LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Betty21
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2011 16:31

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Betty21 »

Hallo allemaal,

ik heb een gigantisch probleem..

Heb mijn uitnodigingen voor mijn trouwdag uit het buitenland besteld, ik moet ze nu al hebben om ze tijdig uit te delen.

Wat krijgen we nu? Afdeling inklaring stuurt me een brief voor inhoud van het pakket e.d.. Voordat ik mijn pakket krijg kan dit 6 weken duren. Dit is toch belachelijk.

Het is mijn eigendom, en het is van belang dat ik ze nu krijg. Zo niet, loop ik een schade op die ik zelf moet vergoeden ( ik moet dan namelijk met spoed nieuwe uitnodigingkaarten hier bestellen).. Ik heb gebeld met het 0900 nr maar veel beloven ze niet.

Ik wil gewoon mijn paket waar ik recht op heb, is dit zo moeilijk.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door voyager4 »

Ik ga morgen de Opta bellen, eens kijken wat die hierover te zeggen heeft. Misschien kunnen we met z'n alle daar een klacht neerleggen, dat heeft meer kracht denk ik.
Hou jullie op de hoogte.

watvervelend
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011 14:31

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door watvervelend »

balen! Ik hoop voor je dat ze snel worden bezorgd.
Ik weet niet of het bij jou ook eerst via een buitenlands tracking nummer ging maar je kan via post nl een nederlands tracking nummer krijgen. Kun je het daar volgen. Als er wat te volgen valt want ik staar iedere dag naar hetzelfe scherm :cry:

@ voyager4.

top

Jorge Lucasa
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 11:29

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Jorge Lucasa »

Nu hebben ze iets nieuws bij Post.nl , "mijn pakket" waar je je in moet loggen om zo o.a. de optie te kunnen krijgen waar je je post naartoe kunt laten verzenden als je bijvoorbeeld niet thuis bent op t moment dat ze aan de deur komen.

Wat ze nu weer uitgevonden hebben , is de "exacte" aflever datum vermelden van het betreffende pakketje, waar dus ook geen sikkepit van klopt, want als t eindelijk zover dat ze die dag langs moeten komen, veranderen ze rustig nogeens de aflever datum op de dag zelf, dus wat heb je aan dat "mijn pakket" mmm?

Lieve Post.nl, schei in godsnaam uit met die smerige leugens, en zorg dat die pakketjes eens op tijd aankomen.

Volgens mij spoken ze tussen Kerst en Nieuw ook geen fl*kker uit daar, komt het rustig de 24ste December aan en wordt de postcontainer pas op de 4de Januari opengegooid.Wat spoken ze eigenlijk uit daaro??

winke082
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2011 08:54

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door winke082 »

Voor mij de eerste en de laatste keer Post.nl!
Ik bestel een horloge uit USA via Ebay.
Nog nooit zo iets gedaan en ook nooit meer!
Wat een rompslomp zeg.
Bel naar Post.nl 0900 0570, zeggen ze eerst dat je pakket door de douane is en er verder geen kosten aan verbonden zijn. Later zie ik dan op TrackTrace dat de status is veranderd naar verzoek om informatie ten behoeve van importaangifte.
Ik denk, huh. Het pakket was toch al door de douane.
Nu wacht ik op dat formulier en dan maar afwachten hoe lang het nog duurt.
Ik weet het wel hoor, Post.nl verdiend hier een aardig zakcentje mee.
Inklaringskosten 12,50 Douanekosten 4,5% van de waarde van het product en waarschijnlijk ook nog de BTW van 19,50%. Die 60 pleuro die het me nu bespaard, was de ergenis en het lange wachten niet waard!
Voor mij dus nooit meer USPS want dan komt het automatisch bij Post.nl terecht! Ze kunnen hun naam nog wel 100 keer veranderen maar het blijft een waardeloos bedrijf, dat PTT, TPG, TNT en Post.nl

whisky4
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:50

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door whisky4 »

