LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Als ze bij de ING geen internet storing hebben is er wel weer wat anders aan de hand .
Ja... hoor je mag gaan betalen wanneer je eigen geld stort op je eigen rekening:

Vanaf 15-2-2012 kunt u per Betaalrekening zes keer per kalenderjaar kosteloos contant geld op uw eigen rekening storten bij een ING-kantoor. Vanaf de zevende storting betaalt u € 5 per storting. Dit geldt zowel voor stortingen aan de balie als voor stortingen via de stortautomaat. Dit tarief geldt niet voor kinderen, jongeren en studenten.

Dat een bank onkosten maakt, en dit doorberekend wordt: ok.
Maar, je betaalt voor je bankpasje.
Je krijgt een lage spaarente, betaalt hoge hypotheek. Goede marges dus.

En nu dit. Ronduit klantonvriendelijk.
Meest ergelijk van de ING: hier zo weinig mogelijk rugbaarheid aan geven, zo weinig mogelijk communiceren met de klanten.
Wat een transparantie. Foei toch.
Ik ga binnenkort zo transparant mogelijk mijn rekening opheffen bij de ING.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door henk51 »

En nu dit. Ronduit klantonvriendelijk.
Meest ergelijk van de ING: hier zo weinig mogelijk rugbaarheid aan geven, zo weinig mogelijk communiceren met de klanten.
Wat een transparantie. Foei toch.
Ik ga binnenkort zo transparant mogelijk mijn rekening opheffen bij de ING.
Er lopen al topics hierover vanaf november vorig jaar.Toen was het al bekend dus wat transparatie betreft kwestie van nieuwsbrieven ING lezen website ,kranten raadplegen e.d alvorens te gaan klagen eerst eens nagaan en kijken of je soms zelf iets over het hoofd gezien hebt.
Trouwens bij vele andere banken geld dit al jaren dus om daarom je rekening te gaan opheffen kum je van de regen in de drup.


gr Henk

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Bimark »

Wij hebben hier vorig jaar al een brief over gekregen. Nee dan de Rabobank, die laat niets weten en rekent hier gewoon € 6,75 voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

Bovendien kun je je afvragen welke particulier er tegenwoordig nog meer dan 6 keer per jaar contant geld stort.
Rabo heeft er overigens ook een brief over gestuurd.

MAXIEM

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bprosman

Dan in elk geval niet naar alle (zakelijke) klanten!

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

Zakelijke klanten hebben toch ook zakelijke voorwaarden en tarieven ?

https://www.rabobank.nl/bedrijven/produ ... d_storten/

Volgens mij ging dit topic over particuliere rekeningen.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Renske99 »

volgens mij is er op elke bank wel kritiek, ik vind het ook ronduit waardeloos alles met elkaar.

rabobank,
Ik kom daar met mijn dochter voor een spaarrekening.
Mevrouw dan moet u een afspraak maken.
Zullen we even een afspraak maken voor een avond?
Nou nee, ik wil het graag nu, kind is nu bij me en is vrij, dus laat maar.

Bij de abn amro:
Je kunt enkel een spaarrekening openen als ze hier ook een lopende rekening heeft.
Laat maar.

Friesland bank:
Tuurlijk mevrouw dat kan kost 10 euro per maand.
Pardon, een kind van 14 wil een spaarrekening om haar centjes op te sparen, niet om elke maand 10 euro te moeten betalen.

Ing:
Postkantoren en kantoren van de ing zijn hier niet in klompendorp, dus dan maar even via internet.
Lage rente dat wel, maar het is kosteloos, naja............
zelfs studenten betalen al voor hun pasje, maar verder voor de jeugd redelijk gebruiksvriendelijk, behalve................
dat ze telkens op hun mobiel een tancode krijgen, maar hoevaak wisselt de jeugd van mobiel nummer? dus dat is wel even waardeloos geregeld.

De Friesland bank maakt het helemaal bont.
Mijn ouders hebben al jaren alles bij de friesland bank, ware het niet dat wij toevallig ook een en ander bij de friesland bank hebben, en uiteraard mijn zus ook.
Nu gaan ze bij de friesland bank zelf denken, iets wat ze perse niet moeten doen.
Moeders had spaarcertificaten (of hoe die dingen mogen heten) 2 jaar terug komen die dingen los en wie krijgt de centjes?
Ja ik, dus dat klopte niet.
Ik bel mijn moeder want het zou kunnen nadat mijn vader overleden is dat ze denkt oke ik verdeel het onder de meiden, dus even om opheldering vragen.
Nee dat is niet de bedoeling die centjes moet ik houden.
Oke een heel gezeik met de frieslandbank, maar uiteindelijk gaat het naar moeders terug, durven ze een maand later nog maar even 150 euri van mijn rekening te halen omdat het "straf" zou zijn.
Me hoela, moet ik voor die fout van hun opdraaien?
Na nog een heleboel gedonder krijg ik eindelijk mijn 150 euri dan ook terug.

