LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 feb 2012 19:00
Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Ongeveer een maand geleden heeft mijn vrouw bij de webshop cool clothes from boudica een broek en een legging gekocht. Ze wilde dit snel hebben ivm een feest waar ze deze broek aan wilde trekken. Ze nam daarom contact op met deze webwinkel en daar werd aan mijn vrouw verteld dat de bestelling binnen 2 dagen werd bezorgd, en je raad het al na 2 dagen geen bestelling. Dus mijn vrouw weer gemailt naar cool clothes from boudica en toen kreeg ze uiterst brutale reactie terug waarin werd vermeldt dat ze haar mond maar dicht moest houden anders kon ze fluiten naar haar broek en legging. Dus hierop hebben we geen antwoord meer gegeven omdat we bang waren dat we helemaal geen bestelling meer zouden krijgen. Mijn vrouw was ook erg teleurgesteld omdat ze nu haar broek niet aan kon doen naar het feest. Maarliefst 12 dagen later kwam de bestelling pas binnen. En dit alles tegen verzendkosten van 6,75 voor een pakket dat gewoon via de post werd bezorgt. Ik raad daarom iedereen aan om vooral geen kleding te bestellen bij deze webwinkel want ik vind het ronduit schandalig hoe ze met ons zijn omgegaan.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Klinkt niet als een frisse winkel
Je vrouw heeft de kleding toch zeker wel teruggestuurd??
Je vrouw heeft de kleding toch zeker wel teruggestuurd??
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28 feb 2012 19:00
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Wel geprobeerd maar dit kon niet doordat de verpakking geopend was, dus uiteindelijk toch maar gehouden.....
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Huh? HOe kan je iets beoordelen zonder de verpakking te openen??
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Deze verbazing is logisch, als je de bestelling niet kunt beoordelen zonder de verpakking te openen dan mag je dit gewoon doen zonder dat je recht op ontbinding binnen 7 werkdagen vervalt.sephora30 schreef:Huh? HOe kan je iets beoordelen zonder de verpakking te openen??
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Het gaat hier waarschijnlijk om een webshopje en dan heb je 7 werkdagen om de zooi terug te sturen.....
Die toko mag natuurlijk helemaal niet roepen dat ze niets retournemen, kijk voor de voorwaarden maar op consuwijzer.nl/wet koop op afstand en wijs die toko daar op....
Verder zou ik nooit bij een zaak bestellen die niet aan de voorwaarden wet KOA voldoet. Ze stellen eigen eisen aan het terugsturen van producten en dat mogen ze, in de vorm zoals zij dat stellen, niet.
Prutsers dus.
Die toko mag natuurlijk helemaal niet roepen dat ze niets retournemen, kijk voor de voorwaarden maar op consuwijzer.nl/wet koop op afstand en wijs die toko daar op....
Verder zou ik nooit bij een zaak bestellen die niet aan de voorwaarden wet KOA voldoet. Ze stellen eigen eisen aan het terugsturen van producten en dat mogen ze, in de vorm zoals zij dat stellen, niet.
Prutsers dus.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Frans de Jong
In de toekomst raad ik je aan om mijn webshopchecklist te gebruiken. Dit om een teleurstelling zoveel mogelijk te voorkomen.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.
In de toekomst raad ik je aan om mijn webshopchecklist te gebruiken. Dit om een teleurstelling zoveel mogelijk te voorkomen.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 05 mar 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
@maxiem,
wat bedoel je in je checklist met:
de shop heeft een normaal telefoonnummer?
Wat zijn normale danwel niet normale telefoonnummers?
wat bedoel je in je checklist met:
de shop heeft een normaal telefoonnummer?
Wat zijn normale danwel niet normale telefoonnummers?
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
riddert
Goeie vraag. Ik zal er eens over na denken en indien ik dat zelf nodig vind een wijziging van de tekst bedenken.
Met collegiale groet, Maxiem.
