LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35
UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Sinds april 2011 heb ik van UPC het alles-in-een pakket voor internet, telefoon en TV. In december van 2011 heb ik de TV-dienst uitgebreid met het HD-pakket na de aanschaf van een nieuwe TV.
Nu heb ik de laatste tijd erg veel problemen met de internetverbinding en omdat ik veel vanuit huis werk met een extern bureaublad levert dit extra problemen op, ik kan mijn werk niet meer doen.
Ik heb een aantal maal contact gehad met UPC wat meestal resulteerde in een bezoek van een monteur. De laatste monteur dacht het probleem te hebben gevonden: de router (Linksys) deugde niet. Met de router terug naar de winkel en daar werden geen problemen gevonden met het apparaat dus ik had geen recht op een nieuw exemplaar. Vanwege de stelligheid van de monteur toch een nieuwe router aangeschaft met geen verbetering tot gevolg.
Nu zou ik zo snel mogelijk willen overstappen maar nu blijkt dat met de uitbreiding van het tv-pakket het contract voor het gehele Alles-in-een pakket opnieuw is ingegaan en dat ik er t/m december 2012 aan vast zit.
In de voorwaarden staat dat, wanneer er wijzigingen worden doorgevoerd, dat je voor een jaar aan de “nieuwe dienst” vastzit. Ik ging ervan uit dat de nieuwe dienst alleen mijn hd-pakket zou omvatten maar dit blijkt het gehele alles-in-een pakket te zijn. De overige onderdelen zijn immers niet nieuw.
Ik vraag me af of dit een gangbare en legale manier van handelen is en of er eventuele andere uitwegen zijn om toch van het UPC pakket af te komen. UPC is bijvoorbeeld niet in staat de 25MB snelheid te leveren. Ook de verschillende bezoeken van monteurs hebben daar geen bijdrage aan geleverd.
Nu heb ik de laatste tijd erg veel problemen met de internetverbinding en omdat ik veel vanuit huis werk met een extern bureaublad levert dit extra problemen op, ik kan mijn werk niet meer doen.
Ik heb een aantal maal contact gehad met UPC wat meestal resulteerde in een bezoek van een monteur. De laatste monteur dacht het probleem te hebben gevonden: de router (Linksys) deugde niet. Met de router terug naar de winkel en daar werden geen problemen gevonden met het apparaat dus ik had geen recht op een nieuw exemplaar. Vanwege de stelligheid van de monteur toch een nieuwe router aangeschaft met geen verbetering tot gevolg.
Nu zou ik zo snel mogelijk willen overstappen maar nu blijkt dat met de uitbreiding van het tv-pakket het contract voor het gehele Alles-in-een pakket opnieuw is ingegaan en dat ik er t/m december 2012 aan vast zit.
In de voorwaarden staat dat, wanneer er wijzigingen worden doorgevoerd, dat je voor een jaar aan de “nieuwe dienst” vastzit. Ik ging ervan uit dat de nieuwe dienst alleen mijn hd-pakket zou omvatten maar dit blijkt het gehele alles-in-een pakket te zijn. De overige onderdelen zijn immers niet nieuw.
Ik vraag me af of dit een gangbare en legale manier van handelen is en of er eventuele andere uitwegen zijn om toch van het UPC pakket af te komen. UPC is bijvoorbeeld niet in staat de 25MB snelheid te leveren. Ook de verschillende bezoeken van monteurs hebben daar geen bijdrage aan geleverd.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Gangbaar is het zeer zeker niet. HDTV is ook geen pakket, maar een optie.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Ja is heel normaal en het staat in de voorwaarde.
Je brijd het pakket uit dus je hebt een nieuw totaal pakket want er is een dienst bijgekomen en DAT is dus een nieuwe dienst het nieuwe totaalpakket = een nieuwe dienst.
Je brijd het pakket uit dus je hebt een nieuw totaal pakket want er is een dienst bijgekomen en DAT is dus een nieuwe dienst het nieuwe totaalpakket = een nieuwe dienst.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Volgens die voorwaarden kunnen totaalpakketten tussentijds aangepast worden, bijvoorbeeld geen internet meer. Een tussentijdse aanpassing is echer alleen mogelijk met instemming van UPC.
