LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post.nl
Post.nl
Goedemorgen, als ik dit in de verkeerde sectie heb gezet, mijn excuses. Het volgende is er aan de hand. Afgelopen vrijdag heeft mijn moeder een verjaardagskaart met 20 euro erin naar mij toegestuurd via de post. Echter dit is nooit aangekomen hier. Ik heb in het verleden al diverse keren geklaagd bij de post, vanwege de slechte bezorging hier in Den Haag. Gisteren heb ik via een contactformulier weer mijn klacht hierover neergelegd bij de post, en ze ook verteld dat er nu geld vermist wordt. Natuurlijk krijg je weer een halfbakken mailtje terug dat ze hun excuses aanbieden. Echter hiermee is nog steeds de kaart niet bezorgd. Wat kan ik hier aan doen? De post neemt namelijk geen enkele verantwoording hierover. Dat was toen het PTT was wel anders. Maar goed, kan ik hier nog iets aan doen of moet ik het maar slikken dat het gewoon verdwenen is?
Met vriendelijke groet, Ed Meijer.
Met vriendelijke groet, Ed Meijer.
-
Re: Post.nl
In een ander topic kwam naar voren dat Post.nl een overeenkomst heeft met de afzender, om het ding te bezorgen. Niet met de geadresseerde. Dus de afzender is de enige die Post.nl aan kan spreken op het niet bezorgen.
Zover ben ik ook inmiddels. Mijn moeder gaat actie ondernemen. Blijft het feit dat de post abominabel slecht wordt bezorgd hier. Soms geen post te zien voor een maand. Dank voor de reacties, maar ik ga toch een manier zoeken om hier iets aan te doen.
-
Dat is op meerdere plaatsen in het land. Hier ook.Blijft het feit dat de post abominabel slecht wordt bezorgd hier
Het kan wel op diverse plaatsen in het land zijn. Maar eigenlijk mag het niet voorkomen. Ik weet nog uit de tijd dat het de PTT was, dat je als klant zeer goed behandeld werd. Dat is nu heel ver te zoeken, en dat maakt mij best een beetje boos. Vooral nu mijn verjaardags geld weg is!!!! Het interesseerd ze gewoon niet.
Ja, het doet ze niets. Laatst geen rouwkaart gekregen. Denk dat ze niet beseffen hoe belangrijk post kan zijn voor mensen.
Jammer dat je verjaardag hierdoor minder feestelijk was Ed.
Jammer dat je verjaardag hierdoor minder feestelijk was Ed.
Ik ben postbezorger bij PostNL.
Helaas weet ik dat het wel eens fout gaat met rouwpost. Maar de afzenders maken ook vaak fouten met de adressering. Vaak kunnen we dat herstellen omdat wij in een dorp wonen en veel mensen kennen.
Afgelopen week 2 rouwkaarten gehad die niet klopten, bij 1 zaten alle cijfers van de postcode erin maar in de verkeerde volgorde waardoor de kaart eerst naar het noorden ging! Meneer was gebeld door PostNL wie, waar en wanneer begraven werd. Gisteren een met huisnummer 52 dat 37 moest zijn, toevallig wist ik dat mevr. op 37 woonde, aangebeld en afgegeven. Ik kan begrijpen als in de stad de adressering niet klopt de postbode of de verkeerde ontvanger ( als het nr. verkeerd is) niet weet waar de brief echt moet zijn.
Laatst is een kennis overleden, bij mijn wijk had ik van deze man 3 foute adressen. Waaronder 1 verkeerde postcode, 2 mensen waren al 3 jaar verhuisd! En dan de post de schuld geven omdat ze geen kaart hebben gehad.
gr. Upstairs
Helaas weet ik dat het wel eens fout gaat met rouwpost. Maar de afzenders maken ook vaak fouten met de adressering. Vaak kunnen we dat herstellen omdat wij in een dorp wonen en veel mensen kennen.
Afgelopen week 2 rouwkaarten gehad die niet klopten, bij 1 zaten alle cijfers van de postcode erin maar in de verkeerde volgorde waardoor de kaart eerst naar het noorden ging! Meneer was gebeld door PostNL wie, waar en wanneer begraven werd. Gisteren een met huisnummer 52 dat 37 moest zijn, toevallig wist ik dat mevr. op 37 woonde, aangebeld en afgegeven. Ik kan begrijpen als in de stad de adressering niet klopt de postbode of de verkeerde ontvanger ( als het nr. verkeerd is) niet weet waar de brief echt moet zijn.
Laatst is een kennis overleden, bij mijn wijk had ik van deze man 3 foute adressen. Waaronder 1 verkeerde postcode, 2 mensen waren al 3 jaar verhuisd! En dan de post de schuld geven omdat ze geen kaart hebben gehad.
gr. Upstairs
Gelukkig zijn er ook goede postbezorgers zoals U.
