LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door revpolen »

Na een tijd op Aruba te hebben gewoond en gewerkt was het zover, we zouden weer terug naar Nederland remigreren.
Omdat wij met een hond vliegen gekozen voor een rechtstreekse vlucht naar Nederland met Arke Fly. Ook wouden we relaxt aankomen in Nederland, zodat wij na aankomst relaxt met familie vrienden weer zien hadden. OOK betaalde we ook nog extra voor een business class seat.en 550 USD voor extra bagage. Alles was geregeld...

28-10-2012 was de dag!
op tijd vertrokken vanaf Aruba alles perfect. tot een uurtje later...

Achterons werd een vrouw onwel, de vrouw werd voor ons neergelegd.
Na enkele minuten werd ons mede gedeeld dat een medische landing
werd gemaakt op Puerto Rico.Dit is natuurlijk ZEER terecht, als iemand hulp
nodig heeft moet er alles aan gebeuren om die persoon te helpen.

Na ongeveer een half uurtje werd de landing ingezet. Hier werd ons medegedeeld
dat hierna gelijk door zouden vliegen.. Maar helaas, we moesten 4 uur in het vliegtuig
zitten om vervolgens er als nog uit te gaan en werden we als vee in een hokje geduwd..
Na hier 3 uur te hebben gezeten was het tijd voor "ontbijt"
een snicker als we geluk hadden..

Hierna moesten we naar de douane waar we ons moesten melden en we zo'n 3 uur
gewacht hebben tot we ons noodvisum kregen voor Puerto Rico . Toen mochten we
eindelijk de gate in waarna de crew ons vrolijk uitzwaaide en we ze niet meer hebben gezien.

Na een paar uur heb ik ( en diverse andere ) gebeld naar De ambassade/Arke Nederland/
ANWB centrale/ Familie enz.. Niemand wist waar we waren en/of hoe laat we zouden vliegen.
van Arke Nederland kreeg ik te horen.. Loopt u maar naar onze helpdesk... ( die er uiteraard niet was )
Of ik geloof er niks van dat de crew jullie heeft verlaten. Of WAT verwacht u van ons?

Tussen door diverse keren gevraagd aan de airport hulp
hoe het met me hond ging, ik moest me geen zorgen maken...
Die kreeg goede verzorging.. Wel werd me mede gedeeld dat ze NIET uit het vliegtuig mocht IVM.
quarantaine. Ook werd er aan mij gevraagd ( omdat ik een beetje spaans praat )
Of ik wat informatie wou rond roepen.. Ik kreeg de microfoon in me handen en voor ik het wist.. was ik
over de gehele vliegveld te horen met me stem.

Hier hebben we nog zo'n 12 uur gezeten. Zonder informatie. tot er ineens een nieuwe crew
omstreeks 20:00 aan kwam lopen. Deze vroegen we hoelaat hun waren benaderd door Arke Fly.
pas om 17:00 dus ruim 20 uur!! na de "nood" landing.
omstreeks 20:30 hoorde ik een heleboel geblaf vanuit de gate komen. Iemand van de vliegveld kwam geschokken op me af lopen,
en sprak mij aan dat ik direct mee moest komen. ( ik dacht nog eerst dat me hond ontsnapt was )
Ze vroegen aan mij of ik de hond water/eten had gegeven en of ik der heb uit heb gelaten. ( ik mocht der niet zien niks.. )
mijn vermoeden is dan ook dat mijn hond 24 uur in der bench extra heeft gezeten ZONDER ETEN/DRINKEN
in een land waar het 30 graden is!!

Wij hebben toen omstreek 21:00 onze vlucht mogen hervatten naar Nederland
Ik ben toen zo'n 39 uur op geweest waar door ik de gehele terugvlucht heb geslapen en zo ook nog geen
comfort van mijn "luxe ticket" heb gehad.

* Ons achter gelaten hebben op een vliegveld terwijl de crew naar een hotel ging,
* Mijn hond 24 uur EXTRA in een bench heeft gezeten zonder eten/drinken
* Mijn gemaakte kosten van 200 euro NIET wil vergoeden. ( telefoonkosten, eten, Deo/tandpasta )
* Hun ons 0,0% van informatie hebben voorzien op Puerto rico.
* Ik heb zo'n 2000 euro betaald.. en krijg van hun GEEN passende vergoeding.
* Ik 24 uur vertraging heb gehad.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Voor de behandeling voor u.....schandalig !
Maar hoe ze u hond behandeld hebben :twisted: :evil: :twisted: , zal niet schrijven wat ik erover denk want dan word het verwijderd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ok ik kan begrijpen dat de landing noodzakelijk was. Ik kan ook nog ergens begrijpen dat die crew niet mocht doorvliegen. Vaak gaan ze dan over de max. uren heen en dat mag niet. Ik ben geregeld naar het Caribisch gebied gevlogen met een tussenlanding op een ander eilandje om vervolgens een korte vlucht te hebben naar de bestemming of op de terugweg anders om. Bij elke vlucht komt dan een nieuwe crew aan boord. Ze mogen vaak niet zo'n korte en lange vlucht maken achter elkaar.

Maar goed, daar houd mijn begrip in deze ook wel op.
Belachelijk slecht geregeld. Ze hadden op zijn minst voor verzorging ter plaatse moeten zorgen. Nog slechtere informatievoorziening. En al helemaal van de zotte van de hond.

