LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met turbomotor
Problemen met turbomotor
De Turbo High Pressure (THP)-motor in Citroën, Peugeot en Mini toont vaak binnen 20.000 kilometer al mankementen. Zo heeft eenderde van de Peugeot-rijders problemen met de aandrijving, blijkt uit onze Testpanelenquête. Het gevolg van dergelijke mankementen is dat de auto plotseling vermogen kan verliezen, met alle risico's van dien.
Uit de enquête blijkt ook dat bezitters van een auto met een THP-motor meerdere keren naar de dealer terug moeten om erkenning van het probleem te krijgen. De THP-motor, een kleine benzinemotor ontwikkeld door BMW en PSA, heeft een hoog vermogen met een relatief laag brandstofverbruik. Vanaf 2007 wordt deze motor voor een meerprijs van 3 tot 5 duizend euro in verschillende types van Peugeot en Citroën aangebracht. Ook de Mini Cooper S heeft deze motor. Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie. Maar daarna wordt de consument op kosten gejaagd. Radar vraagt de importeurs met welke oplossing ze gaan komen.
Maandag 5 maart in Radar, om 20.30 uur op Nederland 1
Uit de enquête blijkt ook dat bezitters van een auto met een THP-motor meerdere keren naar de dealer terug moeten om erkenning van het probleem te krijgen. De THP-motor, een kleine benzinemotor ontwikkeld door BMW en PSA, heeft een hoog vermogen met een relatief laag brandstofverbruik. Vanaf 2007 wordt deze motor voor een meerprijs van 3 tot 5 duizend euro in verschillende types van Peugeot en Citroën aangebracht. Ook de Mini Cooper S heeft deze motor. Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie. Maar daarna wordt de consument op kosten gejaagd. Radar vraagt de importeurs met welke oplossing ze gaan komen.
Maandag 5 maart in Radar, om 20.30 uur op Nederland 1
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2012 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met turbomotor
Jammer dat radar dit op tv uitzendt nu keldert de waarde van onze 207 wel erg snel en waarom niet eerst vragen wie er geen probleem heeft en hoemen aan het probleem komt.
Kijk de meesten die problemen hebben gan niet zacht zinnig om met hun auto en gaan vaak racen in duitsland op de nurburgring als je de forums leest.
Komop radar doe jullie huiswerk eens voordat je wat uitzend en als de waarde van mijn auto daalt na deze uitzending vraag ik een advocaat wat ik kan doen tegen jullie.
Kijk de meesten die problemen hebben gan niet zacht zinnig om met hun auto en gaan vaak racen in duitsland op de nurburgring als je de forums leest.
Komop radar doe jullie huiswerk eens voordat je wat uitzend en als de waarde van mijn auto daalt na deze uitzending vraag ik een advocaat wat ik kan doen tegen jullie.
Re: Problemen met turbomotor
Wat een onzin, niet ieder gaat racen met zijn auto ,en de problemen komen niet zomaaar aanwaaien.Kijk de meesten die problemen hebben gan niet zacht zinnig om met hun auto en gaan vaak racen in duitsland op de nurburgring als je de forums leest.
Wat een dreigende taal meteen.Komop radar doe jullie huiswerk eens voordat je wat uitzend en als de waarde van mijn auto daalt na deze uitzending vraag ik een advocaat wat ik kan doen tegen jullie
Denk dat je weinig kan doen tegen de realiteit.
Re: Problemen met turbomotor
Vast geen thp rijders jullie??
Re: Problemen met turbomotor
207 schreef:Vast geen thp rijders jullie??
Omdat ik het niet met je eens ben?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&t=112760
Re: Problemen met turbomotor
Een ketting die 5 cm rekt hahahah
Het is puur de tandwielen op nokkenas en niet de ketting
Het is puur de tandwielen op nokkenas en niet de ketting
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:04
Re: Problemen met turbomotor
.
Laatst gewijzigd door Prutsertje op 07 mar 2012 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met turbomotor
Ik heb zelf een Modus 1.2 uit 2005. Afgelopen zaterdag heb ik op de snelweg een soortgelijke ervaring gehad zoals de mensen uit het programma. Terwijl ik aan het inhalen was, hield de motor ineens in en kwam niet meer op toeren. Met veel kunst- en vliegwerk heb ik met alarmlichten aan de vluchtstrook kunnen bereiken. Inmiddels was op het schermpje te lezen: emissieproblemen, direct naar de garage.
