kjkooij schreef:Beste descendent,
Ben zelf al jarenlang klant bij Lorenzo's Auto's ben zelf ook nogal gek van bmw en kan er voor al mijn onderdelen terecht kan ook altijd aardig goed vinden met dhr lorenzo zelf.
Ik las dit bericht paar dagen terug en wilde hier het fijne van weten omdat ik zoiets niet van lorenzo's auto's verwacht.
Ben daar vanmorgen geweest en heb dhr lorenzo gevraagd naar het verhaal, hij liet mij de uitgeprinte nap standen zien en daar zag ik inderdaad dat er een terugdraaiing van kilometers is geweest dat was echter 2,5 jaar voor deze auto in bezit kwam van zijn monteur, u rijd er nu zelf 1,5 jaar in en heeft dhr lorenzo eis voorgelegd van volledige terugbetaling van aankoopbedrag van uw auto, en nog eens 500,- als tegemoetkoming.
Dit lijkt mij een situatie die ik als eigenaar was van lorenzos autos ook niet zou accepteren. Het lijkt er verdacht veel op dat u probeert om 1,5 jaar voor niks te hebben gereden.
Koper heeft zelf ook zijn verantwoordelijkheid voor onderzoeksplicht, er is u aangeboden dekra-keuring te laten doen maar dat was u te duur.
Mvg Klaas-Jan Kooij
Ik weet niet wat hij jou heeft laten zien; maar ik heb hele andere informatie (en NAP standen). Tevens was mijn eis niet wat hij zegt dat t is; hoe komt ie bij 500 e tegemoetkoming?? En 2,5 jaar gebeurd vóór zijn monteur in t bezit was van die auto? Klopt he-le-maal niets van.
Ook is aan de verschillende keuringsrapporten (RDW) te zien dat hij of in ieder geval zijn monteur heel goed van de standen af heeft moeten weten.
Bijvoorbeeld: De eerste teruggedraaide NAP genoteerde stand is door zijn monteur, bij zijn bedrijf in t systeem gezet na een APK keuring.
En gratis gereden?? Ik zou het vervangen van remschijven en blokken, waterpomp, dynamo, en nog wel t e.e.a. bepaald NIET gratis willen noemen.
(zaken die je in verband kunt brengen met de verhoogde KM stand. )
En verder; wat Lorenzo betreft: Als jij mij een auto verkoopt; daar mee geknoeid blijkt. Ik jou om uitleg kom vragen (op een normale manier) en het enige wat meneer dan te melden heeft is: 'Ik ben niet verantwoordelijk' (m.a.w. Stik er maar lekker in) dan mag ie van mij niet verwachten dat ik zoete broodjes met m ga bakken.
Als verkoper is hij volgens de wet -ongeacht of ie ervan af wist- altijd voor verantwoordelijk. Hij had er slimmer aan gedaan om de schikking te aanvaarden; of in ieder geval proberen tot een redelijke oplossing te komen; want met de rechtszaakkosten komen er sowieso 1500 euro extra kosten bij.