LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever betaalt salaris niet!

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Maantje123

Re: Werkgever betaalt salaris niet!

Ongelezen bericht door Maantje123 »

Ja hè. Was hier zelf ook al bang voor. Zou ik het uwv hier over kunnen bellen? Of is dat niet slim?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maantje123 schreef:Ja hè. Was hier zelf ook al bang voor. Zou ik het uwv hier over kunnen bellen? Of is dat niet slim?
Dat zou ik niet doen.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Chocomelk schreef:
Maantje123 schreef:Ja hè. Was hier zelf ook al bang voor. Zou ik het uwv hier over kunnen bellen? Of is dat niet slim?
Dat zou ik niet doen.
Waarom niet? Vragen staat vrij.

uwv_webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Beste Maartje123,

Wat een rotsituatie waar je in terecht bent gekomen.

Helaas kan ik de problemen het betalen van je salaris van je werkgever niet oplossen.

Ik begrijp dat je overweegt om je dienstverband/contract eerder te beëindigen en graag wilt weten of dit gevolgen heeft voor een WW-uitkering van UWV.

Het volgende is dan van belang:

Als je zelf ontslag neemt heb je meestal geen recht op een WW-uitkering.
Je krijgt namelijk geen WW als je er zelf voor hebt gezorgd dat je werkloos wordt (verwijtbaar werkloos).

Zie deze informatie: http://bit.ly/zme8Hu

Je bent niet verwijtbaar werkloos als je wordt ontslagen met wederzijds goedvinden op initiatief van je werkgever.

Ben je het eens met het ontslag dan kan je contract worden beëindigd met een beëindigingsovereenkomst.
Dit heeft dan geen nadelige invloed op een eventueel WW-recht.

Ook als je een afkoopsom/ontslagvergoeding krijgt kun je een WW-uitkering krijgen.
Deze vergoeding wordt niet van de uitkering afgetrokken.

De volledige informatie waar je bij ontslag met wederzijds goedvinden rekening mee moet houden vind je op deze pagina: http://bit.ly/wHxseO

Deze informatie kun je het beste goed doorlezen.
Met name het gedeelte over de opzegtermijn is belangrijk.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
http://www.uwv.nl/webcare

Maantje123

Iedereen heel erg bedankt voor de goede adviezen. Heb eergister een heel gesprek gehad met m'n werkgever. Hij heeft op de één of andere manier iets gevonden waardoor hij volgens mij toch voor mij verzekerd is. Hij heeft een groot deel van m'n salaris al betaald en de rest verwacht ik volgende week. We waren het er samen over eens dat m'n contract niet meer verlengd wordt en hij heeft beloofd de komende maanden netjes te gaan betalen. Dat is dus nog wel even afwachten maar ik hoefde wat hem betreft tot die tijd ook niet meer te komen. Dus kan me volledig richten op m'n herstel en dan ga ik per 1 juni weer lekker voor mezelf beginnen. Ben helemaal klaar met werkgevers! Ben in ieder geval door jullie wel een stuk wijzer geworden. :) Thanks.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fijn om te horen dat het toch vrij positief is verlopen en in ieder geval weer wat betaald is, waarmee u financieel ook weer wat verder kunt.

Wat betreft vanaf 1 juni en voor uzelf beginnen. Ga hierover ook eens tzt een gesprek aan met UWV. Er zijn vaak mogelijkheden om met behoud van uitkering de opstartfase van een nieuw bedrijf te doen. Soms is het ook mogelijk dat als u iets begint te verdienen dat dit in mindering gebracht wordt op de uitkering maar dat deze niet helemaal vervalt. Hoe, wie, wat, waar precies kan ik u niet vertellen maar ik heb wel vernomen dat er mogelijkheden zijn, althans dat was een paar jaar geleden zo.

@René (UWV-webcare),
Ik ben aangenaam verrast dat u (UWV) dit heeft willen toelichten in deze discussie.

Maantje123

Dat was ook precies m'n bedoeling om met behoud van uitkering voor mezelf te starten. Heb hierover ook al contact gehad met iemand van het UWV. Ik wilde al een gesprek aanvragen met een werkcoach maar dat kan helaas pas als de uitkering in behandeling is en die kan ik pas 2 weken van tevoren aanvragen. Dus dat is wel jammer maar ja, beetje geduld hebben nu.

Ik zie ook nu pas bovenstaand bericht. Inderdaad helemaal top dat iemand van het UWV hierover meedenkt. Heb je toch het gevoel dat je niet helemaal alleen staat. Nu nog maar hopen dat m'n werkgever zich aan z'n belofte houdt.

Gesloten