THP-Register schreef: Je doet nu net alsof degene met een snelle auto niet weten wat ze aan het doen zijn. Volgens mij zijn dat juist de mensen die alle ins en outs van hun auto weten ipv de onwetende huismoeder, oma of opa of beginnende rijder.
En Peugeot zal nooit moeilijk doen om jouw probleem te verhelpen...waarom zouden ze...als je maar betaalt!!
Beste THP-Register,
Als ik vraag wanneer de "ins en outs mensen" denken dat hun automotor bedrijfswarm is, weten de meeste mensen dit niet... Bij sommige auto's met turbo is de temperatuurmeter zelfs helemaal verdwenen...
Als je iets niet weet, hoe kun je dan zeggen dat je verstand hebt van een automotor en/of weet wanneer je de automotor (vol) kan belasten ?!
Veel "ins en outs mensen" denken dat de motor al na een paar kilometer bedrijfswarm is en gaan de motor dan volledig belasten... Tja, dan krijg je vanzelf veel problemen en een hoog olieverbruik.
In de Radar-reportage staan er verschillende auto's; ook auto's waarvan je de distributieketting duidelijk hoort ratelen...
Dat dat deze auto's nog rondrijden en niet bij een garage staan is mij een raadsel.
Een distributieketting mag nooit al na 20.000 kilometer "versleten" zijn en je kunt dan gewoon beroep doen op gratis herstel/vervang garantie!
Het distributieketting-probleem speelt bij meer auto-fabrikanten:
Er zijn goedkope en inferieure distributiekettingen op de markt gekomen die niet aan de eisen voldeden, deze distributiekettingen slijten veel te snel en/of gingen uitrekken...