LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenzaak failliet en nu?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door Marlein »

Het is een jaar geleden geweest dat ik hier ben geweest. Inmiddels hebben wij een mooie keuken van Pauls keukens Purmerend, die afgelopen juni geplaatst is, maar die nog steeds niet in orde is. Slechte communicatie, waardeloos gewoon. Weken en weken elke dag gebeld, elke keer smoesjes en nu komt de aap uit de mouw.
2 weken geleden is de freelance keukenmonteur langs geweest om zogenaamd de laatste dingen te regelen. Er moest nog een binnenla geplaatst worden, hogere plinten geplaatst en de afzuigkap moest opgehaald worden, omdat er een motor ingebouwd moest worden. Dit om dat de kap tegen de belofte van de keukenzaak in, helemaal niet op een wtw systeem aangesloten kon worden.

De binnenla kon niet geplaatst worden, omdat het andere front er niet bij zat. Afzuigkap meegenomen, mijn man had er al geen goed gevoel over.

En inderdaad, zo net werd ik door de freelance keukenmonteur gebeld dat de zaak sinds gister failliet is.

Naast de afzuigkap, die nu dus in de winkel staat, staat er bij ABK ook nog een aanrechtblad van ons, omdat het huidige blad niet goed gemonteerd was.

Ik kan op internet nog niets vinden, ga straks met een vriendin langs om te kijken of de afzuigkap nog los kunnen peuteren.

Het schijnt dat de curator al bezig is en de zaak al op slot zit.

Wat zijn onze rechten vooral mbt de afzuigkap? Deze kap is al niet doorverkoopbaar, omdat er vanwege de bijzonder ophangplek behoorlijk aan de contructie verzaagd moest worden.

Hoe pakken we het aan? Ik kan nergens de naam van de curator vinden.
Sorry voor mijn warrige mail, ik ben nogal van de kaart.

groet, Marlein

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door pfffff »

Even een borrel pakken Marlein en afwachten op verdere berichtgeving. Curator zal zsm bekend gemaakt worden.
Is wel "breaking" nieuws, is jammer dat ze geen partij konden vinden die er een kapitaal in wilde storten.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door pfffff »

mr. M. Helmstrijd Postbus 2383, 1620 EJ Hoorn Nh 0229-285070

Bij deze !!

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door Marlein »

Die borrel ben ik wel aan toe, maar dat moet nog wachten tot vanavond. Mijn man had de curator intussen ook gevonden. dus brief gaat vanavond de deur uit.
Het gaat om een afzuigkap van 2500 euro is niet niks. Schitterend mooi ding, behalve dat hij niet afzoog had hij wel verlichting, en dat mis ik nu dus ook in de keuken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door crazyme »

Marlein schreef: Wat zijn onze rechten vooral mbt de afzuigkap? Deze kap is al niet doorverkoopbaar, omdat er vanwege de bijzonder ophangplek behoorlijk aan de contructie verzaagd moest worden.
Wanneer je alles hebt betaald is de afzuigkap jullie eigendom en wanneer je de curator dat laat weten mag hij deze niet verkopen.

16again
Berichten: 16405
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Wanneer je alles hebt betaald is de afzuigkap jullie eigendom
In dit geval wel: het spul is al eerder geleverd en is retour voor reparatie. Dan is het je eigendom, en behoor je product kosteloos op te kunnen halen. Dit moet wel ter beoordeling via curator.

In dit geval is de afzuigkap wel je eigendom. Ik heb echter mijn twijfels over aanrechtblad. Het huidige verkeerd gemonteerde blad thuis is immers je eigendom. Het blad in de winkel zou pas je eigendom worden na garantie afhandeling, garantie die niet meer uitgevoerd wordt....

Wanneer je alles hebt betaald is de afzuigkap jullie eigendom
Dit is niet in alle gevallen zo.
In het geval van volledig aanbetalen en spullen zijn nog niet geleverd, dan dien je je gewoon vordering in te dienen bij curator (om met lege handen achter te blijven...)
Daarom waarschuw ik wel eens tegen (al dan niet volledig) aanbetalen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door maxx »

Weer een bekende naam die onderuit gaat. De geruchten gingen al een tijdje rond maar er was de hele tijd sprake van een overnamekandidaat. Jammer voor de klanten dat dit niet heeft mogen lukken.

Zo snel mogelijk contact opnemen met de curator en afwachten.

