LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbieding bij BLOKKER?????
Re: Aanbieding bij BLOKKER?????
Ik heb vijf jaar bij Blokker gewerkt, hier komt uitleg;
Stel er komt een krantje waar in staat dat de actie begint te lopen op Dinsdag 6 Maart.
Dit krantje krijg je binnen in het weekend op 3 of 4 Maart.
Wat er in de winkel gebeurd is het volgende:
Op Dinsdag 28 Februari (kan verschillen maar altijd in het begin vd week) krijgt Blokker de actie producten binnen die bestemd zijn voor 6 Maart.
Blokker gaat dan deze producten al allemaal in de winkel zetten zodat ze meer plek hebben in het magazijn.
Op Vrijdag 2 Maart komen de actie prijzen al in de computer te staan, en word het actie-kaarten-pakket al in de winkel verspreid.
Klanten die dus toevallig op Vrijdag en Zaterdag in de winkel zijn kunnen dus al aanstaande actie producten kopen voor de actie prijs.
Vandaar dat dus altijd alle actie producten zijn uitverkocht bij Blokker!
Stel er komt een krantje waar in staat dat de actie begint te lopen op Dinsdag 6 Maart.
Op Dinsdag 28 Februari (kan verschillen maar altijd in het begin vd week) krijgt Blokker de actie producten binnen die bestemd zijn voor 6 Maart.
Blokker gaat dan deze producten al allemaal in de winkel zetten zodat ze meer plek hebben in het magazijn.
Op Vrijdag 2 Maart komen de actie prijzen al in de computer te staan, en word het actie-kaarten-pakket al in de winkel verspreid.
Klanten die dus toevallig op Vrijdag en Zaterdag in de winkel zijn kunnen dus al aanstaande actie producten kopen voor de actie prijs.
Niet dat ik het er mee eens ben overigens!
Blij dat ik daar weg ben
Blij dat ik daar weg ben
Lizzy89 schreef:Ik heb vijf jaar bij Blokker gewerkt, hier komt uitleg;
Overduidelijk, of je er blij mee bent is buiten kijf
-
- Contacteer:
Lizzy89 schreef:Ik heb vijf jaar bij Blokker gewerkt, hier komt uitleg;
Precies hetzelfde dus als bij kruitvat en Trekpleister. Ruim voordat de aktiefolder ingaat de artikelen reeds in de winkel leggen en hoofdkantoor leest de aktieprijzen enkele dagen voordat de folder ingaat in de winkels in.
Dan kan het hoofdkantoor net zo goed de folder eerder laten ingaan als het zo'n probleem is met opslag magazijn, dan heb je deze problemen ook niet.
Je kan ook als winkel besluiten om nog niet de aktie-kaarten bij de producten te zetten maar bv een prijskaart met de normale prijs.
Kortom, de muppets op de hoofdkantoren zijn de veroorzakers en het vloerpersoneel kan de sh*t oplossen.
Zo makkelijk is dat nu ook weer niet, want dan moet de folder weer eerder in de bus liggen anders gaan mensen klagen dat de actie allang loopt als ze de folder krijgen en daardoor de aanbieding mislopen. Dus moeten de artikelen nog eerder in de winkel zijn.. en is het cirkeltje weer rond..Teunbosseman schreef:Dan kan het hoofdkantoor net zo goed de folder eerder laten ingaan als het zo'n probleem is met opslag magazijn, dan heb je deze problemen ook niet.
Da's het punt dan ook niet. Teun stelde een oplossing voor dit probleem voor en ik denk dat dat niet zo goed werkt.ciske schreef:dat doen ze evengoed wel.anders gaan mensen klagen dat de actie allang loopt als ze de folder krijgen en daardoor de aanbieding mislopen.
Dat snapte ik dat dat het punt niet is...maar mensen zullen altijd blijven klagen , terecht of onterecht maar dat is NL eigenDa's het punt dan ook niet. Teun stelde een oplossing voor dit probleem voor en ik denk dat dat niet zo goed werkt.
-
- Contacteer:
Als het bij het personeel standaard is ( zo komt het over ) dat zij de aktie artikel van te voren in de winkel gaan zetten, dan kan de folder toch ook standaard die dag ingaan ? Maar aangezien de folders veelal in weekend worden bezorgd zal ind hier wel weer over gezeikzeurt worden.Emmy75 schreef:Zo makkelijk is dat nu ook weer niet, want dan moet de folder weer eerder in de bus liggen anders gaan mensen klagen dat de actie allang loopt als ze de folder krijgen en daardoor de aanbieding mislopen. Dus moeten de artikelen nog eerder in de winkel zijn.. en is het cirkeltje weer rond..Teunbosseman schreef:Dan kan het hoofdkantoor net zo goed de folder eerder laten ingaan als het zo'n probleem is met opslag magazijn, dan heb je deze problemen ook niet.
Zal mij herstellen, dan de aktie prijzen later in laten gaan ( dag van ingaan folder ) en niet dagen van te voren.
De folder van KV gaat op dinsdag in, en maandag tegen 4 uur worden de artikelen al in de winkel gezet en geprijsd.Teunbosseman schreef:
Als het bij het personeel standaard is ( zo komt het over ) dat zij de aktie artikel van te voren in de winkel gaan zetten, dan kan de folder toch ook standaard die dag ingaan ? Maar aangezien de folders veelal in weekend worden bezorgd zal ind hier wel weer over gezeikzeurt worden.
