LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemene voorwaarden advocatuur enquête.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Algemene voorwaarden advocatuur enquête.

Ja, ik ben bij het inschakelen van een advocaat door hem/haar persoonlijk gewezen op de Algemene voorwaarden. (AV)
1
8%
Ja, de advocaat heeft mij verzocht de AV schriftelijk te accepteren en een kopie van deze bevestiging retour te zenden.
0
Geen stemmen
Ja, ik ben akkoord gegaan met de AV op basis van de zinsnede: “Ik verzoek u nota te nemen van de in deze toepasselijke algemene bepalingen, achterzijde briefpapier / website.
1
8%
Ja, ik heb tijdens een lopende procedure problemen ondervonden op basis van de AV?
1
8%
Ja, ik vind dat een advocaat verplicht aangesloten dient te zijn bij de geschillencommissie advocatuur.
1
8%
Ja, ik weet indien in de AV een zin over de geschillencommissie is opgenomen wat daarvan de consequenties van zijn.
2
17%
Ja, ik ben op de hoogte met de juridische term reconventie.
4
33%
Neen, geschillencommissies dienen niet te bestaan (deken e.d.) uit aangeslotenen in de beroepsgroep, behouders de voorzitter als zijnde een vertegenwoordiger van de rechterlijke macht.
2
17%
Ja, ik heb aangaande de bovenstaande enquête een aanvullende opmerking op het forum geplaatst.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Norbert Runsel

Algemene voorwaarden advocatuur enquête.

Ongelezen bericht door Norbert Runsel »

Een advocaat dient een cliënt bij aanvang van een procedure (intake gesprek) goed voor te lichten over de (mogelijke) consequenties van procederen, ook een uitleg van de Algemene Voorwaarden behoren daartoe, zeker indien er een geschil optreedt met de advocaat in kwestie.

In de uitzending van 23 maart 2009 http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... dvocatuur/ is dit aan de orde geweest: Hoe en op welke wijze geschillen in de advocatuur moeten worden opgelost.

Voor zover valt te constateren is sinds 2009 hier weinig aan veranderd.

Winterman

Re: Algemene voorwaarden advocatuur enquête.

Ongelezen bericht door Winterman »

Zit hier ook een doel achter?

Streepie

Ongelezen bericht door Streepie »

Mijn advocaat heeft me bij de start van mijn rechtszaak mondeling het aanbod "No cure no pay gedaan" (laat staan dat hij mij iets meegedeeld heeft over algemene voorwaarden). Toen ik me enkele jaren later zorgen begon te maken of hij zich wel aan onze afspraak zou houden, heb ik hem gevraagd dit schriftelijk te bevstigen. Hij gaf vervolgens aan mij een rekening van EUR 30.000,- te willen versturen; en na verlies "genoegen te willen nemen" met EUR 15.000,-. Vervolgens heb ik een andere advocaat gezocht.
Helaas zijn mijn ervaringen met de andere twee advocaten waarmee ik te maken gehad heb in mijn rechtszaak nog slechter.
Ik vind het onaanvaardbaar dat advocaten toezicht houden op de advocatuur, ik beschouw dat als geen toezicht. De deken is een advocaat met als specifiek doel het vertrouwen in de advocatuur te versterken. Hoe je daarvan kan verwachten dat die toezicht houdt, is mij een raadsel.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Streepie schreef:Mijn advocaat heeft me bij de start van mijn rechtszaak mondeling het aanbod "No cure no pay gedaan"
Dat is voor advocaten bij mijn weten verboden.

Gesloten