| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON Jaarafrekening
NUON Jaarafrekening
Op 25 februari onze jaarafrekening ontvangen. We krijgen 866 euro terug! Jippie!
Omdat ik na het invullen van ons verbruik wist dat wij geld terug zouden krijgen de factuur van het termijnbedrag van februari (á 130 euro) niet betaald. Op de jaarafrekening stond dit bedrag ook keurig verrekend. Uiteindelijk zou op 27 februari het restantbedrag á 736 euro op onze rekening gestort worden.
Ja, je raad het al: op 27 februari nog geen geld. En op 28 februari? Ook nog niet. Ik dacht laat ik maar eens bellen, dan kan ik ook meteen mijn nieuwe termijnbedrag á 60 euro per 2 maanden (belachelijk!!) wijzigen.
Aan de telefoon een vriendelijke man die netjes het termijnbedrag vanaf maart gewijzigd heeft naar 100 euro + automatische incasso vanaf 27 maart. Ook meteen gevraagd hoe het met mijn jaarafrekening zat. Hij verzekerde mij dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan en dat het termijnbedrag van februari daarmee verrekend werd.
De volgende dag stond er niets op mijn rekening, maar was wel het terijnbedrag van februari afgeschreven!! Natuurlijk weer gebeld en de mevrouw aan de telefoon snapte er niets van. Zij gaf mij aan dat zij het in orde zou maken en dat het niet zo kon zijn dat die meneer van gisteren kon zien dat het overgemaakt werd. Zij zou dat wel kunnen en doen en er zou een bedrag van 730 euro overgemaakt worden? Ik vertelde haar dat dat niet klopte, omdat het termijnbedrag van februari al was afgeschreven en na een lange discussie (á 10 cent per minuut) kreeg ik dan toch mijn gelijk. Maar goed het zou geregeld zijn en ik zou mijn 866 euro krijgen.
'Natuurlijk' stond het op 1 maart nog niet op mijn rekening zoals mevrouw mij beloofde, dus maar weer opgebeld. Ik weet niet meer precies wat die meneer allemaal heeft gezegd, maar het was erg onvriendelijk en ik moest maar wachten tot volgende maand want dan zou het er wel op staan.
Natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord, dus een klacht ingediend. (Waarvan ik overigens nog niets gehoord heb.)
Inmiddels bij elkaar een uur aan de telefoon en was het toch wel erg zat aangezien dit niet de eerste problemen zijn met NUON en hun jaarafrekening.
Op internet een telefoonnummer gevonden om de dure 0900 kosten te omzeilen (026-8449987) dus op 2 maart toch maar weer contact opgenomen met NUON. Ik kreeg een hele aardige meneer aan de telefoon die alles voor me wilde regelen en hij klonk heel oprecht, maar mijn vertrouwen in de NUON had ik al lang opgezegd.
Hij zou gaan overleggen met zijn leidinggevende en wilde mij graag behouden als klant etc. etc. .......... maar dat zou wel duren tot over een week of 2. Ik ging daar niet mee akkoord en hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling. Helaas lukte dit niet en de afdeling zou mij terugbellen. (Weinig vertrouwen dat dit echt zou gebeuren, maar goed toch maar akkoord gegaan..)
Tot mijn verbazing werd ik wel teruggebeld! Helaas wel door een erg onvriendelijke mevrouw die met weinig woorden mij duidelijk probeerde te maken dat het gewoon mijn eigen schuld is omdat ik overgestapt ben van acceptgiro naar automatische incasso. (Geen idee wat dat er mee te maken heeft, zeker omdat het bedrag al op de rekening had moeten staan vóórdat ik de betalingswijze veranderde!!) Nadat ik dat had aangegeven en ik had aangegeven dat ik al 5 mensen aan de telefoon had gehad en iedereen iets anders zei snauwde zij mij af en gaf zij aan dat zij het nu in orde zou maken en dat ik maar moet afwachten tot volgende week. Ik was wel een beetje klaar met alle discussies aan de telefoon, dus afwachten maar weer? (Telefoonkosten inmiddels 30 euro!)
