LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Bananaman
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2010 14:51

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Bananaman »

Dat klinkt bekend MOBBELTJE (kijk post).
Ik ben met mijn advocaat dit aan het uitzoeken, je gaat de overeenkomst met je handtekening aan,, en je overaankomst word ontbonden met dezelfde handtekening mits binnen het afgesproken opzeg termijn en rechtgeldige regels, voeldoe je aan die voorwarde is daarmee dus je voordeelpas ook beeindigd het is immers dezelfde pas, en die valt onder hetzelfde contracht die je met EEN handtekening bent aangegaan, dus met een handtekening ontbind.
Uiteindelijk moet de rechter natuurlijk beslissen, en als dat in mijn voordeel is kunnen ze voor de tweede keer en flink bedrag op mijn rekenig storten tijd is geld.
ps wat wel slim is maar geen must. is aangetekend je pas retourneren, en ik bedoel met geen must er staat niet in de overeenkomst dat je dat aangetekend moet retourneren, alleen deze organisatie zal ten aller tijden beweren wij hebben niets ontvangen, maar dat is volgens mij ook niet zo belangrijk want hoe de voordeelpas in het contracht verweven zit is naar mijn idee niet rechtsgeldig Maargoed we wachten geduldig af.
Nog en belangrijk punt blijf keurig betalen tot je je gelijk heb gehaald.
En bespreek eerst met je advocaat over omkosten verhalen in hoever dat zinvol voor jou is, anders wordt het en dure grap.
Word vervolgd :arrow:

meijer3
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2010 16:37

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door meijer3 »

Bij een jaarabo moet je één jaar lid blijven. Daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand. Als de tarieven omhoog gaan kun je sowieso opzeggen. Zo zit de wet m.i. inelkaar. Ik vind het jammer dat Health City en ook andere sportscholen zo ondoorzichtig zijn in de tarieven. Ik heb altijd het gevoel dat ik meer betaal dan anderen. Waarom staan deze tarieven niet gewoon op hun site?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door pbarendse »

@meijer3: De regeling waar jij aan refereert is opgenomen in de telecomwet en geldt als zodanig dus alleen voor telecomabonnementen (telefoon, internet etc). Deze regeling is (vooralsnog) niet van toepassing op bijv. sportschoolabonnementen. Daar wordt wel aan gewerkt maar die regeling is nog niet goedgekeurd.

westenborg
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:20

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door westenborg »

Goedemiddag,

Kijk ook even bij Basic Fit daar passen ze dezelfde methodes toe! Je kan niet opzeggen, krijgt spookrekeningen, niemand is bereikbaar. Voor je het weet sturen ze een incassobureau op je af. Een 0900 nummer die vanzelf beëindigd wordt zonder dat je antwoord gehad hebt op je vragen. Waterland Investments uit Bussum onderleiding van Rene Moos is niet voor commentaar bereikbaar!
Sinds afgelopen zondag zijn een aantal sportscholen van Basic Fit gewoon dicht zonder enig bericht aan hun klanten. Op e-mail en schriftelijke post wordt niet gereageerd, het enige wat ze wel doen is het abonnementsgeld afschrijven en je opzegging onmogelijk maken.

Adormin
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:33

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Adormin »

Ja, ik kom er ook net achter. Mijn vrouw had ook een abonnement voor een half jaar. Of eigenlijk heeft. Ik ging er van uit dat het dan ook voor 6 maanden is. Je gaat het contract immers voor 6 maanden aan en als je toch langer wilt dan kan je het toch verlengen omdat je toch op de sportschool komt? Stilzwijgende verlenging is dus nergens voor nodig en zou ook verboden moeten worden. Ik dacht overigens dat dat ook het geval was. Er was immers wat veranderd in de wet hierover, maar dit geldt blijkbaar hier niet voor. Dat mijn vrouw ook al tijden daar niet meer komt, is ook geen reden om het niet te verlengen of in ieder geval even contact op te nemen waarom ze niet meer komt. Nu is het met een 6 maanden verlengd. Ook kan je het ook nog eens niet opzeggen via het internet. Het is een schande dat dit nog mogelijk is. Het bedrijf wordt hier beschermd ten koste van de consument. Ze hebben zelf wel in de bepalingen staan dat zij het wel op elk moment eenzijdig mogen opzeggen. Ze mogen dus eenzijdig het contract verlengen of opzeggen. Als consument moet je er maar op tijd bij zijn een ook nog een ridicule opzegtermijn in acht nemen. Het valt ook nog nauwelijks op op je maandelijkse bankafschrift en hier maken ze (crimineel) ook nog eens gebruik van. En als een contract verlengd wordt, stuur dan ook het nieuwe contract op. Het is niet stilzwijgend voor het gemak, maar stil zodat niet iedereen het doorheeft dat ie nog betaald. Dit lijkt mij te veel op misleiding. Dat is het ook gewoon. Noem het dan ook niet een contract voor 6 maanden, maar voor onbetaalde tijd met een betalingsperiode van een half jaar. Wie heeft dit ooit verzonnen en wie heeft dit ooit toegestaan?

