LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Wegenwacht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Emmy75

Re: ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef: Als een bestuurder zelf geen band kan verwisselen, moet deze niet in een auto gaan rijden.
Sorry hoor, ik kan toch echt geen band verwisselen en ik denk toch echt dat ik daar de enige niet in ben. In de meeste gevallen krijg ik die bouten niet eens losgedraaid. Bovendien kan men altijd op een plek komen te staan waar het echt levensgevaarlijk is om eens uitgebreid een band om te gaan wisselen. Daarbij hebben veel auto's tegenwoordig niet eens meer een reserveband in de auto liggen maar een of ander reparatiekitje. Doorgaans kan de WW in deze gevallen assistentie verlenen en doen ze dat ook.

Of TS in deze kwestie had mogen verwachten dat de WW wel hulp bood weet ik even niet. Het argument de auto zal wel versleept zijn is misschien een beetje krom. Maar aan de andere kant zou ik het logisch vinden dat als het gelukt is de auto weer aan de praat te krijgen dat de eerst volgende stop een garage is om het euvel te laten verhelpen.

Emmy75

elnuar schreef:En verkeerde brandstof kunnen ze ook mee helpen, maar weten wat je moet tanken met een auto? kijk eens aan de binnenkant van de tank-klep. Daarbij ook vulopening : klein, dan past er alleen een benzine vulpistool in, diesel past niet (is groter).
Maar andersom past dan natuurlijk wel. :wink:
Bij sommige auto's zit ook ergens een sticker (in de klep of op de dop) waar duidelijk op staat welke brandstof erin moet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Of TS in deze kwestie had mogen verwachten dat de WW wel hulp bood weet ik even niet. Het argument de auto zal wel versleept zijn is misschien een beetje krom
TS had als hij/zij buiten de stad was wel recht op hulp de 2de keer ,maar ken me voorstellen dat ze bij de ANWB denken dat het opzet is/was

TS had er verstandig aan gedaan na de 1ste keer de accu te vervangen, dan had hij /zij de 2 de keer niet weer gestaan.
Laatst gewijzigd door ciske op 13 feb 2012 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

esell

Ongelezen bericht door esell »

Ik gooi petroleum in de benzinetank 2 liter petroleum op elke 10 liter benzine.
Rijdt zeer zuinig.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

esell schreef:Ik gooi petroleum in de benzinetank 2 liter petroleum op elke 10 liter benzine.
Rijdt zeer zuinig.
net zo iets als die slaolie voor dieseltjes??? kan duur grapje zijn mochten ze ooit de inhoud van je tank nakijken en boete gaan heffen voor niet betaalde brandstof-accijnzen...

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Sorry hoor, ik kan toch echt geen band verwisselen en ik denk toch echt dat ik daar de enige niet in ben.
Dan kan ik het in vervolg ook niet, als er zo makkelijk over gesproken wordt.
Laat ik het lekker de ANWB doen, of dan de premie verhoogd wordt, mag mij dan ook geen worst wezen. :mrgreen:

Emmy75

nevermind schreef:
Sorry hoor, ik kan toch echt geen band verwisselen en ik denk toch echt dat ik daar de enige niet in ben.
Laat ik het lekker de ANWB doen, of dan de premie verhoogd wordt, mag mij dan ook geen worst wezen. :mrgreen:
Zo makkelijk denk ik er nu ook weer niet over, ik heb het ooit wel eens geprobeerd maar kreeg ze nooit los. Bovendien is het soms beter de auto eerst te laten afslepen naar een veiliger plek dan langs de snelweg een band staan te verwisselen. Als politie zoiets ziet, roepen ze meestal ook hulp in. Althans dat heb ik wel eens gezien bij zo'n TV-programma als blik op de weg.

De WW is er nu eenmaal voor pechhulp. Eigenlijk wordt veel van de pech waarvoor mensen de WW bellen door hen zelf veroorzaakt door slecht onderhoud of domweg door de verkeerde brandstof te tanken.

Als ik een lampje kapot heb, ga ik daarmee naar de garage en laat ik het vervangen en betaal ik ervoor. Niets mis mee in mijn optiek. Even voor de goede orde (en gauw even afkloppen) ik heb nog nooit de WW hoeven bellen voor iets, dus ook niet voor een lekke band.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
Ik kan geen band verwisselen,laat dat graag over aan mensen die dat geleerd hebben... doe ik weer wat anders.. maar heb daar ook nooit de ANWB voor hoeven bellen. Ben wel eens benieuwd hoe vaak mensen (in hun 'autoleven') de ANWB bellen en waarvoor.
Ik - 1 keer - probleem is niet door ANWB verholpen - sterker nog: kon niet komen want het adres was niet bekend..... (heb gereclameerd en een vergoeding gekregen).

pima

Ongelezen bericht door pima »

Emmy75 schreef:
nevermind schreef:
Bovendien is het soms beter de auto eerst te laten afslepen naar een veiliger plek dan langs de snelweg een band staan te verwisselen.
Is er iets mis met de motor? nee dus doorrijden naar een veilige plaats en daar de band (laten) verwisselen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben wel eens benieuwd hoe vaak mensen (in hun 'autoleven') de ANWB bellen en waarvoor.
Toch wel een paar keer. Laatste keer wil mijn auto op een parkeerplaats neerzetten, nam een kleine hobbel, uitlaat er onder uit.

Verder een keer een gebroken koppelingskabel met de auto hiervoor, die werd dus met een dunne noodkabel gerepareerd.

Ik ben nog een keer (met weer een andere auto) thuisgebracht, met een lepelwagen, maar geen idee meer wat er toen was. Wel dat ik toen recht had op drie dagen vervangend vervoer, wat ik helemaal niet wist, maar waar ik wel heel blij mee was.

