LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: Acer Windows 7 Home Premium-licentie niet legitiem

Ongelezen bericht door olaf79 »

Winterman schreef:
nevermind schreef: Dit is blijkbaar bij TS niet mogelijk.
Ik geef slechts aan dat je ook op eenvoudige wijze de productcode kan vinden. Dat TS op deze wijze niet kan wijzigen is bekend, maar wel heel vreemd. Je vraagt je af wat voor Windows daarop geinstalleerd zit.

Daarnaast herhaal jij in je "aanvulling" op wat 53o als oplossing aanbiedt, zowel zijn als mijn suggestie, dus beetje zinloos.
helemaal niet vreemd hoor, bij OEM versies is die productcode (uiteraard) niet te wijzigen. De code is immers gekoppeld aan de computer

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

olaf79 schreef: helemaal niet vreemd hoor, bij OEM versies is die productcode (uiteraard) niet te wijzigen. De code is immers gekoppeld aan de computer
Ik vind het iets te veel risico om het te proberen om uit te vinden of je gelijk hebt. Feit is wel dat je dezelfde OEM versie op meerdere computers kan installeren, dus helemaal gekoppeld aan de computer is het niet. Bewijst ook wel het feit dat de geinstalleerde OEM versie niet diegene is die bij de computer "hoort".

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Winterman schreef:Via Windows Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Systeem zie je ook de product code en kan je hem zelfs wijzigen.
Het laatste kan wel, maar het eerste is onzin. In Windows 7 (waar het om gaat)staat de key encrypted in het register. Je hebt wel tooltjes om de productkey te achterhalen.

olaf79

Winterman schreef:
olaf79 schreef: helemaal niet vreemd hoor, bij OEM versies is die productcode (uiteraard) niet te wijzigen. De code is immers gekoppeld aan de computer
Ik vind het iets te veel risico om het te proberen om uit te vinden of je gelijk hebt. Feit is wel dat je dezelfde OEM versie op meerdere computers kan installeren, dus helemaal gekoppeld aan de computer is het niet. Bewijst ook wel het feit dat de geinstalleerde OEM versie niet diegene is die bij de computer "hoort".
Dat kun je niet, tenzij je de boel hackt. De OEM licencie is gekoppeld aan de hardware waar je het bij kocht. Legaal gezien kun je de OEM versie dus alleen installeren op 1 pc en dat is dan ook alleen de pc die je tegelijk met de windows hebt gekocht.
Je kunt wel de cd gebruiken om een windows op een 2e pc te zetten, maar dat is illegaal en waarschijnlijk accepteert de product activering van windows dat ook niet.

Winterman

olaf79 schreef: Je kunt wel de cd gebruiken om een windows op een 2e pc te zetten, maar dat is illegaal en waarschijnlijk accepteert de product activering van windows dat ook niet.
Dus wel. Het verhaal van TS bevestigd dat ook nog eens.

Je kunt die OEM key wel degelijk wijzigen
http://social.microsoft.com/Forums/zh/g ... 5dca1c2b85

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
nevermind schreef:
Hier misschien nog een aanvulling op de van 530 aangehaalde
oplossing:

http://www.blogsdna.com/2233/how-to-cha ... ct-key.htm

Winterman schreef:
Daarnaast herhaal jij in je "aanvulling" op wat 53o als oplossing aanbiedt, zowel zijn als mijn suggestie, dus beetje zinloos.

Misschien alles lezen, of een cursus begrijpend lezen doen, dan weet je pas wat zinloos is. :mrgreen:

olaf79

Winterman schreef:
olaf79 schreef: Je kunt wel de cd gebruiken om een windows op een 2e pc te zetten, maar dat is illegaal en waarschijnlijk accepteert de product activering van windows dat ook niet.
Dus wel. Het verhaal van TS bevestigd dat ook nog eens.

Nogmaals, omdat je zo eigenwijs bent, de OEM key hoort bij de PC waarvoor je hem gekocht hebt. Gebruik op welke andere pc is ILLEGAAL en overtreding van de licencie. Dat staat los van de vraag of je de key kunt wijzigen. Ja dat kan. En dat mag MITS je de trotse eigenaar bent van een retail licencie.

Winterman

olaf79 schreef: Dat staat los van de vraag of je de key kunt wijzigen. Ja dat kan.
olaf79 schreef: Dat kun je niet, tenzij je de boel hackt..
Wat is het nu?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
nevermind schreef: Misschien alles lezen, of een cursus begrijpend lezen doen, dan weet je pas wat zinloos is. :mrgreen:
Wat goed van jou dat jij ziet dat de door jou gevonden plaatjes ook op een website staan die door de pagina die ik als referentie opgeef gelinkt worden. Petje af hoor. Jammer dat je de context niet begrijpt.