lgommers
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 20:59

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door lgommers »

Is iemand succesvol geweest bij het protesteren tegen de betalingen van de 'voordeel pas', ofwel wat je pas wordt als je hem vergeet in te leveren?

awagemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 19:10

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door awagemans »

Ook bij "onze" Health City lopen de mensen massal weg.
Lachende vriendelijke dames aan de balie die je misleiden en later vooral kille, zakelijke HC killers in Lelystad.
Geen begrip, geen fatsoen en met maar een doel; hoeveel geld kan ik de mensen afpakken.......
Ben je een dag te laat met het stopzetten van je abonnemt dan plakken ze er gewoon nog een keer 14-15 maanden opnieuw aan vast.
En zo heb ik al tientallem mensen gesproken die met goede argumenten hier vanaf wilden....maar de dames aan de balie weten dan in een keer van niets en schuiven alles door naar de bikkelharde tantes in Lelystad.
Dus pas op en kies voor een andere Sportaanbieder.

Delsol
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2011 23:12

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Delsol »

Vandaag kwam ik erachter dat er twee keer 5 euro voor een voordeelpas is afgeschreven :S. toen ik terug keek, bleek het al 5 keer afgeschreven te zijn......Ik ben al sinds juni 2010 geen lid meer. Ik heb mijn lidmaatschap netjes opgezegd en mijn pas opgestuurd. En 3 maanden na de laatste afschrijving van mijn lidmaatschap, beginnen ze met 5 euro afschrijven voor een voordeelpas. Ik heb niet eens een pas gekregen....¬_¬

mensen LET DUS OP. CHECK je afschriften of online. Of er elke maand 4,95 van je rekening wordt afgeschreven.

Het zal mij niets verbazen dat klanten langzamerhand weglopen, en dit zielige bedrijf langzaam failliet zal gaan.

En wat mij nu vooral boos maakt, is dat de medewerkers van dit bedrijf, hun eigen algemene voorwaardes, zien als een standaard document, die NIET doorgelezen hoeft te worden. De medewerker zei letterlijk:"Ahhh, dit zijn de algemene voorwaarden, hoort erbij ( maar dat hoef je niet door te lezen hoor ;) ).

koste wat het kost, ik zal hier tegen in gaan. Niet om die 25 euro, maar om de manier van 'zakendoen'. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hun problemen willen delen die ze hebben met dit 'bedrijf'

Groetjes

Massin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2011 18:23

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Massin »

Delsol schreef:Vandaag kwam ik erachter dat er twee keer 5 euro voor een voordeelpas is afgeschreven :S. toen ik terug keek, bleek het al 5 keer afgeschreven te zijn......Ik ben al sinds juni 2010 geen lid meer. Ik heb mijn lidmaatschap netjes opgezegd en mijn pas opgestuurd. En 3 maanden na de laatste afschrijving van mijn lidmaatschap, beginnen ze met 5 euro afschrijven voor een voordeelpas. Ik heb niet eens een pas gekregen....¬_¬

mensen LET DUS OP. CHECK je afschriften of online. Of er elke maand 4,95 van je rekening wordt afgeschreven.

Het zal mij niets verbazen dat klanten langzamerhand weglopen, en dit zielige bedrijf langzaam failliet zal gaan.

En wat mij nu vooral boos maakt, is dat de medewerkers van dit bedrijf, hun eigen algemene voorwaardes, zien als een standaard document, die NIET doorgelezen hoeft te worden. De medewerker zei letterlijk:"Ahhh, dit zijn de algemene voorwaarden, hoort erbij ( maar dat hoef je niet door te lezen hoor ;) ).

koste wat het kost, ik zal hier tegen in gaan. Niet om die 25 euro, maar om de manier van 'zakendoen'. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hun problemen willen delen die ze hebben met dit 'bedrijf'

Groetjes
Hoi Delson,
Dit is ook bij mij gebeurd kwam ik net achter, 3 x € 4,95 terwijl ik sinds Mei 2011 geen lid meer ben.
Wat heb jij hieraan gedaan?
Ik heb ze een mailtje gestuurd, ik weet niet of dat wel zal helpen.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Remuz »

Ook ik heb erg slechte ervaringen met HealthCity. In Rosmalen kwam een paar jaar terug een nieuwe sportschool van HealtCity. Op de eerste openingsdag kon je daar naar toe en kreeg korting bij het afsluiten van een abonnement.

