Ik heb net met beperkte verontwaardiging de test van GSM-camera's gekeken. Er worden hier slechts vijf (5!!) toestellen getest. De verouderde MC60, de redelijk nieuwe V525, de nieuwe SE-630 en de dure Nokia 6600 en Samsung E700.
Ik heb zelf een V525, en echt: zo'n slechte foto's maakt ie niet. Er zijn verschillende typen lenzen voor de V525: een "rode" lens en een "witte"lens. Er wordt niet vermeld met welke lens of revisie van de telefoon de gebruikte foto's zijn gemaakt.
De SonyEricsson T-630 scoort laag op cameragebied, maar scoort hoger dan de MC60 en de V525 "omdat ie zoveel kan" (wat dan? Ging het niet over de camera?)
Dat de Nokia en de Samsung de koppositie innemen kan ik best begrijpen. Ze maken voor een GSM camera erg mooie foto's, maar dat zie je wel in de prijs terug.
Verder zijn er veel mensen het met mij eens dat er gewoon te weinig toestellen getest zijn. In de winkels is een immens aanbod aan cameraGSM's te krijgen. (NEC n341i, Siemens QuickPic, etc)
En wie gaat er nou een VGA foto uitvergroten op A3 formaat en vervolgens beoordelen?
Graag jullie mening hierover
mvg,
MentalMadness