymiljonair en euroclix kan je aankopen doen bij een webwinkel en ontvang je een klein bedrag terug.
Lijkt mij dat er iemand misbruik maakt van uw gegevens.

Als het uw handschrift niet is en uw handtekening dan is er valsheid in geschrifte ik zou naar de politie gaan.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mousy schreef:
Als het uw handschrift niet is en uw handtekening dan is er valsheid in geschrifte ik zou naar de politie gaan.
Ik zou dit advies inderdaad opvolgen.
Zowiezo hebben ze in eerste instantie onjuiste gegevens vermeld (1974).
Maar, doordat u uw gegevens hebt gegeven (heel erg slim om geen kopie ID te sturen) kunnen ze intern makkelijk dingen aanpassen.

Ik zou dan ook aangifte doen van :
1) valsheid in geschrifte
2) oplichting danwel poging daartoe door Neckermann en/of postnl/tnt
3) misbruik persoonsgegevens / Identiteitsdiefstal (met als doel fraude te plegen).

Webcare neckermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare neckermann »

Beste cocob,

Je hebt een klacht geplaatst op dit forum.

Uiteraard helpen we je graag. We kunnen echter aan de hand van je gegevens op deze site geen contact met je opnemen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link contact met ons op te nemen?

http://www.necknet.nl/service/reactie/4f3d0ad0

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wachten je reactie af.

Met vriendelijke groet,

neckermann.com

Guardian72
Contacteer:

neck-service schreef:Beste cocob,

Je hebt een klacht geplaatst op dit forum.

Uiteraard helpen we je graag.
TS zit er vast op te wachten, na jullie beschuldiging:
cocob schreef:Nu ontvang ik een brief van de Neckermann dat na onderzoek zij er toe hebben besloten dat ik wel de telefoon besteld heb, en dat ik z.s.m. moet betalen
Lijkt me dat jullie hulp bestaat uit het adviseren om toch maar te betalen...
Of niet?

anita9

Ongelezen bericht door anita9 »

Makkelijk van tnt om nu te zeggen dat hun scan kapot was die dag, alleen klopt dat niet helemaal.
Alle pakjes komen op een depot terecht en daar worden ze al ingescand.
Van daar uit gaan ze naar de regio van de ontvanger, ook daar worden ze weer ingescand.
Van daar uit worden ze verdeeld over de auto's.
Iedere tnt pakket bezorger heeft iedere dag zijn eigen regio.
Aangezien dat meestal particuliere bedrijven zijn die wel de kleren van tnt dragen.
Voordat de bezorger het mee mag nemen moet die wederom inscannen en dan pas mag die meenemen.
Wederom bij aflevering scannen voor aflevering.
Welk scanapparaat was er nu kapot of waren ze toevallig allemaal kapot.
En de bezorger is verantwoordelijk voor zijn pakketten, hij heeft ze meegenomen en hij moet er op letten.
En als er dan daadwerkelijk iets weg zou komen is de bezorger die gene die zich moet verantwoorden, tenminste als die het ook heeft ontvangen bij het regio depot.
Mij inziens nu, tnt moet het uitzoeken want hun moeten scannen meerdere malen.

cocob

Dankjulliewel voor de reacties. Ben al bij de politie geweest maar er kon nog niks gedaan worden. Vind het vooralberg raar van tnt. Heb gereageerd op de link en zal laten weten hoe het afloopt. Hartstikke bedankt voor de hulp.

cocob

Beste Neckermann,

jullie reageren met een link om met mij in contact te komen. Tot op heden niets vernomen!
Tweemaal heb ik het formulier ingevuld!
Hele vreemde gang van zaken! Jullie verwachten dat er op internet nu gedacht wordt dat jullie accuraat en adequaat jullie klachten afhandelen, maar dit is dus absoluut niet het geval!
Wederom voel ik me behoorlijk gepakt door Neckermann! Jullie geven iemand het gevoel dat hij gehoord wordt, om vervolgens niks te doen! Zeer typisch!

Guardian72
Contacteer:

cocob schreef:Beste Neckermann,

jullie reageren met een link om met mij in contact te komen. Tot op heden niets vernomen!
Tweemaal heb ik het formulier ingevuld!

Da`s niet best.
Webcare fail, zou ik zeggen - en toch een beetje zorgelijk.
Zouden ze dan toch proberen je een poot uit te draaien?

Webcare neckermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Webcare neckermann »

Beste cobob,

We hebben je gegevens ontvangen. Inmiddels is er een brief naar je onderweg.
Zodra we de gevraagde gegevens in ons bezit hebben, gaan we je opmerking verder afhandelen.

Met vriendelijke groet,

neckermann.com

cocob

Neckermann.com heeft mijn klacht helaas niet opgelost. Eigenlijk zelfs vreemder gemaakt. Een week geleden wederom een getypte brief van Neckermann gekregen. Hierin stond dat er een onderzoek bij Post NL ingesteld zou worden. Ook zou ik een vragenlijst ontvangen. Deze vragenlijst had ik 1.5 maand geleden al ontvangen, en afgaande op 'de kopie van mijn handtekening op de aftekenlijst' zoals Neckermann mij heeft doen toekomen, ging ik er vanuit dat zij ook al een onderzoek hadden ingesteld. Ook is er een bezorger aan mijn deur geweest, dus eigenlijk wist ik dit wel zeker. In een hoekje op de brief stond handgeschreven: zojuist bericht van Post NL gehad. Pakketje is zoekgeraakt en wordt vergoed onze excuses. Het komt op mij ontzettend vreemd over dat mij eerst een kopie van zogenoemd 'mijn handtekening' is doen toekomen en later gezegd wordt dat het pakketje is zoekgeraakt. Ik vraag mij ten zeerste af wie mijn handtekening vervalst heeft, want als Post NL gewoon toegeeft dat het pakketje kwijt is geraakt, blijft er denk iks maar een over die dit gedaan kan hebben. Ook gaat Neckermann eraan voorbij dat ik uberhaupt nooit iet besteld heb bij hen. Daarnaast vind ik misschien nog wel het meest pijlijke dat Neckermann zo asociaal is om niet eens de moeite te nemen om mij een fatsoenlijke brief te sturen met hun excuses voor de incasso's, stress en slechte onderzoeken, leugenachtige brieven en ongefundeerde statements. Na mij zoveel weken in hun ban te hebben gehouden denkt Neckermann er met een paar krabbeltjes vanaf te zijn. Voor mij is dit absoluut nog niet klaar. Ik wil weten waarom Neckermann mij, blijkbaar zonder onderzoek, een valse handtekening heeft doen toekomen, of zij deze handtekening zelf hebben vervalst en waarom zij mij geen fatsoenlijke excusesbrief sturen.

Guardian72
Contacteer:

cocob schreef:. Ik wil weten waarom Neckermann mij, blijkbaar zonder onderzoek, een valse handtekening heeft doen toekomen, of zij deze handtekening zelf hebben vervalst en waarom zij mij geen fatsoenlijke excusesbrief sturen.
Als je alles bewaard hebt - dan kan je alsnog aangifte doen wegens valsheid in geschrifte, en poging tot oplichting (daar men eerst beweerde dat jij wel had getekend)...

Gesloten