LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken vooraf volledig betalen bij Keukenconcurrent?
-
Re: Keuken vooraf volledig betalen bij Keukenconcurrent?
Normaal gesproken betaal je pas bij de eindmontage...anders ga je bij klachten altijd het schip in.
KC vraagt aan deze TS betaling 5 dagen voor leveringSuzanne 326 schreef:Wanneer de keuken wordt geleverd dient deze betaalt te zijn/worden. De keuken wordt veelal bij KC enkele dagen geplaatst, m.a.w. de keuken dient bij levering te worden betaald en niet zoals velen denken bij plaatsing, dit zijn toch echt 2 totaal verschillende dingen.
@Suzanne 326: Als je alles schaamteloos "jat", dan wordt niet duidelijk waar je op reageert. Onder vooruitbetaling versta ik het betalingen voordat je de goederen in ontvangst neemt c.q. diensten uitgevoerd zijn.
Als je helemaal geen aanbetaling wilt doen, dan kun je dat bereiken door je mond te houden wanneer men meer dan de helft vooruitbetaling wilt afspraken en hierover pas beginnen wanneer je aantoonbaar het aanbod van de verkoper hebt aanvaard.Suzanne 326 schreef:Of het al dan niet mag of verstandig is ten 2e maar waarom er nu betaald moet worden hier pas een punt van maken en niet direct bij aankoop?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 03 mar 2012 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg Suzanne: Lees je de posts in dit topic wel en/of werk je soms bij de KC?
Suzanne is ondernemer.Spurlie schreef:Zeg Suzanne: Lees je de posts in dit topic wel en/of werk je soms bij de KC?
@Spurlie,
Dien ook eens een klacht in bij Consuwijzer. Zij zijn het informatieloket voor het verzamelen van dit soort klachten en kunnen dit doorspelen aan de Consumentenautoriteit. Deze laatste heeft naar aanleiding van meldingen van consumenten o.a. KC al eens eerder beboet voor het niet volgen van de CBW-voorwaarden met betrekking tot de aanbetaling.
Passages uit de tekst van het artikel op consuwijzer :
Wellicht kunt u ook gewapend met deze tekst naar KC stappen of als u e-mailcontact heeft dit doormailen. Mogelijk veranderd dat de mening van de vestiging.
Dien ook eens een klacht in bij Consuwijzer. Zij zijn het informatieloket voor het verzamelen van dit soort klachten en kunnen dit doorspelen aan de Consumentenautoriteit. Deze laatste heeft naar aanleiding van meldingen van consumenten o.a. KC al eens eerder beboet voor het niet volgen van de CBW-voorwaarden met betrekking tot de aanbetaling.
Passages uit de tekst van het artikel op consuwijzer :
De hele tekst is hier terug te lezen op Consuwijzer.De Consumentenautoriteit, één van de toezichthouders achter ConsuWijzer, heeft Keukenkampioen en Keukenconcurrent allebei een boete gegeven van 110.000 euro.
...
Uit onderzoek van de Consumentenautoriteit blijkt dat Keukenkampioen en Keukenconcurrent klanten vroegen om 12 tot 5 dagen voor de levering van de keuken het hele bedrag te betalen. Dit is in strijd met de regels van het CBW waar de bedrijven bij zijn aangesloten. Het CBW schrijft voor dat de winkelier de klant bij het kopen van een keuken mag vragen om maximaal 15% van het bedrag vooruit te betalen. De rest van het bedrag moet de klant betalen als de keuken wordt geleverd.
...
Doordat Keukenkampioen en Keukenconcurrent zich niet aan de regels hielden, liepen klanten een onnodig risico.
...
Deze boetebesluiten zijn het resultaat van onderzoeken die de Consumentenautoriteit is gestart, mede naar aanleiding van uw meldingen bij ConsuWijzer. Blijf dus vooral bij ons melden.
Wellicht kunt u ook gewapend met deze tekst naar KC stappen of als u e-mailcontact heeft dit doormailen. Mogelijk veranderd dat de mening van de vestiging.
Als het bedrijf zich nu eerst eens gewoon de wet naleeft en verplichtingen behorend bij cbw lidmaatschap, dan hoef je als consument de kleine lettertjes niet eens te lezen. Dit is volgens mij hoe het hoort te gaan.Waarom net voor levering van de keuken hier dan een probleem van maken wanneer je hebt getekend onder de voorwaarden van KC. Weer zo'n topic om te klagen terwijl de consument zichzelf niet goed voorag heeft ingelezen....
Het blijft een dilemma. Als je je poot stijf houdt, wordt keuken dan nog wel op tijd geleverd? Gaat de monteur er bij deze zeurderige klant met de pet naar gooien? Persoonlijk zou ik ook mijn poot stijf houden , maar ik begrijp dat menigeen zal kiezen voor de weg van de minste weerstand.Angst is een slechte raadgever. Bij een goede verstandhouding worden er rekening gehouden met de belangen van alle partijen. Als je hier geen punt van maakt dan geef je aan dat men met jouw belangen geen rekening hoeft te houden. Wat is er dan nog van waarde over aan de verstandhouding?
Het zegt genoeg dat KC de CBW beproefde betaalmethode SAFE niet gebruikt
http://cbwmitex-safe.nl/consumenten/consumenten.cfm
Keukenzaak is dan zeker van betaling zodra keuken naar wens opgeleverd is. Als je keukens levert die niet naar wens zijn, dan heb je als bedrijf meer aan volledige vooruitbetaling....
Vreem dat je word geacht vooraf te betalen. Vorige week maandag (28 feb.). Werd mijn keuken netjes geleverd door keukenconcurent. Geheel conform wat er in de offerte stond heb ik pas hoeven betalen bij aflevering op de bewuste dag zelf. Betaald via pin en 30 minuten later stond alles in huis. Dit alles was overigens ook al toegezegd door de medewerker (in Den Haag) die aangaf dat de betaling pas bij levering hoede te geschieden. Ik zou zeggen, kijk nog eens goed op je factur. Dezerzijds mijn inziens allemaal standaard hetzelfde opgesteld. Mocht je het niet kunnen vinden pb eventjes dan stuur ik je wel een kopiëren mijn factuur waarop dit wel vermeld staat.
Succes!
Jeroen
Succes!
Jeroen
Kijkt uit met aanbetalingen en afbetalingen voordat je HET gewenste in huis hebt, ik kan het weten,vorig jaar wilde ik een zithoek kopen bij LM Interior in Rijswijk. Helft aanbetaald en de rest voordat de bank geleverd zou worden, want anders konden ze niet leveren zei LM.
Wat blijkt bank werd niet geleverd, want de Fendi fabrikant had nooit mijn aanbetaling gekregen en uiteraard ook niet de afbetaling...Nu een jaar later heb ik net de rechtzaak gewonnen, dus laat het niet zo ver komen, kijk uit!
Wat blijkt bank werd niet geleverd, want de Fendi fabrikant had nooit mijn aanbetaling gekregen en uiteraard ook niet de afbetaling...Nu een jaar later heb ik net de rechtzaak gewonnen, dus laat het niet zo ver komen, kijk uit!