LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenconcurrent
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 aug 2011 14:35
Re: Keukenconcurrent
Hallo Vincent,
Eindelijk wat ik al een hele poos op deze site vraag, reactie van iemand die ook problemen met de keuken heeft, ook mijn werkblad bold op op een paar plaatsen aan de achterkant, zagen wij pas toen de monteur ons daarop attent maakte, eigen schuld vanwege de kitrand, dat hebben wij maar zo gelaten.
Mijn rechtsbijstandverzekering is nu met mijn keuken aan de slag gegaan,
Groetjes Betsy Hommel
Eindelijk wat ik al een hele poos op deze site vraag, reactie van iemand die ook problemen met de keuken heeft, ook mijn werkblad bold op op een paar plaatsen aan de achterkant, zagen wij pas toen de monteur ons daarop attent maakte, eigen schuld vanwege de kitrand, dat hebben wij maar zo gelaten.
Mijn rechtsbijstandverzekering is nu met mijn keuken aan de slag gegaan,
Groetjes Betsy Hommel
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 sep 2011 11:23
Re: Keukenconcurrent
Betsy,
Ik ben hetzelfde van plan. Ik zou zeggen laat even weten als het wat geworden is...
succes!
groet,
vincent
Ik ben hetzelfde van plan. Ik zou zeggen laat even weten als het wat geworden is...
succes!
groet,
vincent
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 aug 2011 14:35
Re: Keukenconcurrent
Zal ik doen, jij ook succes!
Re: Keukenconcurrent
Naar verwachting kun je diegene die montage heeft uitgevoerd hierop aanspreken.Nu is het blad logischerwijs aan het vervormen door water juist op de hoek van het blad, omdat daar een kier loopt in het kunstof.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 sep 2011 11:23
Re: Keukenconcurrent
bedankt voor je info 16again.
Maar bedoel je dan te zeggen dat de monteur de kier zou moeten afwerken / dichten?
Ter verduidelijking, het is de kier waar de verschillende vlakken kunstof folie op elkaar aansluiten, omdat het een recht blad is. (dus een kier in de kunstof folie op het blad zelf).
Maar bedoel je dan te zeggen dat de monteur de kier zou moeten afwerken / dichten?
Ter verduidelijking, het is de kier waar de verschillende vlakken kunstof folie op elkaar aansluiten, omdat het een recht blad is. (dus een kier in de kunstof folie op het blad zelf).
Re: Keukenconcurrent
wij hebben soortgelijke problemen maar dan met een keuken (2009) van Brugman. Aan weerszijden van de afzuigkap laat de folie aan de kastjes los. Brugman beweert dat dit niet onder de garantie valt en onze eigen schuld is. Tijdens het koken de afzuigkap aan is niet voldoende. Dit moet 10 minuten van tevoren. Dat ik dat niet wist, is ook mijn eigen schuld... Ik baal er zo van. Wat kan ik nog doen?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 aug 2011 14:35
Re: Keukenconcurrent
Heb je bij de keuken boekjes of papieren gehad waar dit in staat?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Het loslaten van folie bij keukendeurtjes is een bekend probleem in de keukenbranche. Ik zal niet beweren dat elke foliedeur slechts is, maar 80% van de keukenfabrieken herkend dit probleem. Indien dit binnen de garantietermijn gebeurt (vaak 5 jaar), dan zal de fabrikant de gevraagde deuren gratis leveren. Per keukenzaak zal dan wel of niet de montage betaald moeten worden (maak hier vooraf goede afspraken over). Ook bij KeukenConcurrent en Brugman valt dit binnen de garantie. Ik begrijp dan ook niet waarom de monteur zo moeilijk doet.
Omdat bij een vaatwasser, oven, koelkast en afzuigkap sprake is van vocht (waar een keuken tegen bestand moet zijn), zal een foliedeur alleen sneller kunnen loslaten. Vaak ziet de consument het hier het eerst.
