LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contract stop zetten kinderopvang
Re: Contract stop zetten kinderopvang
Er was geen enkele keuze voor opvang, we wilde drie dagen en hadden daarin geen enkele keuze welke dagen. Ook de locatie hadden we weinig keuze in, de stichting heeft meerdere locaties en de drie dagen waren alleen beschikbaar op een locatie die wij niet zelf hebben gekozen. Het was dus echt een soort "take it or leave it" anders heb je straks geen plek.
We hebben ons helaas dus heel slecht laten adviseren en laten meeslepen door mensen, websites en tijdschriften die oproepen om de kinderopvang ZO SNEL MOGELIJK TE REGELEN.
Als ik nu kijk op de website van de stichting dan geven ze aan op alle dertien vestigingen GEEN plek te hebben. Dus wat nou geen wachtlijsten? Dat roepen ze wel maar er is tegelijk gewoon geen plek!
Ik baal echt, ik snap dat ik de voorwaarden heb gezien en mee akkoord ben gegaan maar ik voel me echt genaaid. De stichting maakt geen extra kosten met deze lege plek en als echt alle plekken volzitten kan ik me niet voorstellen dat ze deze snel weer kunnen opvangen.
We hebben ons helaas dus heel slecht laten adviseren en laten meeslepen door mensen, websites en tijdschriften die oproepen om de kinderopvang ZO SNEL MOGELIJK TE REGELEN.
Als ik nu kijk op de website van de stichting dan geven ze aan op alle dertien vestigingen GEEN plek te hebben. Dus wat nou geen wachtlijsten? Dat roepen ze wel maar er is tegelijk gewoon geen plek!
Ik baal echt, ik snap dat ik de voorwaarden heb gezien en mee akkoord ben gegaan maar ik voel me echt genaaid. De stichting maakt geen extra kosten met deze lege plek en als echt alle plekken volzitten kan ik me niet voorstellen dat ze deze snel weer kunnen opvangen.
-
- Contacteer:
GijsdK schreef:Je hebt nooit recht op toeslag als maar één ouder werkt...
Moet mezelf herstellen, te snel gelezen, voor de alleenstaande werkende onder ons met kind(eren )
Allenstaand persoon welke 40 uur p/wk werkt.
U kunt voor maximaal het volgende aantal uren kinderopvangtoeslag krijgen:
■dagopvang: 230 uur per kind per maand
■buitenschoolse opvang: 121 uur per kind per maand
Vergoeding bij toetsingsinkomen van 30K en 208 uur kdv afname met bijdrage van 6,36 --> 1.098,-
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 24 feb 2012 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eerst goed lezen voor je schiet. Gijs gaf duidelijk aan dat hij een vrouw heeft. Hij is dus niet alleenstaand!
-
- Contacteer:
zwabbertje schreef:Eerst goed lezen voor je schiet. Gijs gaf duidelijk aan dat hij een vrouw heeft. Hij is dus niet alleenstaand!
Klopt, had ind te snel gelezen.....vraag me dan wel af waarom de opmerking geplaatst wordt. Zie het verband niet met zn eerdere postings.
Is er al iemand anders aangelopen tegen het feit dat de verwoording in de algemene voorwaarden spreekt van 'maximaal' 2 maanden opzegtermijn, terwijl het contract wat je tekent van 'tenminste' 2 maanden opzegtermijn spreekt? 'Maximaal 2 maanden' = ten hoogste 2 maanden= niet meer dan 2 maanden= minder of gelijk aan 2 maanden in mijn optiek. 'Tenminste 2 maanden ' is het tegenovergestelde en zonder vraag meer dan 2 maanden, maar dus niet in overeenstemming met de algemene voorwaarden?
Wij hadden het contract niet bij de hand maar wel de algemene voorwaarden op internet en dachten volledig in ons recht te staan met opzegging binnen een maand. Op zijn minst misleidend!
Wij hadden het contract niet bij de hand maar wel de algemene voorwaarden op internet en dachten volledig in ons recht te staan met opzegging binnen een maand. Op zijn minst misleidend!
-
- Contacteer:
llang schreef:Is er al iemand anders aangelopen tegen het feit dat de verwoording in de algemene voorwaarden spreekt van 'maximaal' 2 maanden opzegtermijn, terwijl het contract wat je tekent van 'tenminste' 2 maanden opzegtermijn spreekt? 'Maximaal 2 maanden' = ten hoogste 2 maanden= niet meer dan 2 maanden= minder of gelijk aan 2 maanden in mijn optiek. 'Tenminste 2 maanden ' is het tegenovergestelde en zonder vraag meer dan 2 maanden, maar dus niet in overeenstemming met de algemene voorwaarden?
Nope, hier is opzegtermijn 1 maand. Wachtlijsten zijn er niet meer, worden zelfs mailings uitgezet voor meer opvangmogelijkheden....tsja....nu kna het allemaal wel.
Nu nog de vakantie niet hoeven door te betalen, maar das een andere discussie.
