LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer 5750G

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gurty

Acer 5750G

Ongelezen bericht door Gurty »

Op 25 juni 2011 heb ik een Acer 5750G laptop gekocht bij Saturn.
De laptop kreeg dan ook een raar probleem, hij viel zomaar uit zodra je hem oppakte en op de accu moest gaan werken.
Makkelijk opgelost zou je denken, nieuwe accu erin en klaar maar helaas de laptop moest worden opgestuurd voor reparatie.
Dit is dan ook twee keer gedaan waarbij ik hem beschadigd retour kreeg.

Toen ben ik direct naar de winkel gestapt.
Nu is de laptop onderhands al vier keer op de bus geweest en Saturn heeft ook zijn "tests" eraan onderworpen en kan niet het probleem recreeren of de beschadeging repareren.
Het mee werken voor een vervangend product willen ze ook niet en Saturn en Acer blijven stug volhouden dat hij nog een keer moet worden verstuurd als ik wil dat het probleem wordt verholpen.

Wat kan ik hieraan doen om een vervangend product te krijgen.

olaf79

Re: Acer 5750G

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gurty schreef:Op 25 juni 2011 heb ik een Acer 5750G laptop gekocht bij Saturn.
De laptop kreeg dan ook een raar probleem, hij viel zomaar uit zodra je hem oppakte en op de accu moest gaan werken.
Makkelijk opgelost zou je denken, nieuwe accu erin en klaar maar helaas de laptop moest worden opgestuurd voor reparatie.
Dit is dan ook twee keer gedaan waarbij ik hem beschadigd retour kreeg.

Toen ben ik direct naar de winkel gestapt.
Nu is de laptop onderhands al vier keer op de bus geweest en Saturn heeft ook zijn "tests" eraan onderworpen en kan niet het probleem recreeren of de beschadeging repareren.
Het mee werken voor een vervangend product willen ze ook niet en Saturn en Acer blijven stug volhouden dat hij nog een keer moet worden verstuurd als ik wil dat het probleem wordt verholpen.

Wat kan ik hieraan doen om een vervangend product te krijgen.
Wat is er precies beschadigd geraakt?
Er is hier duidelijk sprake van een ondeugdelijk product. De wet schrijft voor dat de koper het recht heeft reparatie, vervaning of geld terug te eisen, deze keuze is aan de koper. Aangezien het product al zo vaak is gerepareerd, heeft u geen vertrouwen meer in het product en eist u een vervangend exemplaar dat ten minste even goed of beter is. Indien Saturn daaraan niet meewerkt kunt u een klacht indienen bij consuwijzer. Om uw eis kracht bij te zetten kunt u nog dreigen met algehele ontbinding van de verkoop.
Uw eis moet u neerleggen bij de verkopende partij, in dit geval Saturn, Acer heeft u verder in principe niks mee te maken.

Gurty

Bedankt voor je reactie.

Tijdens het retouneren van de laptop is het linker hoekje van de laptop beschadigd.
Gisteren heb ik de laptop opgehaald maar toen was de adapter verdwenen. Dit heb ik direct bekend gemaakt bijde klantenservice. Maar volgens hun registratie was die niet ingeleverd terwijl ik een doos met alle inhoud heb ingeleverd. Om alle problemen te outrulen heb ik even thuis gecontrolleerd voor het geval dat die daar lag, maar helaas dit was niet zo. Dus de volgende dag gebelt en ik kon hem in de middag ophalen. Toen ik lader in mijn handen had heb ik al aangegeven dat dit niet de juiste adapter was maar hun bleven me verzekeren dat dit wel de goede was.
Na enig onderzoek kwam ik er achter dat het verschil in de wattage zit.
Hier door was bhet ij mij de laatste drubbel en ben ik opzoek gegaan naar de filiaal manager om deze kwestie voorteleggen.
Tijdens dit gesprek heb ik ook aangegeven dat ik mij wil ontbinden aan de aankoop. Hierop kreeg ik de reactie dat hij niet alle regels gedetaileerd wist maar dit hiernaar zal worden gekeken.
Maar zijn voorkeur ging uit om hem natuurlijk weer optesturen om de beschadeging te repareren.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Maar volgens hun registratie was die niet ingeleverd terwijl ik een doos met alle inhoud heb ingeleverd. Om alle problemen te outrulen heb ik even thuis gecontrolleerd voor het geval dat die daar lag, maar helaas dit was niet zo.
Als je een laptop ter reparatie aanbied, willen de servicediensten geen extra onderdelen, behalve in dit geval de laptop.
Tevens krijg je dan een ontvangstbevestiging, waar de benaming van het artikel opstaat.
Er worden zelf beschadigingen vermeld.
Dus mij is onbegrijpelijk, dat je daarvan niets schriftelijk hebt.
Saturn is een zusterbedrijf van de MM, en daar wordt deze procedure gehandhaafd.

