LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

p.s DAT IS NATUURLIJK HEEL ERG VERSCHRIKKELIJK ALS DAT JE OVER KOMT.mAAR OF HET EXACT DOOR DE PEDIGREE KOMT TWIJFEL IK EEN KLEIN BEETJE.want je wens het niemand toe.Daarom juist zeg ik het tegen je ander voer is een eerste vereiste om de hond te redden.
Heel veel sterkte.....Moos

Gast

Dat het bij brokken om geld draait twijfel ik niet aan. Maar dat is helaas met alles in de wereld zo. Maar als ik dan lees over een tip dat je je hond af en toe natuurlijke dingen laat eten en dan als voorbeeld zie paardenmest???

Even voor de duidelijkheid! Paardenmest kan dodelijk zijn voor honden! Wanneer paarden ontwormd worden en een hond eet de mest kunnen ze daar ernstig ziek van worden en bepaalde rassen zijn hier zelfs erg gevoelig voor.

Lijnzaad ongekookt geven? Voor zover ik weet is dit ook niet al te best.

Dan maar liever vertrouwen op de brok waar idd veel reststoffen in verwerkt zitten, maar ja, natuurlijk gezien eet een hond ook verrotte kadavers, dus die brokken zullen ze wel overleven...

Dat altijd nog liever dan zelf dokteren en tips geven die levensgevaarlijk zijn...

En ik ben best voor natuurlijk, maar af en toe schijnen we te vergeten dat er in deze maatschappij niets meer natuurlijk is! Een hond natuurlijk? Een hond is een doorgefokt aftreksel van de wolf...

Gast

Voor zover ik weet

inderdaad.. je wet helemaal niets 8)

mona

Ongelezen bericht door mona »

mijn ervaring is:Gewoon bruin brood met vlees en af en toe pens en wat extra kalk en vitaminen en lamsvet.

Goedkoop en Simpel, je hond glanst als een spiegel met bovenstaand voer en als je ook nog wat lief voor hem bent is hij nooit ziek..en wordt hij erg oud.

Gast

Mona en gast, julie rageren op brokkenmaffia maar hebben jullie het stuk wel gelezen?
volgens mij niet.

paardemest en ontwormingsmiddel is al veel vaker aan de orde gekomen.
jullie gaan er alleen aan voorbij dat een wolf en een hond nog identiek aan elkaar zijn qua maag darm kanaal.
brokken zijn geen geschikte voeding voor een carnivoor.
je kunt op je kop gaan staan maar dat verandert er niets aan.
een hond is geen brokkivoor.

brood is koolhydraat : een carnivoor kan daar in feite weinig mee.

botten met vlees!
dat is wat ze willen

Gast

Gewoon bruin brood met vlees en af en toe pens en wat extra kalk en vitaminen en lamsvet.

is wel al zeker een beter dieet dan brokken met water!!!

wees voorzichtig met te veel kalk
ca-ph dient in balans te zijn

Gast

enwaarom de kalk voegen?
waarom niet een gezonden bot/ poetsje de tanden ook gelijk.
Toevoiegen van kalk is risicos nemen, het is geen natuurlijke kalk dus te veel zal echt niet goed zijn voor de skelet, een natuurlijke bot is beter, wat te veel is poept de hond het weer uit.
Mooi he de natuur!

Gast

je hebt helemaal gelijk!!
bij een bot met vlees eraan is de Ca-Ph tip top in orde.
hoef je niks meer aan te doen.
de natuur zit inderdaad prachtig in elkaar :D

Gast

of heb je wel eens een wolfje met een electrische oral B in de weer gezien of een vos met flosdraad?

Gast

Toevoegen van kalk is risicos nemen,
helemaal bij jonge honden is het enorm belangrijk om geen extra kalk toe te voegen aan het puppie menu.
dit komt de groei van het skelet NIET ten goede.

Gast

een hond lang op puppiebrokken laten staan.
dat is pas slecht voor zijn skelet!
Dan groeit hij veel te snel.
meteen stoppen met de puppiebrokken dus!