Zal mij herstellen, dan de aktie prijzen later in laten gaan ( dag van ingaan folder ) en niet dagen van te voren.
Dus als je een van deze aanbiedingen wilt hebben, en het personeel heeft nog iets overgelaten, kan je dan al kopen.
Voor alle klanten, welke dan tot hun beurt op dinsdag gewacht hebben, is het helaas pindakaas.
-
- Contacteer:
nevermind schreef:De folder van KV gaat op dinsdag in, en maandag tegen 4 uur worden de artikelen al in de winkel gezet en geprijsd.Teunbosseman schreef:
Als het bij het personeel standaard is ( zo komt het over ) dat zij de aktie artikel van te voren in de winkel gaan zetten, dan kan de folder toch ook standaard die dag ingaan ? Maar aangezien de folders veelal in weekend worden bezorgd zal ind hier wel weer over gezeikzeurt worden.
Dus als je een van deze aanbiedingen wilt hebben, en het personeel heeft nog iets overgelaten, kan je dan al kopen.
Voor alle klanten, welke dan tot hun beurt op dinsdag gewacht hebben, is het helaas pindakaas.
Volgens Lizzy89 ( oud mw Blokker ) werkt het dus anders, zie haar posting.
Wordt de week ervoor reeds in de winkel gezet en voor het weekend reeds van de aktieprijzen voorzien.
Je kunt dus dan al op vrijdag-avond de aktie artikelen gaan kopen.
Teunbosseman schreef:nevermind schreef:De folder van KV gaat op dinsdag in, en maandag tegen 4 uur worden de artikelen al in de winkel gezet en geprijsd.Teunbosseman schreef:
Volgens Lizzy89 ( oud mw Blokker ) werkt het dus anders, zie haar posting.
Wordt de week ervoor reeds in de winkel gezet en voor het weekend reeds van de aktieprijzen voorzien.
Je kunt dus dan al op vrijdag-avond de aktie artikelen gaan kopen.
Zou kunnen, kan en wil er niet over oordelen.
Bij ons is het zoals ik heb beschreven.
-
- Contacteer:
nevermind schreef:Zou kunnen, kan en wil er niet over oordelen.
Bij ons is het zoals ik heb beschreven.
Dan wordt er blijkbaar verschillend gewerkt in de diverse Blokker filialen.....zou kunnen. Gebeurde ook bij KV en TP.
Inderdaad, men moet toch iets te klagen hebben tochciske schreef:Dat snapte ik dat dat het punt niet is...maar mensen zullen altijd blijven klagen , terecht of onterecht maar dat is NL eigen
Zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn. Ligt er denk ik wel aan hoe het kassasysteem in elkaar zit. Aangezien Lizzy het over vrijdag had.. kan het zomaar zo zijn dat de prijzen van de actieproducten (immers landelijke folder) op HQ ingevoerd worden. En die werken natuurlijk niet in het weekend dus staat de actieprijs wel al op vrij. en zat. in de kassa. Maar goed even op de klaagstoel gaan zitten (of ik lees iets teveel op het forum..), dan komt de volgende zeur.. ik heb dit zaterdag gekocht en nu is het in de aanbieding..Teunbosseman schreef:dan de aktie prijzen later in laten gaan ( dag van ingaan folder ) en niet dagen van te voren.
Ik denk dat Ciske het treffend heeft verwoord..
-
- Contacteer:
Emmy75 schreef:Zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn. Ligt er denk ik wel aan hoe het kassasysteem in elkaar zit. Aangezien Lizzy het over vrijdag had.. kan het zomaar zo zijn dat de prijzen van de actieproducten (immers landelijke folder) op HQ ingevoerd worden. En die werken natuurlijk niet in het weekend dus staat de actieprijs wel al op vrij. en zat. in de kassa. Maar goed even op de klaagstoel gaan zitten (of ik lees iets teveel op het forum..), dan komt de volgende zeur.. ik heb dit zaterdag gekocht en nu is het in de aanbieding..Teunbosseman schreef:dan de aktie prijzen later in laten gaan ( dag van ingaan folder ) en niet dagen van te voren.
Ik denk dat Ciske het treffend heeft verwoord..
Folder gaat in op dinsdag, dan kan HQ op maandag inlezen.
Kan zelfs geprogrammeerd worden dat in de nacht gebeurd ( supermarkten ) zal afhankelijk zijn van het gebruikte systeem.
Dat zeuren heb je nu ook in de huidige situatie. Men komt bij een bouwmarkt op zaterdag en koopt laminaat en week erna is in de aanbieding......tsja.......ind zeuren om te zeuren en zeuren om te zeuren.
-
dat is helemaal niet waar zijn gewoon bedrijfsleiders werk zelf bij blokker als verkoopmedewerker wat wel waar is wij bepalen wel hoeveel producten we afnemen maar met extreme of grote artikelen (wij hebben ook niet oneindig ruimte) acties zit daar wel een beperking aanWinterman schreef:Filiaalmanagers bij Blokker zijn zelfstandig maar werken volgens de Blokker formule. Althans, so is het mij verteld. Hoofdkantoor biedt iets aan en zij bepalen hoeweel ze er van afnemen.
-
werk zelf ook bij blokker en acties gaan maandag in en eindigen altijd op een donderdagLizzy89 schreef:Ik heb vijf jaar bij Blokker gewerkt, hier komt uitleg;