LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleiding door Groupon en restaurants
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mei 2011 21:43
- Locatie: Apeldoorn
Misleiding door Groupon en restaurants
Zojuist heb ik gegeten bij Italiaans Restaurant Vessuvio in Apeldoorn. Ik heb dit gedaan met een actie van Groupon. Wij hebben gekozen voor een 3-gangen keuze menu, ter waarde van €60 volgens Groupon. Dit werd bevestigd met een link waarin stond waaruit men kan kiezen en dat dit €30 p.p. waard was.
http://img834.imageshack.us/img834/7069/vesuvio2.jpg
Eenmaal aangekomen in het Restaurant krijgen wij de menu-kaart, waarop exact hetzelfde menu staat, voor iedere klant te bestellen voor €15. Waar is dan de waarde van €60 op gebaseerd; extra grootte porties? Ik begrijp hier niets van, ik zou twee keer zoveel moeten krijgen als iemand die zonder Groupon komt eten. Als ik had geweten dat ik niet voor €60, maar voor €30 aan eten zou krijgen had ik mijn geld elders besteedt. Dan had ik niet dit restaurant uit gezocht. Misleiding, achterbaks, geldtrekkerij. Ik heb het helemaal gehad met Groupon!
Buiten dit nog even iets over het restaurant. Ik heb hier uiteraard uitleg over gevraagd, maar de serveerster zei dat dit eenzijdig vanuit Groupon kwam, zij hadden dit zo bedacht. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De bedrijfsvoering kan daar een stuk beter. Bijna de helft van de mensen zat met lege glazen, de grootte van de porties laat te wensen over (4 gamba's als hoofdgerecht), schilderijen hangen scheef, er hangen posters van lycatell in het restaurant, de kwaliteit van het eten is er laag.
Zelf ben ik kok niveau 4, dus misschien zijn mijn eisen wat hoog, maar ik weet wel waar ik op moet letten.
Onze ervaringen met de restaurants die met Groupon in zee zijn gegaan zijn eigenlijk over het algemeen erg teleurstellend. De restaurants lijken speciale menu's te maken waarbij een fictieve waarde verzonnen wordt die geheel niet overeen komt met de kwaliteit en hoeveelheid die u op uw bordje krijgt.
Mangu - (gefrituurde kippevleugeltjes uit de vriezer mexicaans?)
Wok - Asia (vleesbuffet stonk bedorven)
Cafe Tapas Buren (uitgedroogde restjes)
Het schijnt dat de restaurants niet meer vaste klandizie wensen, maar juist uit zijn op snelle omzet. Helaas begrijp ik dit niet, want naast de minimale korting van 50%, moet de helft van de coupon-waarde afgedragen worden aan Groupon. Dus veel verdient een Restaurant niet, dus laat ze dan voor de Klanten gaan!!
Mensen, koop alsjeblieft geen restaurants-vouchers via Groupon, goeie restaurants hebben deze vorm van reclame niet nodig.
http://img834.imageshack.us/img834/7069/vesuvio2.jpg
Eenmaal aangekomen in het Restaurant krijgen wij de menu-kaart, waarop exact hetzelfde menu staat, voor iedere klant te bestellen voor €15. Waar is dan de waarde van €60 op gebaseerd; extra grootte porties? Ik begrijp hier niets van, ik zou twee keer zoveel moeten krijgen als iemand die zonder Groupon komt eten. Als ik had geweten dat ik niet voor €60, maar voor €30 aan eten zou krijgen had ik mijn geld elders besteedt. Dan had ik niet dit restaurant uit gezocht. Misleiding, achterbaks, geldtrekkerij. Ik heb het helemaal gehad met Groupon!
Buiten dit nog even iets over het restaurant. Ik heb hier uiteraard uitleg over gevraagd, maar de serveerster zei dat dit eenzijdig vanuit Groupon kwam, zij hadden dit zo bedacht. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De bedrijfsvoering kan daar een stuk beter. Bijna de helft van de mensen zat met lege glazen, de grootte van de porties laat te wensen over (4 gamba's als hoofdgerecht), schilderijen hangen scheef, er hangen posters van lycatell in het restaurant, de kwaliteit van het eten is er laag.
Zelf ben ik kok niveau 4, dus misschien zijn mijn eisen wat hoog, maar ik weet wel waar ik op moet letten.
