LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prive nummer.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
patriciaderuijter

prive nummer.

Ongelezen bericht door patriciaderuijter »

wie kan mij vertellen
hoe ik die irritante prive nummers kan achter halen.
en zo als nog op kan geven bij bel me niet register.
want ik werd vandaag woensdag 22 februari.
ruim voor 12 uur.door een prive nummer gebelt.
zo te horen aan die kleppende mensen op de achtergrond een of andere
callcenter.

mevrouw zag op de pc dat ik en mijn man
kinderen hebben onder de 13 jaar.
ik zei,nee mevrouw die hebben wij niet.want die kunnen wij niet krijgen.
(dus niet op de natuurlijke weg en met mediche hulp)

ze zegt.sorry mevrouw ik versta u slecht.dus de zin nogmaals herhaald.
sorry mevrouw ik versta u nog steeds slecht.zal ik u straks terug bellen.
maar voordat ik antwoord.werd de verbinding verbroken.

en straks rond 13.44 uur ging mijn mobiel weer over.
was weer een prive nummer.maar dit keer nam ik niet op.
nee ik drukte gewoon de rode knop in.want hier zit ik dus niet op te wachten.

dus....kan iemand mij a.u.b! vertellen hoe ik die prive nummers
op een of andere manier kan achter halen.zodat ik die irritante telefoontjes
als nog door kan geven bij bel me niet register.alvast bedankt.

Chocomelk

Re: prive nummer.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Prive nummers kun je niet achterhalen.

Als je gebeld word meteen zeggen : geen behoefte en hoorn erop gooien.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Call centers bellen nagenoeg altijd met privénummers.

Staat u ingeschreven bij het bel-me-niet-register ? U hoeft dat niet voor elk bedrijf apart aan te geven, u kunt ook een gewone algemene inschrijving hebben dat u niet benaderd wenst te worden.

Als u weer wordt gebeld, kunt u ook het volgende doen. Achterhalen namens welk bedrijf gebeld wordt, dit wordt vanzelf wel duidelijk uit het 'aanbod' waar ze voor bellen. Indien u geen klant bent bij dit bedrijf of bent geweest, kunt u via deze link op Consuwijzer een klacht indienen. Zij sturen de klachten door naar de Opta. Bij meerdere klachten zal opta een onderzoek instellen en mogelijk een boete opleggen aan het bedrijf dat het register omzeilt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Fout is dat je er op in gaat , meteen de hoorn er op gooien.

ben je er zo vanaf.

Emmy75

ciske schreef:Fout is dat je er op in gaat , meteen de hoorn er op gooien.
Dan blijven ze bellen. Zeggen dat ze het bel-me-niet register niet aanhouden en een klacht gaat indienen bij de Opta is meestal vrij effectief. Bellen ze niet zo snel meer terug.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:
ciske schreef:Fout is dat je er op in gaat , meteen de hoorn er op gooien.
Dan blijven ze bellen. Zeggen dat ze het bel-me-niet register niet aanhouden en een klacht gaat indienen bij de Opta is meestal vrij effectief. Bellen ze niet zo snel meer terug.

Mag het bel me niet register niet helpen in dit geval en de Opta ook niet ,ken je nog altijd de scheidsrechtersfluit gebruiken....moet je zien hoe snel je van ze af bent :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het bedenkelijke niveau van consumentenproblemen vervuild dit forum toch wel heel erg de laatste tijd. Kunnen dit soort berichten niet gewoon naar een apart stukje van het forum worden verplaatst en dat het hoofdforum echte problemen en vragen bevat?

Chocomelk

GJvdZ schreef:Het bedenkelijke niveau van consumentenproblemen vervuild dit forum toch wel heel erg de laatste tijd. Kunnen dit soort berichten niet gewoon naar een apart stukje van het forum worden verplaatst en dat het hoofdforum echte problemen en vragen bevat?

Daar moet je voor bij de moderatie zijn.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJvdZ schreef:Het bedenkelijke niveau van consumentenproblemen vervuild dit forum toch wel heel erg de laatste tijd. Kunnen dit soort berichten niet gewoon naar een apart stukje van het forum worden verplaatst en dat het hoofdforum echte problemen en vragen bevat?
Heel goed idee. Bij goede fora is een moderator functie die toezicht houd aan de hand van de regels van het forum. Verkeerd geplaatste topics worden op de juiste plek gezet, niet ter zake doende zaken worden verwijderd en soms is er een hoekje ingericht waar met onderling kan chatten over zaken. Hierdoor blijven de topics in het 'echte' forum goed leesbaar.
Helaas is de moderator functie bij dit forum niet (volledig) ingevuld, waar er ellenlange topics ontstaan waar de TS niets aan heeft. Goed voorbeeld hier is 'garantie'. Open een topic met een vraag over garantie en de enige garantie die je vervolgens hebt zijn minimaal 3 pagina's met verwijzingen naar wetsartikelen en ingewikkelde tekst, die bijna niemand snapt. Het eigenlijke probleem is meestal allang uit het ook verloren en niemand (behalve zij die er nog bijdragen schrijven) leest het nog.