Dat heb ik gedaan. Daar is een monteur even met een computer bezig geweest en een proefrit gemaakt. Volgens hem deed hij het nu weer. Kon niet direct de oorzaak vaststellen. Zei dat hij de boel gereset had. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan moest ik de auto brengen en zouden ze hem daar een dag houden om precies te kijken wat er aan de hand was.
Ik heb na deze gevaarlijke ervaring totaal geen vertrouwen meer in mijn auto en de garage en overweeg snel een andere aan te schaffen.
Dat heb ik gedaan. Daar is een monteur even met een computer bezig geweest en een proefrit gemaakt. Volgens hem deed hij het nu weer. Kon niet direct de oorzaak vaststellen. Zei dat hij de boel gereset had. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan moest ik de auto brengen en zouden ze hem daar een dag houden om precies te kijken wat er aan de hand was.
Ik heb na deze gevaarlijke ervaring totaal geen vertrouwen meer in mijn auto en de garage en overweeg snel een andere aan te schaffen.
Re: Problemen met turbomotor
De auto kan een aantal keren gereset worden voordat hij helemaal verlopen is.
Met de reset word de timing van de nokkenas weer hersteld dat kan een aantal keren en dan is die zo verlopen dat die echt na de garage moet om de tandwielen van de nokkenas tevervangen voor een nieuwere soort die beter is vast tezetten op de nokkenas.
Met de reset word de timing van de nokkenas weer hersteld dat kan een aantal keren en dan is die zo verlopen dat die echt na de garage moet om de tandwielen van de nokkenas tevervangen voor een nieuwere soort die beter is vast tezetten op de nokkenas.
Re: Problemen met turbomotor
Na het zien van de uitzending, wil ik ook even reageren.
In Februari was ook ik stilgevallen met een THP turbo, die het niet meer deed.
Twee weken voordat ik met wintersport zou gaan, stond de auto een week in de garage. ( gelukkig net op tijd, anders had ik met de vakantie ermee gezeten)
Op het Internet had ik van allerlei forums wat uitgeprint, en aan mijn dealer gegeven, dat ik zeker niet de enige was met deze problemen.
De dealer heeft het met peugeot geregeld, en na 3,5 jaar (1,5 jaar buiten de garantie) heeft Peugeot alles vergoed en een nieuwe distributieketting laten plaatsen.
Ook het olieverbruik (1/2 liter per 1500 km) wordt als normaal ervaren, en als de woordvoerdster van Peugeot meldt, dat het haar niet bekend is, moet ze de autoforums maar eens raadplegen.
Bij mijn dealer kon ik om de 1000 km langskomen, om het oliepeil te controleren en bij te laten vullen ( na 3 keer langskomen, hou ik het tegenwoordig zelf wel bij, en moet dus regelmatig bijvullen.)
Op het internet lees ik van iemand, die de kleppen moest laten vervangen, toen het olieverbruik buiten proporties liep. (Bij mijn dealer kost dit ongeveer 2000 euro)
Daarnaast heb ik ook nog een vastgevroren slot gehad aan de bestuurderszijde, wat ook een bekend probleem was bij Peugeot, en er een compleet ander slot in werd gezet.
Dit vergoedde Peugeot niet, en bij het schrijven van een klacht naar Peugeot, kreeg ik een korting van 100 euro ter compensatie (slot kostte meer dan het dubbele, en was 0,5 jaar buiten garantie na 2,5 jaar )
Jammer dat THP rijders worden opgezadeld met de kinderziekten van de ontwikkeling van een nieuwe motor en auto.
Mijns inziens zijn dit gewoon een ontwerpfouten, waarmee berijders worden opgezadeld !!!
Volgens mij zouden we een compensatie moeten krijgen, voor het uitproberen van een nieuwe motor, die niet goed uitgetest is bij de ontwikkeling ervan.
Nu wordt alles afgedaan met als dat de motor niet uitvalt, er geen direct gevaar is, maar wie vergoed al mijn tijd bij de garage, met alle problemen die ik heb gehad, en wellicht nog gaat krijgen.
Een ontevreden peugeot-rijder
In Februari was ook ik stilgevallen met een THP turbo, die het niet meer deed.
