LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso maar niks besteld

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mr.wjca

Incasso maar niks besteld

Ongelezen bericht door mr.wjca »

Hoi,

Aantal dagen geleden kreeg ik een brief van Accountor Group namens Bol.com
een heel bedrag van EUR 1110
Maar ik zelf wist van geen openstaande rekeningen af, meteen ingelogd op Bol.com en voila geen openstaande bedragen of facturen.
Bellen met Bol.com, eerst wordt ik verwezen naar Accountor Group, maar ik wil meer info. het gaat om een bestelling van 2 Laptops verstuurd naar een adres in Amsterdam en mijn naam is gebruikt (???) en een e-mail adres dat ik ook niet ken. De klantenservice verwijst mij door naar hun e-mail adres.

Natuurlijk gelijk een e-mail verstuurt, maar daar wordt je dus gelijk door verwezen naar het incasso bureau. die maar een e-mail gestuurd, geen reactie volgende dag weer e-mail verstuurt (bol.com steeds in gekopieerd) weer geen reactie, van beide partijen. krijg opeens wel een e-mail van accountor met alleen maar de vordering verder niks. daar maar weer op geantwoord.

en nu maar afwachten.

De vragen.
Mag Bol.com mijn probleem zomaar negeren en mij door verwijzen naar het incasso bureau?
Moet het incasso bureau niet gewoon reageren op mijn e-mails (meerdere)

Mvg,

Willem

Guardian72
Contacteer:

Re: Incasso maar niks besteld

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Volgens mij moet Bol.com aantonen dat JIJ hebt besteld.

Aangezien ze al een ander adres en mailadres gebruiken dan je (begrijp ik uit je verhaal) normale adres / mail adres - zou je er al twijffels bij kunnen zetten.

Een aantal dingen zou je nu kunnen doen:
1) schrijf/fax/mail aan zowel bol als het incassoburo een bericht dat je van geen bestelling weet, ook de afgelopen X periode niets hebt besteld, en dat bij controle van je bol.com account niets open staat (tussenvraag - staat daar een bestelgeschiedenis bij? dan heb je misschien adres/mailadres van de 'ontvanger')
Schrijf in de brief dat je de vordering niet erkend vanwege het feit dat jij niets besteld hebt, en (dus) ook niets ontvangen hebt.
Verwijs ze naar het aflever adres - en verzoek ze de poging tot (in jouw ogen) onrechtmatige incasso daar te doen.

2) maak screenshots van je bol.com account instellingen, bewaar brieven, print verzonden mails uit (aflever en leesbevestiging?) zodat je een dossier voor jezelf opbouwt.

3) neem contact op met je rechtsbijstand en/of juridisch loket.
Leg alles uit, en vraag aan hen of er nog vervolgstappen nodig zijn.

In je brief is het verstandig beleefd te blijven, eventuele bewijzen (screenshots) toe te voegen, en met klem verzoeken om een duidelijk en onderbouwd antwoord.

Blijft men volhouden, dan is het zaak aangifte te doen wegens identiteitsfraude.

Ik heb zelf ook een bol.com account - en kan daar tot 2003 de bestelinformatie terugzien.
Het lijkt me verstandig dat je dit als eerste napluist - en screenshots maakt.
Als de bestelling daar niet tussen staat (bij mij staan zelfs geannuleerde bestellingen er tussen - zowel door mijzelf als door bol geannuleerd) dus dat is je eerste stap.

Succes..

Gesloten