Omdat bij een vaatwasser, oven, koelkast en afzuigkap sprake is van vocht (waar een keuken tegen bestand moet zijn), zal een foliedeur alleen sneller kunnen loslaten. Vaak ziet de consument het hier het eerst.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Hiltin.
10 minuten voor het koken een afzuigkap aanzetten is kolder.
Gewoon een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van Brugman sturen. Samen met ordernummer en aangeven welke fronten. De fronten moeten gewoon gratis nageleverd worden.
10 minuten voor het koken een afzuigkap aanzetten is kolder.
Gewoon een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van Brugman sturen. Samen met ordernummer en aangeven welke fronten. De fronten moeten gewoon gratis nageleverd worden.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 aug 2011 14:35
Re: Keukenconcurrent
Het eerste verhaal van mij gaat ook over schade aan de folie laag van de kastjes, binnen de 5 jaar garantie die ik heb gereageerd, moet € 1200, - bijbetalen voor nieuwe kast deurtjes en een hoop onzin over lekkage en te nat schoongemaakt, ook naast de afzuigkap dezelfde problemen, heb ook van een medewerker van die keuken zaak gehoord dat er een fabriek is die slechte materialen geleverd heeft, ook op gasa.nl staan deze ervaringen, heb een oproep geplaatst op twitter, daar kreeg ik een reactie op van een medewerkster van de keukenconcurrent om te te reageren via een e-mail of per telefoon, heb een e-mail bericht gestuurd met de gang van zaken, een maand geleden en nog geen reactie ontvangen, heb dus vandaag weer maar een mail gestuurd waarom ik geen antwoord krijg. Garantie stelt dus niets voor en zoveel geld betalen voor dezelfde kwaliteit doen wij dus niet, helaas een slechte ervaring met de keukenconcurrent.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Betsy,
De beste manier om je punt de maken, is een aangetekende brief naar DMG in Waalwijk (hoofdkantoor van de Keukenconcurrent) te sturen. Betalen voor deze garantie is kolder.
Omdat DMG (De Mandemakers Groep) in een holding zit waar ook een aantal keukenfabrikanten onderdeel van zijn, proberen ze zo om geen kosten te maken en de schuld bij de consument neer te leggen. Bij alle andere fabrikanten worden deze reclamaties binnen 5 jaar gratis opgelost met nieuwe fronten; Zonder verdere vragen.
Hou er wel rekening mee dat deze gratis fronten geen andere kwaliteit zijn.
De beste manier om je punt de maken, is een aangetekende brief naar DMG in Waalwijk (hoofdkantoor van de Keukenconcurrent) te sturen. Betalen voor deze garantie is kolder.
Omdat DMG (De Mandemakers Groep) in een holding zit waar ook een aantal keukenfabrikanten onderdeel van zijn, proberen ze zo om geen kosten te maken en de schuld bij de consument neer te leggen. Bij alle andere fabrikanten worden deze reclamaties binnen 5 jaar gratis opgelost met nieuwe fronten; Zonder verdere vragen.
Hou er wel rekening mee dat deze gratis fronten geen andere kwaliteit zijn.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 25 aug 2011 14:35
Re: Keukenconcurrent
Dat heb ik gedaan, eerst naar een antwoordnummer waar ik natuurlijk geen reactie op kreeg en toen naar het hoofdkantoor van Mandemaker keukens, ondertussen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en ook die krijgt geen poot aan de grond om het zo maar uit te drukken, heb een vermogen betaald voor een 'onafhankelijk' onderzoek door een bedrijf, wacht al 2,5 maand op de uitslag en rapport van dat onderzoek en omdat wij volledig afhankelijk zijn wat er in dat rapport komt te staan lijkt het ons niet verstandig om al te moeilijk te doen tegenover dit bedrijf. Wij zijn een eenmalige opdrachtgever tegenover een groot keuken bedrijf, kan hier niet zo maar gaan beschuldigen maar ik heb geen vertrouwen in de hele gang van zaken.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Misschien zou je nog eens vriendelijk contact kunnen zoeken met deze onafhankelijke specialist. Misschien is hij het vergeten.
