| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN ISDN opzeggen 355 euro rekening !!!
KPN ISDN opzeggen 355 euro rekening !!!
Hallo ,
In januari ben ik overgestapt naar Ziggo "alles in een" pakket. Hierbij is ook mijn KPN ISDN overgezet naar Ziggo bellen.
Vorige week kreeg ik de laatste factuur van KPN betreffende het ISDN abonnement.
I.p.v een bedankje voor meer dan 18 jaar vaste KPN bellen klant te zijn geweest kreeg ik een bedrag van 355 euro extra op mijn factuur in verband met kosten n.a.v. opzegtermijn.
Gebeld naar KPN en deze vertelde mij dat ik ooit in de maand maart het ISDN abonnement heb afgesloten en ISDN heeft officieel een opzegtermijn van 3 maanden.
Omdat het abonnement in januari door Ziggo is opgezegd moet ik nog tot maart 2013 door betalen.
Dit is toch niet meer van deze tijd ! Ik ben notabene ook al meer dan 15 jaar klant van KPN Mobiel/HI maar dit verandert natuurlijk mijn gehele instelling naar dit bedrijf.
Dit is toch geen manier om vaste klanten te behandelen.
Ondertussen is het bedrag gewoon van mijn rekening afgeschreven.
KPN, bedankt voor deze zeer slechte behandeling.
Iemand ervaring met dit soort praktijken van de KPN ?
Groet,
In januari ben ik overgestapt naar Ziggo "alles in een" pakket. Hierbij is ook mijn KPN ISDN overgezet naar Ziggo bellen.
Vorige week kreeg ik de laatste factuur van KPN betreffende het ISDN abonnement.
I.p.v een bedankje voor meer dan 18 jaar vaste KPN bellen klant te zijn geweest kreeg ik een bedrag van 355 euro extra op mijn factuur in verband met kosten n.a.v. opzegtermijn.
Gebeld naar KPN en deze vertelde mij dat ik ooit in de maand maart het ISDN abonnement heb afgesloten en ISDN heeft officieel een opzegtermijn van 3 maanden.
Omdat het abonnement in januari door Ziggo is opgezegd moet ik nog tot maart 2013 door betalen.
Dit is toch niet meer van deze tijd ! Ik ben notabene ook al meer dan 15 jaar klant van KPN Mobiel/HI maar dit verandert natuurlijk mijn gehele instelling naar dit bedrijf.
Groet,
Re: KPN ISDN opzeggen 355 euro rekening !!!
De praktijken dat KPN u aan uw contractvoorwaarden houdt bedoeld u ?Iemand ervaring met dit soort praktijken van de KPN ?
Dat doen wel meer bedrijven hoor.
Het feit dat Ziggo uit uw naam opzegt onstlaat u niet van van de contractueel overeengekomen opzegtermijn.
Die was al verandert anders was U niet overgestapt.reinard70 schreef:maar dit verandert natuurlijk mijn gehele instelling naar dit bedrijf.
Volgens mij zitter er behoorlijk wat (anonieme)medewerkers van KPN op dit forum om klachten die mensen hebben te bekritiseren. Het lijkt me verstandiger als deze mensen zich wat meer bezig houden met het verbeteren van de klantvriendelijkheid van KPN. #FAIL
Bent u een zakelijke of particuliere klant. Voor de particuliere klant geldt een wettelijke opzegtermijn (na de contractperiode) van 1 maand. Stilzwijgend een contract verlengen met telkens 1 jaar is niet (meer) toegestaan. Het abbonnement dient dan ook per uiterlijk 1 maart 2012 te worden beiindigd.reinard70 schreef:Hallo ,
Groet,
Bent u zakelijke klant? Dan heeft u pech. Het enige dat u kunt doen is een zeer kwade brief naar de klantenservice sturen, misschien zijn ze daar gevoelig voor.
Vertel ? waarop baseert u uw uitlatingen ?Volgens mij zitter er behoorlijk wat (anonieme)medewerkers van KPN op dit forum om klachten die mensen hebben te bekritiseren.
Andere mensen die het niet eens waren met mijn reacties hebben namelijk ook al beweerd dat ik werk bij UPS, Ziggo, KPN, Telfort, Vodafone, Nuon, .... enz.
