LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mondzorg voor kinderen
Mondzorg voor kinderen
Onze tandarts heeft zijn tarieven t.o.v. 2011 met 60% verhoogd. Zijn argument hiervoor is dat dit de reële tarieven zijn en dat de zorgverzekeraar het liefst wil dat de tandartsen gratis werken.....
Ook voor mijn kind van 10 jaar moet ik nu fors bijbetalen, schande!
Zulke exorbitante verhogingen zouden door de minister verboden moeten worden!
Re: Mondzorg voor kinderen
Vind het niet meer normaal...joritim schreef:Onze tandarts heeft zijn tarieven t.o.v. 2011 met 60% verhoogd. Zijn argument hiervoor is dat dit de reële tarieven zijn en dat de zorgverzekeraar het liefst wil dat de tandartsen gratis werken.....
Of naar een andere tandarts. Mijn tandarts heeft slechts inflatiecorrectie toegepast. Ze zijn er dus wel die het netjes doen.joritim schreef: Zulke exorbitante verhogingen zouden door de minister verboden moeten worden!
De tandartsen nemen geen nieuwe patiënten meer aan, dus je zou bij je oude moeten blijven.GJvdZ schreef:Of naar een andere tandarts. Mijn tandarts heeft slechts inflatiecorrectie toegepast. Ze zijn er dus wel die het netjes doen.joritim schreef: Zulke exorbitante verhogingen zouden door de minister verboden moeten worden!
tandartsen nemen geen nieuwe patiënten meer aan? beter om je heen kijken, heb net gezien in mijn eigen vestigingsplaats dat meer dan 2/3 van de praktijken open staat voor nieuwe inschrijvingen... dacht tot een maand of 2 geleden dat dat maar een handvol was, blijkt nu meer dan 40 te zijn. Zijn een paar zwarte vlekken in NL, maar oha zijn er praktijken te over die inschrijvingen accepteren.
waar is dat getal op gebaseerd? noem eens voor vergelijk de oude codes en de nieuwe (geclusterde) codes. Dat u zou moeten bijbetalen mag niet, tenzij er erg fors van bepaalde gemiddelden wordt afgeweken, is dan meer de verzekering dan de tandarts verwijtbaar. overigens zal de NZA over een aantal maanden komen met wat als bandbreedte voor een marktconformtarief gehanteerd moet worden. Zorgverzekeraars bedenken zelf nu wat, en dat mag nog niet, formeel moet men gewoon alles vergoeden, de meesten doen dat ook nog zolang de NZa nog niets heeft gepresenteerd. Klagen bij zorgverzekeraar, maar zeker ook klagen over zorgverzekeraar bij de NZA! (60% verhoging vind ik zonder getallen gezien te hebben erg ongeloofwaardig namelijk, zou inhouden dat een solofoto een 24,- kost, en een periodieke controle bv een dikke 33,-, een fluorideapplicatie een ruime 37,-. dat zijn dan wel nogal bedragen)Onze tandarts heeft zijn tarieven t.o.v. 2011 met 60% verhoogd.
http://www.allesoverhetgebit.nl/alles-o ... tspraktijk misschien dat deze helpt.
vroem schreef:tandartsen nemen geen nieuwe patiënten meer aan? beter om je heen kijken, heb net gezien in mijn eigen vestigingsplaats dat meer dan 2/3 van de praktijken open staat voor nieuwe inschrijvingen... dacht tot een maand of 2 geleden dat dat maar een handvol was, blijkt nu meer dan 40 te zijn. Zijn een paar zwarte vlekken in NL, maar oha zijn er praktijken te over die inschrijvingen accepteren.
Ik kijk altijd goed om mij heen , ben maar niet bang.
Natuurlijk zijn er tandartsen in Nederland, welke nog mensen aannemen,
maar ik wil niet ergens naar toe waar nog plekken vrij zijn, maar gewoon in mijn woonomgeving.
in de woonomgeving, ja kan een prijskaartje aan hangen dan. zo werkt dat namelijk in deze wereld.
voor TS: ik heb nog geen antwoord op een paar toch erg essentiele vragen.
voor TS: ik heb nog geen antwoord op een paar toch erg essentiele vragen.
-
Dus betalen mensen die enkel een fiets hebben en geen geen geld hebben voor OV zich scheel.vroem schreef:in de woonomgeving, ja kan een prijskaartje aan hangen dan. zo werkt dat namelijk in deze wereld.
Ik vind dat erg en denk niet dat het zo hoeft te werken in deze wereld.
Ik heb nooit gehoord dat een tandarts niet kon eten omdat de tarieven altijd zo laag waren in het verleden.
Maar op het moment dat de tarieven worden vrij gegeven (domme, domme zet Edith!!) stijgen ze opeens behoorlijk heftig, omdat het altijd zo goedkoop was en ze zo weinig inkomsten hadden?
Kom nou, dit is gewoon een leuke smoes om veel geld binnen te halen en ik vind dat schandalig.
Je ziet op steeds meer fronten (ook onderwijs en de rest van de gezondheidszorg) dat we teruggaan naar de vorige eeuw.
De arme kant van het land zal met slechte tanden en lage opleidingen rondlopen.
houd toch eens op te roepen dat de tandartstarieven (fors) gestegen zouden zijn. Als er niets veranderd was had de NZA ook verhoogd met 3,3%, dat hebben de meeste tandartsen nu ook gedaan. LEZEN, en de beschuldigende vinger naar de juiste groep richten, namelijk de zorgverzekeraars (die een half miljard overhielden aan de tandartsverzekeringen in 2011, en gezien de stijgingen premies en beperkingen vergoedingen zal dat alleen maar meer worden. vreemd dat dat niemand lijkt te boeien, maar iemand die er echt voor werkt en de risico`s loopt moet dat het liefst nog gratis doen ook, maar over een raad van bestuur die uit premieopbrengsten een dikke 400.000 pj (CZ) aan salaris krijgt hoor je niemand..nog steeds niet...)Maar op het moment dat de tarieven worden vrij gegeven (domme, domme zet Edith!!) stijgen ze opeens behoorlijk heftig, omdat het altijd zo goedkoop was en ze zo weinig inkomsten hadden?
