LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Aanvulling naderhand
Intussen heeft HN contact opgenomen en zich ingespannen. Op zich positief, al had het vanaf den beginne beter gekund.

Nieuwe abonnement
Begin januari besloot mijn 15 jarige dochter € 27,50 per maand te willen betalen voor een abonnement bij HollandsNieuwe. Ze deed haar bestelling via StudentMobiel.nl. De afhandeling hiervan ging goed.

Verkeerd ingesteld abonnement
Op woensdag 25 januari gebruikt ze haar mobiel voor het eerst. Twee dagen later, 27 januari wordt haar oude nummer omgezet, maar blijkt haar saldo al op. Ze heeft een paar smsjes gestuurd, niet gebeld en wat beperkt geïnternet. Met haar mobiel kan niet meer gebeld worden en er is geen 3G verbinding meer. We begrijpen niet hoe het salso al op kan zijn... 775 MB?

Als we op de site van Hollandsnieuwe kijken blijkt men 'vergeten' de afgesproken en op het contract genoemde internetbundel aan te zetten. Maar dan nog zou ze in 3 dagen er 275 MB doorgejaagd hebben.

Fouten herstellen
We mailen de dagen erna meerdere keren, maar het blijft stil. Op vrijdag 3 februari blijkt de internetbundel opeens geactiveerd. Dus de reguliere bundel heeft saldo 0 en internet bundel 500 Mb.

Geen saldo, maar toch gebeld?
Later die dag worden we eindelijk teruggebeld. De juffrouw aan de andere kant reageert verbaasd als we onze problemen uitleggen. Volgens haar gegevens is er de hele week gebeld en gesmsd met het betreffende nummer. Ik ben verbaasd.. Sinds de vrijdag ervoor deed haar telefoon toch echt niks, op de site stond het saldo ook op 0.

De juf begrijpt het ook niet en de klacht wordt doorgezet naar de TD. Woensdag 8 februari krijgen we een mail van HN:

Het hoofdkantoor heeft aangegeven €6,50 te hebben teruggestort op je rekening, naar aanleiding van je internetverbruik wat zeer hoog is geweest. Het hoofdkantoor heeft dit nagekeken en gaan ervan uit dat je 'Automatisch zoeken naar updates' aan hebt staan, waardoor het internet telkens actief is. Dit is een toestelinstelling. We willen je adviseren dit uit te schakelen. Mocht je dit niet willen, raden wij aan internet enkel in te schakelen op het moment dat je hiervan gebruik wilt maken, om hoge kosten te voorkomen.

We controleren de instellingen, maar die staan allemaal op 'Alleen bij WiFi'. De verklaring van het hoofdkantoor lijkt daarmee onwaarschijnlijk, maar goed. Ook geeft dit mailtje geen antwoord hoe het mogelijk is dat er 1 en 2 februari met een lege bundel toch nog gebeld is.

Ik mail dezelfde dag opnieuw met HollandsNieuwe om uitleg te vragen en twee dagen later krijgen we het volgende antwoord:

Beste klant,
Er is als laatste gebeld op 09-02-2012. Je resterende tegoed is 4,61 euro.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Dit antwoord slaat echt helemaal nergens op. Immers mijn vraag ging over hoe er met een lege bundel op 1 en 2 februari gebeld kan zijn... Ik mail opnieuw naar Hollandsnieuwe (Met wat hoofdletters en tips om eerst de vraag te lezen voor men antwoordt)

(Aanvulling)Vrijdag 17 krijgen we nog een - net zo zinloos - antwoord. Zie mijn volgende post. Ik heb opnieuw teruggemaild dat het antwoord onjuist is.

Geen oplossing of uitleg, wel werd vandaag het volgende termijn bedrag afgeschreven....

Datagebruik
Volgens HollanseNieuwe is er bijna 775 MB gebruikt (Dochter heeft nauwelijks gebeld of geSMS'd). 3GWatchdog zegt echter dat ze ongeveer 180 GB gebruikt heeft. Zou 3GWatchdog zich 400% vergissen?

Conclusie
Zelden zo'n slechte service meegemaakt. Het is bijzonder lastig contact met de klantenservice te krijgen en vervolgens krijg je onjuiste of onvolledige antwoorden. Als je dan al reacties per email krijgt, blijken deze onjuist.

Qua datagebruik heb ik mijn vraagtekens of het wel klopt, maar het is bijzonder lastig daar achter te komen. Dat Hollandsnieuwe datagebruik per sessie afrond op 100 Kb maakt dat helemaal bijzonder lastig.