Want? Je móet het persé eens zijn met de topicopener, anders ben je werkzaam bij het betreffende bedrijf?Dagmar82 schreef:Volgens mij zitter er behoorlijk wat (anonieme)medewerkers van KPN op dit forum om klachten die mensen hebben te bekritiseren. Het lijkt me verstandiger als deze mensen zich wat meer bezig houden met het verbeteren van de klantvriendelijkheid van KPN. #FAIL
Onzin dus.
Dat is ook misschien wat kort door de bocht, maar u reageerd niet redelijk.bprosman schreef:Vertel ? waarop baseert u uw uitlatingen ?Volgens mij zitter er behoorlijk wat (anonieme)medewerkers van KPN op dit forum om klachten die mensen hebben te bekritiseren.
Andere mensen die het niet eens waren met mijn reacties hebben namelijk ook al beweerd dat ik werk bij UPS, Ziggo, KPN, Telfort, Vodafone, Nuon, .... enz.
KPN laat de abbonementskosten doorbetalen tot soms wel 1 jaar en 3 maanden, zonder daar ook iets voor te leveren. Alleen bij zakelijke klanten!!
Ik heb een filiaal van mijn bedrijf gesloten en het telenfoonummer op Voipplanet overgezet zodat de telefoon op de hoofdvestiging opgenomen kan worden, iets wat via KPN niet mogelijk was, ook een opzeg "boete" gekregen.
Ik heb nog een bederijfsbundel Lopen met 4 mobiele aansluitingen, isdn en adsl via KPN.
Ik was tevreden, maar deze opzegboete veranderd de zaak.
Klantvriendelijk is ver te zoeken, en dat komt ze nu duur te staan.
Ook komt er een artikel om branchegenoten te waarschuwen.
Als al die bedrijven mij zouden moeten gaan uitbetalen waar ik volgens dit forum al heb gewerkt, was ik nu een rijk man.Dagmar82 schreef:Volgens mij zitter er behoorlijk wat (anonieme)medewerkers van KPN op dit forum om klachten die mensen hebben te bekritiseren. Het lijkt me verstandiger als deze mensen zich wat meer bezig houden met het verbeteren van de klantvriendelijkheid van KPN. #FAIL
/OT
Is het mogelijk dat je een zakelijk contract hebt? Dan geld namelijk een opzegtermijn van 3. De nieuwe wet omtrent lange contracten is pas per december in werking gegaan en geld alleen bij particuliere overeenkomsten.
Als jij een zakelijke aansluiting hebt bij kpn die ieder jaar per maart verlengd wordt met een jaar en een opzegtermijn van 3 maand, had je dus in december je opzegging door moeten geven. Zakelijke contracten worden niet zo beschermd als de particuliere variant.
Dus graag wat meer info. En ik snap dat dit niet het antwoord is waar je naar zoekt, maar that's life.
-
Kees Kaslander
Bij mijn zus is het ook zo'n soort verhaal. Mijn zus was bijna 30 jaar bij KPN. Zij wilde overstappen op internet en bellen. Dat was een foute beslissing uiteindelijk had ze een paar maanden geen internet en telefoon. Ik zat al jaren bij Ziggo en zei tegen mijn zus dat ze en tijdslimiet moest stellen voor internet en bellen van 2 weken zonet dan zou het contract opzeggen wegens wanprestatie. Ondertussen moest ze wel betalen voor geen internet en geen telefonie. KPN kwam niet tot aansluiten toe alles ging fout en de klantenservice behandelde haar onbeschoft en ze moest betalen en KPN kon niet voldoen aan hun contract. Mijn zus was over gestapt naar Ziggo en de telefoon deed het weer, internet werkte perfect en sneller. Plus het was goedkoper. KPN heeft meer dan een half jaar geprobeerd geld van mijn zus te krijgen met dreigementen van een incassobureau. Uiteindelijk heeft zij haar geld terug gekregen plus de bel kosten van haar mobiel. Dit alles liep ook in de honderden euro's. Geen excuses of wat dan ook. Ik ben ook zo blij dat ik niets meer met dat bedrijf te maken heb. KPN is een faalbedrijf op vele fronten.