Ik heb ook geen idee wat ik hier nu mee moet en wanneer ik mijn geld ontvang, maar ik weet wel dat als dit de service is van NUON ik heel blij ben als mijn overstap naar een andere energieleverancier afgerond is!
Kortom: NUON is er als de kippen bij als er geld te halen valt en mocht je iets te laten betalen meteen herinneringskosten in rekening te brengen, maar zodra zij moeten gaan uitkeren....?
Omdat ik na het invullen van ons verbruik wist dat wij geld terug zouden krijgen de factuur van het termijnbedrag van februari (á 130 euro) niet betaald. Op de jaarafrekening stond dit bedrag ook keurig verrekend. Uiteindelijk zou op 27 februari het restantbedrag á 736 euro op onze rekening gestort worden.
Ja, je raad het al: op 27 februari nog geen geld. En op 28 februari? Ook nog niet. Ik dacht laat ik maar eens bellen, dan kan ik ook meteen mijn nieuwe termijnbedrag á 60 euro per 2 maanden (belachelijk!!) wijzigen.
Aan de telefoon een vriendelijke man die netjes het termijnbedrag vanaf maart gewijzigd heeft naar 100 euro + automatische incasso vanaf 27 maart. Ook meteen gevraagd hoe het met mijn jaarafrekening zat. Hij verzekerde mij dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan en dat het termijnbedrag van februari daarmee verrekend werd.
De volgende dag stond er niets op mijn rekening, maar was wel het terijnbedrag van februari afgeschreven!! Natuurlijk weer gebeld en de mevrouw aan de telefoon snapte er niets van. Zij gaf mij aan dat zij het in orde zou maken en dat het niet zo kon zijn dat die meneer van gisteren kon zien dat het overgemaakt werd. Zij zou dat wel kunnen en doen en er zou een bedrag van 730 euro overgemaakt worden? Ik vertelde haar dat dat niet klopte, omdat het termijnbedrag van februari al was afgeschreven en na een lange discussie (á 10 cent per minuut) kreeg ik dan toch mijn gelijk. Maar goed het zou geregeld zijn en ik zou mijn 866 euro krijgen.
'Natuurlijk' stond het op 1 maart nog niet op mijn rekening zoals mevrouw mij beloofde, dus maar weer opgebeld. Ik weet niet meer precies wat die meneer allemaal heeft gezegd, maar het was erg onvriendelijk en ik moest maar wachten tot volgende maand want dan zou het er wel op staan.
Natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord, dus een klacht ingediend. (Waarvan ik overigens nog niets gehoord heb.)
Inmiddels bij elkaar een uur aan de telefoon en was het toch wel erg zat aangezien dit niet de eerste problemen zijn met NUON en hun jaarafrekening.
Op internet een telefoonnummer gevonden om de dure 0900 kosten te omzeilen (026-8449987) dus op 2 maart toch maar weer contact opgenomen met NUON. Ik kreeg een hele aardige meneer aan de telefoon die alles voor me wilde regelen en hij klonk heel oprecht, maar mijn vertrouwen in de NUON had ik al lang opgezegd.
Hij zou gaan overleggen met zijn leidinggevende en wilde mij graag behouden als klant etc. etc. .......... maar dat zou wel duren tot over een week of 2. Ik ging daar niet mee akkoord en hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling. Helaas lukte dit niet en de afdeling zou mij terugbellen. (Weinig vertrouwen dat dit echt zou gebeuren, maar goed toch maar akkoord gegaan..)
Tot mijn verbazing werd ik wel teruggebeld! Helaas wel door een erg onvriendelijke mevrouw die met weinig woorden mij duidelijk probeerde te maken dat het gewoon mijn eigen schuld is omdat ik overgestapt ben van acceptgiro naar automatische incasso. (Geen idee wat dat er mee te maken heeft, zeker omdat het bedrag al op de rekening had moeten staan vóórdat ik de betalingswijze veranderde!!) Nadat ik dat had aangegeven en ik had aangegeven dat ik al 5 mensen aan de telefoon had gehad en iedereen iets anders zei snauwde zij mij af en gaf zij aan dat zij het nu in orde zou maken en dat ik maar moet afwachten tot volgende week. Ik was wel een beetje klaar met alle discussies aan de telefoon, dus afwachten maar weer? (Telefoonkosten inmiddels 30 euro!)