Aanrader: NEE
Laatst gewijzigd door henkkelder op 20 feb 2012 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Henk,

Graag zouden we contact met je opnemen om zo alle onduidelijkheden zo snel mogelijk opgelost te hebben. Kun je ons hiervoor je gegevens per privebericht toesturen?

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Ik was nog 1 reactie van HN vergeten. Vrijdag 17 februari:
Wij zien in het systeem staat dat je tot en met 27 januari 6,52 hebt verbruikt. Dit houd in dat je tegoed toen nog niet op was. In de maand jannuari heb je totaal 6,53 euro verbruik.
Je hebt in de maand februari heb je de rest opgebruikt.
Je kan uit eindelijk zelf de factuur terug bekijken in mijnhollandsnieuwe onder het kopje verbruik.
Dit kan nadat je het nieuw tegoed hebt ontvangen.

Ook dit antwoord is echter onjuist en klopt niet met de werkelijkheid. Op 27 januari was belsaldo 0 en is dat ruim een week geweest. In die week kon er geen gebruik worden gemaakt van de diensten van HN.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

hollandsnieuwe schreef:Beste Henk,

Graag zouden we contact met je opnemen om zo alle onduidelijkheden zo snel mogelijk opgelost te hebben. Kun je ons hiervoor je gegevens per privebericht toesturen?

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe
Ik heb mijn contactgegevens in een privebericht doorgegeven.
Waarom kan het hier wel snel?
Laatst gewijzigd door henkkelder op 20 feb 2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Aanvulling

Vandaag is het 20 februari. De abonnementsperiode van mijn dochter loopt van 20 februari tot 19 Maart. Het abonnementsgeld is al geïnd.

Waarom is het belsaldo dan nog 0????

MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henkkelder

Het blijkt dat HN (gezien het bestaan en de inzet van hun webcareteam) gevoelig is voor publiciteit. Ik raad je aan om dit lijntje net zo lang te volgen, totdat je bereikt hebt wat je wilt bereiken. Wel zou het prettig zijn als je hier ook een bericht neerzet als jouw zaak is opgelost.

Maxiem.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Zojuist gebeld door HollandsNieuwe.
Aardige jongeman die zijn best deed, kan niet anders zeggen.

Ik heb uitleg gekregen op een paar van mijn vragen en ik hoop dat de rest van de vragen duidelijk wordt zodra de online rekening beschikbaar is.

Verder is er vandaag een storing bij HN waardoor de nieuwe bundels nog niet toegekend zijn (wel geincasseerd zijn overigens).

Pluspunten
  • Aardige jongeman die zijn best deed
  • Gegeven antwoorden waren adequaat
  • Hollandsnieuwe biedt mogelijkheden die elders niet beschikbaar zijn tegen lage tarieven
Minpunten
  • Jammer dat het nodig is hier te klagen voor je reactie krijgt
  • Klantondersteuning bij HN is IMHO onder de maat. Als het goed gaat zit je goedkoop, gaat het mis, dan ben je 'screwed'

MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henkkelder

Een prima zaak dat je hier jouw ervaringen terugkoppelt. Positief is dus dat de kwalificatie in de titel van jouw openingsbericht niet (helemaal) klopt. Blijft staan dat:

Minpunten
Jammer dat het nodig is hier te klagen voor je reactie krijgt. De klantondersteuning bij HN is IMHO [in my humble opinion] onder de maat. Als het goed gaat zit je goedkoop, gaat het mis, dan ben je 'screwed'
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik vertrouw er op dat dit een tijdelijke zaak is.

Maxiem.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Onjuiste specificatie op factuur

Gezien de eerder beschreven onduidelijkheden over hoe HN internet gebruik afrekent had ik mijn hoop gesteld op de factuur met specificatie. Vandaag tref ik deze rekening aan op de website bij HN. Het blijkt echter een teleurstelling.

De rekening roept nog meer vragen op dan deze beantwoordt:

Dochterlief heeft abonnement voor 27,50 per maand. Dit betaat uit:
Aanschaf telefoon: 7,50
Maandelijksebundel: 10,00
Extra internetbundel: 10,00
Het gaat hier om bedragen inclusief BTW zo blijkt uit de factuur

De specificatie op de factuur geeft de volgende bedragen:
Bellen: 2,24
SMS: 6,20
Internet: 9,44
Totaal: 17,88
Of dit bedrag met of zonder BTW is staat er niet bij, maar in beide gevallen wijkt het af van wat er betaald is.

Nou zou dit allemaal geen probleem zijn als dochter haar abonnement de hele maand had kunnen gebruiken. Maar dat is dus niet waar. Ze heeft in de afgelopen abonnementsperiode ruim twee weken gebruik kunnen maken van haar mobiel. De rest van de tijd was haar saldo op...