Ooit met een Volvo 340 een kapotte dynamo, accu werd opgeladen door de WW, kreeg een heel goed advies om een andere voor 50 gulden bij de sloop te halen en hoe ik het ding zelf kon vervangen.

En verder? Mijn eerste auto had een vastgelopen motor, dankzij een 'vriend' die er zogenaamd verstand van had om hem te repareren.

Eigenlijk, als je ziet hoeveel 'plezier' ik er tot nu toe van heb gehad, is zo'n lidmaatschap helemaal zo duur nog niet.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

pima schreef:
Bovendien is het soms beter de auto eerst te laten afslepen naar een veiliger plek dan langs de snelweg een band staan te verwisselen.
Is er iets mis met de motor? nee dus doorrijden naar een veilige plaats en daar de band (laten) verwisselen.
Nee dus. De ANWB raadt ook altijd aan om zo snel mogelijk te stoppen. En zelfs voor een lekke band verwisselen mag je de Wegenwacht bellen.

Emmy75

pima schreef:Is er iets mis met de motor? nee dus doorrijden naar een veilige plaats en daar de band (laten) verwisselen.
Met een band die echt aan gort is ga ik niet doorrijden.

Emmy75

nevermind schreef:2 weken geleden hetzelfde probleem gehad, dat de auto niet start.
I.p.v. de ANWB te bellen, heb ik de buurman gevraagd, om assistentie met zijn accu te verlenen, want dit ging sneller, dan op de ANWB te wachten.
Waar ging de eerste reis naartoe...ja, naar de garage waar de accu is doorgemeten en kapot bevonden.
Dus nieuwe accu laten plaatsen, en het euvel was verholpen.
U had in dit voorbeeld de anwb kunnen bellen mits u woonplaatsservice heeft, dat was uw goed recht geweest en in mijn optiek was er ook niets mis mee geweest. U koos ervoor dat niet te doen (ook niets mis mee overigens; dat vooropgesteld). Daar is die woonplaatsservice nu net voor en wordt ook apart voor bijbetaald in die zin dat WW met woonplaatsservice duurder is.

Niet iedereen heeft een welwillende buurman, niet iedereen heeft startkabels in huis, niet iedereen kan met startkabels overweg, sommigen weten zelfs niet eens waar de accu zit of hoe die te herkennen. Of misschien was de buurman niet thuis op dat moment. Ik kan me zelfs voorstellen dat het er ook maar net aan ligt welke auto men wil overstarten van welke andere auto. Als men bijvoorbeeld een grote nieuwe Volvo waar meteen de boordcomputer en allerlei toeters en bellen aangaan vanaf de oudere accu van een kleine oude Ford Fiesta wil overstarten, kan ik me voorstellen dat dat wel eens niet goed kan gaan en die accu zo leeggetrokken is.

Met dat laatste ben ik het volledig met u eens, ik zou ook direct naar de garage gaan na zo'n situatie. Het heeft niet veel zin om dat uit te stellen. Ik zou niet weer stop willen staan als ik ergens naar toe wil. Een auto die het niet doet, komt doorgaans altijd op een verkeerd moment.

Het is aannemelijk dat TS dat niet heeft gedaan waardoor deze weer gestrand is met de auto. Als TS wel woonplaatsservice had gehad en bij de 1e melding op weg was geholpen had deze ook het advies gekregen direct een garage op te zoeken. Als dit advies dan in de wind was geslagen, was TS waarschijnlijk een dag later ook niet geholpen door de ANWB.

elnuar

nevermind schreef: Helemaal mee eens, maar hier worden dingen aangehaald, sorry, dat heeft met slecht onderhoud te doen, en dat zijn dan de centjes van de rest betalende leden.
als je het zo bekijkt kan je beter ook al je verzekeringen opzeggen... Normaal gesproken heb je die niet nodig en betaal je voor een service die je niet nodig hebt...
WW (en verzekeringen) kunnen hun diensten leveren omdat we met ons allen betalen om dit soort dingen op te vangen.
Maar dit wijkt naar mijn idee wat af van het orginele onderwerp ;-)

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

In dit topic zijn een aantal berichten verwijderd. Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Emmy75 schreef:
pima schreef:Is er iets mis met de motor? nee dus doorrijden naar een veilige plaats en daar de band (laten) verwisselen.
Wie stuurt er als je gesleept wordt? Rijd je toch ook met diezelfde lekke band? (heel voorzichtig dus.)

elnuar

pima schreef:
Emmy75 schreef:
Wie stuurt er als je gesleept wordt? Rijd je toch ook met diezelfde lekke band? (heel voorzichtig dus.)
Met een band die aan gort is wordt je ook niet weg gesleept, maar op een auto-ambulance of vrachtwagentje gezet, als nood-reparatie ter plekke niet kan, waardoor zelf rijden wel zou kunnen.

Fatih1453

Ongelezen bericht door Fatih1453 »

klacht ingediend, werd gebeld door klachtmederwerker en ik zal kort houden. Ik heb opgezegd en ik zal nooit meer bij ANWB lid worden..

Emmy75

U heeft tot 15-11 te tijd om op te zeggen en dan bent u er op 1-1-13 vanaf, eerder gaat niet.

Let er wel op dat u een bevestiging krijgt van de opzegging en anders zeker nog even schriftelijk opzeggen voor 15-11.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Als een bestuurder zelf geen band kan verwisselen, moet deze niet in een auto gaan rijden
Ik kon vroeger prima een band verwisselen (ja echt) maar door een reumatische aandoening aan mijn handen heb ik niet meer de kracht om de bouten los te krijgen. Mag ik nou nooit meer autorijden nevermind?

Isabel

Gesloten