Ik heb ook geen idee wat ik hier nu mee moet en wanneer ik mijn geld ontvang, maar ik weet wel dat als dit de service is van NUON ik heel blij ben als mijn overstap naar een andere energieleverancier afgerond is!
Kortom: NUON is er als de kippen bij als er geld te halen valt en mocht je iets te laten betalen meteen herinneringskosten in rekening te brengen, maar zodra zij moeten gaan uitkeren....?
-
Vervreemdeling
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59
Re: NUON Jaarafrekening
Ik zou ze een ultimatum stellen, en de kosten voor rente-derving (al zullen het maar enkele centen zijn, het gaat om het principe) opeisen.
Waarschijnlijk keert het systeem het niet automatisch uit, omdat het termijnbedrag eerst afgeschreven moest worden (dit is dus bij u gebeurd, begrijp ik) en daarna gaat de periode in (meestal 14 dagen bij de meeste maatschappijen) van het uitkeren van het bedrag op de jaarnota.
De NUON-medewerker is ook actief op dit forum, misschien is het handig als u hen een priveberichtje stuurt. Succes!
Waarschijnlijk keert het systeem het niet automatisch uit, omdat het termijnbedrag eerst afgeschreven moest worden (dit is dus bij u gebeurd, begrijp ik) en daarna gaat de periode in (meestal 14 dagen bij de meeste maatschappijen) van het uitkeren van het bedrag op de jaarnota.
De NUON-medewerker is ook actief op dit forum, misschien is het handig als u hen een priveberichtje stuurt. Succes!
-
Vattenfall Webcare
- verified
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: NUON Jaarafrekening
Beste Simone88,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat uw tegoed niet (tijdig) is overgemaakt naar uw rekeningnummer.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat uw tegoed niet (tijdig) is overgemaakt naar uw rekeningnummer.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
-
MAXIEM
Re: NUON Jaarafrekening
De Nuon Medewerker
Dit probleem is wel een heel slechte reklame voor NUON!!!
Maxiem.
Dit probleem is wel een heel slechte reklame voor NUON!!!
Maxiem.
Re: NUON Jaarafrekening
En reken maar beste Naomi er komt geen oplossing voor jou probleem.
Moet er geld geïncasseerd worden dan komt er wel een oplossing nl. betalen zal je.
Desondanks hoop ik voor je dat ze eens gaan inzien dat mensen het niet langer pikken dat hun zakken worden geleegd door rooskleurige fabeltjes.
Sterkte.
Moet er geld geïncasseerd worden dan komt er wel een oplossing nl. betalen zal je.
Desondanks hoop ik voor je dat ze eens gaan inzien dat mensen het niet langer pikken dat hun zakken worden geleegd door rooskleurige fabeltjes.
Sterkte.
Re: NUON Jaarafrekening
Sorry Simone moet het zijn.
-
manondoris
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: NUON Jaarafrekening
je hebt 1mnd uit jezelf niet betaald zeg je en dit moest dan maar verrekend worden met het terug te storten bedrag , nooit dit soort dingen doen !!! nu zit je met de gebakken peren .had je die maand gewoon af laten boeken was dit hele probleem er waarschijnlijk niet geweest 
Re: NUON Jaarafrekening
Niet gezien dat er gereageerd was! Maar tot op heden nog niets ontvangen.
Wederom gebeld en weer afgewimpeld etc. Wel stond op 'Mijn NUON' ook al het termijnbedrag van maart verrekend. (Terwijl deze volgens de nieuwe afspraak pas in maart automatisch afgeschreven zou worden.)
Bijzondere werkwijze van Nuon.