Opvallend is verder dat er tussen 28 januari en 13 februari helemaal geen internetgebruik gespecificeerd is. Daarna volgen er wel weer data gebruikt...

Een wat nog veeeel vreemder is, is dat de specificatie stelt dat er maar 53,82 MB data gebruikt is. Dochter heeft een extra internet bundel van 500 MB!! Maar toch is deze bundel geheel opgebruikt. Voor deze 53 MB rekent HN dus € 9,44. Dat elke sessie wordt afgerond op 4 cent is mede oorzaak voor deze extreem hoge prijs voor deze 53 MB...

Pfffff... In hoeverre valt HollandsNieuwe nog serieus te nemen?

MAXIEM

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

henkkelder

Advies: schrijf dit bedrijf, dat je het niet eens bent met de rekening en motiveer wat het bedrag wél zou moeten zijn. Eis tevens dat ze de herziene rekening binnen 5 werkdagen naar je op sturen (dit is namelijk een normaal termijn waarop een bedrijf een probleem kan oplossen).

Sukses, Maxiem.

(laat ook weer even weten hoe dit afloopt)

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

MAXIEM schreef:henkkelder

Advies: schrijf dit bedrijf, dat je het niet eens bent met de rekening en motiveer wat het bedrag wél zou moeten zijn. Eis tevens dat ze de herziene rekening binnen 5 werkdagen naar je op sturen (dit is namelijk een normaal termijn waarop een bedrijf een probleem kan oplossen).

Sukses, Maxiem.

(laat ook weer even weten hoe dit afloopt)
Ik heb ze al gemaild met de vraag uit te leggen waarom de specificatie onjuist is. Ik wacht gewoon af.

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

JAAAAAAAAA antwoord.

Ik schreef eerder: de specificatie op de factuur van HN noemt in totaal € 17,88 terwijl dochter € 20,- betaald heeft en pakweg de helft van de periode haar mobiel niet kon gebruiken omdat haar saldo op was.

Ik vroeg HN of ze dat konden uitleggen. Het antwoord daarop kreeg ik zojuist:

Ik heb het voor je nagekeken.
De data ging uit je databundel van 500 mb, totdat deze op was. Dan betaal je deze vanuit je voorafvoordeel bundel. Dat was deze maand het geval.
Het lijkt dan op je factuur of er wat ontbreekt, maar gaat uit je databundel.

Ik hoop dat het nu duidelijk is voor je.


Ooo nu snap ik het... denk ik... Ik denk dat het zo zit:

Dus mijn dochter heeft eerst haar databundel van € 10,- opgemaakt en de rest ging vanuit haar voorafbundel.. dus daar is € 7,88 uit gebruikt. O ja...
dat is dus samen € 17,88 terwijl ze € 20,- betaald heeft...

Ja, nu snap ik het.. niet.

Ik ben nog steeds € 2,12 kwijt... toch?

Ik geef het op. Misschien snap ik volgende factuur wel...

henkkelder
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 feb 2012 09:05

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door henkkelder »

Intussen dagen verder. Zojuist gebeld door een aardige juffrouw die de factuur van jan/feb verder gaat uitzoeken.

Het datagebruik in februari/maart loopt tot nu toe zoals verwacht. Dat gaat eigenlijk best goed.

jverhoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2012 19:02

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door jverhoof »

Ben altijd klant geweest van Vodafone. Oud abonnement met 275 belminuten en 100 sms voor 6,50 euro pm. Overgestapt naar Hollands Nieuwe omdat ik graag ook internet wilde leren kennen. Via Blokker advertentie telefoon gekocht. Advertentie staat nu nog op internet. actie: telefoon + 275 belminuten en 500 MB internet voor 14 euro pm. Op 23 juli is het abonnement ingegaan alleen geen 500 MB internet gekregen. Inmiddels 12 keer gebeld (min 30 min.) a 35 ct per minuut is al een belachelijk bedrag kwijt om te krijgen waar je recht op hebt.
Ik krijg alleen maar 275 belminuten of sms. Zij zeggen dat het niet via Blokkeractie is gegaan. Ik zal 14 euro gaan betalen per maand voor 275 belminuten of sms als ik bij Vodafone veel meer krijg voor 6,50 euro.
Ik krijg dit de mensen die de telefoon opnemen wel uitgelegd maar die kunnen niets voor mij betekenen. Er wordt helemaal niets geregeld. Nu zit ik er voor 2 jaar aan vast en ik kan mij niet voorstellen dat, als zij niet geven wat er afgesproken is ik dit moet blijven betalen. Ik heb enkele maanden geleden bij Tros Radar gehoord dat Hollands Nieuwe een dochteronderneming van Vodafone zou zijn dus dit geeft geen problemen. Nou dit is dus absoluut niet waar. Ze hebben alleen maar een internetverbinding via Vodafone maar meer niets. Hoe kom ik hier vanaf want ik heb er echt genoeg van. Ik roep iedereen op om nooit iets af te sluiten via Hollands Nieuwe.