Ook wij hebben problemen met ontvangst uit US.
Bedrag van de goederen, een horlogebandje van $38.00 is sinds 22 maart in Chicago doorgestuurd.
Daarna is alles dood, geen beweging al moet ik zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk al in Nederland is alleen ligt op op de grote stapel.
Het is in Nederland makkelijker om een container drugs binnen te brengen dan een horlogebandje.
Want ja, misschien kunnen we Btw plus Invoerrechten berekenen want van de kleine man valt er geen bonus te halen.
Dus afwachten maar en weer wat geleerd. :mrgreen:

papabeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 15:05

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door papabeer »

Op 10 april jl. een pakket uit Hong Kong via HK Post laten versturen. Zou 10 dagen duren via normale post. Aankomst in Nederland op 18 april, de status opgevraagd via het track en trace van HK Post en er stond 'pending customs inspection'. Drie dagen later op 21 april een brief van PostNL ontvangen om even aan te geven wat de waarde ervan is en of het een particuliere of koopzending betrof. Netjes ingevuld en drie dagen later even gebeld met de klantenservice. Geven ze doodleuk aan niet te kunnen achterhalen of mijn brief is ontvangen door Inklaringen. Schijnt dat het een geisoleerd eilandje is. Zegt zo'n pennenlikster: Ja meneer, als uw brief niet ontvangen is door die afdeling dan krijgt u een week later weer een brief ter herinnering. Tuurlijk, wanneer dat klotebedrijf wat van je wilt dan moet het snel snel maar als ik mijn plicht heb gedaan dan kan ik tot wel 30 dagen wachten tot dat ze het pakketje kunnen vrijgeven. De klantenservice vertelde me dat ik pech had want ik had het met spoed moeten laten verzenden uit HK want dat zou betekenen dat PostNL maximaal 10 dagen het pakket mocht vasthouden.

Ik kan zo wel een uur doorgaan met het afbranden van dit gigantisch ***-bedrijf. Wat ik heb gedaan is net de OPTA gebeld en werd doorverbonden met een overheidsinstelling met de naam Consuwijzer. Hier was een alleraardigste dame die mijn klacht noteerde mbt PostNL. Mijn klacht zou tesamen met (eventuele) andere klachten tegen PostNL worden gebundeld zodat de OPTA er een zaak van kon maken.

Beste mensen, zolang iedereen een klacht heeft over PostNL, gelijk bellen met OPTA (070 315 35 00) en laten doorverbinden met Consuwijzer en je gal spuien. :roll:

mastertim
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 17:24

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door mastertim »

PostNl... VERSCHRIKKELIJK
uit china..

Had onlangs wat beats besteld,
Eerst richting Nieuw zeeland, en vervolgens eindelijk aangekomen in nederland.
Eerste pakket dat word tegengehouden bij douane.
Na veel te lang te hebben gewacht. word hij eindelijk afgeleverd
Kostte 35 euro ofzo en dan nog 20 euro inklaringskosten...
dat is gewoon meer dan de helft!
had 2 weken na die bestelling nog een bestelling gedaan.
en die Andere beats, die liggen nog steeds bij douane of postnl
allebei is het gewoon trage boel, duurt eeuwigheid.
Maar FedExx kost gewoonweg te veel!
Hongkong is vaak gratis.

Nou kreeg ik vandaag bericht dat er een pakket (welke??) in beslag is genomen, omdat deze viel onder wet Wapens en Munitie.

Ik heb dus douane gebeld, wat zit erin?
Zou zelf echt niet weten wat erin zit of welk pakket.
Hun konden dat niet zien/ik mocht die informatie niet opvragen
Die sturen me door naar postnl.
Weten ook niet/er stond alleen, in beslag genomen ivm inhoud ( WAT? )
Kom ik uit bij politie, nope
sturen me door naar amstelland, amsterdam politie
lang verhaal, stuurt me door naar schiphol douane
en toen had ik niet de pakketafdeling
Dus stuurt zei mij door naar de pakketafdeling.