-
De contractvoorwaarden gaan voor de algemene voorwaarden. Echter, omdat de AV gelden voor de hele branche mag het contract daarin niet afwijken ten nadele van de ouder. In het contract mag dus wel een opzegtermijn van twee maanden zijn opgenomen (al dan niet tegen de 1e van de maand) maar niet meer. Als je dan per 1 april wil opzeggen moet je dit uiterlijk op 31 januari kenbaar maken.
Ik werk zelf in de kinderopvang en ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal verwarrend is en oneerlijk.
In de algemene voorwaarden van de branchevereniging staat inderdaad 2 maanden opzegtermijn. Ook wij hanteren 2 maanden opzegtermijn. Dit is niet om klanten te pesten. Ook wij hebben discussies gehad met klanten die zich niet aan de opzegtermijn wilden houden. Helaas zijn er mensen die niet alles goed lezen. Wij sturen nu aanvullende algemene voorwaarden mee waarin expliciet staat aangegeven dat we 2 maanden opzegtermijn hanteren. Jarenlang zijn wij coulant geweest, ook als het echt aan de klant lag dat hij/zij te laat opzegde. Nu kunnen we dat niet meer zijn. Het aantal kinderen in de kinderopvang loopt terug, harder terug dan dat wij ons personeelsbestand kunnen aanpassen. Dus elke kind minder kost ons veel geld. Door een strak beleid te hanteren qua opzegtermijn kunnen wij de kosten nog in de hand houden waardoor we ervoor kunnen zorgen dat kinderopvang niet nog duurder wordt.
De kreet 'direct plaats' klopt 9 van de 10 x wel. Maar het kan zijn dat er wachtlijst is op de dag dat u opvang nodig heeft. Dat heeft te maken met de leidster/kind ratio. Het moet natuurlijk wel rendabel zijn om een extra medewerker in te zetten. Personeelskosten gaan immers ook gewoon door.
Ik begrijp het helemaal als jullie het onredelijk vinden maar bekijk het ook eens van de kant van de organisatie en het personeel.
Ik weet waar ik het over heb. Ik ben een alleenstaande moeder en ben noodgedwongen van een contract van 36 uur naar 24 uur gegaan. Wij hebben veel medewerkers moeten ontslaan omdat mensen massaal hun kinderen weghalen omdat het allemaal te duur is. Daardoor hebben wij niet meer genoeg extra personeel. Klaag niet bij de kinderopvang maar klaag bij de belastingdienst en bij de overheid. Wij willen wel anders maar kunnen niet altijd anders.
In de algemene voorwaarden van de branchevereniging staat inderdaad 2 maanden opzegtermijn. Ook wij hanteren 2 maanden opzegtermijn. Dit is niet om klanten te pesten. Ook wij hebben discussies gehad met klanten die zich niet aan de opzegtermijn wilden houden. Helaas zijn er mensen die niet alles goed lezen. Wij sturen nu aanvullende algemene voorwaarden mee waarin expliciet staat aangegeven dat we 2 maanden opzegtermijn hanteren. Jarenlang zijn wij coulant geweest, ook als het echt aan de klant lag dat hij/zij te laat opzegde. Nu kunnen we dat niet meer zijn. Het aantal kinderen in de kinderopvang loopt terug, harder terug dan dat wij ons personeelsbestand kunnen aanpassen. Dus elke kind minder kost ons veel geld. Door een strak beleid te hanteren qua opzegtermijn kunnen wij de kosten nog in de hand houden waardoor we ervoor kunnen zorgen dat kinderopvang niet nog duurder wordt.
De kreet 'direct plaats' klopt 9 van de 10 x wel. Maar het kan zijn dat er wachtlijst is op de dag dat u opvang nodig heeft. Dat heeft te maken met de leidster/kind ratio. Het moet natuurlijk wel rendabel zijn om een extra medewerker in te zetten. Personeelskosten gaan immers ook gewoon door.
Ik begrijp het helemaal als jullie het onredelijk vinden maar bekijk het ook eens van de kant van de organisatie en het personeel.
Ik weet waar ik het over heb. Ik ben een alleenstaande moeder en ben noodgedwongen van een contract van 36 uur naar 24 uur gegaan. Wij hebben veel medewerkers moeten ontslaan omdat mensen massaal hun kinderen weghalen omdat het allemaal te duur is. Daardoor hebben wij niet meer genoeg extra personeel. Klaag niet bij de kinderopvang maar klaag bij de belastingdienst en bij de overheid. Wij willen wel anders maar kunnen niet altijd anders.
-
- Contacteer:
Esmeetje schreef:Ik werk zelf in de kinderopvang en ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal verwarrend is en oneerlijk.
Leuk verhaal en gedeeltelijk begrijpelijk maar niet de opmerking dat niet moet klagen bij de kinderopvang maar overheid. Das ff te makkelijk.
Kinderopvangen zijn als paddestoelen uit de grond gekomen mede vanwege de diverse subsidies, KOT etc etc en waarom....wel het is booming business.
Ook hier zijn er enkele welke binnen 1 jaar alweer gesloten zijn, tsja.....overal waar veel geld in omgaat zul je dit zien.
Het is dus niet alleen de overheid maar ook de branche zelf en dit icm crisis en minder kot maken het plaatje compleet.