| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Hallo allemaal,
Ik heb een situatie die ik graag met jullie wil delen omdat ik het even niet meer weet
Mijn vriendin heeft tot begin dit jaar bij DVZ gezeten, en is daarna overgestapt naar Menzis
Nu kregen we ook begin dit jaar een brief van het incassobureau dat zij vorig jaar schijnbaar een aantal maanden geen premie had betaald. Dit ging om een bedrag van rond de 1100 euro
Wij het dus nagekeken in het internetbankieren, en ja hoor. Netjes elke maand was bij ons door middel van incasso het bedrag afgeschreven naar DVZ, terwijl hen beweerden dat ze niks hadden gehad
Uiteraard verder gekeken. Het bankrekeningnummer van DVZ klopte, net als het kenmerk. Wij naar de ING gegaan, situatie uitgelegd, en gevraagd of ze hier even naar konden kijken. Volgens hen waren de transacties gewoon normaal verlopen en geen zijn hierbij geen bijzondere dingen voorgevallen
Uiteindelijk bleek dat van de 1100 euro, een bedrag van 4,40 inderdaad niet was voldaan
Contact opgenomen met het Incassobureau Vesting Finance, situatie uitgelegd, netjes de screenshots per e-mail doorgestuurd, en we dachten hier zijn we vanaf
Het incassobureau contact opgenomen met de eiser, DVZ dus, maar volgens hen is het geld nooit aangekomen. Oftewel, wij mochten gewoon nog een keer 1100 euro betalen voor premies die wij al hadden voldaan
Uiteraard hebben wij geweigerd omdat wij die al betaald hebben, immers van onze rekening is het ook afgeschreven. Netjes aangeboden voor die 4,40 een bedrag van 20 euro over te maken om het te compenseren
Dat is geweigerd, en het laatste nieuws is nu dat ze het willen gaan doorspelen naar een deurwaarder
Mijn vraag is nu eigenlijk:
In hoeverre staan wij "sterk" met deze gegevens ? Immers, van onze rekening is het afgeschreven naar DVZ. Het is toch niet ons probleem dat hun daar hun administratie niet op orde hebben, of weet ik veel wat er mis is gegaan ?
En in hoeverre is het druk zetten van het incassobureau ? Dreigen met de deurwaarder in de hoop dat wij alsnog betalen ?
Ik heb een situatie die ik graag met jullie wil delen omdat ik het even niet meer weet
Mijn vriendin heeft tot begin dit jaar bij DVZ gezeten, en is daarna overgestapt naar Menzis
Nu kregen we ook begin dit jaar een brief van het incassobureau dat zij vorig jaar schijnbaar een aantal maanden geen premie had betaald. Dit ging om een bedrag van rond de 1100 euro
Wij het dus nagekeken in het internetbankieren, en ja hoor. Netjes elke maand was bij ons door middel van incasso het bedrag afgeschreven naar DVZ, terwijl hen beweerden dat ze niks hadden gehad
Uiteraard verder gekeken. Het bankrekeningnummer van DVZ klopte, net als het kenmerk. Wij naar de ING gegaan, situatie uitgelegd, en gevraagd of ze hier even naar konden kijken. Volgens hen waren de transacties gewoon normaal verlopen en geen zijn hierbij geen bijzondere dingen voorgevallen
Uiteindelijk bleek dat van de 1100 euro, een bedrag van 4,40 inderdaad niet was voldaan
Contact opgenomen met het Incassobureau Vesting Finance, situatie uitgelegd, netjes de screenshots per e-mail doorgestuurd, en we dachten hier zijn we vanaf
Het incassobureau contact opgenomen met de eiser, DVZ dus, maar volgens hen is het geld nooit aangekomen. Oftewel, wij mochten gewoon nog een keer 1100 euro betalen voor premies die wij al hadden voldaan
Uiteraard hebben wij geweigerd omdat wij die al betaald hebben, immers van onze rekening is het ook afgeschreven. Netjes aangeboden voor die 4,40 een bedrag van 20 euro over te maken om het te compenseren
Dat is geweigerd, en het laatste nieuws is nu dat ze het willen gaan doorspelen naar een deurwaarder
Mijn vraag is nu eigenlijk:
In hoeverre staan wij "sterk" met deze gegevens ? Immers, van onze rekening is het afgeschreven naar DVZ. Het is toch niet ons probleem dat hun daar hun administratie niet op orde hebben, of weet ik veel wat er mis is gegaan ?