Hier stopt de weg.. Krijg met geen mogelijkheid iemand aan de telefoon van
pakketafdeling schiphol..

Heeft iemand een nummer van hun?

EDIT:

DOE ER WAT AAN RADAR HET LOOPT ONZE SPUIGATEN UIT!!!

cetest
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2010 12:51

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door cetest »

Bij TROS radar zijn ze alleen maar geïnteresseerd in zielige onderwerpen
over oude dames die beroofd zijn. Dit inklarings verhaal is veel te droog voor op TV.

Inderdaad, PostNL is een waardeloze TeNT, In de tijd dat je pakket onderweg is zijn ze 3 x van naam veranderd, zijn er honderden ontslagen en evenveel weer in deeltijd dienst genomen tegen een hongerloontje. Wat wil je van die afdeling inklaring, voor een hongerloontje wil je echt niet rennen voor een anonieme klant.
En als je je salaris een beetje kan aanvullen met interessante pakketjes en de klant heeft geen poot om op te staan, waarom zou je dat dan niet doen ?

Het is natuurlijk wel raar dat een wettelijke verplichting in handen is gegeven van dit prive bedrijf, zonder enige termijn waarin dat inklaren moet zijn afgerond. Want die 30 dagen is natuurlijk niet in verhouding tot de transporttijd.

Overigens is het hele douane gebeuren iets uit de oude doos, een lui baantje voor regelneven die graag moderne spullen indelen in categorieën die stammen uit 1890, en daar dan een graantje van meepikken om onze economie wat te remmen. Wettelijk heeft de douane (lees: gemachtigde PostNL deeltijdwerkers) het recht om de inhoud zonder opgaaf van reden in beslag te nemen, en destructief te onderzoeken als dat veer bepaling van de inhoud nodig is. Een volstrekt verouderd principe. Uit een zending industriële onderdelen voor bijvoorbeeld een kerncentrale, die op aantal worden besteld, wordt er soms gewoon 1 uitgehaald... uw zending is rood gevallen heet dat dan en dan wordt er op kosten van de ontvanger een fictief onderzoek gestart naar de inhoud, die natuurlijk prcies overeenstemt met wat er op de papieren staat.
Kortom opheffen die douane. Volstrekt nutteloos in de 21e eeuw.

Glenn123
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2012 17:38

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Glenn123 »

Hallo ik heb een vraag:
Ik heb een pakket laten versturen vanuit Hong Kong met een Hong Kong post schip naar Nederland.
Weet iemand de gemiddelde zend tijd dat het aangekomen is in Nederland met het schip?

Slekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2012 17:58

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Slekkie »

Ik wacht nu precies een maand op een pakket vanuit de USA. Waar het pakket is weet ik niet wanneer het komt weet ik ook niet.

Heb een aantal malen contact gehad met Post NL. Het nummer 0900-0570. De aardige mevrouw vertelde mij de eerste keer dat het pakketje nog niet in Nederland was gearriveerd. Enkele dagen later vertelde de medewerker van Post NL mij dat mijn tracking number niet naar een nummer van Post NL omgezet kan worden omdat hij begint met LJ. Daar probeerde ik het een aantal dagen erop nogmaals. Toen werd mij verteld dat Post NL de pakketen van USPS niet afhandelen maar dat deze bezorgd word door Prime Express USPS.

Dus google ik om in contact te komen met Prime express USPS. Ik kan echter niks vinden over dit bedrijf.

Ik tast in het duister, hoe kom ik er achter of mijn pakket bij de douane ligt?

Ps. Het gaat om alu onderdeeltjes. Niet iets wat niet door de douane zou komen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Slekkie:

Heb je je LJ-nummer al ingevoerd op www.usps.com?

En wat krijg je daar te zien?

Bel nooit met 0900-0570. Pure geldklopperij à 45 eurocent per minuut. Ze weten daar niet meer dan wat je op internet kan vinden op www.tracktrace.nl

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door newmikey »

plumber schreef:Wacht maar tot jij iets besteld en het niet aankomt.
Wedden dat je hoger van de toren slaat als de meeste hier doen.

