LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwpakket Eenhoorn van Kuifje en Haddock via Betapress

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
tufima

Re: Bouwpakket Eenhoorn van Kuifje en Haddock via Betapress

Ongelezen bericht door tufima »

gianth schreef:Mijn kleinzoon van 8 houdt ontzettend van boten zoals die Eenhoorn. Wij beloofden hem zo'n boot voor hem te kopen, hij kijkt er heeeel erg naar uit! Hoe moeten we hem vertellen dat het hier om oplichterij gaat? Ik vind het intens gemeen om mensen op een dergelijke manier iets aan te willen smeren, vooral voor kleine jongens is dat toch niet te geloven.
Je kan toch een ook compleet bouwpakket kopen?

Schieten jullie het bedrag nu voor en dan betaalt jullie zoon elke week een deel terug.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hey gaat hier niet om oplichting. Bovendien vraag ik me af of dit wel een model is waar je een 8-Jarige aan moet laten beginnen. Het is niet echt een beginnersmodel. Het zou jammer zijn als zo een mooie hobby door teleurstelling in het water zou vallen.
Als je nog nooit een romp beplankt hebt is dit al uitdaging genoeg :
http://www.verspaget.nl/contents/nl/p923.html
Als je daarna deze bouwt :
http://www.verspaget.nl/contents/nl/p932.html

Zit je nog maar op 1/5e van de "Eenhoorn".

poloralphlauren

Ongelezen bericht door poloralphlauren »

Beste allemaal ik snap ff deze hele commotie niet zowel over de prijs als over de grote van het schip.
Elke hobby kost geld de een rookt 2 pakjes per week en de ander bouwt een schip dit laatste is dan per week nog goedkoper dan 2 pakjes roken.
dan de maat er staat duidelijk in het colofon de maten van het model en ja dit is incl de masten maar als je en bouwpakket hebt van een vliegtuig is het vliegtuig ook maar een paar cm breed maar de totale breedte is wel inclusief de spanwijdte van de vleugels .
en het laatste punt ik heb het gewoon alles door gelezen en ik ben het 8 keer tegen gekomen dat het uit 125 delen bestaat het staat zelfs duidelijk op de eerset pagina ook in het colofon van het montage boekje en ook nog duidelijk op de bijgeleverde poster in grote letters ok ben het ook 2 keer behoorlijk maar alsnog duidelijk genoeg tegen gekomen.
dus laat een ieder gewoon zijn hobby uitoefenen en iet gaan zeuren over de prijs het is echt 8 euro per week maar wat ik al zei sommige dingen zijn nog duurder zoals roken of tijdens of na het sporten je drankje dan ben je het ook al kwijt.
ik kan door mijn ziekte niet veel meer doen dus doe ik dit en ben er zeer te vrede over. :D

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

geen oplichting

en zo moeilijk was die 125 edities niet te vinden vind ts een beetje ruim in zijn overdrijving..

zelf gaat mijn partner met zijn vader de boot maken (ieder de helft)

we hebben ook in een modelbouwwinkel gekeken en als je een soort gelijk schip na wil maken moet je naast een duur pakket nog allemaal extra dingen bijkopen dus dan kom je vaker duurder uit..

hekeli

Ongelezen bericht door hekeli »