En ja ik weet, dat deze bijdrage misschien
- geen oplossing levert aan het probleem van TS (voor zover als dat mogelijk is)
- wordt verwijderd door de moderator
- zorgt voor nog meer bijdragen niet niets met het topic te maken hebben (maar ja het is vrijdag toch..)

Emmy75

Dan zou de moderatie ook een soort oordeel vellen over de inhoud van het bericht en ik denk eerder dat zij dat bewust niet willen en de vraag is of wij dat moeten willen.

De gedragsregels die er zijn, zijn vrij eenvoudig te controleren zonder al te veel oordeel te vellen over de inhoud van de boodschap oftewel het consumentenprobleem. Door berichten te verplaatsen naar een 'onzin' rubriek (om het zo te formuleren) wordt wel degelijk een waarde-oordeel geveld over de inhoud.

Op zich is er niet zoveel mis om dit over te laten aan de forum community en dat deze een willekeurige TS wijzen op dit soort zaken.

Het probleem is ook deels dat het forum wat onoverzichtelijk is geworden door de vele, vele topics. Er zijn talloze topics over hetzelfde bedrijf of soortgelijk onderwerp. In plaats van te kijken of er al een topic loopt (wat eigenlijk zou moeten volgens de gedragsregels), opent iedereen een eigen topic. Misschien in de ijdele hoop dat het antwoord dan anders wordt.

patriciaderuijter

Ongelezen bericht door patriciaderuijter »

helaas,ook als je verteld dat je hier geen zin in hebt,
blijven ze terug bellen.zo ook als je de verbinding verbreekt.

kan iemand mij vertellen,of het ook mogelijk is om via 1200
ook je 06 nummer kunt afschermen voor buitenstaanders.
en of dit nummer nog gratis is.want ik lees verschillende berichtjes
dat je daar tegenwoordig ook voor moet betalen.inclusief mobiel kosten.

en voorheen kon je altijd via e-mail je klacht melden
maar dat is tegenwoordig ook niet meer.

Emmy75

patriciaderuijter schreef:helaas,ook als je verteld dat je hier geen zin in hebt,
blijven ze terug bellen.zo ook als je de verbinding verbreekt.
Op dringende toon zeggen dat u een klacht gaat indienen bij de Opta wegens het niet houden aan het bel-me-niet register en dat u klachten blijft indienen als ze u blijven bellen is de enige taal die ze verstaan.

Sossaboy

Ongelezen bericht door Sossaboy »

Je kunt vrij makkelijk voorkomen dat je lastig wordt gevallen door callcenters.

-Neem geen airmiles, want die verkopen u naw gegevens door.
-Doe niet mee aan (online) prijsvragen waar je je gegevens in moet vullen.
-Neem geen vermelding in telefoonboek.
-Geef geen gegevens op bij de AH-bonuskaart en andere kortingskaarten.
-Doe niet mee aan proefabonnementen.

Moet je toch ergens je n.a.w. gegevens invullen lees dan de algemene voorwaarden. Bedrijven die geld verdienen aan het verkopen van deze gegevens zijn verplicht te vermelden dat ze u gegevens door mogen spelen aan derden.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Gewoon beginnen met complimenteren (zowel mannen als vrouwen) voor hun ontzettend opwindende stem. Zijn er maar weinig die hun script afmaken :wink:

Chocomelk

bprosman schreef:Gewoon beginnen met complimenteren (zowel mannen als vrouwen) voor hun ontzettend opwindende stem. Zijn er maar weinig die hun script afmaken :wink:

Haha ja dat is ook een oplossing.
:mrgreen:

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

patriciaderuijter schreef:wie kan mij vertellen
hoe ik die irritante prive nummers kan achter halen.
en zo als nog op kan geven bij bel me niet register.
Nu heeft iedereen al geweldig advies gegeven, maar bij het bel-me-niet register geef je je eigen telefoonnummer op. Niet dat van anderen.

Gesloten