1) Ik ben daar lid geworden omdat je door heel Nederland kon sporten bij de Basic Fit sportscholen en gezien ik veel van huis ben was dat ideaal. Toen ik uiteindelijk bij een sportschool buiten Rosmalen stond kwam ik er niet in omdat ik het verkeerde abonnement zou hebben (foutje van de verkoper in Rosmalen bleek achteraf), maar ik kon wel korting krijgen als ik kwam sporten.

2) Omdat ik veel van huis ben (ook regelmatig in buitenland) was het handig dat je bij healthcity je abonnement 6 maanden kon stilzetten. Daarna ging het gewoon weer verder. Wat ze daar niet bij vermelden is dat dit maar 1 keer kon. Dus na mijn eerste afwezigheid van 6 weken kon ik het abonnement daarna niet meer tijdelijk stop zeggen

3) Bij het afsluiten van mijn abonnement werd mij verteld dat ik minimaal 3 maanden van te voren moest opzeggen. Omdat mijn woonlokatie (door werk) vooraf erg onzeker was heb ik op het contract formulier laten zetten dat ik het abonnement bij aanvraag ook meteen opzeg. Normaal gesproken zou dit niet kunnen, maar omdat ik anders niet lid zou worden werd het toch gedaan.

4) Uiteindelijk mijn abonnement laten aflopen omdat ik ben verhuist naar de andere kant van Nederland, alleen gingen de incasso's wel door. Hier heb ik achteraan gebeld en toen vertelde ze mij dat ik nooit had opgezegt. Dit terwijl het duidelijk op het contract stond vermeld. Ze vertelde mij dat dit op deze manier niet kon en dat je 3 maanden voor aflopen van het contract op de vestiging moest komen tekenen voor beeidinging hiervan. Omdat ik ondertussen 200km verderop woonde kon ik niet even snel langskomen. In plaats daarvan kon ik ook wel een brief schrijven naar het hoofdkantoor.
Na dit gedaan te hebben blijven de betalingen doorgaan. Deze heb ik toen onmiddelijk stopgezet en na een lange mailwisseling met het hoofdkantoor en de vestigingsmanager van Rosmalen heb ik besloten nog 3 maanden te betalen waarna het dan uiteindelijk zou worden afgerond.
Toch bleven de incasso's komen en deze heb ik dan ook laten blokkeren. Na weer een mailwisseling was mijn contract beindigt en het zou worden afgesloten.

Nu meer dan een jaar laten heb ik een incasso bureau aan mijn jas hangen wegens betaling achterstanden. Ook zou ik niet hebben gereageerd op meerdere aanmalingen. Het adres wat bij HC bekend was is een adres van 3 jaar terug (waarna ik onderstussen al 2 keer verhuist ben). Oops.... weer een foutje van HealthCity.

Al bij al ben ik nu al bijna 2 jaar weg en heb ik nog steeds een hoop gezeik. Ik zal dan ook niemand aanraden daar ook maar in de buurt te komen! Deze organisatie is te groot om normaal te woord te worden gestaan en hun papieren in orde te hebben.

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Remuz »

Remuz schreef:Ook ik heb erg slechte ervaringen met HealthCity. In Rosmalen kwam een paar jaar ........................ buurt te komen! Deze organisatie is te groot om normaal te woord te worden gestaan en hun papieren in orde te hebben.
Ondertussen ben ik, sneller dan verwacht, terug gebeld door huidige vestigingsmanager van HealthCity. Gelukkig was deze een stuk behulpzamer dan de vorige. De, in hun ogen, achterstallige betaling is nu wederom geschrapt en ik hoop er nu dan ook voorgoed klaar mee te zijn.
Voor mij in ieder geval nooit geen lidmaatschap meer bij deze club.

wouterdeprez
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2011 13:56

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door wouterdeprez »

Eind juli heb ik mijn abonnement na enkele jaren in de passage fitness te gent zuiderlaan opgezegd. Reden was dat we in augustus op reis gingen, en normaal zou ik een nieuw abonnement nemen begin de winter. Er werd mij gevraagd om een stopzettingsformulier te tekenen wat ik ook gedaan heb. Er werd mij duidelijk verteld dat mijn lidmaatschap met onmiddellijke ingang zou gestopt worden, dat alle voorgaande bijdragen correct waren betaald en dat er niets meer verschuldigd was. De maand erna begon ik echter aanmaningen te krijgen (ik had er zelfs eerst nog geen factuur van gekregen) voor de betaling van maand augustus (64,95€). Na enkele mails en telefoons, waarin ze telkens heel vaag en ontwijkend reageerden, besloot ik hierop klacht in te dienen bij de directie controle en bemiddeling van de FOD. We zien wel wat daarvan komt.. Niet voor de 65€, maar wel omdat ik deze aanrekening totaal ongerechtvaardigd vind daar er helemaal geen diensten voor geleverd werden!! En zeker ook omdat mij eerst verteld werd dat alles in orde was en men achterna toch nog bedragen probeert te innen. Regelrechte oplichterij, heel onduidelijke communicatie met de klant, en gewoon liegen en bedriegen waar men erbij staat! Vriendelijke zolang je betaalt, maar van zodra je wil stoppen (in mijn geval zelfs nog maar tijdelijk) tonen ze hun ware gezicht: oneerlijk en echte afzetters...