Dit jaar is mijn zus de gelukkige, terugstorten kon niet moet moeders eerst haar rekening daar opheffen.
Het zal nog een heel gezeur worden, het loopt nog volop.
Heb mijn zus al gewaarschuwd dat ze straks ook nog straf rente moet betalen over de fout van de friesland bank.
Ben benieuwd naar de afloop, maar wat zou ik persoonlijk graag bij de friesland bank vertrekken, tis dat we er nog niet vandaan kunnen i.v.m de hypotheek.
Als zolang ik me kan heugen is het bij de friesland bank altijd wat.

Vroeger had ik mijn spaarcentjes daar ook, simpelweg omdat de rente het gunstigste was.
Wilde ik als twintiger mijn spaarcentjes opnemen omdat ik die nodig had voor de verbouwing van ons eerste huis, zeggen ze doodleuk nee dat kan niet, dan moet je met je moeder komen.
Nou vraag ik je.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan toch maar in een ouwe sok.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door CB »

Tjonge, tjonge Renske99 wat een ellende bij al die banken tegenwoordig. Als ik jou was wist ik het wel. Ik stopte alles in mijn ouwe sok. :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bimark schreef:Wij hebben hier vorig jaar al een brief over gekregen. Nee dan de Rabobank, die laat niets weten en rekent hier gewoon € 6,75 voor.
De Rabobank heeft in oktober 2010 al aan zijn klanten laten weten dat ze na zes gratis stortingen, van af de zevende in het jaar kosten gingen heffen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bimark schreef:Wij hebben hier vorig jaar al een brief over gekregen. Nee dan de Rabobank, die laat niets weten en rekent hier gewoon € 6,75 voor.
Daar heb ik gewoon een brief van ontvangen dat het zou gaan gebeuren na de zesde storting op jaarbasis.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
Bimark schreef:Wij hebben hier vorig jaar al een brief over gekregen. Nee dan de Rabobank, die laat niets weten en rekent hier gewoon € 6,75 voor.
Daar heb ik gewoon een brief van ontvangen dat het zou gaan gebeuren na de zesde storting op jaarbasis.
Tegen de tijd dat mensen moeten gaan betalen zijn ze die brief allang vergeten :mrgreen:

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Bimark »

Nou in mijn geval niets vergeten. Heb daar gewoon echt niets geen brief van ontvangen :(

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Betalen voor je eigen geld, bij storting eigen geld ING :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Heb daar gewoon echt niets geen brief van ontvangen
Ik ook niet. Zag toevallig in het rubriekje 'belachelijke prijsverhogingen' (Kassa, prijspakker van de week) het item van de ING voorbijkomen.
Op hun site het een en ander opgezocht en ja hoor.

Misschien kunnen we over een tijdje dit verwachten:

- na 6 keer gratis een salarisstorting mag je €10 per volgende salarisstorting betalen
- wanneer je een spaartegoed hebt van meer dan 10.000 euro mag je bij iedere volgende storting €15 gaan betalen
- wanneer je in het rood staat, je 5% rente gestort krijgt van de ING :D
- wanneer je meer dan 50 keer hebt ingelogd bij internetbankieren, je €3 per inlog mag betalen
- je meer dan 10 keer de klantenservice hebt gebeld, je €5 voor het volgende gesprek gaat betalen
- je meer dan 30 keer de mevrouw van de klantenbalie hebt aangesproken, je bij de 31e keer vooraf €10 kan betalen

Dit allemaal in het kader van klantvriendelijkheid en klantgericht kunnen denken en werken en transparantie.

Andere invalshoek:
Misschien dat de ING heren en dames hun bonussen eens onder de loep kunnen nemen en bij een bedrag van boven de €10.000 euro €25.000 moeten storten.
Dat de banken nog niet door hebben, dat de Nederlander die graaimentaliteit van de banken helemaal zat is.
Maar oh ja, ze moeten hun tekorten wegwerken.
Maar dat is een ander punt.

Gesloten