Overigens, google maar eens: folie problemen keukenfrontjes. Je bent echt niet alleen. Elke keukenspecialist (h)erkend het folieprobleem. Alle fabrikanten ook.
Overigens, google maar eens: folie problemen keukenfrontjes. Je bent echt niet alleen. Elke keukenspecialist (h)erkend het folieprobleem. Alle fabrikanten ook.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Soms verbaas ik mij, als ik reacties van mensen lees betreffende keukens van het DMG concern.
Iedereen kent wel iemand die ervaring heeft met de verkoop en service van de DMG. De showrooms zijn groot, hebben dus veel keus en er staan commerciële opstellingen. Om er eens een bezoek te brengen ter oriëntatie is dan ook perfect. In de showrooms moet u oppassen voor de goed getrainde verkopers (let op: GEEN keukenspecialisten). Deze mannen en vrouwen zijn er in getraind om u een keuken te verkopen en daar is niet iedereen tegen bestand. Nu zeg ik niet dat alle DMG-keukens probleemkeukens zijn. Als het goed gaat; niets aan de hand. Als het fout gaat dan moet u over een lange adem beschikken om uw recht te krijgen. Dat zal dan vaak ook extra kosten met zich mee brengen. Gezien het imago van DMG, kan dit dan ook haast geen verrassing zijn.
Mijn advies is dan ook om een keuken te kopen bij een (kleinere) zaak waar u veel positieve reviews van krijgt (vaak via familie, vrienden en bekenden). Ook daar zal wel eens iets fout gaan, maar je hebt in ieder geval een naam en een gezicht. En omdat hun reclamebudget niet zo royaal is, moeten ze het dan ook hebben van de positieve bestaande klant die dit deelt met de rest van de wereld.
Iedereen kent wel iemand die ervaring heeft met de verkoop en service van de DMG. De showrooms zijn groot, hebben dus veel keus en er staan commerciële opstellingen. Om er eens een bezoek te brengen ter oriëntatie is dan ook perfect. In de showrooms moet u oppassen voor de goed getrainde verkopers (let op: GEEN keukenspecialisten). Deze mannen en vrouwen zijn er in getraind om u een keuken te verkopen en daar is niet iedereen tegen bestand. Nu zeg ik niet dat alle DMG-keukens probleemkeukens zijn. Als het goed gaat; niets aan de hand. Als het fout gaat dan moet u over een lange adem beschikken om uw recht te krijgen. Dat zal dan vaak ook extra kosten met zich mee brengen. Gezien het imago van DMG, kan dit dan ook haast geen verrassing zijn.
Mijn advies is dan ook om een keuken te kopen bij een (kleinere) zaak waar u veel positieve reviews van krijgt (vaak via familie, vrienden en bekenden). Ook daar zal wel eens iets fout gaan, maar je hebt in ieder geval een naam en een gezicht. En omdat hun reclamebudget niet zo royaal is, moeten ze het dan ook hebben van de positieve bestaande klant die dit deelt met de rest van de wereld.
Re: Keukenconcurrent
RodneyKing schreef:Het loslaten van folie bij keukendeurtjes is een bekend probleem in de keukenbranche. Ik zal niet beweren dat elke foliedeur slechts is, maar 80% van de keukenfabrieken herkend dit probleem. Indien dit binnen de garantietermijn gebeurt (vaak 5 jaar), dan zal de fabrikant de gevraagde deuren gratis leveren.
Per keukenzaak zal dan wel of niet de montage betaald moeten worden (maak hier vooraf goede afspraken over). Ook bij KeukenConcurrent en Brugman valt dit binnen de garantie. Ik begrijp dan ook niet waarom de monteur zo moeilijk doet.