Ook Lecturama heeft van deze bouwpakketakties.
Vorige week heb ik nog een abonnement opgezegd voor m'n vader.
Hij werd gebeld door gemeente breda die een enquete via de telefoon hield.
Omdat hij zo geweldig had meegewerkt aan die enquete mochten ze hem een aanbieding doen van een bouwpakket nl de Smit Rotterdam.
Achteraf bleek dit schip via Lecturama te komen en ook dit schip kwam in totaal op bijna 900 Euro.
Hier was op de papieren echt nergens terug te vinden hoeveel delen er kwamen,ik heb dat teruggevonden op de site van Lecturama.
Maar aangezien m'n vader geen pc heeft en daar ook geen interesse meer in heeft (hij is 76 jaar),heb ik het maar opgelost voor hem want hij had nog toestemming gegeven voor automatische incasso ook zonder dat hij het zelf wist.
Dus Lecturama : goed bezig hoor,nu ook al oude mensen een oor aannaaien.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bianca schreef:we hebben ook in een modelbouwwinkel gekeken en als je een soort gelijk schip na wil maken moet je naast een duur pakket nog allemaal extra dingen bijkopen dus dan kom je vaker duurder uit..
Ik snap precies wat je bedoelt. Op een modelbouwsite kwam ik een prachtige serie foto's tegen van iemand die in drie jaar tijd een mississipiboot gebouwd heeft. Kosten: 340 euro, plus dat hij regelmatig naar de hobbywinkel moest om hout bij te halen, omdat de kwaliteit in de doos nou niet zo fantastisch was.

En ja, behalve dat dat hout niet gratis is, je moet maar net zo'n hobbywinkel in de buurt hebben, anders komen de reiskosten er ook nog eens bij. En reken er maar op dat, als je bezig bent, het heus niet bij één ritje blijft. Verder bleek dat niet alles in het pakket goed doordacht was.

Daarbij: niet iedereen heeft 340 euro op de plank liggen, en niet iedereen heeft, als het nodig is, in één keer het geld op de plank liggen om alle benodigde spullen te halen.

Mijns inziens is die 8 euro per maand gedurende ruim twee jaar, waarbij stap voor stap wordt uitgelegd wat je moet doen, helemaal niet zo'n gek alternatief. Maar goed, dat zijn nu eenmaal keuzes die mensen zelf mogen maken, ja toch?

http://www.modelbouwforum.nl/forums/blo ... -boot.html

witte angora

Hij werd gebeld door gemeente breda die een enquete via de telefoon hield.
Omdat hij zo geweldig had meegewerkt aan die enquete mochten ze hem een aanbieding doen van een bouwpakket nl de Smit Rotterdam.
Sinds wanneer houdt de gemeente Breda enquetes die uiteindelijk naar Lecturama leiden? Als we het over oplichting/misleiding hebben, krijg ik hier meer de kriebels van dan van het bericht van de TS van dit topic...

van der Wardt

Ongelezen bericht door van der Wardt »

Als starter van dit topic wil ik benadrukken dat voor MIJ het aantal afleveringen niet zomaar te vinden was. Je moest er echt goed naar zoeken en wel letterlijk met een vergrootglas terwijl op die antwoordkaart waarmee je een abonnement kan bestellen hierover totaal niets te lezen is. Ik blijf er bij dat het veel duidelijker had gemoeten omdat veel mensen die het mooie zeilschip van ridder Francois Haddoque willen maken geen echte modelbouwers zijn (ik ook niet) en er vaak geen benul van hebben dat de kosten tegen de 1000 euro lopen. Ik zal natuurlijk nooit zeggen dat ze daar niet aan moeten beginnen maar mijn waarschuwing had alleen ten doel de mensen die misschien niet op de hoogte waren van de totale kosten te waarschuwen. Of de Eenhoorn die 880 of 1000 euro waard is kan ik niet beoordelen. Ik vind het iig veel te duur voor zo'n bouwpakket en ben niet verder gekomen dan aflevering 1. Daar blijft het dus bij.
Voor anderen voor wie dat bedrag geen bezwaar is kunnen dan lekker aan de slag.

gertjan68

Ongelezen bericht door gertjan68 »

ik wil graag even reageren op van der wardt

ik heb namelijk deel 1 en 2 gekocht maar op allebij de pakketten staat duidelijk vermeld dat het om 125 afleveringen gaat en bij pakket 2 staat achterop dat de prijs per aflevring 7,95 is en ook daar staat bij dat het om 125 afleveringen gaat ik snap dat het duur is maar je hebt wel iets unieks in handen

