LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
beliyahara

Re: Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem

Ongelezen bericht door beliyahara »

Mijn notificaties werkten niet meer op dit forum.
Vandaar mijn late reactie.

De laatste stand van zaken:

Inmiddels heb ik de herstel-dvd's klaar.
En heb een Windows 7-dvd geregeld, waardoor ik alleen Windows kan vervangen.

Acer weet het ook niet meer.
Alle opties die ik uitgeprobeerd heb zette hun voor een probleem:
Andere opties hadden ze ook niet meer.

En dus moest ik maar de herstelprocedure volgen.
Maar dan heb ik nog geen mogelijkheid om mijn eigen productkey in te voeren.
En dat wil ik deze keer wel.

In ieder geval was er verder geen oplossing meer.

Bij MediaMarkt geweest:
MediaMarkt gaf al meteen aan dat ik dan maar de hersteldvd's moest gebruiken.
Kortom, ook van hun kant af geen oplossing.

Jammer.

Overigens heb ik geen computerzaak.
Ik heb veel verstand van computers en help mensen met software en hardwareproblemen.
Alleen deze situatie waar ik nu in verkeer had ik nog nooit gezien bij een officiele versie.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

beliyahara schreef:Mijn notificaties werkten niet meer op dit forum.
Vandaar mijn late reactie.

De laatste stand van zaken:

Inmiddels heb ik de herstel-dvd's klaar.
En heb een Windows 7-dvd geregeld, waardoor ik alleen Windows kan vervangen.

Acer weet het ook niet meer.
Alle opties die ik uitgeprobeerd heb zette hun voor een probleem:
Andere opties hadden ze ook niet meer.

En dus moest ik maar de herstelprocedure volgen.
Maar dan heb ik nog geen mogelijkheid om mijn eigen productkey in te voeren.
En dat wil ik deze keer wel.

In ieder geval was er verder geen oplossing meer.

Bij MediaMarkt geweest:
MediaMarkt gaf al meteen aan dat ik dan maar de hersteldvd's moest gebruiken.
Kortom, ook van hun kant af geen oplossing.

Jammer.

Overigens heb ik geen computerzaak.
Ik heb veel verstand van computers en help mensen met software en hardwareproblemen.
Alleen deze situatie waar ik nu in verkeer had ik nog nooit gezien bij een officiele versie.

Dus je hebt nu een reparatie/recovery/herstel CD om Windows te repareren, of hoe moet ik mij de situatie nu voorstellen?

Als je zoveel verstand van computers hebt, waarom heb je dan op de C schijf een data volumen van 300GB?

En ik? Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
Ik denk ik had het al eens gevraagd, maar geen antwoord gekregen.
Om alleen Windows opnieuw te installeren, laat ik mijn andere schijf waar mijn bestanden opgeslagen zijn ongemoeid.

beliyahara

nevermind schreef:
Dus je hebt nu een reparatie/recovery/herstel CD om Windows te repareren, of hoe moet ik mij de situatie nu voorstellen?

Als je zoveel verstand van computers hebt, waarom heb je dan op de C schijf een data volumen van 300GB?

En ik? Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
Om alleen Windows opnieuw te installeren, laat ik mijn andere schijf waar mijn bestanden opgeslagen zijn ongemoeid.
Niet te snel conclusies trekken.
Ik heb nooit gezegd dat alles op de C stond.

Die 300gb staan niet op de C-schijf, maar op de D, E en F.

Alleen de hersteldvd's zetten ook de partities terug.
En dus wordt die ene HD compleet gewist.

Met de Windows 7-dvd zou het wel moeten lukken.

En, nee, ik heb geen externe schijf van 300gb, nee.
Ik heb normaal aan mijn 160gb genoeg.

nevermind

beliyahara schreef:
nevermind schreef:

Niet te snel conclusies trekken.
Ik heb nooit gezegd dat alles op de C stond.

Die 300gb staan niet op de C-schijf, maar op de D, E en F.

Alleen de hersteldvd's zetten ook de partities terug.
En dus wordt die ene HD compleet gewist.

Met de Windows 7-dvd zou het wel moeten lukken.