Twee weken voordat ik met wintersport zou gaan, stond de auto een week in de garage. ( gelukkig net op tijd, anders had ik met de vakantie ermee gezeten)
Op het Internet had ik van allerlei forums wat uitgeprint, en aan mijn dealer gegeven, dat ik zeker niet de enige was met deze problemen.
De dealer heeft het met peugeot geregeld, en na 3,5 jaar (1,5 jaar buiten de garantie) heeft Peugeot alles vergoed en een nieuwe distributieketting laten plaatsen.
Ook het olieverbruik (1/2 liter per 1500 km) wordt als normaal ervaren, en als de woordvoerdster van Peugeot meldt, dat het haar niet bekend is, moet ze de autoforums maar eens raadplegen.
Bij mijn dealer kon ik om de 1000 km langskomen, om het oliepeil te controleren en bij te laten vullen ( na 3 keer langskomen, hou ik het tegenwoordig zelf wel bij, en moet dus regelmatig bijvullen.)
Op het internet lees ik van iemand, die de kleppen moest laten vervangen, toen het olieverbruik buiten proporties liep. (Bij mijn dealer kost dit ongeveer 2000 euro)
Daarnaast heb ik ook nog een vastgevroren slot gehad aan de bestuurderszijde, wat ook een bekend probleem was bij Peugeot, en er een compleet ander slot in werd gezet.
Dit vergoedde Peugeot niet, en bij het schrijven van een klacht naar Peugeot, kreeg ik een korting van 100 euro ter compensatie (slot kostte meer dan het dubbele, en was 0,5 jaar buiten garantie na 2,5 jaar )
Jammer dat THP rijders worden opgezadeld met de kinderziekten van de ontwikkeling van een nieuwe motor en auto.
Mijns inziens zijn dit gewoon een ontwerpfouten, waarmee berijders worden opgezadeld !!!
Volgens mij zouden we een compensatie moeten krijgen, voor het uitproberen van een nieuwe motor, die niet goed uitgetest is bij de ontwikkeling ervan.
Nu wordt alles afgedaan met als dat de motor niet uitvalt, er geen direct gevaar is, maar wie vergoed al mijn tijd bij de garage, met alle problemen die ik heb gehad, en wellicht nog gaat krijgen.
Een ontevreden peugeot-rijder
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:16
Re: Problemen met turbomotor
Sinds 3 dec. 2011 heb ik mijn 3e nieuwe Peugeot 308 in 4 jaar tijd! De eerste heeft van de anderhalf jaar dat ik hem had 3 tot 4 maanden in de garage gestaan. Heel veel emissie problemen. De tweede heeft ook de nodige problemen gehad waaronder 2 keer vermogensverlies hetgeen echt levensgevaarlijk is. Waarom dan toch een 3e? Simpel omdat we nergens zoveel voor de auto terug zouden krijgen voor de "oude" plus een hele hoge korting voor de nieuwe. Plus het feit dat de auto als hij het doet heel plezierig rijdt. Overigens , ik rij ongeveer 25000 km per jaar en rustig!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:04
Re: Problemen met turbomotor
Renault modus is een totaal andere techniek.
Niet te vergelijken met een thp motor.
Niet te vergelijken met een thp motor.
Laatst gewijzigd door Prutsertje op 07 mar 2012 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met turbomotor
Wat een onzin reacties allemaal! Het blijkt dat prutsertje (en ciske) de enige is die een nuttige opmerking kan plaatsen. De timing van de nokkenassen resetten is absolute onzin en ook de oplossing andere tandwielen te monteren is uit een hele dikke duim gezogen.
In de fabriek wordt nu rekening gehouden met de rek van de ketting waardoor feitelijk de juiste timing pas bereikt is na +/- 20.000km, de ketting is dan uitgerekt, probleem opgelost. En die ketting wordt echt geen 5cm langer, die wijsneus uit het filmpje had ook iets beter zijn huiswerk moeten doen. En hij kan trouwens ook beter op zoek gaan naar een goedkopere pomp waar de olie geen €25,- kost!
In de fabriek wordt nu rekening gehouden met de rek van de ketting waardoor feitelijk de juiste timing pas bereikt is na +/- 20.000km, de ketting is dan uitgerekt, probleem opgelost. En die ketting wordt echt geen 5cm langer, die wijsneus uit het filmpje had ook iets beter zijn huiswerk moeten doen. En hij kan trouwens ook beter op zoek gaan naar een goedkopere pomp waar de olie geen €25,- kost!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:04
Re: Problemen met turbomotor
Dit klopt helemaal. Dat kost het bij de dealer nieteendmans schreef:Wat een onzin reacties allemaal! Het blijkt dat prutsertje (en ciske) de enige is die een nuttige opmerking kan plaatsen. De timing van de nokkenassen resetten is absolute onzin en ook de oplossing andere tandwielen te monteren is uit een hele dikke duim gezogen.