@Vervreemdeling en Manondoris: op de jaarafrekening stond het termijnbedrag al verrekend en het restantbedrag zou worden er uitgekeerd op 27 februari. Nota had 16 februari betaald moeten worden, dus dat is zelfs binnen de termijn van 14 dagen. Dus dat kan het niet zijn.
Daarnaast meerdere malen contact gehad en volgens de medewerkers die ik gesproken heb werd het steeds 'morgen' op mijn rekening gestort.
@Woedje en Maxiem: Inderdaad. Ik verwacht ook geen compensatie of oplossing. Dit gaat gewoon om het principe. Zeker omdat het niet de eerste keer is!
@NUON-medewerker: Ik heb mijn klacht ingediend via klacht.nl (hoewel ik hem daar ineens niet meer tussen zie staan?) en via het klachtenformulier van Nuon zelf. Beide beloven binnen 5 dagen contact met mij op te nemen. Hier wacht ik nog steeds op.
Wederom gebeld en weer afgewimpeld etc. Wel stond op 'Mijn NUON' ook al het termijnbedrag van maart verrekend. (Terwijl deze volgens de nieuwe afspraak pas in maart automatisch afgeschreven zou worden.)
Bijzondere werkwijze van Nuon.
@Vervreemdeling en Manondoris: op de jaarafrekening stond het termijnbedrag al verrekend en het restantbedrag zou worden er uitgekeerd op 27 februari. Nota had 16 februari betaald moeten worden, dus dat is zelfs binnen de termijn van 14 dagen. Dus dat kan het niet zijn.
Daarnaast meerdere malen contact gehad en volgens de medewerkers die ik gesproken heb werd het steeds 'morgen' op mijn rekening gestort.
@Woedje en Maxiem: Inderdaad. Ik verwacht ook geen compensatie of oplossing. Dit gaat gewoon om het principe. Zeker omdat het niet de eerste keer is!
@NUON-medewerker: Ik heb mijn klacht ingediend via klacht.nl (hoewel ik hem daar ineens niet meer tussen zie staan?) en via het klachtenformulier van Nuon zelf. Beide beloven binnen 5 dagen contact met mij op te nemen. Hier wacht ik nog steeds op.
-
MAXIEM
Re: NUON Jaarafrekening
simone88
Ze hadden natuurlijk het geld hard nodig voor de vette bonus van de NUON-topman. Een andere verklaring voor dit wangedrag kan ik echt niet bedenken
.
Maxiem
Ze hadden natuurlijk het geld hard nodig voor de vette bonus van de NUON-topman. Een andere verklaring voor dit wangedrag kan ik echt niet bedenken
Maxiem
Re: NUON Jaarafrekening
En geloof mij overstappen naar een andere energieleverancier zal je ook duur komen te staan.
Wat trouwens ook weinig zin heeft want ze hebben allemaal dezelfde werkwijze om zoveel mogelijk aan de consument te verdienen.
Ik heb bewust gekozen afgelopen winter zo minimaal mogelijk te stoken en heb elke dag mijn meterstanden genoteerd.
Toch houd ik mijn hart vast voor de eind afrekening en de bijzondere verklaringen die men weer zal hebben.
Wat trouwens ook weinig zin heeft want ze hebben allemaal dezelfde werkwijze om zoveel mogelijk aan de consument te verdienen.
Ik heb bewust gekozen afgelopen winter zo minimaal mogelijk te stoken en heb elke dag mijn meterstanden genoteerd.
Toch houd ik mijn hart vast voor de eind afrekening en de bijzondere verklaringen die men weer zal hebben.
Re: NUON Jaarafrekening
Heb het uiteindelijk ontvangen! Welteverstaan het goede en gehele bedrag. Als klap op de vuurpijl nog gebeld dat zij mijn belkosten gaan vergoeden. (Eerst zien en dan geloven natuurlijk
)
Overstappen lijkt wel te lonen, de prijzen zijn lager haha. De verbruikskosten zijn sowieso laag. Heb voor 250 euro vebruikt dit jaar.