Gurty

Hoe onwaarschijnlijk jou dit lijkt toch is het zo. Saturn zelf wou een Duurtest erop doen en daarvoor hadden hun alle benodigde spullen nodig. Waaronder de Accu (hoofdzakelijke probleem) en de lader om hem weer opteladen. (Dit is niet naar Acer gegaan voor reparatie maar naar de Saturns eigen Helpdesk)
Het rare is ook, ik heb nergens voor getekend wel een bon gekregen maar er staat niets vermeld over ingeleverde spullen, niet tijdens de inname of tijdens de uitgave, dat alles in orde/compleet is. In mijn ogen klopt het gehele proces al niet.
Het vervelende is ook dat als ik daar ben en ik begin te wapperen met hun reparatie bonnen dan willen ze die ook heel snel van mij afpakken, door te zeggen dat de klant die niet hoort te krijgen en dat ze moeten worden ingeleverd, doe je dan ook een voorstel om er een kopie van te maken dan kan dat ook niet. Hier staat dan ook op zwart en wit dat ze de beschadeging zouden repareren.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gurty schreef:Hoe onwaarschijnlijk jou dit lijkt toch is het zo. Saturn zelf wou een Duurtest erop doen en daarvoor hadden hun alle benodigde spullen nodig. Waaronder de Accu (hoofdzakelijke probleem) en de lader om hem weer opteladen. (Dit is niet naar Acer gegaan voor reparatie maar naar de Saturns eigen Helpdesk)
Het rare is ook, ik heb nergens voor getekend wel een bon gekregen maar er staat niets vermeld over ingeleverde spullen, niet tijdens de inname of tijdens de uitgave, dat alles in orde/compleet is. In mijn ogen klopt het gehele proces al niet.
Het vervelende is ook dat als ik daar ben en ik begin te wapperen met hun reparatie bonnen dan willen ze die ook heel snel van mij afpakken, door te zeggen dat de klant die niet hoort te krijgen en dat ze moeten worden ingeleverd, doe je dan ook een voorstel om er een kopie van te maken dan kan dat ook niet. Hier staat dan ook op zwart en wit dat ze de beschadeging zouden repareren.
Wat een ballentent zeg. Tsjong tsjonge.
Mijn complimenten dat u zo rustig en geduldig blijft. Dit heeft nu veel te lang geduurd en is volledig uit de klauwen gelopen. Als ik u was zou ik per aangetekende brief de koop ontbinden en binnen 14 dagen mijn geld terug eisen op verbeurte van de wettelijke rente indien ze in gebreke blijven.