Gast

stoppen :?:

je mag nooit beginnen aan de puppie brokken :!:

Gast

eukanuba large breed puppie werd mij aangeraden door mijn herderfokker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

tja ik ken ook een herder fokker die het advies gaaf een jongehond van 8 maanden niet te borstelen omdat anders zijn ondervacht weg ging, de hond was volledig vervilt!
dus fokkers hoeven geen verstand te hebben van voer.
Eukanubia! de slechste brok die erbestaat
jeukanubia.
stop ermee

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

fokkers hebben over het algemeen helemaal geen verstand van voer.
ze weten vaak alleen welke brokkenfabrikant de hoogste kennelkortingen geeft. of welke brokkenfabrikant hun advertenties wil sponsoren.
er zijn helaas maar weinig fokkers die kijken naar datgene wat echt het beste is voor hun honden.
en dat is raar omdat de verzorging van de pups al begint bij de voeding van de zwangere moederhond.
ze zijn te dom om te beseffen dat goedkoop voer bij fokteven en fokreuen uiteindelijk duurkoop is....
immers een versgevoerde fokteef zal meer gezonde pups werpen en zal een hogere melkgift hebben.
mmmm er is nu al een bullmastiff fokker die prat gaat op de overschakeling van brokken naar vers.
hij is laaiend enthousiast. logisch , helemaal bij grote molosser honden is het verschil in bespiering en vacht en ongelofelijk .
in mijn optiek zullen dit soort fokkers steeds meer terrein winnen..

Blaf...

Ongelezen bericht door Blaf... »

Nao een beetje eenzijdig vind je niet :?:

er zijn ook genoeg goede onder de kwade toch ??? Waar komt de jouwe vandaan dan ??????

naomi hendriks

ik volg je niet helemaal blaf...

wat is eenzijdig?
waar zijn er ook goede van ?
en waar heb ik wat vandaan?

Gast

wanneer je een herder wil en je gelooft 1 of andere debiele fokker die zegt dat je tot 8 maanden niet mag borstelen dan ben je zelf ook niet helemaal bij.
wat belangrijk, het heerlijke contact met je hondje, het borstelen...pfff, dat weet toch iedereen!

en Naomi, de minder grote fokkers gaan echt wel overstag, geloof me,
vlees, vers, gaat het helemaal maken!
ik ben in Leiden geweest en zag daar en zelfs AHV staan :shock:
bosh zie je wel vaker, maar AHV had ik nog nooit gezien, maar ze hadden het wel druk :wink:

en de andere fokkers, of hondeneigenaren?? precies, die kijken waar en welke aanbieding ze krijgen.
geef je hond aub niet van die GIGA slechte brokken
een fokker betaald voor eukanuba bijna 15 euro per zak minder (ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die ze afnemen, hoe meer hoe goedkoper)
en dan krijgen ze ook nog regelmatig leuke kadootjes :roll:
(die mis ik nou van Duck)

vriendelijke groetjes
marcelle, eigenaar van 2 mooie duitse herders en heel af&toe ik het bezit van prachtige mooie puppies

p.s. en ik heb er de pest in dat ik waarschijnlijk 2 wkn met mijn meiden ga
''trekken'' en dan brokken mee moet nemen...GATSIE
:evil:

Gast

Dit kan toch allemaal niet waar zijn. Waarom wordt over dit soort dingen niets bekend gemaakt. Waarom zeggen ze in hun reclame's niet wat voor een bagger er in een bak voer van hun zit. Ben me werkelijk kapot geschrokken van dit. Mijn hond krijgt sinds kort gewoon vlees en verse rauwe groenten. En geen afval!

naomi hendriks

ik denk dat je wel gelijk hebt marcelle, dat vers steeds meer terrein gaat winnen.
maar het zal zeer langzaam zijn..
duck is trouwens wel een stuk commerciëler geworden. in de goede zin des woords.
die folder van Duck, is zo helder geschreven.
"want uw hond wil ook vers " op gerecycled papier. heel toegankelijk en duidelijk voor een brokkengever
slimme jongen hoor! heeft hij goed gedaan...
vind het wat uitgebreidere "boek" die je van duck krijgt als fokker zeer goed geschreven.
en daar zit het punt, een fokker heeft nou eenmaal erg veel invloed op een "onzekere" puppiekoper.
een pup is toch een soort baby waar de nieuwe pupkoper alleen het allerbeste voor wil..

en als de fokker zegt " het is doodzonde om zo'n versgevoerd pupje een steriele, dode afvalbrok te geven" je verpest zijn voorsprong als je dat doet... tja...... 99 % blijft op de vers...tuurlijk.. ze proberen wel een seen brokje .. maar de ontlasting wordt dan dermate slechter dan wat ze gewend zijn en méér ontlasting bovendien dat ze heeeeeeel snel weer op de vers gaan... :wink:

Gesloten