Goeie vraag. Ik zal er eens over na denken en indien ik dat zelf nodig vind een wijziging van de tekst bedenken.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Kijk, daar gaat het om..wat onze fraaie deskundige belangrijk vindt telt zwaarder dan een goed advies...MAXIEM schreef:riddert
Goeie vraag. Ik zal er eens over na denken en indien ik dat zelf nodig vind een wijziging van de tekst bedenken.
Met collegiale groet, Maxiem.
Houdt U ook zo van narcisten, sorry, narcissen?
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Zal ik even antwoord geven:riddert schreef:@maxiem,
wat bedoel je in je checklist met:
de shop heeft een normaal telefoonnummer?
Wat zijn normale danwel niet normale telefoonnummers?
Een normaal nummer is een nummer waarvoor je normale telefoonkosten betaalt, niet zijnde 0900 nummers.
Poe, dat kost moeite hoor fraaie deskundige.......
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Normaal nummer=vast nummer (dus geen mobiel nr).
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Goed om te weten dat 06 abnormaal is.
Wij hebben dan 2 abnormale en 1 normale lijn.
Tjee...
Wij hebben dan 2 abnormale en 1 normale lijn.
Tjee...
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Maar geen webshop...... ?
Dan mag je zo abnormaal zijn als je wilt.
Dan mag je zo abnormaal zijn als je wilt.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
anno 2012 is een mobiele lijn echt wel als normaal aan te merken.sephora30 schreef:Normaal nummer=vast nummer (dus geen mobiel nr).
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
@maxiem,
ik zie dat je je befaamde webwinkelchecklist inmiddels hebt aangepast, dat schept toch weer wat meer duidelijkheid.
ik zie dat je je befaamde webwinkelchecklist inmiddels hebt aangepast, dat schept toch weer wat meer duidelijkheid.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
riddert
Ik sta altijd open voor kritische vragen en aanvullende suggesties.
Met dank.
Maxiem.
Ik sta altijd open voor kritische vragen en aanvullende suggesties.
Met dank.
Maxiem.
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Not! Je reageert alleen op vragen als het je uitkomt, kritische vragen beantwoordt je standaard niet.MAXIEM schreef:riddert
Ik sta altijd open voor kritische vragen en aanvullende suggesties.
Met dank.
Maxiem.
Iemand nog narcisten, sorry...narcissen?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 nov 2012 13:28
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Als eigenaar van de webwinkel in kwestie, wil ik graag even reageren op dit topic.
Helaas kan ik mij deze klant zeer goed herinneren aangezien ik deze e-mails zelf heb beantwoord.
Mijn eerste opmerking betreft de levertijd van dit artikel.
Dit heeft geen 12 dagen geduurd, zoals meneer hier beweert.
Indien deze klant de naam e-mailt waaronder de bestelling gedaan is, ben ik ook bereid om met het track trace pakket nummer dit aan te tonen op dit forum.
De bestelling is verwerkt en verzonden zoals afgesproken, maar dit was niet vlot genoeg volgens deze mevrouw.
Daarna wilde deze mevrouw een schade claim indienen, waarbij ik haar vriendelijk maar toch erg duidelijk verteld heb, dat wij geen schadevergoeding uitbetalen, voor verlate leveringen.
Dit omdat wij altijd afhankelijk zijn van derden : namelijk Post.nl.
Nogmaals,
er is geenszins brutaal gereageerd door mij, en ik heb zeker geen opmerking geplaatst dat mevrouw haar mond maar moest houden, en dat ze naar haar bestelling kon fluiten.
Wat ik wel benadrukt heb in mijn reactie op mevrouw haar e-mails, is dat alle pakketten verzonden worden met track & trace code , zodat ALTIJD valt aan te tonen wanneer en of het pakket door ons verzonden is.
Daarna heb ik haar aangeboden, om het pakket ongeopend te retourneren, dan zouden wij de retour kosten terugbetalen.
Wij e-mailen de klanten in geval van een aanvraag voor spoed zendingen onderstaande e-mail met informatie:
Goedendag,
Indien u een bestelling met spoed nodig heeft, kunnen wij op werkdagen u bestelling binnen 1 werkdag verwerken en verzenden.