.
.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
De laatste monteur dacht het probleem te hebben gevonden: de router (Linksys) deugde niet. Met de router terug naar de winkel en daar werden geen problemen gevonden met het apparaat dus ik had geen recht op een nieuw exemplaar. Vanwege de stelligheid van de monteur toch een nieuwe router aangeschaft met geen verbetering tot gevolg.
Als je via een kabel rechstreeks op het modem gaat zitten, dus niet draadloos en zonder router haal je dan de snelheid wel ?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
@bprosman
Ik heb de verbinding ook zonder router geprobeerd maar dit geeft geen betere resultaten. De verbinding functioneert met vlagen prima en geven speed test resulaten precies wat het abonnement voorschrijft. RDP verkeer is echter altijd een probleem geweest. Dit geldt voor meerdere servers / computers in verschillende netwerken en ook wanneer ik vanaf mijn werkplek mijn thuis-pc probeer te benaderen.
Ik heb de verbinding ook zonder router geprobeerd maar dit geeft geen betere resultaten. De verbinding functioneert met vlagen prima en geven speed test resulaten precies wat het abonnement voorschrijft. RDP verkeer is echter altijd een probleem geweest. Dit geldt voor meerdere servers / computers in verschillende netwerken en ook wanneer ik vanaf mijn werkplek mijn thuis-pc probeer te benaderen.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Hm... dan zou ik het probleem niet meteen aan UPC relateren.en geven speed test resulaten precies wat het abonnement voorschrijft.
RDP verkeer gaat via andere poorten , die poorten staan wel open ?RDP verkeer is echter altijd een probleem geweest. Dit geldt voor meerdere servers / computers in verschillende netwerken en ook wanneer ik vanaf mijn werkplek mijn thuis-pc probeer te benaderen.
Als je Googled op "RDP Desktop slow" ben je niet de enige... staan de firewalls aan de andere kant ook goed ?
Voorbeeldje :
http://blog.tmcnet.com/blog/tom-keating ... solved.asp
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 feb 2012 11:35
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Ik gaar hier even naar kijken, het zou zomaar een verschil kunnen maken.
Toch zijn er hoe dan ook problemen met de verbinding van UPC, regelmatig is de bandbreedte erg beperkt, ogeacht om welk verkeer het gaat.
Ik denk dat compleet opnieuw instellen van een contract bij het toevoegen van een optie als hd-kanalen een manier is geworden om onder de nieuwe wetgeving voor opzegtermijnen uit te komen. Deze wet schrijft voor dat na een stilzwijgende verlenging de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Op andere fora heb ik intussen vergelijkbare problemen gezien van mensen die hun belbundel aanpasten en daarmee weer voor een jaar aan UPC vastzaten.
Ik zou iedereen willen vragen goed op te letten bij het wijzigen van een pakket of bundel.
Toch zijn er hoe dan ook problemen met de verbinding van UPC, regelmatig is de bandbreedte erg beperkt, ogeacht om welk verkeer het gaat.
Ik denk dat compleet opnieuw instellen van een contract bij het toevoegen van een optie als hd-kanalen een manier is geworden om onder de nieuwe wetgeving voor opzegtermijnen uit te komen. Deze wet schrijft voor dat na een stilzwijgende verlenging de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Op andere fora heb ik intussen vergelijkbare problemen gezien van mensen die hun belbundel aanpasten en daarmee weer voor een jaar aan UPC vastzaten.
Ik zou iedereen willen vragen goed op te letten bij het wijzigen van een pakket of bundel.
Re: UPC verlengt einddatum internet bij uitbreiding met HD-tv
Bij (gedeeltelijke) wijziging van het UPC-pakket gaat er een nieuwe contractperiode van 1 jaar lopen. Betekent dus ook dat je opzegtermijn weer 1 jaar wordt. Daarna is het pakket wel weer per maand opzegbaar.