En in hoeverre is het druk zetten van het incassobureau ? Dreigen met de deurwaarder in de hoop dat wij alsnog betalen ?
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Wij naar de ING gegaan, situatie uitgelegd, en gevraagd of ze hier even naar konden kijken. Volgens hen waren de transacties gewoon normaal verlopen en geen zijn hierbij geen bijzondere dingen voorgevallen
Misschien dit nog even zwart op wit vragen?
En dit niet alleen naar het incassobureau sturen maar ook rechtstreeks naar DVZ.
Een incassobureau dreigt.
Maar als je betaald hebt, heb je betaald, daar kan een evt. deurwaarder ook niks anders van maken. Een deurwaarder betekent niet automatisch dat je verplicht bent te betalen...............
Misschien dit nog even zwart op wit vragen?
En dit niet alleen naar het incassobureau sturen maar ook rechtstreeks naar DVZ.
Een incassobureau dreigt.
Maar als je betaald hebt, heb je betaald, daar kan een evt. deurwaarder ook niks anders van maken. Een deurwaarder betekent niet automatisch dat je verplicht bent te betalen...............
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Begrijp ik het goed dat de premie betaald is met een automatische incasso ?
Heeft u ook gecontroleerd of de bedragen niet per ongeluk zijn teruggestort op de rekeningen ? Dat zou ik voor de zekerheid wel even controleren, zoiets komt wel eens voor.
Indien het klopt dat er inderdaad 4,40 te weinig betaald is, is het verstandig deze alsnog over te maken. Wel vind ik het vreemdhoe dat heeft kunnen gebeuren als er via een automatische incasso betaald wordt.
U geeft ook aan dat uw vriendin overgestapt is naar Menzis begin dit jaar. Deze overstap had nooit kunnen / mogen plaatsvinden als er daadwerkelijk zo'n grote premieachterstand is.
Incassobureau's zijn goed in dreigen, maar als u inderdaad kunt aantonen dat alles betaald is (de transacties uit het internetbankieren) is er niet zoveel aan de hand.
Heeft u ook gecontroleerd of de bedragen niet per ongeluk zijn teruggestort op de rekeningen ? Dat zou ik voor de zekerheid wel even controleren, zoiets komt wel eens voor.
Indien het klopt dat er inderdaad 4,40 te weinig betaald is, is het verstandig deze alsnog over te maken. Wel vind ik het vreemdhoe dat heeft kunnen gebeuren als er via een automatische incasso betaald wordt.
U geeft ook aan dat uw vriendin overgestapt is naar Menzis begin dit jaar. Deze overstap had nooit kunnen / mogen plaatsvinden als er daadwerkelijk zo'n grote premieachterstand is.
Incassobureau's zijn goed in dreigen, maar als u inderdaad kunt aantonen dat alles betaald is (de transacties uit het internetbankieren) is er niet zoveel aan de hand.
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Ja dat klopt, en ja dat hebben we ook al extra goed gecontroleerd. Het is niet teruggestortBegrijp ik het goed dat de premie betaald is met een automatische incasso ?
Heeft u ook gecontroleerd of de bedragen niet per ongeluk zijn teruggestort op de rekeningen ? Dat zou ik voor de zekerheid wel even controleren, zoiets komt wel eens voor.
Hebben we ook gedaan, en de ING is daar nog mee bezigMisschien dit nog even zwart op wit vragen?
En dit niet alleen naar het incassobureau sturen maar ook rechtstreeks naar DVZ.