Kreeg ook meteen een melding dat het erg laag is. Maar goed weinig thuis zijn, goed gebruik maken van het daltarief en de verwarming niet hoger dan 18/19 scheelt ook!
(Wij komen vanuit een huis met alleen een gaskachel in de woonkamer en kan niet echt meer tegen die warmte
)
Bedankt voor jullie 'medeleven' in ieder geval!
Overstappen lijkt wel te lonen, de prijzen zijn lager haha. De verbruikskosten zijn sowieso laag. Heb voor 250 euro vebruikt dit jaar.
(Wij komen vanuit een huis met alleen een gaskachel in de woonkamer en kan niet echt meer tegen die warmte
Bedankt voor jullie 'medeleven' in ieder geval!
Re: NUON Jaarafrekening
Voorbeeld van tekst op een jaarafrekening:
Eerder in rekening gebrachte voorschotten
In rekening gebracht in verbruiksjaar 2010/1211 (incl. BTW)
sept. okt. nov. dec. jan. febr. maart april mei juni juli aug.
230 230 230 230 230 230 230 230 230 230 230 230
Let op: Dit is geen betalingsoverzicht.
Voor in rekening gebrachte maar nog niet betaalde voorschotten blijft uw betalingsverplichting bestaan.
Bovenstaande tekst spreekt voor zich!
En het "dure" telefoonnummer is tov bellen naar een gewoonnummer een verschil van 0.01 Eurocent. Tegenwoordig betaal je naar mobiele nummers ook 0.09 Eurocent per minuut en dus ook naar vaste nummers.
Eerder in rekening gebrachte voorschotten
In rekening gebracht in verbruiksjaar 2010/1211 (incl. BTW)
sept. okt. nov. dec. jan. febr. maart april mei juni juli aug.
230 230 230 230 230 230 230 230 230 230 230 230
Let op: Dit is geen betalingsoverzicht.
Voor in rekening gebrachte maar nog niet betaalde voorschotten blijft uw betalingsverplichting bestaan.
Bovenstaande tekst spreekt voor zich!
En het "dure" telefoonnummer is tov bellen naar een gewoonnummer een verschil van 0.01 Eurocent. Tegenwoordig betaal je naar mobiele nummers ook 0.09 Eurocent per minuut en dus ook naar vaste nummers.
Re: NUON Jaarafrekening
@H@rm@n
Eerst lezen! Het termijnbedrag was al verrekend op de jaarafrekening en was nog binnen de betalingstermijn.
Eerst lezen! Het termijnbedrag was al verrekend op de jaarafrekening en was nog binnen de betalingstermijn.
Re: NUON Jaarafrekening
Ik heb eerst gelezen. Anders had ik voorgaande reactie niet gemaakt Simone. Heb jij gelezen
?
Normaliter wordt er niet verrekend maar blijft de betaling open staan met een betalingsverplichting en staat dit uitdrukkelijk op de jaarafrekening.
Normaliter wordt er niet verrekend maar blijft de betaling open staan met een betalingsverplichting en staat dit uitdrukkelijk op de jaarafrekening.
Re: NUON Jaarafrekening
Op mijn jaarafrekening stond het verrekend en het is ook bevestigd aan de telefoon en op 'mijn nuon.'
Maar goed, ik heb mijn centjes en heb inmiddels zelfs een belkostenvergoeding van 25 euro ontvangen!
Desondanks ben ik blij dat ik ben overgestapt! (Natuurlijk nog even afwachten of de eindafrekening wel in 1x goed gaat.
)
Maar goed, ik heb mijn centjes en heb inmiddels zelfs een belkostenvergoeding van 25 euro ontvangen!
Desondanks ben ik blij dat ik ben overgestapt! (Natuurlijk nog even afwachten of de eindafrekening wel in 1x goed gaat.
Re: NUON Jaarafrekening
Hier ging het toch om.Maar goed, ik heb mijn centjes
Zeer knap. Heb je voor ± 4 uur bellen vergoeding.heb inmiddels zelfs een belkostenvergoeding van 25 euro ontvangen!