Omdat bij een vaatwasser, oven, koelkast en afzuigkap sprake is van vocht (waar een keuken tegen bestand moet zijn), zal een foliedeur alleen sneller kunnen loslaten. Vaak ziet de consument het hier het eerst.
Ik beweer dat, om bij jouw cijfer te blijven, dat 80 % van de fabrikanten het euvel ontkent.
Waarom mag de folie dan naar 10 jaar wel loslaten?
Wat is het verschil met 5 jaar?
De folie van een keuken moet na 20 jaar en nog meer, nog even vast zitten als in het begin.
Dat er deuren niet meer goed sluiten, of apparatuur niet meer goed werkend is, dat wil ik best geloven, maar dit is een fabrieksfout, die niemand buiten de garantie wil oplossen.
Re: Keukenconcurrent
Ook al is de garantie van 3 jaar voorbij, je hebt nog steeds recht op een deugdelijk priduct (conformiteitsbeginsel)ondertussen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en ook die krijgt geen poot aan de grond om het zo maar uit te drukken
Kom je er met de winkel niet uit, dan kan je gewoon naar geschillencommissie stappen. Tegenpartij kan dan geen verstoppertje blijven spelen.
Re: Keukenconcurrent
Mooie woorden, welke geen waarde hebben.16again schreef:Ook al is de garantie van 3 jaar voorbij, je hebt nog steeds recht op een deugdelijk priduct (conformiteitsbeginsel)ondertussen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en ook die krijgt geen poot aan de grond om het zo maar uit te drukken
Kom je er met de winkel niet uit, dan kan je gewoon naar geschillencommissie stappen. Tegenpartij kan dan geen verstoppertje blijven spelen.
Probeer maar eerst om via het Juridisch Loket, over dit onderwerp loslatende folie een advies te krijgen, dan sta je toch versteld, wat de uitkomst is.
Dus zoveel rechten als steeds hier met het word "conformiteit" wordt geroepen, heb je dan blijkbaar toch niet.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Inderdaad.
DMG gokt er op dat de consument afhaakt.
De meeste keukens van DMG zijn van Häcker, Pronorm, Bauformat of Burger.
Misschien is er via een ander keukenzaak die één van deze merken levert iets te regelen. Anders is er tegen minimale kosten ook wel een deur te renoveren.
DMG gokt er op dat de consument afhaakt.
De meeste keukens van DMG zijn van Häcker, Pronorm, Bauformat of Burger.
Misschien is er via een ander keukenzaak die één van deze merken levert iets te regelen. Anders is er tegen minimale kosten ook wel een deur te renoveren.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:26
Re: Keukenconcurrent
Hou er rekening mee dat een rechtsbijstandverzekering nog wel eens wil afhaken als het een reclamatie is die door de leverancier betwist wordt. Dit schijnt in de kleine lettertjes te staan.betsyhommel schreef: Mijn rechtsbijstandverzekering is nu met mijn keuken aan de slag gegaan
Re: Keukenconcurrent
Lijkt mij onzinnig: Waar heb je rechtsbijstandsverzekering dan voor?rechtsbijstandverzekering nog wel eens wil afhaken als het een reclamatie is die door de leverancier betwist wordt.
In die laatste zin wordt een conclusie getrokken, zonder enige onderbouwing.Mooie woorden, welke geen waarde hebben.
Probeer maar eerst om via het Juridisch Loket, over dit onderwerp loslatende folie een advies te krijgen, dan sta je toch versteld, wat de uitkomst is.
Dus zoveel rechten als steeds hier met het word "conformiteit" wordt geroepen, heb je dan blijkbaar toch niet.
Ook bij juridisch loket zal je te horen krijgen dat levensduur bij normaal gebruik langer behoort te zijn en gischillencommissie laagdrempelige manier is om je recht te halen....