Gurty

Had ik eindelijk de filiaal manager te pakken probeerde hij de beschadiging aftekopen met een tegoed bon. Over de accuoplader mocht ik dan 1 ophalen uit het vak. Maar hiermee wordt mijn probleem met de laptop niet opgelost. Het is alleen maar erger geworden. Hij zou dan ook vorige week bellen maar tot zover dus nog niets gehoord.

nevermind

Heb je hier je klacht al neergezet?

http://www.klacht.nl/saturn/

Hier op de site van Saturn, hun eigen Consumentenkooprecht.
Zoek jouw situatie uit, print het uit en vraag naar de bedrijfsleider van deze filiaal, om hem het zwart op wit te laten lezen, hoe zij dit normaal afhandelen.

https://service.saturn.nl/?a=ticket_faq&ticketcatid=67

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ben het hier mee eens. Dit is extreem slordig.niet alleen voor jou, maar ook voor de verkopende partij. Niet aangeven wat meegestuurd wordt kan een hoop problemen veroorzaken en de schuldige partij is in dit geval de verkoper.
Toen ik lader in mijn handen had heb ik al aangegeven dat dit niet de juiste adapter was maar hun bleven me verzekeren dat dit wel de goede was.
Na enig onderzoek kwam ik er achter dat het verschil in de wattage zit.
Ben dezelfde situatie tegengekomen. Klant krijgt andere adapter terug, zegt dat het niet haar adapter was. even googlen geeft aan dat het voltage en amperage niet klopt dus ik sta als verkoper voor schut en moet met een oplossing komen (universele adapter die geschikt is voor dat model afboeken, geven aan de klant voor de tussentijd en zorgen voor een oplossing hier na).

Mijn advies, ga terug naar de winkel en vraag naar de verkoopleider van die afdeling (er zal waarschijnlijk negatief op dit verzoek worden ingegaan, maar houd gewoon vol) en leg de situatie netjes uit. Die persoon zou voor een goede oplossing moeten en kunnen zorgen.

Gurty

Bedankt voor jullie reacites.

Vandaag ongeveer een 45 minuten met de filiaal manager aan de telefoon gehongen om dit probleem op te lossen.
Ik heb dan ook erop gewezen dat in hun kooprecht en de wet staat dat hun naar een vervangend product moeten gaan kijken voor mij desnoods een duurdere met bijbetlaing van mijn kant.
Helaas is hun antwoord hierop dat het probleem dat ik heb niet bij hun of Acer kan worden geconstanteerd en vinden ze daardoor ik er geen recht op vervanging heb, terwijl het probleem er nog degelijk is maar hun testen een laptop maar voor een uurtje en slepen hem niet elke dag mee.

Hierop was mijn reactie dan ook gelijk, dat hun gewoon de klant het gevoel geven dat elke probleem wat hun niet kunnen vinden chijnbaar moet worden opgenomen met een camera van de klant. Zover hoefde ik volgens Saturn dan ook niet te gaan/denken. Maar het komt erop neer dat ik volgende week wordt terug gebeld. Overigens schijnt dat een nieuwe adapter voor mij is besteld.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gurty schreef:Had ik eindelijk de filiaal manager te pakken probeerde hij de beschadiging aftekopen met een tegoed bon. Over de accuoplader mocht ik dan 1 ophalen uit het vak. Maar hiermee wordt mijn probleem met de laptop niet opgelost. Het is alleen maar erger geworden. Hij zou dan ook vorige week bellen maar tot zover dus nog niets gehoord.
Heb je daarover (beschadiging) iets op papier? Zo niet, kan dat als argument gebruikt worden om niet over te gaan tot kosteloze vervanging/reparatie, mocht er weer (een ander) mankement optreden.

nevermind

Jolijn schreef:
Gurty schreef:Had ik eindelijk de filiaal manager te pakken probeerde hij de beschadiging aftekopen met een tegoed bon. Over de accuoplader mocht ik dan 1 ophalen uit het vak. Maar hiermee wordt mijn probleem met de laptop niet opgelost. Het is alleen maar erger geworden. Hij zou dan ook vorige week bellen maar tot zover dus nog niets gehoord.
Heb je daarover (beschadiging) iets op papier? Zo niet, kan dat als argument gebruikt worden om niet over te gaan tot kosteloze vervanging/reparatie, mocht er weer (een ander) mankement optreden.

TS heeft deze vraag al beantwoord.

Gesloten