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

gertjan68 schreef:ik wil graag even reageren op van der wardt

ik heb namelijk deel 1 en 2 gekocht maar op allebij de pakketten staat duidelijk vermeld dat het om 125 afleveringen gaat en bij pakket 2 staat achterop dat de prijs per aflevring 7,95 is en ook daar staat bij dat het om 125 afleveringen gaat ik snap dat het duur is maar je hebt wel iets unieks in handen
uniek ?

van der Wardt

gertjan68 schreef:ik wil graag even reageren op van der wardt

Toen ik pakket 1 kocht was het voor mij NIET DUIDELIJK te zien dat het om 125 afleveringen ging. Met duidelijk bedoel ik dat het met grote en duidelijke letters vermeld staat en zeer zeker behoort dit vermeld te worden op die bijgevoegde antwoordkaart voor een abonnement.
Ja, ik heb het uiteindelijk ook gevonden maar je moet wel onderaan de omslag kijken of op bijgevoegde boekwerkjes waar het in kleine letters vermeld wordt. Nog beter en veel duidelijker zou zijn geweest als er bij deze aanbieding had gestaan: De Eenhoorn zelf bouwen voor 990 Euro of 880 euro bij een abonnement. ( Bedragen zijn bij benadering)
Voor fervente zelfbouwers van modelschepen zal deze totaalprijs wellicht "normaal "zijn maar voor de achteloze (groot)vader die voor zijn kind of kleinkind even zo 'n mooi zeilschip van Haddock & Kuifje wil gaan bouwen kan de uiteindelijke prijs vies tegenvallen. Ik ben ff in die modelbouwwereld gedoken op enkele forums en las daar dat men het toch ook vrij duur vond. Ik vond b.v. een evenwaardig zeilschip, even groot en dat ook veel lijkt op de Eenhoorn en dat was de "Friesland". Prijs 509 euro.

http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php ... cts_id=982

De gelijkenis is groot en met wat kleuren zoals de Eenhoorn is afgewerkt zal dit schip gemakkelijk voor de Eenhoorn kunnen doorgaan. t Scheelt wel 450 euro!
Natuurlijk is de Eenhoorn zoals aangeboden op zichzelf uniek en het is niet mijn bedoeling om iemand hiervan af te brengen. Zoals ik eerder schreef wil ik alleen iedereen waarschuwen voor de totale kosten. Indien die 1000 euro geen bezwaar zijn, welnu, dan ga je toch fijn dat schip bouwen !

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor fervente zelfbouwers van modelschepen zal deze totaalprijs wellicht "normaal "zijn
Nee hoor ook niet, veel te duur.

Het enige voordeel wat ik er in kan ontdekken is de "koop op afbetaling" want dat is het tenslotte. En dat je bij "koop op afbetaling" het product 2...3 keer betaald weten we al van de "Wehkamps" in deze wereld.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

uniek betekent voor mij dat iets in een zeer kleine oplage is gemaakt. Dat lijkt me hier niet echt het geval. Hoewel het aantal mensen dat de hele rit uitzit misschien dan weer wel vrij beperkt zal zijn :roll:

van der Wardt

bprosman schreef:
Voor fervente zelfbouwers van modelschepen zal deze totaalprijs wellicht "normaal "zijn
Nee hoor ook niet, veel te duur.

Het enige voordeel wat ik er in kan ontdekken is de "koop op afbetaling" want dat is het tenslotte. En dat je bij "koop op afbetaling" het product 2...3 keer betaald weten we al van de "Wehkamps" in deze wereld.

