| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegoedbon vervallen door overname winkel?
Tegoedbon vervallen door overname winkel?
Hallo!
Ik heb in aug. 2012 een tegoedbon gekregen omdat ik een bikini had waarvan de metalen ring in in het broekje ging roest. Ik was er toen al niet blij mee, wilde graag geld terug, maar dat kon niet. Nu denk ik: stom! Want ik weet ondertussen dat bij ondeugdelijk materiaal je recht hebt op geld terug.
Maar goed, ik heb dus die bon. Er staat alleen een uitgiftedatum op, aug. 2010.
Afgelopen zomer was ik hoogzwanger, dus wilde ik geen nieuwe bikini kopen. Dit jaar wel. Alleen nu kwam ik er zaterdag achter dat de winkel wordt overgenomen per 1 maart! Ik heb nu net gebeld hoe dat gaat met de bon, en volgens de eigenaar was de bon te oud en zal die niet meer door de nieuwe eigenaar worden geaccepteerd. En ik kwam erachter dat ze vandaag al dicht zijn, ips per 1 maart zoals ze in de krant genoemd hebben ( heb ik net even opgezocht).
Volgens de man heb ik pech. Ik had kunnen weten van de overname dus ik had zelf moeten zorgen dat ik de bon had ingewisseld.
Wie weet of dit klopt. Ik heb er een heel naar gevoel bij! Achteraf had ik het destijds al niet moeten accepteren, maar toch gedaan. En nu dit!
Kan ik hier nog wat mee?
Ik heb in aug. 2012 een tegoedbon gekregen omdat ik een bikini had waarvan de metalen ring in in het broekje ging roest. Ik was er toen al niet blij mee, wilde graag geld terug, maar dat kon niet. Nu denk ik: stom! Want ik weet ondertussen dat bij ondeugdelijk materiaal je recht hebt op geld terug.
Maar goed, ik heb dus die bon. Er staat alleen een uitgiftedatum op, aug. 2010.
Afgelopen zomer was ik hoogzwanger, dus wilde ik geen nieuwe bikini kopen. Dit jaar wel. Alleen nu kwam ik er zaterdag achter dat de winkel wordt overgenomen per 1 maart! Ik heb nu net gebeld hoe dat gaat met de bon, en volgens de eigenaar was de bon te oud en zal die niet meer door de nieuwe eigenaar worden geaccepteerd. En ik kwam erachter dat ze vandaag al dicht zijn, ips per 1 maart zoals ze in de krant genoemd hebben ( heb ik net even opgezocht).
Volgens de man heb ik pech. Ik had kunnen weten van de overname dus ik had zelf moeten zorgen dat ik de bon had ingewisseld.
Wie weet of dit klopt. Ik heb er een heel naar gevoel bij! Achteraf had ik het destijds al niet moeten accepteren, maar toch gedaan. En nu dit!
Kan ik hier nog wat mee?
-
VioletPrue
Re: Tegoedbon vervallen door overname winkel?
Nee, de nieuwe winkelier hoeft niet de tegoedbonnen van de oude winkelier aan te nemen.
Vervelend voor u, maar de nieuwe winkelier kan hier ook niets aan doen.
Vervelend voor u, maar de nieuwe winkelier kan hier ook niets aan doen.
Die bon kunt u weg gooien. De nieuwe winkel heeft niks te maken met de vorige. Je moet maar zo zien, het is voor u vervelend maar de situatie voor de eigenaar en medewerkers van de winkel is stukken erger.
Ik zou de bon NIET weg gooien. Als de nieuwe eigenaar van de zaak voor eigen rekening de bestaande winkel overneemt van de vorige eigenaar, neemt deze alle lusten, maar ook lasten over!!
Als de vorige eigenaar definitief stopt en de nieuwe eigenaar begint een nieuwe winkel onder andere naam, dan is het een nieuw bedrijf en hoeft deze lusten en lasten niet over te nemen.