Hier komt dan nog de tijd bij om u pakket te bezorgen (meestal 1 tot 2 werkdagen) hierin zijn wij afhankelijk van Post.nl.
Wij geven geen garantie omtrent de bezorging, wij kunnen alleen de verwerkingstijd aan onze kant garanderen.
Mocht u willen bestellen vermeld u dan op het bestelformulier bij opmerkingen dat het een spoed bestelling betreft.
Heeft u verder nog vragen neemt u dan contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
CCFB
Ik vindt het erg jammer dat ik niet eerder op de hoogte gesteld ben, van de opmerkingen van deze meneer in dit forum, en niet eerder heb kunnen reageren op deze onterechte beschuldiging.
Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.
MVG,
http://www.coolclothesfromboudica.com/
Helaas kan ik mij deze klant zeer goed herinneren aangezien ik deze e-mails zelf heb beantwoord.
Mijn eerste opmerking betreft de levertijd van dit artikel.
Dit heeft geen 12 dagen geduurd, zoals meneer hier beweert.
Indien deze klant de naam e-mailt waaronder de bestelling gedaan is, ben ik ook bereid om met het track trace pakket nummer dit aan te tonen op dit forum.
De bestelling is verwerkt en verzonden zoals afgesproken, maar dit was niet vlot genoeg volgens deze mevrouw.
Daarna wilde deze mevrouw een schade claim indienen, waarbij ik haar vriendelijk maar toch erg duidelijk verteld heb, dat wij geen schadevergoeding uitbetalen, voor verlate leveringen.
Dit omdat wij altijd afhankelijk zijn van derden : namelijk Post.nl.
Nogmaals,
er is geenszins brutaal gereageerd door mij, en ik heb zeker geen opmerking geplaatst dat mevrouw haar mond maar moest houden, en dat ze naar haar bestelling kon fluiten.
Wat ik wel benadrukt heb in mijn reactie op mevrouw haar e-mails, is dat alle pakketten verzonden worden met track & trace code , zodat ALTIJD valt aan te tonen wanneer en of het pakket door ons verzonden is.
Daarna heb ik haar aangeboden, om het pakket ongeopend te retourneren, dan zouden wij de retour kosten terugbetalen.
Wij e-mailen de klanten in geval van een aanvraag voor spoed zendingen onderstaande e-mail met informatie:
Goedendag,
Indien u een bestelling met spoed nodig heeft, kunnen wij op werkdagen u bestelling binnen 1 werkdag verwerken en verzenden.
Hier komt dan nog de tijd bij om u pakket te bezorgen (meestal 1 tot 2 werkdagen) hierin zijn wij afhankelijk van Post.nl.
Wij geven geen garantie omtrent de bezorging, wij kunnen alleen de verwerkingstijd aan onze kant garanderen.
Mocht u willen bestellen vermeld u dan op het bestelformulier bij opmerkingen dat het een spoed bestelling betreft.
Heeft u verder nog vragen neemt u dan contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
CCFB
Ik vindt het erg jammer dat ik niet eerder op de hoogte gesteld ben, van de opmerkingen van deze meneer in dit forum, en niet eerder heb kunnen reageren op deze onterechte beschuldiging.
Misschien is het een idee om een moderator aan te stellen, die enig bewijs ( zoals e-mails ) kan inzien
zodat er met gegronde reden geklaagd wordt,
en tevens de desbetreffende winkelier mede kan delen dat er een ( gegronde) klacht op dit forum staat, zodat deze kan reageren.
MVG,
http://www.coolclothesfromboudica.com/
Re: Waardeloze service bij Cool clothes from Boudica
Ga weg, prutser! na ruim een half jaar reageren maakt je compleet ongeloofwaardig. En begin eerst maar eens met het opppaken van de voorwaarden KOA....
Retourzending weigeren omdat de verpakking open is, je bent ....in de war....
Retourzending weigeren omdat de verpakking open is, je bent ....in de war....