De bezorging gaat in golfbewegingen, ook niet verwonderlijk omdat er steeds andere bezorgers zijn. Heb je eindelijk weer eens een goede dan is die opeens weer weg. Bij mijn ouders in de straat is het ook weer hommeles. Dan weer geen radiobode, dan weer een ander poststuk dat verdwenen is. Daarvoor ging het weer een paar maanden foutloos. Het lijkt wel of ze goede bezorgers niet kunnen vasthouden en niet voldoende in staat zijn om de kwaliteit te bewaken.
De bezorging gaat in golfbewegingen, ook niet verwonderlijk omdat er steeds andere bezorgers zijn. Heb je eindelijk weer eens een goede dan is die opeens weer weg. Bij mijn ouders in de straat is het ook weer hommeles. Dan weer geen radiobode, dan weer een ander poststuk dat verdwenen is. Daarvoor ging het weer een paar maanden foutloos. Het lijkt wel of ze goede bezorgers niet kunnen vasthouden en niet voldoende in staat zijn om de kwaliteit te bewaken.
Zodra deze mensen veelal losse krachten een beter betaalde baan vinden zijn ze weg wie wil er voor 5 euro in een los-vast dienstverband werken.
Dit is de problematiek van slechte bezorging groot verloop geen binding met het werk.
Dit is de problematiek van slechte bezorging groot verloop geen binding met het werk.
Nu gaat het in onze wijk al weer een hele poos vrij goed. Maar wij hebben een paar jaar geleden ook een abominabel slechte postbezorging gehad. Sorry Upstairs maar dat lag toch echt aan de bezorger. Om de haverklap was ik post aan het bezorgen bij mij in de straat of ging het terug de brievenbus in met verkeerd bezorgd en we hebben niet eens zoveel nummers in de straat. En niet alleen hadden wij post van de buren direct naast ons in de bus maar van de overkant (oneven ipv even) of van een paar deuren verder.
Het toeval wilde dat huisnummer 9 en 6 in die tijd bijna dezelfde achternaam hadden. Dat ging mis. De postbode was een keer helemaal opgeschoven en had alles een deur verder in de bus geschoven. Post van allerlei willekeurige huisnummers tot soms zelfs heel andere straten in de wijk met totaal niet lijkende huisnummers.
Het waren niet alleen handgeschreven brieven of verkeerde nummers ofzo, maar ook bankafschriften en salarisstroken waar alles goed op stond en gewoon gedrukte tekst dus geen hanenpoot.
Dit waren we met zijn allen in de straat op een gegeven moment spuugzat en hebben onafhankelijk van elkaar een aantal klachten achter elkaar ingediend iedere keer als het misging. Nu weet ik niet wat er wel en niet allemaal gebeurd is maar na een aantal klachten ging het ineens weer goed.
Het toeval wilde dat huisnummer 9 en 6 in die tijd bijna dezelfde achternaam hadden. Dat ging mis. De postbode was een keer helemaal opgeschoven en had alles een deur verder in de bus geschoven. Post van allerlei willekeurige huisnummers tot soms zelfs heel andere straten in de wijk met totaal niet lijkende huisnummers.
Het waren niet alleen handgeschreven brieven of verkeerde nummers ofzo, maar ook bankafschriften en salarisstroken waar alles goed op stond en gewoon gedrukte tekst dus geen hanenpoot.
Dit waren we met zijn allen in de straat op een gegeven moment spuugzat en hebben onafhankelijk van elkaar een aantal klachten achter elkaar ingediend iedere keer als het misging. Nu weet ik niet wat er wel en niet allemaal gebeurd is maar na een aantal klachten ging het ineens weer goed.
Met de hanenpoten van sommigen wat als handschrift moet doorgaan kan 37 best wel eens op 52 gaan lijken. Ergens kan ik zo'n voorbeeld dan weer best voorstellen.Upstairs schreef:Gisteren een met huisnummer 52 dat 37 moest zijn, toevallig wist ik dat mevr. op 37 woonde, aangebeld en afgegeven. ...
Jaren geleden was het soms een zootje bij ons, buren kregen onze post , en wij van de buren.
Nu al jaren prima postbezorging echt top!
Nu al jaren prima postbezorging echt top!
-
Niet echt slim om geld in een envelop te versturen daar is een hele tijd geleden nog voor gewaarschuwd.Maar goed het ligt niet altijd aan de bezorgers dat er van alles fout gaat vaak wordt de post ook verkeerd gesorteerd waardoor de bezorger in de war raakt.En we zijn allemaal mensen.
Nou Mootje, het zou gewoon moeten kunnen!!! Het zat trouwens in een kaart. Het is nu wel makkelijk om mijn moeder belachelijk te maken met de opmerking: "lekker slim", maar ik kom nog uit een tijd dat je alles met de post kon versturen en het werd niet achterover gedrukt maar keurig bezorgd!!!
Jammer dat dat niet meer kan, het zijn van die kleine dingen die het leven leuk kunnen maken. Durf zelf ook geen cadeaukaarten meer met de post te sturen.
