LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
ivon9
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011 20:51

Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door ivon9 »

Onze tandartsen waren in december!! vorig jaar allebei nog ingeschreven bij onze zorgverzekeraar.
Daar hebben we de tandartsen op geselecteerd, dat werd aanbevolen door de zorgverzekeraar.
Wat blijkt nu 2012 ?? Allebei de tandartsen zijn niet meer ingeschreven bij zorgverzekeraar en hanteren flink hogere tarieven !!!!
Shoppen naar goedkoper tandarts ??? Vergeet het maar, ze zitten allemaal vol en nemen géén nieuwe patiënten meer aan, plus ze zitten 10 km van ons vandaan.
Je zit als patient/consument dus vast aan je te dure tandarts.
Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Hoe heeft het zover kunnen komen? Wie dacht dat dit een beter systeem was.
Ik vind het schandalig.......

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door Creatura »

De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.

Wen er maar vast aan. Premies voor tandartsverzekeringen kun je beter sparen en opzij leggen, als je je gebit goed blijft poetsen ben je op jaarbasis minder kwijt aan de tandarts dan aan de premie voor de verzekering.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Creatura schreef:De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.

Wen er maar vast aan. Premies voor tandartsverzekeringen kun je beter sparen en opzij leggen, als je je gebit goed blijft poetsen ben je op jaarbasis minder kwijt aan de tandarts dan aan de premie voor de verzekering.
Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.
ivon9 schreef: Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Helaas is dat zo. :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
Creatura schreef:De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.

Wen er maar vast aan. Premies voor tandartsverzekeringen kun je beter sparen en opzij leggen, als je je gebit goed blijft poetsen ben je op jaarbasis minder kwijt aan de tandarts dan aan de premie voor de verzekering.
Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.
ivon9 schreef: Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Helaas is dat zo. :?

Weet je nog die discussies met vroem?
Voelde zich persoonlijk aangevallen, maar hij kan er niets aan doen.
Mijn mening was, dat de patiënt weer het slachtoffer wordt, zoals het hier weer blijkt. :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.
Dat is zeker zo, maar als trouw het uitgespaarde deel gespaard wordt, heeft men ook een spaarpotje als wel iets meer moet gebeuren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

nevermind schreef:

Weet je nog die discussies met vroem?
Voelde zich persoonlijk aangevallen, maar hij kan er niets aan doen.
Mijn mening was, dat de patiënt weer het slachtoffer wordt, zoals het hier weer blijkt. :mrgreen:
Ja kan me die discussie nog als de dag van gisteren herinneren.
Ook mijn mening dat ik als patient het slachtoffer ben, het schijnt dat lang
niet allen praktijken zo extreem duur zijn geworden.

Helaas is er hier maar 1 in de omgeving die nog patienten aanneemt maar
naar die tandarts ga ik nooit van mijn leven heen, bah wat een nare man is dat.
Dus ik kijk nog wel even verder, is niet anders.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef: Dat is zeker zo, maar als trouw het uitgespaarde deel gespaard wordt, heeft men ook een spaarpotje als wel iets meer moet gebeuren.
Dat geld helaas niet voor allen Emmy.
En noem het dan maar rustig een spaarpot ipv spaarpotje. :wink:

Ik begin het langzaam zat te worden....duizenden euro's kwijt en telkens is er weer wat.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door vroem »

plus ze zitten 10 km van ons vandaan.
moet je er zo vaak heen dan??

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door vroem »


antigraaier
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2012 16:21

Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten

Ongelezen bericht door antigraaier »

Helemaal eens met de stelling dat vrije tarieven slecht zijn voor de patienten. Dit moet zo snel mogelijk stoppen!!!

Gesloten