En, nee, ik heb geen externe schijf van 300gb, nee.
Ik heb normaal aan mijn 160gb genoeg.
Als je de schijf hebt gedeeld, dan is toch niets aan de hand, om Windows opnieuw te installeren. :shock:
Wat voor Windows dvd is dat dan, wat je nu wilt gebruiken?

beliyahara

De retail-dvd.
Volgens internet moet dat kunnen.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

beliyahara schreef:De retail-dvd.
Volgens internet moet dat kunnen.
Dat weet ik nog zo net niet, ik bezit ook een retailversie van Windows 7 Home Premium NL en aangezien ik pas een andere computer heb Windows van de oude computer verwijderd ( anders werkt in mijn geval de product-key niet want deze mag slechts op 1 computer tegelijk ) en Windows op mijn nieuwe PC geïnstalleerd. Je krijgt dan een waarschuwing dat alles verloren gaat, dus of dat waar is moet je maar afwachten, mogelijk geldt de waarschuwing alleen voor de C-partitie .Trouwens, het is al eerder vermeld, waarom geen back-up gemaakt van die 300GB? Je verteld verstand te hebben van computers en dat is een beginnersfout. Ik maak elke maand even een back-up van mijn gegevens op dvd dan kan dit nooit gebeuren.

beliyahara

trebelski schreef:Trouwens, het is al eerder vermeld, waarom geen back-up gemaakt van die 300GB? Je verteld verstand te hebben van computers en dat is een beginnersfout. Ik maak elke maand even een back-up van mijn gegevens op dvd dan kan dit nooit gebeuren.
Beste mensen,
Jullie lijken het probleem steeds bij mij neer te leggen.
Ik maak wel regelmatig backups van mijn documenten en dergelijke, maar niet van ieder individueel bestandje.
Hou toch eens op met dat gezeur over back-ups.

Zullen we het eindelijk eens over de oplossing van het probleem hebben?
Het gaat verdorie over een zo goed als nieuwe computer.

En trouwens wordt bij het opnieuw installeren van Windows alleen de C-partitie gewist. Anders dan bij een hersteldisk.

trebelski

beliyahara schreef: En ik? Ik blijf met de gebakken peren zitten en moet maar zien hoe ik 300gb aan data gebackupt krijg.
beliyahara schreef...Ik maak wel regelmatig backups van mijn documenten en dergelijke, maar niet van ieder individueel bestandje.
Je kan dat niet leuk vinden maar dan had je het niet moeten melden. Ik ben er klaar mee, je weet het allemaal zelf heel goed en je weet veel van computers. Prima toch. :arrow:
beliyahara...Ik heb veel verstand van computers en help mensen met software en hardwareproblemen.
http://www.helpmij.nl/forum/
Specifiek computer-forum.

beliyahara

Jullie lijken de Acer en MediaMarkt Klantenservice wel.
Die leggen ook het probleem bij de klant neer.

En schijnbaar heeft iedereen alleen documenten op zijn HDD staan en geen muziek en zo.

Ik maak backups van documenten, maar van mijn muziek bijvoorbeeld niet.
Dat lukt niet, omdat mijn externe HDD daar niet groot genoeg voor is.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze kwijt wil.

Ik ben op zoek naar constructieve oplossingen en niet naar het naar de 'klant' toeschuiven van problemen.
Dat doe ik bij de mensen die ik met hun computerproblemen help ook niet.
Waarschijnlijk zijn deze mensen daarom zo tevreden.

trebelski

beliyahara schreef: Dat doe ik bij de mensen die ik met hun computerproblemen help ook niet.
Jammer dat dit kennelijk niet werkt voor je eigen problemen. :lol:
http://www.helpmij.nl/forum/

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

beliyahara schreef:Jullie lijken de Acer en MediaMarkt Klantenservice wel.

En schijnbaar heeft iedereen alleen documenten op zijn HDD staan en geen muziek en zo.

Ik maak backups van documenten, maar van mijn muziek bijvoorbeeld niet.
Dat lukt niet, omdat mijn externe HDD daar niet groot genoeg voor is.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze kwijt wil.