bbajuri
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2012 15:40

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door bbajuri »

Massin schreef:
Delsol schreef:Vandaag kwam ik erachter dat er twee keer 5 euro voor een voordeelpas is afgeschreven :S. toen ik terug keek, bleek het al 5 keer afgeschreven te zijn......Ik ben al sinds juni 2010 geen lid meer. Ik heb mijn lidmaatschap netjes opgezegd en mijn pas opgestuurd. En 3 maanden na de laatste afschrijving van mijn lidmaatschap, beginnen ze met 5 euro afschrijven voor een voordeelpas. Ik heb niet eens een pas gekregen....¬_¬

mensen LET DUS OP. CHECK je afschriften of online. Of er elke maand 4,95 van je rekening wordt afgeschreven.

Het zal mij niets verbazen dat klanten langzamerhand weglopen, en dit zielige bedrijf langzaam failliet zal gaan.

En wat mij nu vooral boos maakt, is dat de medewerkers van dit bedrijf, hun eigen algemene voorwaardes, zien als een standaard document, die NIET doorgelezen hoeft te worden. De medewerker zei letterlijk:"Ahhh, dit zijn de algemene voorwaarden, hoort erbij ( maar dat hoef je niet door te lezen hoor ;) ).

koste wat het kost, ik zal hier tegen in gaan. Niet om die 25 euro, maar om de manier van 'zakendoen'. Ik hoop dat er meer mensen zijn die hun problemen willen delen die ze hebben met dit 'bedrijf'

Groetjes
Hoi Delson,
Dit is ook bij mij gebeurd kwam ik net achter, 3 x € 4,95 terwijl ik sinds Mei 2011 geen lid meer ben.
Wat heb jij hieraan gedaan?
Ik heb ze een mailtje gestuurd, ik weet niet of dat wel zal helpen.
Hierbij my 2 cent...
Voor mij is een nieuwe ervaring met een rigide bedrijf als HC in aanraking te komen en de fout van hun medewerker niet bereid deze correct op te lossen. Wij waren met hele gezin lid. Ik heb mij als laatste aangemeld en bij de inschrijving duidelijke aangegeven en uitgelegd waarom, dat na 6 maanden moet worden beëindigd. (daarbij waren mijn vrouw en kinderen 3x getuigen)
Na 6 maanden gaan de incasso's gewoon door. Bij navraag wordt mij verteld dit gewoon doorgaat vanwege stilzwijgend verlenging volgens onze algemene voorwaarde. Ik had zelf bij de inschrijving om een opzegformulier moeten vragen en invullen of moeten vragen om op het inschrijfformulier te leten noteren. Dit alles, is bij de inschrijving, niet aan mij aangeboden. (ze zou ook gek zijn... ;-)

Per 1 dec. 2011, geld een nieuwe wettelijke regel. (altijd per maand opzegbaar, mede dankzij praktijken van deze bedrijven)
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ab ... verlenging

Remuz
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2011 11:00

Re: Health city. Let op bij opzegging van je abonnement

Ongelezen bericht door Remuz »

Remuz schreef:
Remuz schreef:Ook ik heb erg slechte ervaringen met HealthCity. In Rosmalen kwam een paar jaar ........................ buurt te komen! Deze organisatie is te groot om normaal te woord te worden gestaan en hun papieren in orde te hebben.
Ondertussen ben ik, sneller dan verwacht, terug gebeld door huidige vestigingsmanager van HealthCity. Gelukkig was deze een stuk behulpzamer dan de vorige. De, in hun ogen, achterstallige betaling is nu wederom geschrapt en ik hoop er nu dan ook voorgoed klaar mee te zijn.
Voor mij in ieder geval nooit geen lidmaatschap meer bij deze club.
Ik ben nu inmiddels weer gebeld door de ledenadministratie van de club met de mededeling dat er nog een betalings achterstand is. De club zelf weet hier niets van en beloofde het te zullen oplossen. 2 weken later ben ik weer gebeld door de ledenadministratie dus daar gaan we weer :S

Gesloten