Onze ervaringen met de restaurants die met Groupon in zee zijn gegaan zijn eigenlijk over het algemeen erg teleurstellend. De restaurants lijken speciale menu's te maken waarbij een fictieve waarde verzonnen wordt die geheel niet overeen komt met de kwaliteit en hoeveelheid die u op uw bordje krijgt.
Mangu - (gefrituurde kippevleugeltjes uit de vriezer mexicaans?)
Wok - Asia (vleesbuffet stonk bedorven)
Cafe Tapas Buren (uitgedroogde restjes)
Het schijnt dat de restaurants niet meer vaste klandizie wensen, maar juist uit zijn op snelle omzet. Helaas begrijp ik dit niet, want naast de minimale korting van 50%, moet de helft van de coupon-waarde afgedragen worden aan Groupon. Dus veel verdient een Restaurant niet, dus laat ze dan voor de Klanten gaan!!
Mensen, koop alsjeblieft geen restaurants-vouchers via Groupon, goeie restaurants hebben deze vorm van reclame niet nodig.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Gewoon nadenken als consument....als iets lijkt om te mooi om waar te zijn is dat ook zo! Voor 15,00 euro een 3 gangen diner en daar moet ook nog eens de helft van naar Groupon? M.a.w. voor 7.50 euro kan de uitbater van het retaurant niks verdienen en deze is (ook) misleid door Groupon.
Groupen is een grote farce, en de korting geilende consument is hier erg gretig op!!!!
Groupen is een grote farce, en de korting geilende consument is hier erg gretig op!!!!
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 10 okt 2011 19:38
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Dat is de volksaard van dit land.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mei 2011 21:43
- Locatie: Apeldoorn
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Als je goed leest, word gesuggereerd dat men iets koopt wat een oorspronkelijke waarde van €60 heeft. De uitbater zou dit doen om naamsbekendheid te verwerven. Als je er vanuit gaat dat je dat koopt, en dat dit aangeboden wordt om deze reden klinkt het logisch en niet te mooi-om-waar-te-zijn.
Dit is de misleiding en afzetterij. Het gaat hier niet om de discussie wat, waar, hoe en wanneer men uit eten moet gaan. Maar dat Groupon niet bestaande hoge waardes toekent doe niet bestaat.
Dit is de misleiding en afzetterij. Het gaat hier niet om de discussie wat, waar, hoe en wanneer men uit eten moet gaan. Maar dat Groupon niet bestaande hoge waardes toekent doe niet bestaat.
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Zo logisch vind ik dat niet. Op groupon wordt een deal aangeboden met een x waarde met 50% korting voor een y bedrag. Als men vervolgens weet dat Groupon 50% van y krijgt en het bedrijf dus 25% krijgt van x om x te leveren is dat in mijn optiek schier onmogelijk en inderdaad te-mooi-om-waar te zijn.adebloisjr schreef:Als je er vanuit gaat dat je dat koopt, en dat dit aangeboden wordt om deze reden klinkt het logisch en niet te mooi-om-waar-te-zijn.
Een concretere invulling van het abstracte verhaal.
Waarde deal 100,-
Grouponbon nu voor 50,-
Bedrijf krijgt dus 25,- om iets te leveren met een waarde van 100,-.
= te mooi om waar te zijn.
Eigenlijk is dit niet meer dan een invulling van een van ... / voor ... prijsstelling. Gelooft u elke van / voor prijs die u in een winkel ziet ?adebloisjr schreef: Dit is de misleiding en afzetterij. Het gaat hier niet om de discussie wat, waar, hoe en wanneer men uit eten moet gaan. Maar dat Groupon niet bestaande hoge waardes toekent doe niet bestaat.
Een verkoper mag vragen wat ie wil en het is aan de consument te bepalen of deze dat wil afnemen.
Als u het misleiding vindt, kunt u een klacht indienen bij de Reclame Code commissie
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Beste adebloisjr,
Wij doen ons best om onze partners te laten zien dat Groupon er is om loyale nieuwe klanten te winnen, onder andere door hun diensten optimaal te leveren. Voordat we een samenwerking aangaan, proberen we ons te verzekeren dat de partner de kwaliteit zal leveren die we van ze verwachten. We staan voor alle bedrijven waarmee we samenwerken en de deals die we aanbieden, maar als je het gevoel hebt dat Groupon je heeft teleurgesteld zullen we ons best doen dit voor je op te lossen.