Jij en je vriendinnetje zijn erg grappig.
Drammertje, mijn link heeft al hier de 27e gestaan, om via command prompt de key te wijzigen.

http://www.blogsdna.com/2233/how-to-cha ... ct-key.htm

Wie de context niet begrijpt, dat ben jij, dat valt nu al meer mensen op, die noemen het dan eigenwijs.
Als je van de materie niets af weet, dan reageer niet met jouw onzinnige berichten en steeds op de man/vrouw spelen.
Jouw stokend bericht dan ook gemeld.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Voor de rest is er natuurlijk veel meer mogelijk ( een crack gebruiken en meer ) maar je bent dan niet legaal meer bezig en dat kan en mag niet het uitgangspunt zijn.
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 feb 2012 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Winterman

trebelski schreef:Deze word zodra je hem hebt geïnstalleerd op de servers van Microsoft gekoppeld aan de aanwezige hardware en dan met name het Moederbord/Processor/Harde schijf enz. Zodra je deze op een andere computer zet met andere hardware is activeren onmogelijk. Er word soms wel een uitzondering gemaakt als bv de Harde schijf stuk gaat, je kunt dan bellen ( online activeren is onmogelijk) en de zaak uitleggen. Er is dan een kans dat zij hem nogmaals activeren maar dat zijn echt uitzonderingen!
Sorry, maar dat is dus niet zo. Het is gewoon mogelijk dezelfde OEM versie op meerdere computers te hebben.
Je moet het alleen niet te vaak doen. Zo'n versie gaat ongeveer 5 keer mee, maar dat geldt ook voor herinstallatie op de correcte computer. Doe dat meer dan 5 keer en je moet ook Microsoft gaan bellen.

trebelski

Winterman schreef:
Sorry, maar dat is dus niet zo. Het is gewoon mogelijk dezelfde OEM versie op meerdere computers te hebben.
Je wilt graag gelijk hebben en dat mag van mij, dit zegt Microsoft en een belangrijk computerforum erover.

http://www.xp-helpdesk.nl/vragen-over-w ... tml#anker6
Is het wettelijk toegestaan ​​voor mij om een ​​OEM-licentie van Windows 7 af van Newegg kopen en zet het op een zelf gebouwde PC? De PC is voor mij en mijn familie gebruik.

Ik vraag omdat de formulering klinkt als is het voor resellers alleen voor 3e partijen.

Ja, als je het gebouwd kan je de OEM-versie.

Verschil tussen een volledige licentie en een OEM-licentie
OEM-licenties van Windows:
zijn gebonden aan de eerste computer op en niet overdraagbaar

kan een in place upgrade niet van oudere versies van Windows
bieden geen gratis support van Microsoft
laten hardware upgrades van alle componenten, behalve voor het moederbord (tenzij omdat de oorspronkelijke moederbord defect raakt)
Er bestaan voor de consument in essentie twee soorten licenties; een zgn O.E.M-licentie die maar op een computer per keer mag worden gebruikt en een zgn retail-licentie die overdraagbaar is en-afhankelijk van het soort retail-licentie- op meerdere computers tegelijk mag worden gebruikt (voor de gewone consumentenversie meestal met een maximum van 3-5 computers)

Het komt zo goed als nooit voor dat een computer die met Windows wordt geleverd door de fabrikant van een retail-licentie wordt voorzien (dit zou de pc een stuk duurder maken).
Een O.E.M licentie is gebonden aan de pc waarop die is geïnstalleerd, je kan hem dus in principe niet op een andere pc (met dezelfde activatiecode) installeren (bij XP viel dit in de praktijk wel mee maar hoe dit zit met Windows7 weet ik niet).
In ieder geval kan je een O.E.M licentie normaal gesproken niet op meerder pc's tegelijk installeren.
Wat als het moederbord stukgaat?
Gaat echter het moederbord stuk dan zal deze vervangen moeten worden. Tot voor kort gaf dit geen problemen voor wat betreft de activering. Microsoft heeft echter laten weten dat dit een wezenlijke aanpassing van het systeem betreft, waardoor er eigenlijk geen sprake meer is van dezelfde computer. Met de aanschaf van een nieuw moederbord bent u dus ook verplicht een nieuwe OEM-licentie van Windows aan te schaffen.
Ik laat het hierbij, tegen betweters kan ik niet op. 8)

Winterman

trebelski schreef: Ik laat het hierbij, tegen betweters kan ik niet op. 8)
Hoeft ook niet. Je levert zelf het bewijs
Een O.E.M licentie is gebonden aan de pc waarop die is geïnstalleerd, je kan hem dus in principe niet op een andere pc (met dezelfde activatiecode) installeren (bij XP viel dit in de praktijk wel mee maar hoe dit zit met Windows7 weet ik niet).
Ik dus wel. Daar valt het in de praktijk ook mee.