Oh, toch te duur? Zo hoorde ik er nog veel meer over reageren.Ook las ik op een forum dat een modelbouwer deel 1 samengesteld had en er niet gelukkig mee was. Volgens hem klemde alles veel te sterk en moest een hamer gebruiken om de onderdeeltjes in elkaar te slaan.Volgens hem was de passing niet optimaal.
Koop op afbetaling: Ik had hier nog niet aan gedacht maar je lijkt volkomen gelijk te hebben. 28 euro per maand of 8 euro per aflevering per week zal men wellicht gemakkelijker kunnen missen dan 1000 euro in 1 keer.
Afijn, ieder heeft daar zo zijn gedachten over.
Ik wens iedereen die de Eenhoorn gaat bouwen een prettige bezigheid toe. Het is en blijft toch wel een mooi Kuifje en Haddock aandenken.

krisbakker

Ongelezen bericht door krisbakker »

Het modelschip is in ca. 2 jaar helemaal af, dus je kunt hem op je gemak in elkaar zetten, mij bevalt dat wel. Niet dat het goedkoop is, dat zeker niet, maar als het van een mooie kwaliteit is, dan heb ik het er wel voor over. Vooral ook omdat je niet alleen het schip kunt bouwen, maar daar ook nog in totaal ca. 100 boekjes bij krijgt over de achtergrond van het werk van Hergé, van De Avonturen van Kuifje, in het bijzonder natuurlijk over Het Geheim van De Eenhoorn. Ik heb die boekjes in Frankrijk in de winkels zien liggen, en ze zien er heel mooi uit. Ik verheug me op de eerste uitgave eind maart (heb inmiddels een abonnement genomen!) Groet, Kris b.

van der Wardt

Na 125 weken ( 2jaar + ruim 5 maanden)is ie dan klaar. Dat is mooi. Maar ik vind de totaalprijs toch een enorme handicap voor veel mensen die hun kleinzoon een mooi kado wilde geven. Het Nederlandse zeilschip de Friesland lijkt wel een kopie van de plaat van de Eenhoorn en dat modelbouwpakket is te koop voor 509 euro. Gewoon andere kleuren erop en een andere naam, en voila, Oh ja, wel zelf die eenhoorn aan de boeg namaken of dát pakket kopen waar het inzit.
Vergelijk deze schepen maar eens goed.

http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php ... cts_id=982

Enne, ik heb niets te maken met de zaak van Sjaak ! Ik heb alleen veel van deze zaken nagekeken op internet of ik een overeenkomstig uitziend schip kon vinden omdat ik nieuwsgierig was naar de prijzen van dat soort modelbouwschepen vergeleken met de Eenhoorn.

@ Krisbakker: Ik wens je veel plezier met de bouw! Het lijkt mij een enorm leuke hobby.

nnndoh

Ongelezen bericht door nnndoh »

ook ik heb een abonnement afgesloten en wist al vantevoren dat het 125 afleveringen waren en wat het zou kosten.
Ikzelf vind hem wel uniek want dit vind je niet zomaar in de winkel.
ze zijn wel te vinden op ebay enzo,maar voor zegge 1900 euro
Ik heb alle stripboeken van kuifje, 2 autootjes, en vind deze schip een mooie aanvulling, nou en dat het 8 euro per afleverng kost, liever dit dan het kwijt zijn aan sigaretten of drank
destijds had " de agostini" een model van de galjoen in 125 afleveringen, heb ik ook genomen en zitten hedendaags nog in de enveloppen want ben nog steeds (4 jaar? ) af en toe bezig met de hMS victory model gekocht in de winkel.

het enigte wat ik wel jammer vind is dat de eenhoorn gamaakt is van mdf.

witte angora

liever dit dan het kwijt zijn aan sigaretten of drank
Je weet niet half hoe groot gelijk je hebt. :wink:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik vind 8 euro per aflevering al niet goedkoop, maar zou het bij aflevering 100 niet nog duurder kunnen worden?
dan kan die boot zelfs nog heel wat duurder worden dan die 1000 euro.

nnndoh

Ongelezen bericht door nnndoh »

was bij de-agostine ook niet, ik zou me daar geen zorgen over maken.
ik maak me ook geen zorgen dat men voortijdig zouden stoppen vanwege te weinig animo. best kans dat alle 125 afleveringen al geproduceerd zijn.

mis alleen nog een koffertje met gereedschap die meestal ook erbij word geleverd bij zulke abonnementen

Gesloten