Beste mensen,
Hebben jullie tips vwb keuze in energieleverancier als je wilt salderen?
Volgende week worden er 15 stuks multi-kristallijne zonnepanelen bij mij geplaatst.
Dit gaat als het een gemiddelde zomer word dit jaar ongeveer 3.000Kw/h opleveren.
De meter is aangepast, de meterkast klopt, 3 bomen gekapt, laat de zon maar schijnen.
Fijne zomer!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Salderen? Wat beïnvloed mijn keuze van levernacier
-
-
Re: Salderen? Wat beïnvloed mijn keuze van levernacier
Uit mijn hoofd is Greenchoice de enige die het hoogste tarief geeft voor saldering van uw zonnestroom. Op nummer 2 komt Eneco.
U kunt eens kijken op de website van trouw.nl, daar staan verschillende blogs van ene Vincent die zonnepanelen heeft. Daar staat zijn zoektocht beschreven naar alles wat te maken heeft met zonnepanelen, en energiemaatschappijen..
Succes, en moge het een zonvolle zomer worden!
U kunt eens kijken op de website van trouw.nl, daar staan verschillende blogs van ene Vincent die zonnepanelen heeft. Daar staat zijn zoektocht beschreven naar alles wat te maken heeft met zonnepanelen, en energiemaatschappijen..
Succes, en moge het een zonvolle zomer worden!
Re: Salderen? Wat beïnvloed mijn keuze van levernacier
Energieleveranciers zijn nu wettelijk verplicht om tot 5000 kWh/jaar te salderen.
Hiervoor was het 3000 kWh/jaar en daarvoor was er geen wettelijke regeling.
Salderen betekent, dat je hetzelfde bedrag terug krijgt voor een kWh als je betaald hebt.
Inclusief BTW en energiebelasting.
Dus feitelijk maakt het niet uit wie je kiest, zoalang je onder die grens blijft (en dat geef jij aan).
De ervaringen zijn echter toch wel verschillend.
Ik zelf produceer ca 10.500 kWh/jaar en heb een leverancier (Greenchoice) waar ik volledig kan salderen (dus ook boven die grens van 5000 kWh/jaar).
Voor meer details zie mijn website:
Google even voor mijn website: geen-energierekening-meer weebly
m.vr.gr.
Zwerius Kriegsman
Hiervoor was het 3000 kWh/jaar en daarvoor was er geen wettelijke regeling.
Salderen betekent, dat je hetzelfde bedrag terug krijgt voor een kWh als je betaald hebt.
Inclusief BTW en energiebelasting.
Dus feitelijk maakt het niet uit wie je kiest, zoalang je onder die grens blijft (en dat geef jij aan).
De ervaringen zijn echter toch wel verschillend.
Ik zelf produceer ca 10.500 kWh/jaar en heb een leverancier (Greenchoice) waar ik volledig kan salderen (dus ook boven die grens van 5000 kWh/jaar).
Voor meer details zie mijn website:
Google even voor mijn website: geen-energierekening-meer weebly
m.vr.gr.
Zwerius Kriegsman