Als ik iets bestel (en dat doe ik regelmatig) weet ik wat ik besteld heb en heb ik via internet een faktuur ontvangen die ik kan opsturen als PostNL of een andere vervoerder om info vraagt. Ik weet ook dat ik géén spullen bestel waarvan de invoer verboden of omstreden is. Ik heb dan van te voren opgezocht wat de eventuele kosten zijn. Als ik iets dringend nodig heb, laat ik de verkoper weten dat ik het per koerier (FEDEX, UPS, DHL etc. ) afgeleverd wil hebben en betaal ik de verhoogde verzendkosten.

Als ik iets bestel, betaal ik per paypal of creditcard zodat ik de betaling kan betwisten, mocht het pakje onverhoopt niet aankomen.(is me in 5 jaar internet aankopen nog nooit gebeurd trouwens)

Als ik iets bestel, lees ik eerst de feedback of reviews van de winkel waar ik het bestel en verstuur ik een emailtje als ik géén verzendbevestiging krijg.

Als ik iets bestel, check ik eerst of ik hetzelfde item niet voor iets meer in een EU lidstaat kan bestellen zodat er geen douane aan te pas komt.

Als ik iets bestel en daar komt douane bij te pas, net zoals in elk van de 190 aangesloten landen van de WCO (World Customs Organisation) ga ik niet zitten klagen dat dat zo is. Als ik iets bestel en ik moet er tussen de 0 en de 10% invoerheffing op betalen, vergelijk ik het met landen als de VS, Canada of Australie waar de invoerrechten hoger zijn of met India, Brazilie of Mexico waar ze extreem zijn.

Slekkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2012 17:58

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Slekkie »

Heb de code bij usps ingevoerd, deze staat op Processed through USPS Sort Fac. Dus zou het in nederland moeten zijn aangezien deze al een maand op deze status blijft hangen.

@Newmikey, Ik heb dus alles gedaan wat jij doet. Dit product is alleen in de USA te krijgen is op maat voor de industrie is maar 1 fabrikant. de Leverancier verstuurd alleen via usps en ik moet het gewoon hebben. Is via paypall betaald. En de invoer is niet verboden.

Dus snap ik je opmerking niet helemaal. Je kan alles uitzoeken maar dat betekend niet dat het nooit fout kan gaan.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door newmikey »

Slekkie schreef:Heb de code bij usps ingevoerd, deze staat op Processed through USPS Sort Fac. Dus zou het in nederland moeten zijn aangezien deze al een maand op deze status blijft hangen.
Als dat de laatste status is, is het voor het laatst gescand in een hub in de VS en is er nooit een aankomstscan geweest. Grote kans dat het nog in de VS staat. U kunt het beste uw PayPal betaling betwisten, het is dan aan de verkoper om na te zoeken wat er gebeurd zou kunnen zijn en u vervangende goederen te sturen tenzij hij zijn geld van zijn rekening wil zien verdwijnen.
Dit product is alleen in de USA te krijgen is op maat voor de industrie is maar 1 fabrikant. de Leverancier verstuurd alleen via usps en ik moet het gewoon hebben. Is via paypall betaald. En de invoer is niet verboden.
Ik kan me géén product voorstellen wat alleen in de VS te verkrijgen is en dan nog bij een partij waar géén professionele verzendafspraken mee te maken zijn maar als dat onverhoopt zo is, is het aan de verkoper om na te zoeken wat er met zijn zending is gebeurd - niet aan u. U kunt gewoon uw geld laten terugstorten.
Dus snap ik je opmerking niet helemaal. Je kan alles uitzoeken maar dat betekend niet dat het nooit fout kan gaan.
Het kan inderdaad altijd fout gaan maar het is zinloos om er aan de verkeerde kant aan te gaan sleuren. Bij volledig gebrek aan zelfs maar een suggestie dat het pakket ooit in NL is aangekomen, heeft het weinig zin een plaatselijke vervoerder aansprakelijk te houden.

Gesloten