Ik ben op zoek naar constructieve oplossingen en niet naar het naar de 'klant' toeschuiven van problemen.
Heb het hele topic nog eens doorgelezen en nog eens nagedacht wat je probleem kan zijn.
Het is mogelijk dat je wel de juiste key hebt maar niet de juiste windows versie. Een key van windows 7 home, werkt niet met een professional. Kijk dus eens welke versie je nu geinstalleerd hebt en kijk vervolgens op het certificaat van echtheid of die voor die versie van windows is.
Als je je gegevens wilt behouden kun je kiezen voor een windows upgrade in plaats van een her installatie. Dan blijft alles als het goed is bestaan. Wel is het zo dat dit op eigen risico is, het is geen garantie dat het werkt. Je moet voor de upgrade windows installeren vanuit windows, dus niet herstarten, maar windows opstarten, dvd erin, setup draaien. Dan krijg je vanzelf de keuze, upgrade of herinstallatie.
Als je je muziek wil behouden en toch een schone installatie dan kun je het volgende doen:
1) Maak een nieuwe partitie aan (je weet wel hoe je dit doet)
2) Kopieer de muziekbestanden naar de nieuwe partitie
2b) start opnieuw op.
3) Maak de nieuwe partitie hidden (bijvoorbeeld met gparted)
3b)start weer opnieuw op, nu met de installatie dvd erin
4) Installeer windows op dezelfde partitie als waarop het al stond, alle gegevens op de partitie gaan verloren.
5) Windows laat de hidden partitie ongemoeid, hij kent niet eens het bestaan van die partitie
6) Na installatie, draai je weer gparted, zodat de hidden partitie weer unhidden gemaakt wordt,
7) Kopieer je muziek terug naar de locatie waar je ze hebben wilt.
8) Voeg de 2e partitie eventueel toe aan de 1e als je meer schijfruimte nodig hebt.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

beliyahara schreef: Microsoft helpt niet en verwijst naar Acer, omdat dit een OEM-versie is.
Dit vind ik vreemd. Ik heb nooit iets anders dan OEM versies van Windows gehad, maar de keren dat het nodig was kreeg ik gewoon steun van Microsoft. Ook met een haperende product key. Heb je ze telefonisch gesproken?

nevermind

Winterman schreef:
beliyahara schreef: Microsoft helpt niet en verwijst naar Acer, omdat dit een OEM-versie is.
Dit vind ik vreemd. Ik heb nooit iets anders dan OEM versies van Windows gehad, maar de keren dat het nodig was kreeg ik gewoon steun van Microsoft. Ook met een haperende product key. Heb je ze telefonisch gesproken?
Misschien in een andere richting kijken/zoeken.
Ik zou haast zeggen, dat TS een andere versie van Windows heeft geïnstalleerd met een key, welke nu geblacklisted is, en nu kan hij niet meer terug naar de oorspronkelijke versie.
Met de nieuwe dvd, waarom dvd is mij onbegrijpelijk, want een OS past op een CD, maar dit terzijde, werkt het zeker, tenminste als dit dan een legale versie is, anders lezen wij over een aantal weken hetzelfde verhaal weer.
Sorry, iemand met verstand van computers, had dit allang opgelost, want verschillende leden hebben al genoeg advies verschaft.

trebelski

nevermind schreef: Met de nieuwe dvd, waarom dvd is mij onbegrijpelijk, want een OS past op een CD, maar dit terzijde, werkt het zeker, tenminste als dit dan een legale versie is, .
Als dit een legale versie moet zijn is het wel degelijk op DVD (zie afbeelding van een orgineel) en niet op een CD. Zowel deze OEM-versie als de Retail-versie is orgineel uitsluitend op DVD.

Edit-typefoutje.
Afbeelding verwijderd.
Laatst gewijzigd door trebelski op 28 feb 2012 16:11, 3 keer totaal gewijzigd.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Jullie lijken de Acer en MediaMarkt Klantenservice wel.

Sorry TS, ik denk dat een begrijpelijke redenen zijn voor de reacties en die kunnen komen door zaken zoals deze:
Afgelopen november 2011 hebben wij een Acer-laptop gekocht bij MediaMarkt.
En ik weet heel veel van computers
Vooral dat laatste.