Naar DVZ sturen maakt helaas niks uit aangezien dat een kastje naar de muur verhaald word
DVZ verwijst ons door naar het incassobureau, en die gaan het vervolgens weer vragen aan DVZ, en dan krijgen ze antwoord terug van DVZ, en dan ben je alweer ruim een week bezig
De screenshots heeft het incassobureau naar DVZ toegestuurd, maar volgens DVZ zijn die betalingen nooit doorgekomen
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Indien het klopt dat er inderdaad 4,40 te weinig betaald is, is het verstandig deze alsnog over te maken. Wel vind ik het vreemd hoe dat heeft kunnen gebeuren als er via een automatische incasso betaald wordt.
Inderdaad. Als er niet voldoende saldo op de rekening heeft gestaan, zou het hele termijnbedrag niet gelukt zijn.
TS, het aanbod om €20 over te maken als vergoeding voor die €4,40 is schriftelijk gedaan? Ook de weigering daarvan door het incassobureau, staat op papier?
Inderdaad. Als er niet voldoende saldo op de rekening heeft gestaan, zou het hele termijnbedrag niet gelukt zijn.
TS, het aanbod om €20 over te maken als vergoeding voor die €4,40 is schriftelijk gedaan? Ook de weigering daarvan door het incassobureau, staat op papier?
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Ik zou u wel willen adviseren alle communicatie schriftelijk te laten verlopen, zodat u bewijsstukken heeft en dossier opbouwt. Onderteken de brieven niet of krabbel door uw eigen naar met een andere kleur pen. Stuur het desnoods en per post en per mail.
Geef aan dat de vordering van 1100 betwist en dat u de 4,40 direct gaat overmaken. Stuur eventuele bewijsstukken mee.
Geef aan dat de vordering van 1100 betwist en dat u de 4,40 direct gaat overmaken. Stuur eventuele bewijsstukken mee.
-
VestingCommunicatie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 15 feb 2011 14:30
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
In uw klacht over DVZ maakt u ook een opmerking over de communicatie met Vesting Finance. Wij nemen iedere klacht serieus en wij willen graag kijken of wij hierin wat voor u kunnen betekenen.
Kunt u hiervoor contact met ons opnemen door een mail met uw dossiernummer te sturen naar [email protected]? Wij zullen dan met een inhoudelijke reactie op uw klacht bij u terugkomen.
Kunt u hiervoor contact met ons opnemen door een mail met uw dossiernummer te sturen naar [email protected]? Wij zullen dan met een inhoudelijke reactie op uw klacht bij u terugkomen.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
@ Vesting -
Toch fijn dat jullie kennelijk jullie slachtoffers proberen af te persen door te dreigen, hun klachten en bewijzen negeren - en nu maar snel aan damage control doen.
Gewoon eerlijk handelen (wat kennelijk lastig is - zie diverse topics) dan zullen er een stuk minder klachten zijn.
Toch fijn dat jullie kennelijk jullie slachtoffers proberen af te persen door te dreigen, hun klachten en bewijzen negeren - en nu maar snel aan damage control doen.
Gewoon eerlijk handelen (wat kennelijk lastig is - zie diverse topics) dan zullen er een stuk minder klachten zijn.