Op deze website kunnen wij klachten echter niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.
Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
Wij doen ons best om onze partners te laten zien dat Groupon er is om loyale nieuwe klanten te winnen, onder andere door hun diensten optimaal te leveren. Voordat we een samenwerking aangaan, proberen we ons te verzekeren dat de partner de kwaliteit zal leveren die we van ze verwachten. We staan voor alle bedrijven waarmee we samenwerken en de deals die we aanbieden, maar als je het gevoel hebt dat Groupon je heeft teleurgesteld zullen we ons best doen dit voor je op te lossen.
Op deze website kunnen wij klachten echter niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.
Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
U ging toch zelf akkoord met de aangeboden menu voor 15 euro per persoon zoals het op Groupon vermeldt staat met de aangegeven keuzemenu. Dus u vond het menu wel 15 euro waard toen u die aankocht.
Dat het slecht werd uitgevoerd is ten tweede door de uitbater. Misschien had de uitbater zelf maar de prijs gelijk aangepast in het restaurant want dat levert dan meer geld op dan via Groupon.
Ik adviseer vaak ook om even te kijken wat de meningen over een bepaalde restaurants zijn via Iens of een andere vergelijkingssite. Het restaurant heeft alleen maar zichzelf mee als de uitvoering slecht is want dan weten ze zeker dat een gast niet meer terug komt.
Een kok op niveau vier zegt de meeste mensen weinig. Smaken verschillen nou eenmaal.
Dat het slecht werd uitgevoerd is ten tweede door de uitbater. Misschien had de uitbater zelf maar de prijs gelijk aangepast in het restaurant want dat levert dan meer geld op dan via Groupon.
Ik adviseer vaak ook om even te kijken wat de meningen over een bepaalde restaurants zijn via Iens of een andere vergelijkingssite. Het restaurant heeft alleen maar zichzelf mee als de uitvoering slecht is want dan weten ze zeker dat een gast niet meer terug komt.
Een kok op niveau vier zegt de meeste mensen weinig. Smaken verschillen nou eenmaal.
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
Eigenlijk is Groupon een criminele organisatie die zowel de consument als ook de bedrijven dupeert. De enige die er echt beter van wordt is Groupon zelf. Het zijn grove zakkenvullers die bedrijven die al niet rendabel zijn volledig naar de afgrond helpt.
Wie wil en nu eten bij restaurant X als je weet dat een ander maar een fractie van de prijs hoeft te betalen? Ik in ieder geval niet.
Als een restaurant vindt dat ze klanten moeten trekken dan moeten ze dat op een normale eerlijke manier doen.
Eigenlijk kun je Groupon vergelijken met de maffia methoden in de jaren 30 in de US met gokautomaten.
Maar er zal wel weer niets gebeuren om het tegen te houden. Ik kan alleen maar zeggen. Als ergens een Groupon aanbieding is ga er gewoon naar toe en betaal de prijs die je via Groupon zou betalen. Dan ben je goed uit het restaurant ontvant het dubbele van wat ze anders zouden krijgen. Groupon kan de POT op.
Wie wil en nu eten bij restaurant X als je weet dat een ander maar een fractie van de prijs hoeft te betalen? Ik in ieder geval niet.
Als een restaurant vindt dat ze klanten moeten trekken dan moeten ze dat op een normale eerlijke manier doen.
Eigenlijk kun je Groupon vergelijken met de maffia methoden in de jaren 30 in de US met gokautomaten.
Maar er zal wel weer niets gebeuren om het tegen te houden. Ik kan alleen maar zeggen. Als ergens een Groupon aanbieding is ga er gewoon naar toe en betaal de prijs die je via Groupon zou betalen. Dan ben je goed uit het restaurant ontvant het dubbele van wat ze anders zouden krijgen. Groupon kan de POT op.
Re: Misleiding door Groupon en restaurants
jgeee
Hoewel ik het wat diplomatieker zou uitdrukken, ben ik het wél van harte met je eens!
Maxiem.
Hoewel ik het wat diplomatieker zou uitdrukken, ben ik het wél van harte met je eens!
Maxiem.