Ik ben afgelopen week met Corendon in Sharm el Sheikh geweest. Omdat wij geen landtripjes gingen maken hebben wij met zn zessen geen visum gekocht. Scheelt weer 6 x 12 euro. In de transferbus werd ons een briefje in de handen gedrukt met de mededeling om of 20 euro of 8 euro te betalen. Ik was al in Nederland van plan dit in zijn geheel niet te betalen omdat de omschrijving onduidelijk was voor de 8 euro. Hier worden fooien van betaald
Nou dus ook geen 48 betalen. Die fooien geef ik zelf wel!! Gelukkig wilden meerdere mensen deze tip niet betalen. Er ontstond een hevige discussie waarna de host zei dat het de volgende dag tijdens de info over Egypte het nog eens goed uitgelegd wordt en dan betaald moet worden. Tijdens de info de volgende dag is er geen woord over gezegd
en is er dus door tenminste 18 mensen niet betaald.
Even voor de duidelijkheid:
In Sharm el sheikh is geen visum noodzakelijk als je in de kuststreek blijft voor een korte tijd. Indien je toch elders wilt vertoeven is een visum ook aan te schaffen NA de Douane
Corendon schrijft NA de boeking ter plaatse 20 euro te voldoen aan de reisleiding ter plaatse. Dit is inclusief visum. Zonder visum 8 euro. Dit is om de host ter plaatse zijn salaris te betalen gezien Corendon deze mensen niet willen betalen. Daarom heeft Corendon dit NA de boeking er bij geschreven. Dit is dus in strijd met de wetgeving want immers bent u al akkoord gegaan met een andere bedrag. Vooraf is niet medegedeeld dat u nog eens 20 euro ter plaatse moet betalen. Als u gewoon blijft volhouden dit niet te betalen en blijft vragen waarom u dit bedrag moet betalen ( waar zij geen antwoord op hebben) hoeft u waarschijnlijk niets te betalen!! Je bent natuurlijk vrij om de 20 of 8 euro te betalen maar dan ben je dief van je eigen portemonee
Verder een prima organisatie Corendon maar met de 8 euro slaan zij de plank mis. Visumprijzen zijn normaal