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Aan allen, bedankt voor de reacties
Wij hebben contact opgenomen op het emailadres van Vesting Finance wat hierboven vermeld staat, en ook nogmaals aangeboden het ontbrekende bedrag te vergoeden
Vind het nog steeds apart dat DVZ hier niet mee naar ons is gekomen maar goed, het zal wel
Emmy75,
Ja wij laten nu ook alles schriftelijk verlopen. Wij hebben eigenlijk beiden nooit met zoiets te maken gehad, en a hoewel ik aan veel dingen heb gedacht is dit simpele feit erbij in geschoten. Bedankt dus voor de aanvulling
En ja, alle bedragen zijn dmv incasso van onze rekening afgehaald op de 4,40 na. Verbaasde mij ook enigzins, maar ook hier heb ik een het-zal-wel gevoel bij
We zitten ook nog in een ander conflict met DVZ verwikkeld waarbij wij nog ruim 4000 euro aan achterstallige declaraties van hen terugkrijgen. Dat is zelfs zo ver opgelopen dat wij nu een incassobureau gaan inschakelen om het terug te krijgen
Helaas niet het eerste bewijs dat het betreffende bedrijf zijn zaakjes totaal niet op orde heeft
Wij hebben contact opgenomen op het emailadres van Vesting Finance wat hierboven vermeld staat, en ook nogmaals aangeboden het ontbrekende bedrag te vergoeden
Vind het nog steeds apart dat DVZ hier niet mee naar ons is gekomen maar goed, het zal wel
Emmy75,
Ja wij laten nu ook alles schriftelijk verlopen. Wij hebben eigenlijk beiden nooit met zoiets te maken gehad, en a hoewel ik aan veel dingen heb gedacht is dit simpele feit erbij in geschoten. Bedankt dus voor de aanvulling
En ja, alle bedragen zijn dmv incasso van onze rekening afgehaald op de 4,40 na. Verbaasde mij ook enigzins, maar ook hier heb ik een het-zal-wel gevoel bij
We zitten ook nog in een ander conflict met DVZ verwikkeld waarbij wij nog ruim 4000 euro aan achterstallige declaraties van hen terugkrijgen. Dat is zelfs zo ver opgelopen dat wij nu een incassobureau gaan inschakelen om het terug te krijgen
Helaas niet het eerste bewijs dat het betreffende bedrijf zijn zaakjes totaal niet op orde heeft
-
renegade66
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
het zou m.i niet eens kunnen dat er zo'n groot bedrag open staat, als dit namelijk het geval zou zijn heb je ruim 6 maanden achterstand en zou je automatisch al zijn aangemeld bij CVZ, uitgaande van een basis en aanvullende verzekering van ongeveer €150 pm.
tevens had je dus ook niet kunnen overstappen.
maak het leuker, stuur vesting finance op hun dak om die € 4000 op te eisen. geef ze 1 maand en laat ze dan gewoon dagvaarden.
tenminste, zo zou ik het wel doen.

tevens had je dus ook niet kunnen overstappen.
maak het leuker, stuur vesting finance op hun dak om die € 4000 op te eisen. geef ze 1 maand en laat ze dan gewoon dagvaarden.
tenminste, zo zou ik het wel doen.
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Ik ook niet maar ik lees wat te veel op het forum.rfreijser schreef:Ja wij laten nu ook alles schriftelijk verlopen. Wij hebben eigenlijk beiden nooit met zoiets te maken gehad, en a hoewel ik aan veel dingen heb gedacht is dit simpele feit erbij in geschoten.