Vroem, ja sommige tandarsten hebben hun prijzen fors verhoogd en dat is
ook bij je bekend.
En al is het bij sommige maar een beetje maar je krijgt minder terug van de zorgverzekering dus mensen moeten meer zelf bij betalen.
Meer zorgverzekering betalen, meer zelf bij betalen voor de tandarts.
Het is precies zo als Violetprue al schreef :
Elk mens in Nederland zou gewoon naar de tandarts moeten kunnen gaan maar helaas komen er steeds meer en meer mensen die niet eens een tandarts kunnen bezoeken omdat ze het niet kunnen betalen.
ook bij je bekend.
En al is het bij sommige maar een beetje maar je krijgt minder terug van de zorgverzekering dus mensen moeten meer zelf bij betalen.
Meer zorgverzekering betalen, meer zelf bij betalen voor de tandarts.
Het is precies zo als Violetprue al schreef :
Elk mens in Nederland zou gewoon naar de tandarts moeten kunnen gaan maar helaas komen er steeds meer en meer mensen die niet eens een tandarts kunnen bezoeken omdat ze het niet kunnen betalen.
klopt, een grote minderheid van de tandartsen, net zoals er oveirgens een aantal tandartsen is (ook een minderheid overigens) die de tarieven juist verlaagd heeft, of waar de tarieven altijd al lager lagen bv doordat men amalgaam gebruikte ipv composiet of zo.Vroem, ja sommige tandarsten hebben hun prijzen fors verhoogd en dat is
ook bij je bekend.
Vroem je bent het toch wel met me eens dat ieder mens in Nederland een
tandarts moet kunnen bezoeken voor controle en voor als er iets aan de hand is of gedaan moet worden ?
tandarts moet kunnen bezoeken voor controle en voor als er iets aan de hand is of gedaan moet worden ?
Ben ik helemaal met je eens, ik ben dus ook van mening dat de zorgverzekeraars in deze op grote schaal hun zorgplicht verzaken, evenals de kleine categorie tandartsen die met een vork schrijft.Chocomelk schreef:Vroem je bent het toch wel met me eens dat ieder mens in Nederland een
De meerderheid doet het gewoon netjes , ook met tariefstelling (volgt eigenlijk zoals de zaken er nu voor lijken te staan gewoon de lijn die de overheid zelf ook gevolgd zou hebben indien alles bij het oude gebleven was).
Ik ben overigens ook van mening dat een terugkeer naar de oude ziekenfondssituatie onwenselijk is! Die regels die toen golden hadden niets met tandheelkunde te maken, en daarom moest er te vaak getrokken worden.
Zullen ook veel mensen nu zijn die geen wortelkanaalbehandling laten uitvoeren maar ervoor kiezen om te trekken omdat ze het anders niet kunnen betalen.vroem schreef:Die regels die toen golden hadden niets met tandheelkunde te maken, en daarom moest er te vaak getrokken worden.
vroem schreef:Ben ik helemaal met je eens, ik ben dus ook van mening dat de zorgverzekeraars in deze op grote schaal hun zorgplicht verzaken, evenals de kleine categorie tandartsen die met een vork schrijft.Chocomelk schreef:Vroem je bent het toch wel met me eens dat ieder mens in Nederland een
De meerderheid doet het gewoon netjes , ook met tariefstelling (volgt eigenlijk zoals de zaken er nu voor lijken te staan gewoon de lijn die de overheid zelf ook gevolgd zou hebben indien alles bij het oude gebleven was).
Ik ben overigens ook van mening dat een terugkeer naar de oude ziekenfondssituatie onwenselijk is! Die regels die toen golden hadden niets met tandheelkunde te maken, en daarom moest er te vaak getrokken worden.
Of het een kleine categorie van tandartsen is, die met een vork schrijven, is een aanname.
Dit is nog niet af te zien.
Ik denk ook niet, dat iemand naar het, ik beschrijf het hier als heel oude ziekenfonds terug wil, maar zeker naar het oude tot 31.12.2011 gewezen systeem, waar dit soort onregelmatigheden niet waren.
Vele willen terug naar de euro wat niet kan, maar het experiment terugdraaien, is simpel mogelijk.
En dat mag van mij morgen terug gedraaid gaan worden.nevermind schreef: Vele willen terug naar de euro wat niet kan, maar het experiment terugdraaien, is simpel mogelijk.
De patient is de dupe !
Ieder mens zou naar de tandarts moeten kunnen gaan maar dat word met
het jaar minder en minder en minder.
Zie oa dit bericht uit een ander topic :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=20Leojes30 schreef: Hoe schrijnend dat het ook is, (en dat vind ik echt!) zo zijn er zoveel gevallen...
Ik ken mensen die letterlijk vergaan van de kiespijn en niet naar de tandarts
kunnen een aantal jaren geleden was NL een verzorgingsstaat die tijd is echt voorbij
Echt niet normaal dat iemand als TS ( keihard gewerkt) gewoon niet de zorg kan betalen die hij nodig heeft. En dan beweren ze nog dat je gezondheid niet kan kopen.
tekst van 29 feb 2012 19:44