Rizzo schreef:Nou Mootje, het zou gewoon moeten kunnen!!! Het zat trouwens in een kaart. Het is nu wel makkelijk om mijn moeder belachelijk te maken met de opmerking: "lekker slim", maar ik kom nog uit een tijd dat je alles met de post kon versturen en het werd niet achterover gedrukt maar keurig bezorgd!!!
Je wordt er nu eenmaal voor gewaarschuwd.
-
Op dinsdag 28/2 om 13.20 uur zijn er door familie van mij rouwkaarten afgegeven mbv een tnt rouw verzend set (met barcode). Op donderdag 1/3 heb ik gebeld met TNT omdat er nog steeds geen rouwkaart door mij was ontvangen. Ook op sommige andere adressen is er nog steeds geen rouwkaart. Ik werd uiterst correct geholpen en ook 2x teruggebeld op de afgesproken tijd. Het resultaat was echter dat ze geen oorzaak kon aangeven niet anders dan dat het misschien in Leeuwarden bij het sorteercentrum fout is gegaan.
Ik kon wel een excuusbrief van ze krijgen. Maar niet gedaan want die komt misschien toch ook niet aan.
Op vrijdag 2/3 (3 dagen later) nog steeds geen rouwkaarten en de crematie is zaterdag.
Als TNT wat meer aandacht geeft aan de, soms emotionele, post die ze moeten bezorgen hoeven ze ook niet meer te klagen dat er minder post verstuurd wordt.
Ik kon wel een excuusbrief van ze krijgen. Maar niet gedaan want die komt misschien toch ook niet aan.
Op vrijdag 2/3 (3 dagen later) nog steeds geen rouwkaarten en de crematie is zaterdag.
Als TNT wat meer aandacht geeft aan de, soms emotionele, post die ze moeten bezorgen hoeven ze ook niet meer te klagen dat er minder post verstuurd wordt.
vr 02 mrt 2012, 19:22 | 123 reacties
PostNL verhoogt salarissen top
AMSTERDAM - PostNL wil het basissalaris van de bestuurders Jan Bos en Herna Verhagen in 2012 en 2013 geleidelijk verhogen tot 475.000 euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van het postbedrijf, dat vorig jaar ontstond na de opsplitsing van TNT.
Vorig jaar verdienden de twee bestuurders in de 7 maanden dat zij hun functie bekleedden, respectievelijk 204.000 en 239.000 euro. Dat zou op jaarbasis neerkomen op 350.000 en 410.000.
De raad van commissarissen van PostNL wil de salarissen aanpassen aan het marktniveau. Het salaris van topman Harry Koorstra, dat vorig jaar 671.000 euro bedroeg, wordt niet genoemd in de plannen. Het salaris van het vierde bestuurslid, Gérard Aben blijft, gezien zijn 'specifieke' positie als topman van HR, gehandhaafd op 350.000 euro.
CNV Publieke Zaak noemt het in een brief aan de raad van bestuur van PostNL „ongepast” dat de top van de onderneming extra beloningen krijgt, terwijl de onderneming wil bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.
Het overleg over een nieuwe cao bij PostNL liep onlangs vast op die bezuinigingen, aldus de brief.
AMSTERDAM - PostNL wil het basissalaris van de bestuurders Jan Bos en Herna Verhagen in 2012 en 2013 geleidelijk verhogen tot 475.000 euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van het postbedrijf, dat vorig jaar ontstond na de opsplitsing van TNT.
Vorig jaar verdienden de twee bestuurders in de 7 maanden dat zij hun functie bekleedden, respectievelijk 204.000 en 239.000 euro. Dat zou op jaarbasis neerkomen op 350.000 en 410.000.
De raad van commissarissen van PostNL wil de salarissen aanpassen aan het marktniveau. Het salaris van topman Harry Koorstra, dat vorig jaar 671.000 euro bedroeg, wordt niet genoemd in de plannen. Het salaris van het vierde bestuurslid, Gérard Aben blijft, gezien zijn 'specifieke' positie als topman van HR, gehandhaafd op 350.000 euro.
CNV Publieke Zaak noemt het in een brief aan de raad van bestuur van PostNL „ongepast” dat de top van de onderneming extra beloningen krijgt, terwijl de onderneming wil bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.
Het overleg over een nieuwe cao bij PostNL liep onlangs vast op die bezuinigingen, aldus de brief.
-
Ach ja, gewoon de postbode harder laten lopen, heb je er minder nodig, daarmee bespaar je geld, en dan houdt je meer over voor jezelf.flepp schreef:vr 02 mrt 2012, 19:22 | 123 reacties
Zo gaat het toch, 'geacht' bestuur?
Hmmm, maar er was toch zoiets als de "Balkenende"(lees Bakellende) norm??? Of heb ik dat niet goed begrepen??
-
luister rizo je kan nu wel gaan roepen dat ik je moeder belachelijk maak maar dat doe ik niet ik zeg je de waarheid toen het nog tnt was is er dikwijls gezegt op tv en in de krant mensen verstuur geen geld in een envelop want dit gaat fout.