In ieder geval een moeilijke situatie. Daarom is rechtsbijstand nodig. Maar afhankelijk van het bedrag, is de vraag of het lonend is.
Als de vorige eigenaar definitief stopt en de nieuwe eigenaar begint een nieuwe winkel onder andere naam, dan is het een nieuw bedrijf en hoeft deze lusten en lasten niet over te nemen.
In ieder geval een moeilijke situatie. Daarom is rechtsbijstand nodig. Maar afhankelijk van het bedrag, is de vraag of het lonend is.
Ik zou hem niet weggooien nog.
Is het een winkel van een keten / franchise? dan zal de bon vast nog aangenomen worden na 1 maart
zo nee, dan zou ik het toch proberen. De nieuwe eigenaar wil toch ook aan klantenbinding doen? Dus als ie enigszins slim is dan accepteert hij/zij de bon toch of maakt een leuke deal voor je en hij heeft er een tevreden klant bij
Is het een winkel van een keten / franchise? dan zal de bon vast nog aangenomen worden na 1 maart
zo nee, dan zou ik het toch proberen. De nieuwe eigenaar wil toch ook aan klantenbinding doen? Dus als ie enigszins slim is dan accepteert hij/zij de bon toch of maakt een leuke deal voor je en hij heeft er een tevreden klant bij
-
MAXIEM
annanas
Stel de nieuwe eigenaar als deal de helft van waarde voor en een nieuwe klant erbij. Wie weet, hapt tie toe.
Maxiem.
Stel de nieuwe eigenaar als deal de helft van waarde voor en een nieuwe klant erbij. Wie weet, hapt tie toe.
Maxiem.
-
Guardian72
Helaas, fouten veroorzaakt door tijdreizen worden niet vergoed.annanas - Bericht Geplaatst: 29 feb 2012 11:39 schreef:Hallo!
Ik heb in aug. 2012 een tegoedbon gekregen...
Ja, het zal wel een tikfoutje zijn - maar deze vond ik toch wel grappig:)
Ik weet niet of er een geldigheidsduur op je bon staat, maar ja..
Ik zou overwegen het advies van Maxiem te volgen.
Vragen staat vrij - en wie weet..
Als de nieuwe eigenaar je ter wille kan zijn, heeft hij alvast een tevreden klant erbij.
Het beste is als je meer zou uitgeven dan de bon waard is- dan is men sneller geneigd het te accepteren.
Soms denk ik weleens dat users hier in sprookjes geloven. Als de winkel overgenomen wordt en onder een andere naam verder gaat zal er geen winkelier zijn die de bon aanneemt. Waarom zou je dat in vredesnaam doen. Het is niet alsof ts zo'n goede klant is geweest in die andere winkel,een bon uit 2010 en dan in 2012 weer eens komen. Wek geen valse hoop bij mensen hier.
Als de winkel gewoon helemaal opgedoekt was en er kwam een totaal ander soortige winkel voor in de plaats, bijvoorbeeld een electronicazaak of speelgoedwinkel kunt u ook geen tegoedbon inwisselen van de sport- of kledingwinkel. Dus kan dat ook niet zomaar als er een zelfde soort winkel in komt.
U weet nu in ieder geval wel dat u in een dergelijk geval geen tegoedbon had hoeven accepteren, dus is het ook beter om gewoon het geld terug te vragen. In deze economische tijden een waardebon / cadeaubon of tegoedbon van een winkel zo lang op de plank laten liggen is niet verstandig. Bonnen van kleinere winkels of eenmanszaken kunnen maar beter uitgegeven worden.
U weet nu in ieder geval wel dat u in een dergelijk geval geen tegoedbon had hoeven accepteren, dus is het ook beter om gewoon het geld terug te vragen. In deze economische tijden een waardebon / cadeaubon of tegoedbon van een winkel zo lang op de plank laten liggen is niet verstandig. Bonnen van kleinere winkels of eenmanszaken kunnen maar beter uitgegeven worden.