Sterkte.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door pfffff »

Deed paar jaar terug toch een 500 keukentjes. Och maxx 10 % voor jou en 10 % voor ons en de rest eerlijk delen in de buurt. Weer een eter minder aan de trog.
Is heel vervelend voor de klant, maar in de markt zullen dit soort zaken niet worden gemist. Keukens verkopen tegen elke prijs doet je vanzelf de das om.
Who,s next ? :P

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door abc100 »

Het schijnt dat de curator al bezig is en de zaak al op slot zit.

Hoe pakken we het aan? Ik kan nergens de naam van de curator vinden.
Ingeval van een fallisement kun je als klant/consument het best de kvk (kamer van koophandel) bellen. Zij kunnen u heel snel de naam/adres van de curator melden. Je hoeft dus niet persé een zaak/bedrijf te hebben om van de kvk gebruik te maken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door gtp »

abc100 dit alles is al bekend

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door crazyme »

gtp schreef:abc100 dit alles is al bekend
Ik denk dat abc100 de nadruk legt op soortgelijke gevallen. Ter informatie dus.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door gtp »

Kijken op de side van drimble faillisementen, plaats, even het genoteerde bedrijf aanklikken en daar staat alles.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Ik heb ook pas een keuken van Pauls keukens alles is wel compleet afgeleverd bij mij we moesten nog 2 maanden op een afwerk plint wachten voor het keukenblad die is in november 2011 geleverd en geplaatst god dank.
Bij me zus en zwager die ook daar een keuken hadden besteld is nog niet alles in orde, daar moest een nieuwe afzuigkap geplaatst worden omdat die niet goed werkte wegens het uitwaaien van de gasfornuis vlammen!
Misschien komt er ooit nog iemand die een doorstart wil uitvoeren!

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Marlein weet jij dat volgens mij zat paulskeukens bij het CBW maar kan ze niet vinden in het register. of hadden ze geen bouw keurmerk?
Normaal let ik daar altijd op!

123ED
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 22:58

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door 123ED »

Pauls Keukens was tot een dag voordat ze failliet verklaard waren gewoon lid van het CBW. Gedupeerde klanten kunnen zich dus melden bij de curator. Verder is het verstandig de site van het CBW eens te bekijken.
Om precies te weten wat te ondernemen: CBW erkend > stappenplan.
Daar staat vermeld wat te doen.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door testkees2011 »

123ED schreef:Pauls Keukens was tot een dag voordat ze failliet verklaard waren gewoon lid van het CBW. Gedupeerde klanten kunnen zich dus melden bij de curator. Verder is het verstandig de site van het CBW eens te bekijken.
Om precies te weten wat te ondernemen: CBW erkend > stappenplan.
Daar staat vermeld wat te doen.

Het rare is dat ik ze niet in het systeem van het CBW kon vinden gisteren, misschien dat ze gelijk eruit zijn gehaald nadat pauls keuken failliet is gegaan.

123ED
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 22:58

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door 123ED »

Dat klopt testkees,
had alleen telefonisch contact met het CBW, vandaar.
Dus kunnen alle gedupeerden zich melden bij de curator en het CBW.

Riav
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:02

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door Riav »

Pauls Keukens is verkocht door de curator aan de Tickert. Weet iemand of wij onder de koopovereenkomst uit kunnen komen, want ons gevoel is niet goed bij dit bedrijf. Wij hebben tenslotte onze handtekening gegeven aan Pauls Keukens en niet aan de Tickert. Wij hebben geen aanbetaling gedaan. Volgens de Tickert zijn we verplicht de keuken bij hen te kopen.

Adrien
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2009 13:53

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door Adrien »

Ik lees dit net:

De Tickert Handel BV heeft ook de showroom gekocht en de openstaande debiteuren. Het betreft vooralsnog een tijdelijke doorstart om te voorkomen dat de klanten worden gedupeerd.
klanten met spoedeisende vragen kunnen bellen met 0345-632373

Misschien heb je er wat aan?

m&m 1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2012 20:42

Re: keukenzaak failliet en nu?

Ongelezen bericht door m&m 1975 »

Je kan er onderuit komen, maar dan moet je wel naar de wetswinkel toestappen.
Hoor verhalen dat er wel een bedrijf bezig is om de showroom over te gaan nemen.
weet niet welk merk je gekocht heb, maar zijn zeker andere bedrijven die de merken kunnen leveren in de buurt zodat je daar dan kan aan kloppen voor je garantie en service.

suc6 ermee

Gesloten