Onverwachte wending in dit topic, maar dat kan zeer zeker.rfreijser schreef: We zitten ook nog in een ander conflict met DVZ verwikkeld waarbij wij nog ruim 4000 euro aan achterstallige declaraties van hen terugkrijgen. Dat is zelfs zo ver opgelopen dat wij nu een incassobureau gaan inschakelen om het terug te krijgen
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Zo, vandaag weer wat nieuws, dus hier ook maar gelijk updaten
De zorgverzekeraar DVZ heeft nu aangemeld bij het CVZ
En hun gaan dus door middel van loonvordering het bedrag van het loon van mijn vriendin inhouden, plus extra kosten
Contact opgenomen, en dit is niet herroepbaar
Alleen de zorgverzekeraar, in dit geval DVZ kan die melding weghalen
Blijkbaar is het incassobureau hier toch niet mee doorgegaan zoals ze zo hard riepen en doet DVZ het nu op deze manier
Ik vind het gewoonweg schandalig dat het op deze manier kan
Ik heb sinds vandaag dan ook een advocaat in de arm genomen, en we gaan op alle mogelijke manieren dit proberen te voorkomen
DVZ is ondertussen onbereikbaar, dat wil zeggen
Op mailtjes word niet gereageerd, telefoontjes worden niet doorverbonden, of de betreffende personen zijn in " vergadering"
Oftewel, zie nu als gewone altijd betalende burger maar eens je recht te halen
De zorgverzekeraar DVZ heeft nu aangemeld bij het CVZ
En hun gaan dus door middel van loonvordering het bedrag van het loon van mijn vriendin inhouden, plus extra kosten
Contact opgenomen, en dit is niet herroepbaar
Alleen de zorgverzekeraar, in dit geval DVZ kan die melding weghalen
Blijkbaar is het incassobureau hier toch niet mee doorgegaan zoals ze zo hard riepen en doet DVZ het nu op deze manier
Ik vind het gewoonweg schandalig dat het op deze manier kan
Ik heb sinds vandaag dan ook een advocaat in de arm genomen, en we gaan op alle mogelijke manieren dit proberen te voorkomen
DVZ is ondertussen onbereikbaar, dat wil zeggen
Op mailtjes word niet gereageerd, telefoontjes worden niet doorverbonden, of de betreffende personen zijn in " vergadering"
Oftewel, zie nu als gewone altijd betalende burger maar eens je recht te halen
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Nog even een kleine update
Contact gehad met DVZ
En volgens hen heeft Vesting Finance nooit contact opgenomen met DVZ over de screenshots die wij als bewijzen hadden gestuurd van de betalingen
Dat terwijl wij per email een bevestiging hadden gekregen van Vesting Finance dat ze het in goede orde hadden ontvangen en het aan DVZ zouden voorleggen
Bij deze,
Vesting Finance, ik weet niet wat voor smerig spelletje jullie spelen, maar ik ga het hier in ieder geval niet bij laten zitten. We praten verder via mijn advocaat
Contact gehad met DVZ
En volgens hen heeft Vesting Finance nooit contact opgenomen met DVZ over de screenshots die wij als bewijzen hadden gestuurd van de betalingen
Dat terwijl wij per email een bevestiging hadden gekregen van Vesting Finance dat ze het in goede orde hadden ontvangen en het aan DVZ zouden voorleggen
Bij deze,
Vesting Finance, ik weet niet wat voor smerig spelletje jullie spelen, maar ik ga het hier in ieder geval niet bij laten zitten. We praten verder via mijn advocaat
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Je hebt nu zelf wel rechtstreeks aan DVZ de screenshots van de betalingen gemaild?
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Kun je meteen die €4000 aan declaraties ter sprake brengen.rfreijser schreef: Ik vind het gewoonweg schandalig dat het op deze manier kan
Ik heb sinds vandaag dan ook een advocaat in de arm genomen, en we gaan op alle mogelijke manieren dit proberen te voorkomen
DVZ is ondertussen onbereikbaar, dat wil zeggen
Op mailtjes word niet gereageerd, telefoontjes worden niet doorverbonden, of de betreffende personen zijn in " vergadering"
Oftewel, zie nu als gewone altijd betalende burger maar eens je recht te halen
(declareer dan ook meteen het honorarium van de advocaat
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door abdelil op 19 apr 2012 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Wat een klotestreek zeg, die incassobureaus zijn echt zo slecht. Helpen mensen bewust de vernieling in!
Intrum Justitia is hetzelfde laken en pak.
Bah!
Suc6!
Frans013
Intrum Justitia is hetzelfde laken en pak.
Bah!
Suc6!
Frans013
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Hoe kan je een bericht verwijderen.
Laatst gewijzigd door abdelil op 19 apr 2012 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?
Maar dat blijft het bedrag om de 3 dagen stijgen met 80 euro tot ze weer contact hebben opgenomen heel slim van hun.
Dat kan helemaal niet.
Google eens op incassokosten of gebruik de zoekfunctie van dit forum.
Dat kan helemaal niet.
Google eens op incassokosten of gebruik de zoekfunctie van dit forum.