In theorie heb je helemaal gelijk, maar in de praktijk is het toch gewoon mogenlijk.

trebelski

Winterman schreef: Daar valt het in de praktijk ook mee.
In theorie heb je helemaal gelijk, maar in de praktijk is het toch gewoon mogenlijk.
Heb een vriend die systeembeheerder is en die kan elke OEM wel 20 keer activeren of een crack gebruiken. Maar zoals ik al eerder melde ga ik daar niet vanuit, de boel tillen kan namelijk altijd.Een OEM-versie op meerdere computers plaatsen is dus best mogelijk maar illegaal en onbespreekbaar ( voor mij dan)
Dit schreef ik trouwens al eerder maar lezen doe of kan je niet.

29 feb 2012 12:59
Voor de rest is er natuurlijk veel meer mogelijk ( een crack gebruiken en meer ) maar je bent dan niet legaal meer bezig en dat kan en mag niet het uitgangspunt zijn.
Laatst gewijzigd door trebelski op 29 feb 2012 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Winterman

trebelski schreef:Het legaal een OEM op meerdere computers plaatsen is dus best mogelijk
Dan zijn we het toch eens?

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Het is niet belangrijk of het mogelijk is om een versie van windows (OEM of anders) op een x-aantal modellen te kunnen zetten. Als iemand een PC/notebook gekocht heeft met een OEM versie dan wil deze persoon deze versie kunnen gebruiken zonder problemen omdat ervoor betaald is (ook al kost het een telefoontje na een relatief groot aantal activeringen).
Heb een vriend die systeembeheerder is en die kan elke OEM wel 20 keer activeren of een crack gebruiken.
Ook niet relevant. Ik betaal nooit voor een microsoft product (heb nooit een merk PC gehad, alleen zelfbouw, en mijn vader heeft mij goed getrained. Zelfs mijn DOS PC's waren niet legitiem) maar zou een klant nooit het eerder gemeld advies geven om de WGA update uit te schakelen. Als je ervoor hebt betaald, dan heb je recht op legitieme software. Aangezien microsoft geen gratis ondersteuning geeft bij dit soort situaties dan moet de verkoper dat maar oplossen (en dit is hooguit enkele minuten werk).

Een normale consument die betaalt voor een besturingssysteem moet gewoon kunnen verwachten dat het werkt. Bij een retail versie is microsoft daarvoor verantwoordelijk (als de klant geen fout maakt), bij een OEM versie de verkopende partij. En voor piraten is er google.

TS is alleen een aparte situatie, in enkele maanden tijd gooit hij een harde schijf vol met niet-gebackupte data zonder bereid te zijn maatregelen te treffen om deze veilig te stellen. Dit staat los van het hele microsoft verhaal of vinger wijzen naar de verkoper.

trebelski

53o schreef:
TS is alleen een aparte situatie, in enkele maanden tijd gooit hij een harde schijf vol met niet-gebackupte data zonder bereid te zijn maatregelen te treffen om deze veilig te stellen. Dit staat los van het hele microsoft verhaal of vinger wijzen naar de verkoper.
Ben ik het mee eens, de rest is b*ll.

Winterman

53o schreef:Dit staat los van het hele microsoft verhaal of vinger wijzen naar de verkoper.
Niet helemaal. TS heeft een PC/notebook gekocht met een OEM versie, maar de geinstalleerde versie komt niet overeen met de versie die de sticker aangeeft dat er in zou moeten zitten en uiteindelijk ligt dat aan de basis van het probleem.

beliyahara

Ongelezen bericht door beliyahara »

Ter verduidelijking:

Ik heb de originele versie van W7 Home Premium geinstalleerd en daar nooit een andere niet toegestane versie opgezet.
Ik weet dat mijn in de versie van W7 gebruikte productkey niet hetzelfde is als mijn eigen productkey, omdat ik met KeyFinder de key heb opgezocht.

Maar ik heb het probleem nu als volgt opgelost:

Ik heb een Retail W7-dvd geregeld via een kennis en de W7 vervangen door hersinstallatie van W7 Home Premium en daarbij mijn eigen OEM-productkey gebruikt.
De activatie moest telefonisch, maar is prima verlopen.
Een avond werk, maar mijn probleem is verholpen.

De link in de systeemeigenschappen om de productkey te wijzigen werkt nu ook.

Waarschijnlijk zit er een bug in de originele vanaf fabriek geinstalleerde systeemimage, want nu werkt alles wel.

Bedankt voor jullie tips.

Winterman

trebelski schreef: Het kan wel maar mag niet.Punt.
Dan zijn we het nog steeds eens.

Eerst zei jij dit
trebelski schreef:Deze word zodra je hem hebt geïnstalleerd op de servers van Microsoft gekoppeld aan de aanwezige hardware en dan met name het Moederbord/Processor/Harde schijf enz. Zodra je deze op een andere computer zet met andere hardware is activeren onmogelijk.Zodra je deze op een andere computer zet met andere hardware is activeren onmogelijk.
Daar was ik het niet mee eens omdat het volgens mij wel kan. Nu zeg jij ook dat het kan. Prima toch. Ik heb het nooit gehad over het wel of niet mogen ervan. Ik heb alleen gezegd dat het kan en jij bevestigd dat nu.

Gesloten