In de fabriek wordt nu rekening gehouden met de rek van de ketting waardoor feitelijk de juiste timing pas bereikt is na +/- 20.000km, de ketting is dan uitgerekt, probleem opgelost. En die ketting wordt echt geen 5cm langer, die wijsneus uit het filmpje had ook iets beter zijn huiswerk moeten doen. En hij kan trouwens ook beter op zoek gaan naar een goedkopere pomp waar de olie geen €25,- kost!
Re: Problemen met turbomotor
@ 207
Jij hebt waarschijnlijk heel veel geluk met je thp!
Grote flauwekul wat je zegt over racen? Mensen die deze auto in 2007 nieuw gekocht hebben zullen over het algemeen heel zuinig op hun vreselijk mooi en complete auto (geweest) zijn!
Er zijn wel degelijk een hoop problemen en de meeste eigenaren zullen blij zijn dat het probleem nu eindelijk erkend word en de mensen nu eindelijk in principe schadeloos gesteld worden voor de problemen waar deze motoren mee kampen.
Ik weet uit ervaring dat het vertrouwen volledig weg kan zijn na een nieuwe auto gekocht te hebben die zeker 10 keer terug geweest is voor emissiestoring en wegvallen van vermogen.
Inmiddels nieuwe motor gehad, bekabeling, brandstofpomp, meerdere distributiesets, sensoren en pas geleden een nieuwe cilinderkop incl. toebehoren.
Dit alles vanaf 20 > 60 dkm
Dit alles perfect kostenloos opgelost door Peugeot dealer.
Je zult het allemaal maar zelf betaald hebben of moeten betalen
Jij hebt waarschijnlijk heel veel geluk met je thp!
Grote flauwekul wat je zegt over racen? Mensen die deze auto in 2007 nieuw gekocht hebben zullen over het algemeen heel zuinig op hun vreselijk mooi en complete auto (geweest) zijn!
Er zijn wel degelijk een hoop problemen en de meeste eigenaren zullen blij zijn dat het probleem nu eindelijk erkend word en de mensen nu eindelijk in principe schadeloos gesteld worden voor de problemen waar deze motoren mee kampen.
Ik weet uit ervaring dat het vertrouwen volledig weg kan zijn na een nieuwe auto gekocht te hebben die zeker 10 keer terug geweest is voor emissiestoring en wegvallen van vermogen.
Inmiddels nieuwe motor gehad, bekabeling, brandstofpomp, meerdere distributiesets, sensoren en pas geleden een nieuwe cilinderkop incl. toebehoren.
Dit alles vanaf 20 > 60 dkm
Dit alles perfect kostenloos opgelost door Peugeot dealer.
Je zult het allemaal maar zelf betaald hebben of moeten betalen
Re: Problemen met turbomotor
Ketting rekt niet tandwielen gaan verdraaien op de nokkenas sorry ben monteur bij peugeot.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:04
Re: Problemen met turbomotor
.
Laatst gewijzigd door Prutsertje op 07 mar 2012 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met turbomotor
@207
Monteur bij Peugeot? haha, ga dan morgen even met je collega's praten hoe het allemaal precies zit of aan je baas vragen of je eens op cursus mag...
Ik ben ook monteur bij Peugeot (Technisch Specialist) en tevens eigenaar van een Citroën DS3 THP, ik heb dus ook de nodige praktijk ervaring.
Monteur bij Peugeot? haha, ga dan morgen even met je collega's praten hoe het allemaal precies zit of aan je baas vragen of je eens op cursus mag...
Ik ben ook monteur bij Peugeot (Technisch Specialist) en tevens eigenaar van een Citroën DS3 THP, ik heb dus ook de nodige praktijk ervaring.
Re: Problemen met turbomotor
2 tegen 1 dus...
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 05 mar 2012 21:04
Re: Problemen met turbomotor
Dat klopt 2 tegen 1eendmans schreef:2 tegen 1 dus...
Werken Peugeot citroen rijden