Tarya
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2012 21:26

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door Tarya »

Zo nu ff een positief bericht over hollands nieuwe.
Ben er sinds een paar maanden bij(net als veel mensen in mijn omgeving,buren etc.}
Maar het werkt prima,in het begin was mijn maand bedrag verkeert ingevoert maar dat was voor de tweede betaling recht getrokken.Vind het een prima bedrijf.
Krijg een beetje de indruk na navraag in mijn vrienden kring (ken zeker 9 mensen die hollands nieuwe hebben en die het goed bevallen)dat dit wel eens een aanval kon zijn van concurrerende telecom aanbieders.
De klanten service kan iets beter maar ik ben telford gewend,en dat duurde nog langer dan hollands nieuwe.
Hollands nieuwe ga zo door nog ff de puntjes op de i wat betreft de klantenservice

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door Barman »

Tarya schreef:Zo nu ff een positief bericht over hollands nieuwe.
Ben er sinds een paar maanden bij(net als veel mensen in mijn omgeving,buren etc.}
Maar het werkt prima,in het begin was mijn maand bedrag verkeert ingevoert maar dat was voor de tweede betaling recht getrokken.Vind het een prima bedrijf.
Krijg een beetje de indruk na navraag in mijn vrienden kring (ken zeker 9 mensen die hollands nieuwe hebben en die het goed bevallen)dat dit wel eens een aanval kon zijn van concurrerende telecom aanbieders.
De klanten service kan iets beter maar ik ben telford gewend,en dat duurde nog langer dan hollands nieuwe.
Hollands nieuwe ga zo door nog ff de puntjes op de i wat betreft de klantenservice
Je zet hetzelfde bericht bij ieder bericht over Hollands Nieuwe. Totaal ongeloofwaardig.
Wat betalen ze je?

PaulMoeskops
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2007 18:36

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door PaulMoeskops »

Over het forse (meet)verschil bij de databundel:

Hollandsnieuwe rondt af op 100KB en dat is vrij ongunstig voor een smartphone. De meeste providers ronden af op 10KB en nieuwkomer Ziggo (ook Vodafone netwerk) zelfs op 1KB.

Apps zoals bv. Whatsapp, Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat etc. zullen van tijd tot tijd kortstondig contact met de server zoeken om te kijken of er een bericht of melding is. Ook zijn er talloze andere apps die af en toe contact maken voor verversing of een update. Dit is bijna niet tegen te houden of je moet voor elke app strenge regels instellen, als dat al kan.

Hollandsnieuwe maakt daar handig gebruik van. Elke keer als een appje contact maakt of als je bv. een Whatsappje ontvangt, is dat niet meer dan 1KB. Maar dat wordt telkens afgerond tot 100KB! Zo ben je in no time door je databundel heen. Effectief zal je maar ca. 25-30% van je databundel kunnen gebruiken, afhankelijk van het aantal apps, gebruik en smartphone. Dus met een databundel van 275MB zal je maar effectief 70-90MB gebruiken.

Wel is je tegoed 3 maanden geldig maar wat heb je daaraan als je alles al binnen een maand verstookt?

Alternatief: Ziggo Heel Veel (biedt meer voor hetzelfde geld + per sec/kb afrekenen) of Vodafone Scherp Large (even duur maar per min/10kb afrekenen).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PaulMoeskops schreef: Hollandsnieuwe rondt af op 100KB en dat is vrij ongunstig voor een smartphone. De meeste providers ronden af op 10KB en nieuwkomer Ziggo (ook Vodafone netwerk) zelfs op 1KB.
Maar wel met hun eigen billing systeem. Dat ze het Vodafone netwerk gebruiken is irrelevant.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door encore »

en in twee jaar tijd is ook aardig wat gebeurd he?

Voortaan maar een nieuw topic maken en hetgeen deaud is deaud laten... :mrgreen:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Hollandsnieuwe: Domme blondjes en geen service??

Ongelezen bericht door encore »

en in twee jaar tijd is ook aardig wat gebeurd he?

Voortaan maar een nieuw topic maken en hetgeen deaud is deaud laten... :mrgreen:

Gesloten