LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaar deposito van abn amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jelle87

spaar deposito van abn amro

Ongelezen bericht door Jelle87 »

hallo, ik had hier even een vraagje over, klopt het zo een beetje als ik bij abn amro een bedrag neert stort voor 10 jaar en dat ik dan 10 jaar lang elke maand 4,60 % krijg? want ik wil dat dan per maand krijgen, en is dit veilig?
groetjes jelle

Miepje1

Re: spaar deposito van abn amro

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nog even leren lezen... Je zet je geld 10 jaar weg maar de rente krijg je aan het einde van de looptijd. Ga anders evn naar je bank voor uitleg.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, niet per maand maar 1x per jaar word 4.6 % bij geschreven.
Het is 4.6% per jaar en niet 0,4 % per maand wegens rente over rente...

dus na 10 jaar het oorspronkelijke bedrag en daar 10x 4.6% bij optellen inclusief rente over rente 9x..

Jelle87

ik denk dan toch dat ik beter dan jou kan lezen, ik snap dat ik geld voor 10 jaar weg stop, en hier staat, De periode kan 1, 2, 3, 4, 5, 6 of 10 jaar duren. Verder kunt u kiezen of u de rente per jaar of per maand ontvangt.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Ja, maar dan krijg je dus of één keer 4,6%, of 12 keer iets minder dan 4,6% gedeeld door 12.

Jelle87

ja, dus als ik ongeveer 25000 stort zou ik elke maand ongeveer 100 euro krijgen, beetje extra inkomen altijd mooi mee genomen toch:) krijg nu maar 2,30 rente.

thetung

Ongelezen bericht door thetung »

Nee, je krijgt pas in de 10e jaar 4,6%, volgens mij krijg je 1e jaar = 1.8%, 2e jaar = 2.1%, 3e jaar =2.5%, 4e jaar = 2.9%, 5e jaar = 3.3%, 6e jaar 3.7%....

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jelle87 schreef:ik denk dan toch dat ik beter dan jou kan lezen, ik snap dat ik geld voor 10 jaar weg stop, en hier staat, De periode kan 1, 2, 3, 4, 5, 6 of 10 jaar duren. Verder kunt u kiezen of u de rente per jaar of per maand ontvangt.
Dat betwijfel ik, aangezien je ook niet kan schrijven. Het is ' jij' en niet 'jou'. Verder is het gewoon dom om niet je bank zoiets te vragen; daar zijn ze voor.

loveyou234

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Jelle,

het is handiger zulke algemene vragen aan de bank zelf te stellen.

Maar in ieder geval heb je al iets over het hoofd gezien:
Bij een uitkering per maand is het rentepercentage 0,25% lager.
Dus als je maandelijkse uitkering wil, kan je nu maximaal 4,35% krijgen en niet die 4,6%.

Waar je ook rekening mee dient te houden is dat voor de maandrente een hogere inleg geld van € 5000,- i.p.v. € 500,- En rente-op-rente is alleen mogelijk bij de jaarrente variant.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

thetung schreef:Nee, je krijgt pas in de 10e jaar 4,6%, volgens mij krijg je 1e jaar = 1.8%, 2e jaar = 2.1%, 3e jaar =2.5%, 4e jaar = 2.9%, 5e jaar = 3.3%, 6e jaar 3.7%....
Lees de voorwaarden nog maar eens door, want dit is niet correct!

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw vraag die u hebt geplaatst op Trosradar. Goed om te lezen dat meerdere mensen reactie op uw vraag hebben gegeven.

Spaardeposito is een veilig spaarproduct, u hebt namelijk de zekerheid van een vaste looptijd met een vaste rente.

Onderstaand geef ik u graag uitleg over de verschillende mogelijkheden van onze Spaardeposito.

Voor de inleg geldt:
Bij jaarrente: minimaal EUR 500 per inleg.
Bij maandrente: minimaal EUR 5.000 per inleg.
De maximale inleg per looptijd is EUR 10.000.000.

U kunt kiezen voor looptijden van 1,2,3,4,5,6 of 10 jaar. Rente percentages staan aangegeven op onze site: http://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/s ... matie.html

Bijvoorbeeld u maakt de keuze voor een Spaardeposito van 2 jaar met jaarrente:

Rentepercentage op jaarbasis is 2,1 % en inleg is € 5000,-.

1e jaar ontvangt u € 105,- aan rente. ( 2,1 % van € 5000,-)

2e jaar ontvangt u € 107,- aan rente. (2,1 % van € 5105,-)

Totaal krijgt u na 2 jaar € 5212,- ( uw inleg + ontvangen rente)

Wilt u maandelijks genieten van een extra bedrag op uw inkomen dan hebt u de keuze voor een Spaardeposito met maandrente. Het rentepercentage is 0.25 % lager dan het rentepercentage voor jaarrente. De maandrente ontvangt u dan direct op uw rekening. Hierbij wordt het rentebedrag meegnomen in uw inleg. U ontvangt per maand een vast bedrag aangezien uw Spaardeposito met maandrente niet stijgt of daalt.

Om de maandrente te berekenen voor een Spaardeposito van 2 jaar gaan we uit van 2,1 % van de jaarrente, hiervan verminderd u 0,25 %. De rentepercentage wordt 1,85 %.

Formule: Inleg x 1/12 x 1,85 %

(1/12 is één maand, de maandrente is op jaarbasis aangegeven.)

€ 5000 x 1/12 x 1,85 % = € 7,71
Uw maandrente betreft dan € 7,71, op jaarbasis is dit bedrag in het totaal € 92,50.

Als u interesse in een Spaardeposito hebt of meer informatie hierover wenst dan kunt u dit op onze site bekijken: http://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/s ... ragen.html

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet

Gesloten