Het houd niet op!! Mijn moeder is eindelijk weer terug bij de KPN (zie mijn vorige bericht) sinds 13 feb.Zij heeft om van Pretium Telecom af te komen netjes de abonnementskosten van 24,65 betaald aan Pretium telecom. Nu viel er vorige week weer een brief op de mat met de mededeling dat zij lid kon worden van Pretium Telcom en dat ze een mooi aanbieding voor haar hadden. Daarna volgde nog een telefoontje waarbij mijn moeder,Pretium Telecom heel duidelijk maakte dat zij absoluut nooit!meer door hun benaderd wilde worden,en waar ze het lef vandaan haalden om nog contact met haar te zoeken,en mijn moeder hing op. Vandaag kreeg zij weer een brief met de abonnemtskosten voor deze maand 6,95 o.i.d .en het dringend verzoek om toch maar snel voor automatische overschrijving te kiezen,én de rekening moest binnen 4 dagen voldaan worden. Mijn moeder weer in paniek. Op mijn advies heeft zij even de KPN gebeld of zij nog wel daar aangesloten is. Dat blijkt gewoon het geval te zijn.Wanneer stoppen deze oplichters met hun praktijken!?
Zij betaald natuurlijk niet!
Zou het kunnen dat dit de maandabonnementskosten zijn van het jaarabonnement dat je moeder (zonder dat te weten) op Privilege heeft afgesloten. Als dat zo is, dan moet je die overeenkomst ook nog apart met terugwerkende kracht vernietigen wegens misleiding?
Hoe bedoelt u dat?
Mijn moeder heeft van Pretium Telecom te horen gekregen dat (na dreigementen voor rechtelijke stappen van onze kant) zij terug gezet zou worden naar KPN na betaling van de 24,65 bel/abonnemenstksoten. Die zij toen betaald heeft. En inderdaad is zij daarna dus netjes weer bij de KPN zonder extra kosten. Dus wat bedoeld u met maandkosten??
De maandkosten voor het blad Privilege, dat bij Pretium hoort ( snuffel maar eens door de topics over Pretium).
En dat je apart moet opzeggen, waardoor Pretium, als dat vergeten wordt, nog weer iets heeft om te incasseren.
Ergens in het verhaal van je moeder is er een moment geweest dat ze (volgens Pretium) toch ja gezegd heeft en dus een tele-abonnement heeft afgesloten Gelijktijdig met die ja heeft ze zonder dat ze dat wist (volgens Pretium) ook een abonnement afgesloten op Privilege (een vier keer per jaar verschijnend blad [geloof ik] met allemaal (volgens Pretium) interessante en goedkope aanbiedingen). Als je het tele-abonnement houdt, dan is het eerste jaar op het blad Privilege gratis en merk je dat pas in het 2de jaar (want dan moet je als klant wél gaan betalen). Als je nu bijvoorbeeld met een beroep op misleiding het tele-abonnement vernietigt en Pretium gaat daar in mee, dan zou het wel eens zo kunnen zijn, dat je dan ineens het eerste jaar wél het abonnement op Privilege moet betalen (althans ik denk dat dat zo in elkaar zou kunnen steken). Stel dat mijn vermoeden juist is, dan moet je alsnog apart (want dit fraaie bedrijf ziet dit als een apart abonnement) ook het abonnement op Privilege vernietigen wegens misleiding. Dus zoek zelf even goed uit waar die 6,95 euro precies op slaan en neem indien van toepassing de nodige stappen. Advies: stel dat je een ontbindingsbrief moet schrijven (indien die 6,95 euro te maken zou hebben met het abonnement op Privilege), verstuur die brief dan aangetekend en NIET voorzien van de handtekening van je moeder. Natuurlijk moet er onder die brief wel de naam en het adres staan. Een handtekening dwars door de adresgegevens kan natuurlijk ook. Het komt namelijk in dit kikkerland maar al te vaak voor, dat sommige bedrijven een getekende nepovereenkomst in elkaar fröbelen (kwestie van knippen, plakken en kopiëren).
Ik hoop dat het nu duidelijk is. Indien nee, vraag dan gerust nog meer info.
Bedankt voor je informatie.
Ik wacht nog even nog af of het te maken heeft met het tijdschrift. Mijn moeder maakt zich er erg druk om dus zolang we verder niets horen op de niet betaalde rekening......
Hallo ik probeer ook al van pretium telecom af tekomen maar als ik bel met hun
zegt men dat ik er niet kan bedanken voor het termijn is af ge lopen
dat is in aug pas je kunt toch gewoon opzeggen dat je het niet meer wilt
hoe kan ik hier van af komen opzeggen helpt niet dan moet ik als nog tot aug betalen maar waar voor ik gebruik het niet meer
wie weet hier raad mee het zijn gewoon huffters
wijtze.A
Ik neem aan dat je een jaarabonnement hebt dat in augustus afloopt. Dan is "Situatie 4" in De Telefoongids de aanpak. De brief zou je nu al kunnen verzenden, maar je kan tot eind juni wachten. Bij Pretium moet je wel even alles goed uitzoeken: de einddatum van het abonnement en of je niet ook lid bent van het "gratis" Pretium Privilege, waar je uiteindelijk € 65,- per jaar voor betaalt. De pak je ook aan met "Situatie 4", maar wel met een aparte brief.
In deze uitzending van Kassa: Hoe coulant is Pretium Telecom?
In de periode 2007 - 2009 besteedde Kassa maar liefst vijf maal aandacht aan telefoonbedrijf Pretium Telecom. Veel gedupeerden zijn hoogbejaard. Op de een of andere manier denken ze gesproken te hebben met KPN, maar dat blijkt later niet zo te zijn. Voor ze het wisten bleken ze vast te zitten aan een telefoonabonnement bij Pretium. Velen hebben geprobeerd er vanaf te komen op grond van de door Pretium zelf ingestelde Coulance Regeling Ouderen, maar daarvoor eist Pretium de laatste tijd een verklaring van handelingsonbekwaamheid, die bijna niemand kan overleggen.
Of het hufters zijn, kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik raad je wél aan het advies van mijn gewaardeerde collega MementoMori heel precies te volgen. Handel vanaf nu alles schriftelijk en aangetekend af en gebruik in je ontbindingsbrief niet het woord opheffen, maar wel het woord ontbinden.
Velen hebben geprobeerd er vanaf te komen op grond van de door Pretium zelf ingestelde Coulance Regeling Ouderen, maar daarvoor eist Pretium de laatste tijd een verklaring van handelingsonbekwaamheid, die bijna niemand kan overleggen.
Als dit zo is, dan zou het naar mijn mening wel een gotspe zijn van dit bedrijf om een verklaring van (wils)onbekaamheid te eisen.