LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbele levering via Nuon en uit contract gezet worden.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Peertje767

Dubbele levering via Nuon en uit contract gezet worden.

Ongelezen bericht door Peertje767 »

Dag allen,

Mijn eerste post, veel gelezen maar nu dan toch echt jullie hulp nodig.

Ik woon sinds 16mei in een appartement in Amsterdam. Hier heb ik per 16mei, dat was met het ingaan van huurcontract datum, energie van Nuon. (stadsverwarming en electra)

Goed, alles en wel al veel eerder afgesloten, 5mei al, bevestiging gehad, meterstanden verzoek en teruggestuurd met bevestiging.

Nu krijg ik vandaag, zaterdag 25 juni 2011 een brief, met een schrijf datum van 20 juni 2011, een zeer onaangename brief over het volgende:

"Aanmelding nieuw klant op uw adres"

het volgende citeer ik even:
"Wij heben het bericht ontvangen dat iemand anders per 7 juni 2011 energie krijgt geleverd op , adres,,,,,,. Volgens onze gegevens hebben wij echter met u een overeenkomst met energielevering op dit adres".

Op zich oke, ze informeren mij netje dacht ik nog, dat gaat niet door omdat IK een overeenkomst heb en er net na een scheiding woon, totdat ik de volgende allinea lees:

"Uw contract wordt beëindigd per 7juni2011
vanwege de nieuwe aanmelding wordt uw contract automatisch beëindigd."

Oke, temperatuur stijgt na de volgende alinea helemaal:

"Voorkom kosten en neem contact met ons op.
Uw contract is beeindigd voor het einde van de contractduur. Daarom brengen wij kosten in rekening. Deze kosten noemen wij tussentijdse opzegvergoeding.
Het is belangrijk dat u ons even belt."

Wat moet je hier nu mee, ik woon er nog niet helemaal maar na a.s. dinsdag betrek ik het definitief. Kan NUON dit zomaar doen? Volgens het GBA ben ik enige bewoner van dit adres, moet ik conform huurcontract minimaal 1jaar huren. Kan je dus zomaar zonder mededeling uit het contract worden gezet?

Vind dit zelf een zeer vreemde en zeg maar rustig asociale benadering en aanpak. Wat kan ik doen als ik maandag om klokslag 08:00 aan de telefoon hang met NUON. Kan ik eisen een brief/mail waarin gesteld wordt dat dit onterecht is? Mag ik vragen aan NUON wie er dan wel niet voor mij energie gaat betalen?

Hoop graag op reactie en/of hulp.

Groet Peter

Vervreemdeling

Re: Dubbele levering via Nuon en uit contract gezet worden.

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Ik vermoed dat iemand anders zich heeft aangemeld op uw adres bij een andere leverancier. Of dit opzettelijk is, of per ongeluk, is moeilijk in te schatten.

U kunt het beste vragen waarom je deze brief ontvangen hebt, of en hoe iemand zich heeft aangemeld bij de NUON met uw adres en u kunt eisen dat alles wordt terug gedraaid, en dat alles bij hetzelfde blijft. Anders dreigt u met een daadwerkelijke overstap, en dan pas is de NUON u als klant kwijt! Succes!

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Peertje,

Het kan inderdaad zijn (zoals vervreemdeling zegt) dat een andere leverancier de levering op uw adres wil overnemen. Nuon mag zo'n verzoek niet tegenhouden. Of het nu een terecht of onterecht verzoek is.

Ik zoek het graag voor u uit. Zo kan ik nagaan of wat de status is van uw aanmelding en wat er aan de hand is met de eventuele nieuwe aanmelding.

Kunt u mij de postcode en het huisnummer geven van het adres waar het om gaat. U kunt dit via PB aan mij versturen. Vermeldt u ook graag uw achternaam in dit bericht.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

naomi30

Ongelezen bericht door naomi30 »

Beste Linda Nuon medewerkster.

Dankjewel voor jou goede service :D .
Wij kunnen weer rustig ademhalen. :D
Nogmaals bedankt en mocht er nog wat zijn dan hoor je het weer van ons. :D
Fijn weekend
Laatst gewijzigd door naomi30 op 29 mar 2012 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Naomi,

Wat vervelend dat er een onjuiste aanmelding is gedaan op uw adres. Dit is inderdaad een nadeel van de vrije energiemarkt. Als er een verzoek binnenkomt dat een andere energiebedrijf de levering wil overnemen, moeten wij hiermee akkoord gaan. In uw geval is het ook nog eens zo dat de andere leverancier een andere afnemer op uw adres heeft aangemeld.

Zoals aangegeven, gaan wij dit corrigeren. Mijn collega heeft ook met u afgesproken dat zij de hele correctie nauwlettend in de gaten houdt. Ik neem ook nog contact met u op.

We doen er alles aan om dit zo goed mogelijk voor u op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De Nuon Medewerker schreef: Het kan inderdaad zijn (zoals vervreemdeling zegt) dat een andere leverancier de levering op uw adres wil overnemen. Nuon mag zo'n verzoek niet tegenhouden. Of het nu een terecht of onterecht verzoek is.
Eigenlijk te gek om los te lopen.
De orginele contractant heeft dus, vanwege de wet, helemaal geen bescherming of wat dan ook.
Als ik dus die vervelende buurman wil pesten, kan ik anoniem een andere energiemaatschappij aanschrijven en zijn adres opgeven?

Ik zou wel eens willen weten, zeker in het 2e geval - als NUON toch het contract opzegt en men kan achteraf niet aantonen dat de bewoner zich heeft aangemeld bij een andere leverancier - of men dat de contractvergoeding aan de bewoner (en ex-contractant) betaald - aangezien in die situatie NUON contractbreuk pleegt.

Deze wet zou toch heel snel aangepast moeten worden, want dit lijkt me een bijzonder onwenselijk effect.

Mag en kan Nuon wel doorgeven wie de "nieuwe" leverancier is?
Want, er zijn ook energiebedrijven die soms wel eens mischien bewust foutjes maken..

Gesloten