Als ik dit topic lees dan zie ik een gebruiker die in 2-3 maanden 300GB op een notebook heeft gezet, daar geen backups van heeft gemaakt en niet bereid is om te investeren in een backup-medium maar deze data absoluut niet kwijt wilt. Dit spreekt jouw laatste uitspraak tegen omdat iemand die veel verstand van PC's heeft belangrijke data op meerdere plekken opgeslagen heeft.

Ik wil jou absoluut niet persoonlijk aanvallen maar de verwoording die je hebt gebruikt kan geinterpreteerd worden als arrogantie terwijl jij jezelf een beetje tegenspreekt.

Als er een klant bij mij in de winkel komt die claimt heel veel verstand te hebben van computers dan krijgt deze klant bij softwarematige problemen de absolute basis van de support die de klant kan verwachten. In jouw geval zou je dan de keuze hebben tussen het aanschaffen van een externe harde schijf, zelf de data backuppen en deze daarna zelf recoveren. Of geen backups maken en mij deze laten recoveren.

Maar een klant die het probleem uitlegt op een andere manier kan een hoop extra service krijgen.

Maar om even constructief te zijn, open cmd via start (openen als administrator) en voer dit commando in: slmgr -ipk productkey

(productkey vervangen door de code die aan de onderkant van de notebook staat mits het dezelfde versie van windows 7 is).

Hierna in cmd dit commando intikken: slmgr -ato

Wordt deze niet geaccepteerd, volg de stappen op het scherm en activeer deze of online of via de telefoon (werkt ook bij Acer OEM versies).

*edit* Voer trouwens even in CMD het commando "systeminfo" in zonder quotes. Hier kan je de originele installatiedatum vinden. Als die datum eerder is dan de aankoopdatum op de bon, dan kan je ook een hoop eisen bij de mediamarkt (zoals een nieuwe notebook, het backuppen van jouw data en deze plaatsen op de nieuwe notebook). Als de installatiedatum namelijk voor jouw aankoopdatum is dan heb je namelijk een 2e-hands notebook gekocht, wat erg goed mogelijk is als de productcode niet overeenkomt met die op de sticker.

Winterman

Via Windows Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Systeem zie je ook de product code en kan je hem zelfs wijzigen.

nevermind

Winterman schreef:Via Windows Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Systeem zie je ook de product code en kan je hem zelfs wijzigen.
Dit is blijkbaar bij TS niet mogelijk.

Hier misschien nog een aanvulling op de van 530 aangehaalde
oplossing:

http://www.blogsdna.com/2233/how-to-cha ... ct-key.htm

Winterman

nevermind schreef: Dit is blijkbaar bij TS niet mogelijk.
Ik geef slechts aan dat je ook op eenvoudige wijze de productcode kan vinden. Dat TS op deze wijze niet kan wijzigen is bekend, maar wel heel vreemd. Je vraagt je af wat voor Windows daarop geinstalleerd zit.

Daarnaast herhaal jij in je "aanvulling" op wat 53o als oplossing aanbiedt, zowel zijn als mijn suggestie, dus beetje zinloos.

nevermind

Winterman schreef:
nevermind schreef: Dit is blijkbaar bij TS niet mogelijk.
Ik geef slechts aan dat je ook op eenvoudige wijze de productcode kan vinden. Dat TS op deze wijze niet kan wijzigen is bekend, maar wel heel vreemd. Je vraagt je af wat voor Windows daarop geinstalleerd zit.

Daarnaast herhaal jij in je "aanvulling" op wat 53o als oplossing aanbiedt, zowel zijn als mijn suggestie, dus beetje zinloos.
Als het je bekend is, dat TS de code niet kan zien of veranderen, waarom schrijf je het dan?
Wat een suggestie. :mrgreen:
Wat in jouw ogen zinloos is, hoef nog niet zo te zijn.
Mijn aanvulling op 530 was beeldenmateriaal, om dit wat 530 heeft geschreven zichtbaar te maken.

Dat er op deze website ook nog de onzinnige manier staat, welke je aangehaald hebt, en bij TS niet werkt, kan ik helaas niets aan doen. :wink:

Winterman

Als TS de code niet kan zien hoe weet hij dan dat hij een andere code heeft dan die op de sticker staat die op zijn computer is aangebracht?????

Gesloten