Ik vrees dat u geen vergoeding gaat krijgen voor de vertraging, want een landing wegens medische redenen zal vast wel overmacht zijn. Lijkt me wel dat ze onkosten moeten vergoeden. Informeert u anders eens bij consuwijzer of juridisch loket.

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door revpolen »

Arke fly kwam zelf met een vergoeding van 100,- voor vertraging.

Dit hebben wij geweigerd omdat ze dit iedereen boden. (we hebben mail contact met alle passagiers)
dit bij de meeste mensen een terugvlucht van een vakantievlucht was à 700,- per week

En wij premium comfort vlogen en een enkele reis hadden à 2000,-
+ dat hun het over vergoeding voor vertraging hebben..
En niets willen betalen aan de gemaakte kosten, die voor 100% gemaakt zijn door hun schuld.

Daarom is het nu een princiepen kwestie voor mij.

Na mijn brief heb ik als reactie gehad "we geven u 100,- voor de hond extra." Naar nog steeds niet willen opdraaien voor de gemaakte kosten.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door b767-300er »

Google eens op "KLM 785 4 juli 2009 Puerto Rico PH-BFL Lima"

Ik praat niets goed, integendeel zelfs, je hebt te maken met een grote dierenvriend, dus ik vindt dit ook een grof schandaal....

Maar Puerto Rico is wat dat betreft een vervelend veld om terecht te komen door de diverse regelgevingen aldaar. De KLM is daar dus ook al een keer door getroffen.

Het gote nadeel in dit soort omstandigheden zijn de crew-uren. Vaak mag de crew na een voorzorgslanding/uitwijk etc de vlucht niet meer hervatten omdat ze dan te lang achter elkaar zouden werken als ze in Amsterdam aan zouden komen. En nieuwe crew invliegen vanuit Amsterdam kost tijd. 2 uur opkomtijd, ca 10 uur vliegen naar een plaats in de VS, overstappen, en dan nog een uurtje of 2 a 3 naar Puerto Rico dus een uur of 18 ben je dan zeker onderweg.
Crew uit dichterbij oorden als Curacao over laten komen kan ook, maar dat is dan weer afhankelijk van wanneer men aldaar hun laattse vlucht heeft gedaan want daar moet dan ook weer 48 uur tussenzitten voordat ze weer terug mogen vliegen door diezelfde crew-rust regeling.
Maar informatie, dat moet toch niet zo heel moeilijk zijn om te geven, waar dan ook ter wereld.... Daar moet ArkeFly nog veel, heel veel leren

ArkeFly
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:02

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door ArkeFly »

Wij hebben telefonisch contact met de klant opgenomen. ArkeFly, afdeling Klantenservice

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door berndv »

ArkeFly schreef:Wij hebben telefonisch contact met de klant opgenomen. ArkeFly, afdeling Klantenservice
Ja, en? Maakt de behandeling van de mensen er niet beter op. Om van de hond nog maar niet te spreken. En jammer dat er eerst weer een forum aan te pas moet komen om jullie in beweging te krijgen.

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door revpolen »

Er is idd telefonisch contact geweest met Arke fly,
hier bij zijn we beide tot een akkoord gekomen waar wij mee konden leven.

Het geld staat inmiddels bij geschreven op onze rekening en wij hebben hiermee voor in mei een vakantie geboekt waarmee we vliegen met Arke fly naar griekenland. dus ook het vertrouwen is weer gedeeltelijk terug :)
mocht ons de reis weer ouderwets bevallen met Arke fly zullen we eind dit jaar weer naar Aruba gaan met Arke Fly.
( langere vlucht )

Toevallig kreeg ik net een uurtje na het gesprek met Arke fly bericht van kassa de belbus over onze mail. of we op tv ons verhaal willen doen. Dit heb ik maar netjes afgewezen omdat het was opgelost. Maar idd.. Zie hier de power van social netwerk / forum / media klachten...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ revpolen, dan heb je toch een goede tegenmoetkoming gekregen
als je van dat geld een vliegvakantie van kan boeken. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou oke het si niet mooi gelopen,maar dat het zo afloopt is toch ook wel weer netjes.
en ook netjes van u dat u na u vergoeding niet alsnog met modder gaat gooien.
soms kan het wel eens overmacht zijn van een maatschappij in een land..dat zie je hier misschien maar weer...
maar goed het is mooi opgelost en gelukkig een royale vergoeding denk ik en het vertrouwen een deel weer terug ...
eind goed al goed...ook eens fijn om te horen

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door Winterman »

Je kan zeggen wat je wil van Arke Fly. Het is toch wel geweldig dat ze nu al betalen voor toekomstige fouten!
revpolen schreef: 28-10-2012 was de dag!
op tijd vertrokken vanaf Aruba alles perfect. tot een uurtje later...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: :lol:
kan gebeuren...heeft nog een beetje een jetleg denk ik :D of de schok dat alles toch goed afgelopen is... :lol: :lol: :lol:

nu maar hopen dat de hond niet al te bang is geworden,serieus hoor.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke Fly laat 200+ passagiers en hond in de steek.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fijn om te lezen dat het voor u naar tevredenheid is opgelost. Maarja griekenland uitkiezen??. Ik liever niet, bij het minste of geringste wordt er gestaakt.

Gesloten