Bedankt voor jullie reactie!
@ Guardian: hahahaha, inderdaad, typefoutje! Scherp hoor!
@Emmy: inderdaad, dit is een wijze les! Geen bonnen sccepteren in zo;n geval, en als je een bon hebt maar zsm inleveren, desnoods voor sokken oid. Heb je in ieder geval iets!
@Aerox: tja, wat zal ik eens zeggen van je reactie. Kan denk ik beter niets zeggen....
Ik ga het maar gewoon proberen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen. Ik baal alleen wel dat de winkel toch een dagje eerder dicht was ( ze hadden aangegeven open tot 1 maart), ze waren vergeten dat dit jaar 29 februari er nog was. Dan had ik hem alsnog in kunnen leveren, maar dat ging dus helaas ook niet.
Wie weet wil de nieuwe eigenaar ( van overigens dezelfde zaak) inderdaad een goede nieuwe naam neerzetten en is hij coulant.
Ik laat nog wel even weten wat de definitieve uitkomst is ( al heb ik al een donderbruin vermoedern.....)!
@ Guardian: hahahaha, inderdaad, typefoutje! Scherp hoor!
@Emmy: inderdaad, dit is een wijze les! Geen bonnen sccepteren in zo;n geval, en als je een bon hebt maar zsm inleveren, desnoods voor sokken oid. Heb je in ieder geval iets!
@Aerox: tja, wat zal ik eens zeggen van je reactie. Kan denk ik beter niets zeggen....
Ik ga het maar gewoon proberen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen. Ik baal alleen wel dat de winkel toch een dagje eerder dicht was ( ze hadden aangegeven open tot 1 maart), ze waren vergeten dat dit jaar 29 februari er nog was. Dan had ik hem alsnog in kunnen leveren, maar dat ging dus helaas ook niet.
Wie weet wil de nieuwe eigenaar ( van overigens dezelfde zaak) inderdaad een goede nieuwe naam neerzetten en is hij coulant.
Ik laat nog wel even weten wat de definitieve uitkomst is ( al heb ik al een donderbruin vermoedern.....)!
Dit is mijn insteek in ieder geval wel in deze tijden. Mocht ik cadeaubonnen / tegoedbonnen krijgen van kleinere winkels geef ik ze maar meteen uit dan ben ik er maar van af en kan dit niet gebeuren dat de winkel failliet is. Bovendien kan ik ze niet kwijtraken of laten verlopen. Zelf koop ik al een paar jaar bewust geen cadeaubonnen van kleinere winkels maar koop ik daar dan een fysiek cadeau of een algemene bon of van een grote keten, hoewel dat laatste ook geen zekerheid biedt.annanas schreef:@Emmy: inderdaad, dit is een wijze les! Geen bonnen sccepteren in zo;n geval, en als je een bon hebt maar zsm inleveren, desnoods voor sokken oid. Heb je in ieder geval iets!
Ik denk dat deze reactie meer bedoeld was jegens de anderen die stelden gewoon proberen en zo wellicht valse hoop wekken.annanas schreef:@Aerox: tja, wat zal ik eens zeggen van je reactie. Kan denk ik beter niets zeggen....
Natuurlijk kunt u het altijd proberen, gewoon vriendelijk vragen en wie weet. Mocht er nee gezegd worden, kunt u altijd nog een voorstel doen van 50/50 ofzo..
Bij de overname van een bedrijf kan het gaan om een BV die verkocht wordt, of het een eenmansbedrijfje waarvan de goederen worden verkocht inclusief het pand. Als het gaat om een BV dan is de rechtspersoon niet aangepast en kan het bedrijf gewoon aangesproken op de oude verplichtingen. Als het een eenmansbedrijfje betrof dan bestaat de oude rechtspersoon ook nog gewoon en kan daar aangeklopt worden.